Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BearH

DayZ-Survivorgames/Hungergames

Recommended Posts

survivalgames?

Survival games i regi av Battlefield.no hadde vært drit rått!! Jeg er med, vet om flere fra vår squad som kunne vært med på dette. Dog da med en heftig delay slik at stream sniping blir vanskelig.

Er det noen admins som kan tenke litt på dette?

Dvs sette opp en temp server, ha en TP/Spawn admin tool. Kult med premier til vinneren.

1-2 min delay og et par dommere som følger med så blir det bra. casting slik som i den bf3-turneringa dere hadde.

så lager noen en samleside for streams med cating foæka som beveger seg med freecam ingame.

survivalgamez.com og mange fine eksempel på YT.

fulgte med på de to som har vært med kjente youtubers. holft på fra kl 23 -04

1-2 min delay og et par dommere som følger med så blir det bra.

Synes at 1-2 min kan bli litt for lite. 5-10 min er vel mer reelt. Og at det burde variere litt på delay fra hver deltaker. Admin er den eneste som burde vite delay tiden til de forskjellige spillerene slik at det blir vanskelig for andre og stream snipe.

Lar seg gjøre med spectator og freecam ingame btw - sånn for castingens skyld. Mye enklere enn Weekend Cup i BF3, da vi var avhengig av spillernes streaming. For å kunne gjennomføre dette så trenger man et lite crew da, noen som er interesserte i arrangering ?

Og sorry til Trådstarter - cappet tråden fullstendig med Survivorgames :p

Kanskje vi kan splitte tråden til streams | survivor

Hungergames hadde vært helt sykt rått! Men det krever en del av oss som community og spesielt god organisering før event om det skal bli en suksess.

Vi kan jo starte med å spørre server admins om dette kan være mulig teknisk sett først? Om de som driver DayZ servern her vet hvordan dette eventuelt kan gjøres teknisk. I bunn og grunn handler det vel om å ha et custom spawn for alle deltagere og en måte å avgrense kartet på, samt mulighet for spectaror mode. Kan dette være mulig?

Edited by Doffy91

Det kan jeg svare på med en gang - det lar seg gjøre :) Har en ledig server til formålet også. Eneste som kan være utfordring er å finne noen som har lyst(og tid) til å være med å arrangere.

• Like 2

Siden cri74 foreslo at vi kunne lage en samlet tråd for Dayz survivor games, Battlefield.no edition så gjør jeg det her.

Hvem er interessert i det her?

Om folk er ukjente med konseptet så er det likt som hungergames. Siste overlevende vinner. Man spiller mest sannsynlig på begrensende områder, da hele chernarus tar alt for lang tid. Man kan også spille i 2 man team.

Dette skal også helst streames fra personen som spiller. Da juks og annet kan enklere utelukkes:)

Jeg kan melde meg som frivillig til og arrangere. Dog vi trenger noen med serverkunnskap osv innenfor dayz.

Edited by Wheelxflexlex6
  • Like 1

Jeg kan også være med på organisering av dette. Jeg er kjent med konseptet og kan bistå med grafisk materiell for eventuell promotering.

• Like 1

Kjør på/Do it!

Spørsmål, istedet for at alle bruker tid på å google frem løsninger på streaming oppsett, kan ikke noen raskt poste et oppsett på noe som fungerer?

Kan godt poste det i denne tråden og linke den inn hit.

http://www.battlefield.no/forum/index.php?/topic/50083-tips-lure-programmer-og-verkt%C3%B8y/page__st__50

Hadde vært latterlig morsomt å hatt survivorgames en gang i blant, hostet av bf.no.

Evt. hatt kvalikk runder der de 2 eller 3 beste lagene går videre til en finale med mulig prize, eller bare heder og ære. Så kunne vi virkelig sett hvem som var de beste av de beste.

• Like 1

Hvis det blir satt opp så fyrer jeg opp DayZ etter noen måneders pause ;) Men hvis dere mangler noen med skikkelig hardware til å streame som observer så har jeg dedikert capturekort og hele greia så kan streames med 60 fps uten noe påvirkning i spillet. Så blir herlig flyt over streamen. Bare hyl ut.

• Like 2

Hvis det blir satt opp så fyrer jeg opp DayZ etter noen måneders pause ;) Men hvis dere mangler noen med skikkelig hardware til å streame som observer så har jeg dedikert capturekort og hele greia så kan streames med 60 fps uten noe påvirkning i spillet. Så blir herlig flyt over streamen. Bare hyl ut.

Ser nesten ut som du meldte deg på gitt :-)

AVermedia? Elgato?

Vurderer den som Levelcap bruker på sine streams. Fornøyd med din Avean?

Lar seg gjøre med spectator og freecam ingame btw - sånn for castingens skyld. Mye enklere enn Weekend Cup i BF3, da vi var avhengig av spillernes streaming. For å kunne gjennomføre dette så trenger man et lite crew da, noen som er interesserte i arrangering ?

Og sorry til Trådstarter - cappet tråden fullstendig med Survivorgames :p

Kanskje vi kan splitte tråden til streams | survivor

Kunne tenkt meg å bli med å delta, men hvis det trenges folk til å freecam'e, streame og arrangere, så kan jeg stå over denne gangen for å få ting opp og gå, og heller bli med neste gang som deltaker.

En ting vi kunne gjort før vi eventuelt starter denne prosessen å starte opp noe som dette kan være å kjøre en prøve runde. For at alle skal få en erfaring om hvordan dette skal gjøres. Da mener jeg en test runde uten streams og alt som innebærer det å kringkaste arrangementet. Dette kan da gi admins og vi som skal hjelpe med å organisere et godt grunnlag for å gjøre de mer offisielle rundene litt mer problemfrie.

For de som fulgte med på de originale Surviorgames, så vi at dette er ikke bare bare og man kommer til å støte på problemer underveis. Dette er noe vi helst vil unngå når arrangementet skal streames og vises til andre som ikke deltar. Vi kan da allerede få plass et godt system på hvordan vi håndterer påmeldinger, tilgang til server, server oppsett, innstillinger og kart versjon. Vi kan også få regler for deltagere og slike ting på plass allerede til et test event som da kan brukes under de offisielle rundene.

Med erfaring fra et uoffisielt test-event vil vi kunne være rustet og få god erfaring på hvordan dette kan blir en kul opplevelese for oss alle involverte.

Høres dette ut som en god slagplan for å faktisk klare å gjennomføre dette?

Kom med innspill på hvordan dere syns og mener vi kunne startet prosessen med å få dette til å faktsik skje.

Edited by Senator

Hvis vi slenger opp norway 02 med mappet Zargabad, får spawna inn noen random telt med litt I og noen barracs.

Så kan Di som vil prøve bare bli enige om ett start sted (evt. Legge inn ett spawn pungt) så kan en admin telle Ned til start, and the game is on?

Dette er jo nesten no som burde blitt arrangert hver helg:-) jeg vil iallfall delta om jeg har mulighet.

Zargabad er jo bra map, trur personlig at Utes et litt bedre for detta da. Evt så er det et liten versjon av Cherno med den siste DLC'en.

Alle zeds burde vel egentlig spawnes inn ved start, samt alt loot.