Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Herminator

Refleksjoner etter BigWar #2

Recommended Posts

Heisann folkens.

Takk for oppmøte folkens. Håper dere hadde det gøy.

Nå vil jeg gjerne høre noen tilbakemeldinger, pluss og minus. Problemer som går på EA vil jeg helst ikke høre :p

Det jeg vil vite er hva menes om gjennomføring, tidsklemma, hvordan det var å finne rett squad osv.

RIS OG ROS! Men vær konstruktive!

Kom med som reserve rett før start, jeg ble plassert inn i delta squad og fikk kjapt beskjed om hvilke oppgaver vi hadde. Gikk som smuuuuurt!

Merker at jeg knapt har rørt bf i desember, neste gang blir det mvp eller delete account!

• Like 1

Må vel bite i det sure epplet, trudde det skulle bli hyl og skrik med at folk ikke hadde alle unlocks, men det merka jeg lite til + at det var en mye bedre opplevelse og ha med commander, det var ålreit med UAV støtte for og renske ut siste rest av folk som gjemmer seg :p

• Like 2

I forhold til sist bigwar synes eg alt gjekk på skinner. Me var vel 7 minutter forsinka med oppstart, men det var fordi me (drifterne) ikkje hadde fått admintilgang til serveren (så me kunne restarte) :blush:

Et forbedringspotensiale som allerede er fiksa er måten ein legger til speialønsker under påmelding. Før skreiv du berre i tekstfelt, der det tydeligvis var mange misforståelser om kva me faktisk er ute etter. Nå har du 2 dropdownmenyer for første- og andreønske (Fly, heli, kampbåt, Hardware, Infantry Only, og officer (for folk som virkelig vil spele som SL eller commander). Så nå blir det enda enklare for drifter å lage laglister.

Ellers er berre meininga mi at 2000tickets er perfekt. FF=ON, 3Dspotting av og Spawn på SL fungerer som det skal. Og å oftre "all unlocks" til fordel av å ha med commander funka fjell!

• Like 1

Er forbanna som faen for at jeg ikke kunne delta, fikk med meg siste runde og det så ut som dere hadde det kjempemoro, fantastiske kamper, bra squads som møttes til battle på riktig caps, relativt jevne runder og noen til tider fantastiske flyskills som jeg alltid blir like amazed over.

Og til slutt, jeg MÅ skryte av våre kjære kommentatorer, herlig innsats i et kaotisk spill :-D

Første gang jeg har vært med, meldte meg på 19:55 og ble delt inn i et squad rett før kampstart, fikk så raskt utdelt arbeidsoppgaver og vi var i gang. Veldig bra gjennomført av de som ordnet alt dette, jeg støtte ikke på noen problemer og opplegget virket seriøst og bra organisert. Jeg hadde nesten ingen våpen å rutte med (Rank 4, verry pro yees) men jeg plukka som regel opp disse fancy kit'sa deres, så det var ikke noe kjempe problem :)

Takk for at jeg fikk bli med, utrolig morro, gleder meg til neste gang :)

Takk for kampen!

Veldig bra opplegg, mange forbedringer fra sist. Det starta omtrent på tiden og roller var klart allerede fra start, flott! Må også si det var bra med en egen side for påmelding, blir endra bedre med dropdownmeny for valg av rolle.

Eneste jeg har å si noe på denne gang er at kartet ble offentliggjort såpass sent. Alene er ikke dette noe stort problem, men det er kanskje lettere å velge rolle når man vet hvilket kart som blir spilt. For min del varierer hvertfall rolle avhengig av hvilket kart jeg spiller på. I tillegg burde Herminator bli banna fra å kjøre kampbåt ;)

• Like 1

@haavik90: Herminator visste ikke at det var kampbåt der før dagen før :p så at han slapp oppi den er bare flaks :p

@senator og president: dere får bli med på litt public og låse opp litt stasj fram til neste gang :) dere går sikkert lei av og bli slakta på 01 hele tida ;)

• Like 1

Jeg hadde nesten ingen våpen å rutte med (Rank 4, verry pro yees) men jeg plukka som regel opp disse fancy kit'sa deres, så det var ikke noe kjempe problem :)

Takk for at jeg fikk bli med, utrolig morro, gleder meg til neste gang :)

Dere var flinke, så det er no worries. Vi diskuterte kjapt både deg og (flexlexflex6gflex som til neste gang må finne seg bedre navn^^,) under casten også, da Cri gjorde et intervju med "THE" for en tid tilbake. Var moro!

• Like 1

De som skal spille kommander burde også ha spillt og lært seg hvordan de spiller commander i Battlefield 4 FØR bigwaren, de kommuniserte bra og styrte squadene greit (squad order in-game gir ekstra poeng men tror ikke de brukte den funksjonen) men de var ærlig talt ganske dårlige inni spillet. Scan UAVen/EMP var alt for lite brukt å scoren reflekterte også at de ikke gjorde for mye med commander stillingen, tror ikke kommanderne hvar helt klar over hva f.eks emp uaven gjør (den scrambler fiendtlige kart i et område/fukker scan uaven til den andre commanderen) og merket meget skjeldent at scan uaven ble brukt (1,2-1,4k commander score tilsier at den ikke ble brukt mye..). Ellers så var det en flott bigwar kjempe gøy å være med.

Helt kanon!

