Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
bbble

Erfaringer fra BF4 bigwar #1

Recommended Posts

Som sagt! IGJEN OG IGJEN! Det vil bli endringer! Men den første BigWar ble gjort i "god" gammel tradisjon. Vi har tatt mye lærdom av denne første som vi kommer til å diskutere veldig. Og du skal ikke se bort fra att det kommer en poll på enkelte ting ;) Men vi gjør ikke for mange endringer før neste Bigwar. Men la oss få arrangere ihvertfall ett par til før vi blir hudflettet helt!!

Men hvorfor melder du deg ikke som frivillig på Battlefield.no som feks Battlefield 4 admin? Så får du være med på å påvirke på stabsforumet? Du virker jo som en engasjert kar og det trenger vi! :)

Okey er ferdig nå :) blir bare litt oppgitt over noen av svarene men skal vente til etter neste bigwar med å nevne noe mere.

Helt tilslutt vil jeg bare si at jeg er veldig glad vi har folk som dere som arrangere slike flotte ting, så stå på videre også håper jeg at dere tar til dere kritikken min og tar det til dere også kanskje forandrer på noen ting til neste gang.

ser nå at det var veldig dårlig skrevet :) virker som at dere må skifte regler etter hva jeg mener :p mente det ikke slik. Bare håper det kommer noen forandringer til neste gang som jeg ser er blitt tatt opp av flere en meg her.

Når det gjelder det å melde meg som admin er vell det lite vits når det meste vi driver med her er enten public spilling eller big wars. Hvor min interesse og engasjement ligger i competetive spilling. Og når vi ikke engang har en skikkelig inf server med domination (tror jeg) så spiller jeg ikke så ofte på bf.no sine servere

Jeg forstår at dette kan ta tid om man skal være nøye på det, men trenger man det? Er det ikke mulig at man setter opp ønsket rolle, slik at man kan sette sammen litt blanda roller i squad, uten at dette er bindende?

I mine øyne er dette ingen problem. Du blir uansett satt i en squad, bedre med for mye informasjon enn for lite ;) Men det viktigste er uansett att de som ønsker Hardware, det være tank eller båt når det er tilgjengelig uttrykker det på fora.

Ellers takker jeg igjen for et flott gjennomført opplegg, hyggelig å spille med dere i squaden også, du var ikke så værst squadleader som du skal ha det til heller Herminator. Gleder meg til neste gang! Om jeg ikke kan blir jeg hvertfall sittende å se på streamen!

Takk! Du var en fryd å ha i squaden ;)

Når det gjelder det å melde meg som admin er vell det lite vits når det meste vi driver med her er enten public spilling eller big wars. Hvor min interesse og engasjement ligger i competetive spilling. Og når vi ikke engang har en skikkelig inf server med domination (tror jeg) så spiller jeg ikke så ofte på bf.no sine servere

Vi har en SQDM 16player server og en INF ONLY 32player mix server. Men medlemmer av BF4 teamer er jo med på å komme med innspill her da! :) Dette kan du som admin være med på å påvirke ;)

ser nå at det var veldig dårlig skrevet :) virker som at dere må skifte regler etter hva jeg mener :p mente det ikke slik. Bare håper det kommer noen forandringer til neste gang som jeg ser er blitt tatt opp av flere en meg her.

Ingen problem og no offense taken. Poenget mitt er bare att dette var "closed beta" vi går nå inn i en "open beta" testing :p Du vil nok se endringer ;)

Jeg vil også si takk for et helt supert opplegg, jeg storkoste meg. Prøvde meg som SL, skal innrømme det gikk ikke så voldsomt bra, da jeg tulla med litt hotkeys for å snakke til min Squad/CM, men vi hadde nå et klart mål: defende og holde B, som vi noen lunde klarte bra i runde 1, men ble ganske overkjørt i runde 2 :).

Til neste gang burde vi ordne litt bedre kommunikasjon mellom SL og CM, men dette kommer vell. Blir jo litt automatisk dårlig oversikt når commanderen ikke faktisk kan gå inn i commander rollen, og må heller løpe rundt på kartet og bytte litt squads osv.

