Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Fallout 4

Recommended Posts

Jeg syns det blir mer rett å sammenligne dette med borderlands igrunn. Det har jo vært en spesiell stil på Fallout 3, og den er med videre og ser bedre ut en det siste. Jeg syntes grafikken i 3'ern var grei, og den er jo mye bedre i 4'ern.

Selv om det ikke er på lik linje med The Witcher 3, så gleder jeg meg sykt til å spille. Blir morsomt med noe nytt og mere utfordringer!

Og til å random møte på en Deathclaw og hyle som et barn mens jeg løper til befolkning :p

Jeg gjør alltid samme feilen med Deathclaws, faktisk helt siden Fallout 2-dagene. Ser en og tenker "jeg bare må prøve meg".... Også angrer jeg :boxed:

Gjorde jo det samme i Skyrim med kjempene, og du verden som jeg fløy :lol:

Enig med Multi med art style. Fallout har en helt egen look de går for, en pseudo-50-talls vibe, og det passer seg ikke med GTA5/Witcher teksturer da. GTA har gått for en fotorealistisk look: En murstein er en murstein og skal derfor se ut som en murstein gjør IRL, og det fungerer perfekt for de historiene/opplevelsene GTA ønsker å gi. Fallout har aldri gått den veien, Bethesda har vært trofast til seriens røtter. Bethesda reboota ikke Fallout-serien i det hele tatt, de fortsatte den. Fallout 3 gikk bare videre der Fallout 2 slapp, som er beviselig siden man møter karakterer fra de opprinnelige spilla. For eksempel gode, gamle Harold:

Det er så uhorvelig mange nykommere til serien som nærmest tror det ikke fantes noe Fallout før 3'ern og mesteparten har aldri tatt seg bryet med å en gang lese littebitt om hva de gikk ut på :p

• Like 2

Jeg bare håper de ikke drar en dragon age. Et svært landskap, kun populert med "collectables".

Hva faen er alt maset om grafikk? Gir da blanke faen i grafikken så lenge innholdet, storyen og gameplay er fantastisk bra :D

• Like 5

helt enig med dere andre her - bevare den unike "art style" er alfa og omega. Fotorealisme blir feil, men det betyr vel ikke at det trenger å være lite detaljert. Vet ikke - gleder meg til å se hvor de ender.

Jeg har brukt så mange timer i fallout settingen - fra fallout 1 - flest timer med fallout 2 tror jeg - at det gir en deilig følelse av nostalgi å spille dersom de ikke gjør noe radikalt med stilen.

• Like 2

Å rettferdiggjøre den mildt sagt kjedelige grafikken med unnskyldningen om "stil" er et dårlig forsøk på hvitvasking. Beklager, men du kommer ikke langt med den. Grafikk og stil er ikke motpoler, ei heller går prioritering av den ene utover den andre. Det trengs ingen kompetanse for å se at Half-Life 2: Episode Two og Team Fortress 2 har like god grafikk, til tross for at de begge har svært ulike og distinkte visuelle stiler. Eller at Counter Strike: Global Offensive har bedre grafikk enn Counter Strike: Source, selv om sistnevnte er langt mer "realisme"-orientert. Tar du et spill som Team Fortress og sender det 5 år tilbake i tid, til 2002, vil folk klare å se den gode grafikken og i tillegg forstå den visuelle stilen med spillet. Tar du Fallout 4, slik det ser ut på denne traileren, og sender den tilbake til 2010, vil folk anse det som en spill fra sin tid.

Videre er påstanden om at Fallout aldri har gått for en realistisk stil helt feil. Fallout havner kanskje under 50-talls pulp rent sjangermessig, men presentasjonen av den dystopiske verdenen er særs mørkt, detaljert og realistisk bygd opp. Visuelt så vel som kontekstuelt. Fallout 3 ble blant hyllet for sin realistiske visuelle stil når det kom ut.

Kotaku:

While the wastelands themselves are impressive enough, the ruined cityscape of DC proper is so realistic you can feel the bleak despair of those making their home there. Character models are gorgeous, especially compared to Bethesda's previous outings.