Som BF-noob og CS-spiller var kanskje min squads hovedoppgave på B litt ekstra utfordrende, siden vi skulle holde den mest åpne flaggsonen på kartet mot 2 - 3 kjøretøy og kontinuerlige helikopterangrep, men syntes nå vi gjorde en relativt grei jobb :)

Nå har vel Sofa allerede påpekt dette lengre oppe, men det virker som om HW-fordelingen ble litt skeiv. Lag 1 hadde helt klart ikke samme tilstedeværelse i lufta som Lag 2, noe vår squad på B merket veldig på godt. En bedre måte å angi ønsker rundt roller ved neste påmelding, tror jeg kommer til å hjelpe godt på denne situasjonen.

Synes commanders gjorde en god jobb jeg. Ja, det var nok helt klart forbedringspotensiale på utnyttelsen av "verktøykassen" de hadde til rådighet, men dette kommer med spilletid. Kommuniksjon og styring av squads virket å fungere fint.

Tidsskjema og organisering av eventen var spot on. Nå gleder jeg meg bare til å se opptak av stream :)

Synes egentlig at det ikke er noe å utsette på gjennomføringen, da jeg føler at ting gikk som de skulle.

Det nærmeste jeg kan komme av "kritikk" er valg av kart. Etter min mening er Hainan Resort et veldig "kjedelig" map å spille på (og kanskje holde en stream rundt?). Relativt korte avstander mellom flaggene i sentrum og med et utrolig teit spawn-system på C-flagget. Blir fort mye pang-dø, noe som kanskje ikke helt gir den store underholdsningsverdien?

Når det er sagt, så håper jeg at Operation Locker kommer som neste kart - for der er det i det minste halvveis balansert clusterfuck :)

edit: Hvordan blir kart egentlig valgt ut? Er det noe Sofa og Herminator bestemmer, eller er den poll jeg ikke har fått med meg?

Herimator bestemte paracel sist bigwar. Eg ville prøva Hainan då det var et meir typsik bigwarmap. Locker er vel et av få kart du nok aldri får sjå i bigwarsamenheng.

Eg kunne tenkt med zavoid eller golmud railway neste bigwar, men får sjå kva herimator og svenskane vil.

Jeg syntes mappet fungerte flott - alle har sine favoritter =) Jeg digger også å spille Operation Locker som er nevnt - men ser ikke hvordan det kan streames på noen god måte da et overview i 3D er helt umulig med mindre man holder seg ute på snøstripa. Jeg tror Dawn Breaker, Siege of Shanghai og Rogue Transmission kan være gode alternativer også som ikke er nevnt enda.

Jeg syntes som sist at det var kjempegøy å være med på BigWar - å syntes det var et bedre oppsett med egne unlocks da jeg irriterte meg over manglende red-dot jeg var vandt med å slikt sist ^_^ samt nå hadde vi commander som er veldig viktig i en slik match.

Commanders gjorde også en bra jobb - å grunnen til at vår (lag2) commander scoret lite var at det ble valgt å kommunisere over Mumble fremfor å gi ordre ingame - noe jeg syntes funket mye bedre via mumble da man kan gi raskere og mer presis info frem og tilbake =)

Kart til senere anledning: Zavoid, Golmund og Rouge Transmission. Synes bykartene blir litt voldsomme med 64 players.

Flood Zone ser pent ut, men i conquest er det forferdelig i public i alle fall. Mulig det er kulere å spille i BW fordi folk er mer interessert i objectives.

Håper på en remake av WAKE ISLAND ;) Personlig har jeg litt lyst å spille Lancang Dam neste gang, men vi får se ;)

Golmud, James-Bond-Goldeneye-Megaparabol-banen, Zavod 311 og Lancang Dam trur jeg hadde vært tøft i Bigwar! Ganske balanserte kart med gode muligheter for bruk av både vognstyrke, luft/sjø kapasitet og infanteri :wub:

Som mange sier over: Hainan er et typisk tjåkkekart (Les: Bravoflagget og Hotellet) der man flere ganger ender opp med human wave taktikk anno USSR 1956 og vanskeligheter med å foreta en gjennombryting mot et annet flagg.

Det var likevel en morsom opplevelse, og selv om det gikk hardt for seg på bravoflagget begge rundene, fikk vi biti godt fra oss i Charlie Sq :cool:

Håper på en remake av WAKE ISLAND ;) Personlig har jeg litt lyst å spille Lancang Dam neste gang, men vi får se ;)

Isåfall håper jeg ikke kartet blir like horribelt som Wake i BF3.

Lancang Dam er er bra kart.

Veldig moro å spille BigWar igjen. Nice at bf.no streamer eventen også, veldig bra folkens!

Skulle gjerne hatt flere unlocks disponibelt men får game litt mer til neste gang.

Ja en avstemning med noen aktuelle kart hadde jo vært greit da. Og la det ikke bli for lenge til neste BW :D

Takk for kampen,fortsatt kjempemorro :)

Har en ting og ta opp med de som kommenterer/streamer.Jeg satt og så på streamen av runde 1 i går og la fort merke til en ting som kan med fordel bli bedre.Det ble nesten utelukket kommentert/spectated fra US sin side.Jeg syntes de /dere burde bli flinkere til og variere hvem/hvilket lag/squad dere kommenterer.Det kan med fordel gåes innom hver enkelt squad og se hva de gjør.Det kan godt tenkes at de som spilte gjerne vil gå inn i ettertid og se seg selv og sin squad og hva som ble kommentert om de.Kommentatorene har en tendens til og specce/kommentere de som de kjenner igjen på navn osv.Ellers syntes jeg dette var en mye bedre gjennomført bigwar,enn den første.Gleder meg allerede til neste

Plumbo out :)