Men alt i alt synest jeg dette var vellykket med tanke på at det var første gang, og holde styr på 64 spillere må jammen meg ikke være lett. Jeg er garantert med nesten gang! :)

Edited by Kjetting01

LITT av gleden med bigwar MÅ jo være at det ikke er like strengt som en 6vs6 inf clankmap i ESL. Det skal være rom for kos, det skal være rom for folk som ikke har fem års erfaring, og det må være rom for å le litt.

Samtidig er vi for mange til at vi klarer oss uten struktur og ledelse, så fungerende leder på vært lag må på plass, en delvis taktikk må på plass, og roller for fly og hw bør klargjøres så det ikke oppstår krangling om hvem som skal ta hva.

problemet oppsto jo når jeg ikke døde på a og dere plutselig bestemte at vi skulle ta d, har ikke erfaring til å vite hva jeg skal gjøre i sånne tilfeller :p

Skulle skrive tidligere, men vel overstått BW :-) kjempe gøy. Synes kanskje vi burde ha en poll opp mot (hver enkelt) BW om server settingene, som 3D spotting osv, de omstridte temaene :-P

Også synes jeg at knivkampen ble litt tøvete, tenker med at det er et animasjons kill. Heller ta å bruke rep toolen eller pads, gjøre det litt mer spennende.

jaja, er vel fra gammelt av den kniven, da det var gøy :-D

Sidenote: jeg savner også en Domination server, 16 - 20 slot. Stresstest.

Har ikke lest alt som har blitt skrevet til nå, men her er min lille input. Synes serversettings nesten var perfekt, ingen 3d spotting gjorde at god kommunikasjon i squaden var nødvendig, heldigvis havnet jeg i en pratsom squad :) Kun spawn på squadleader likte jeg også. FF på eller av kommer på det samme for meg, ble ikke drept av teammates selv bortsett fra en småflau suicide med nade. Ble også en del venting og surr med hvilket lag man skulle være på, men det er sikkert nevnt før.

Uansett en veldig positiv opplevelse, jeg blir med neste gang også :)

• Like 2

Satte meg til å se på reprise av streamen nå, og det som egentlig irriterte meg der var at jeg måtte spole 13-14 minutter ut i filmen før det i heletatt skjedde noe (med unntak av ett par filmer som gikk i repitisjon).

Om det er mulig burde det vært klippet bort fra filmen man laster opp, skjønner at det kommer til å være der live men må det være der på opplastet film?

Var vel direkte opplast fra Twitch.tv, men om jeg husker rett så skal det være mulig å klippe ut dautida på twitch før opplast til youtube

edit: kan lage "highlights" fra streamen og laste opp, men da må det vel deles opp i flere videoer på youtube.

Har ikke lest alt som har blitt skrevet til nå, men her er min lille input. Synes serversettings nesten var perfekt, ingen 3d spotting gjorde at god kommunikasjon i squaden var nødvendig, heldigvis havnet jeg i en pratsom squad :) Kun spawn på squadleader likte jeg også. FF på eller av kommer på det samme for meg, ble ikke drept av teammates selv bortsett fra en småflau suicide med nade. Ble også en del venting og surr med hvilket lag man skulle være på, men det er sikkert nevnt før.

Psst: DICE mannen vår :) Vi trenger Commander Mode på Unranked servere

• Like 1

Psst: DICE mannen vår :) Vi trenger Commander Mode på Unranked servere

+1

Jeg kan ikke si annet enn at dette var svært vellykket. Gratulerer med godt gjennomført arrangement!

Jeg tror samtlige i løpet av kvelden fikk "godfølelsen" man bare får av BF, og den samme frustrasjonen når det er noen på motstanderlaget som eksempelvis behersker jagerfly ekstremt bra.

Det er mange gode tilbakemeldinger her, men det eneste jeg vil pirke på er tidsbruken - men jeg innser at dette var Bigwar #1 i BF4, så da må også arrangørene få tid på seg til å sette seg inn i alle nødvendige ting slik at det bare blir bedre og bedre. Jeg er også glad for at drifterne setter foten ned til håpløse innspill (eksempelvis nedjustere bigwar til 16x16).

Takk!

• Like 1