Det samme er ikke tilfellet med Fallout 4. Teksturer er lite imponerende og karakterene ser ut som plastikkfigurer med umenneskelige animasjoner. Bare se hvordan menneskene løper. Og hunden, i bildet nedenfor, har pelsen limt fast på huden:

Fallout4Dog.jpg

At du går videre med å kalle grafikken til GTA 5 fotorealistisk, mens den til Fallout 4-videoen ikke er det, finner jeg svært underlig. Grafikkmessig virker de to spillene veldig like (Fallout 4 ser litt bedre ut). Men der GTA i det minste ble lansert i 2013 (og selv da med ikke akkurat imponerende grafikk), så er dette spillet en 2016-lansering.

Og rent teknisk er den faktisk gammel. Spillet bruker fortsatt Gamebryo/Creation, en motor som er begrenset til DX9, som igjen ble laget for Windows XP.

Vi kan selvfølgelig gå tilbake til hele argumentet om hvordan teknologiske begrensninger ikke er relevant i forhold til artistiske meritter. Der er selv jeg 100% enig med deg. Men ikke bortforklar den dårlige grafikkmotoren med tøysete unnskyldninger. Dette er ikke stil, det er dårlig teknologi. Stil begrenses av teknologi, ikke motsatt.

Håper på en mye mer levende verden da det sur ut til at de ikke ser ut til å bruke mye på grafikk, de gamle fallout spillene virket litt tomme etter min mening. Det ble jo bedre etterhvert men det var jo alltid begrensninger for hva de kunne gjøre pga konsollene.

Å rettferdiggjøre den mildt sagt kjedelige grafikken med unnskyldningen om "stil" er et dårlig forsøk på hvitvasking. Beklager, men du kommer ikke langt med den. Grafikk og stil er ikke motpoler, ei heller går prioritering av den ene utover den andre.

...

Videre er påstanden om at Fallout aldri har gått for en realistisk stil helt feil. Fallout havner kanskje under 50-talls pulp rent sjangermessig, men presentasjonen av den dystopiske verdenen er særs mørkt, detaljert og realistisk bygd opp. Visuelt så vel som kontekstuelt. Fallout 3 ble blant hyllet for sin realistiske visuelle stil når det kom ut.

Føler du har litt rett - som f.eks. her:

ss-020.jpg

dog - det viktigste er at grafikken bygger oppunder et dystopisk ødeland i 50-talls pulp stil (likte den beskrivelsen :-) ) . Jeg er vel en av de som liker åpne landskap - synes det blir feil om det er tett med folk der (synes det var for mye folk i f.eks. New Vegas).

Edited by SerpenS

Fallout/TES har jo aldri vært bra på grafikk da, dette veit jo alle som har spilt spillene. Skyrim også var jo dårlig sånn sett, hvis man sammenligner med andre spill. Det jeg håper mest på er at Bethesda gjør noe med de håpeløse karaktererne i spillet, makan til livløse NPC'er skal du leite lenge etter. Om verdenen ellers ser "bra nok" ut, så er det greit for meg. :)

• Like 1

Sitter og ser konferansen. Blir blåst helt vekk av Fallout 4, det ser helt fantastisk vakkert ut, craftinga var helt mind blowing og hele veien tenker jeg "Det ser så ferdig ut!"

OG SÅ KOMMER DET 10 NOVEMBER I ÅR!!!!1

:duske::yahoo::duske:

Hvordan de har klart å holde tyst om dette i så mange år er jo mind blowing i seg selv

• Like 1

Viste enda litt mer gameplay under Microsoft-konferansen akkurat nå.

Jeg tar tilbake etvhert kompromiss på utseende: Hvis man virkelig synes Fallout 4 ikke har bra grafikk så har man sniffa arsenikk. Det ser så inni helsike nydelig ut! Ikke en dritt å klage på og det er helt uforståelig for meg hva folk babler om.

Herlig å se en ny vri på power-armor, gleder meg til å leke med det. Bygge hus og erklære meg selv til ordfører!

Og bikkja biter fra seg! Rett i strupen på fi :D

Kanskje jeg skal spørre om sykehuset kan putte meg inn i en indusert koma frem til november... :hmm: