Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

Client-settings / config i CS:GO

Recommended Posts

Lurte på om det er noen som har begynt å sette seg inn i dette?

Rimelig likt CS:S mtp config eller?

Noen gull-tips til ting som man bør tenke på?

Føler det er ganske det samme som CS:S. Det er noen configs og commands som er must for meg. Kan så like godt ramse de opp her da det ikke er noen bedre steder å gjøre det :p

sens.cfg - Sensitivity toggle, veldig kjekk hvis man spiller mye på surf/MG og trenger høy sens og vil raskt tilbake til aim-sens.

unbind MOUSE5
unbind MOUSE4
bind MOUSE5 sens

alias sens sens1
alias sens1 "sensitivity 4.5;echo Sensitivity set to 4.5;alias sens sens2"
alias sens2 "sensitivity 9;echo Sensitivity set to 9; alias sens sens1"

volume.cfg - Samme for volume, siden det er så mange MG-maps som inneholder crappy musikk. Jeg vil høre på min egen musikk, jeg..

unbind F6
bind F6 vol

alias vol vol1
alias vol1 "volume 0;echo Volume set to 0%;alias vol vol2"
alias vol2 "volume 0.3;echo Volume set to 30%; alias vol vol1"

Annet diverse - Er litt dumt når CS:GO har så pene player modeller, men jeg har alltid synes det har vært viktig å se raskt hva som er CT og T.

cl_minmodels 1 //gjør at alle på hvert lag bruker samme skin

cl_minmodels 1 er et must ja, herregud de terroristene på office ser ut som skinny emos :-(

MUlig dette er et jævlig dumt spørsmål:P Men hvor i H*****e legger man disse configene? FOrklar så mora di hadde fått dette til å fungere, er dere snille:P

Her er et par fine:

// Denne er for de som vil at våpen skal se mer ut som de i cs 1.6

viewmodel_offset_x "2"

viewmodel_offset_y "2"

viewmodel_offset_z "-2"

// Denne gjør at våpenet blir i samme hånd når du croucher istedetfor å bytte

cl_viewmodel_shift_left_amt "0"

cl_viewmodel_shift_right_amt "0"

// Denne gjør at våpen er stille når du løper, istedetfor å hoppe fra side til side

cl_bob_lower_amt "0"

//// Denne gjør at siktet blir tilnærmet likt som i cs:s

cl_crosshaircolor "5"

cl_dynamiccrosshair "0"

cl_scalecrosshair "0"

cl_crosshairscale "0"

cl_crosshairalpha "255.000000"

cl_crosshairusealpha "1"

cl_crosshairsize "2.000000"

cl_crosshairthickness "0.5"

cl_crosshairdot "0"

cl_crosshaircolor_r "250.000000"

cl_crosshaircolor_g "00.000000"

cl_crosshaircolor_b "250.000000"

cl_legacy_crosshair_recoil "1"

cl_legacy_crosshair_scale "0"

cl_crosshairspreadscale "0.3"

Forslag til en buy-meny:

// Buy Binds

bind kp_ins "buy vesthelm;buy vest" // 0

bind kp_del "buy defuser" // .

bind kp_end "buy hegrenade; give weapon_hegrenade" // 1

bind kp_downarrow "buy flashbang; give weapon_flashbang" // 2

bind kp_pgdn "buy smokegrenade; give weapon_smokegrenade" // 3

bind kp_leftarrow "buy deagle; give weapon_deagle" //4

bind kp_5 "buy incgrenade; buy molotov; give weapon_incgrenade; give weapon_molotov" // 5

bind kp_rightarrow "buy decoy; give weapon_decoy" // 6

bind kp_home "buy awp; give weapon_awp" // 7

bind kp_uparrow "buy m4a1; buy ak47; give weapon_m4a1; give weapon_ak47;" // 8

bind kp_pgup "buy p90; give weapon_p90" // 9

En annen buy-meny:

bind kp_end "buy smokegrenade" //Numpad 1

bind kp_downarrow "buy hegrenade" //Numpad 2

bind kp_pgdn "buy flashbang" //Numpad 3

bind kp_leftarrow "buy vest" //Numpad 4

bind kp_5 "buy vesthelm" //Numpad 5

bind kp_rightarrow "buy defuser" //Numpad 6

bind kp_home "buy deagle" //Numpad 7

bind kp_uparrow "buy m4a1;buy ak47" //Numpad 8

bind kp_pdup "buy awp" //Numpad 9

bind kp_enter "buy molotov;buy incgrenade" //Numpad Enter

bind kp_del "buy decoy" //Numpad .

bind kp_ins //Numpad 0

Bruker disse nå:

r_drawtracers_firstperson 0

viewmodel_fov "65"

viewmodel_offset_x "2"

viewmodel_offset_y "2"

viewmodel_offset_z "-2"

cl_viewmodel_shift_left_amt "0"

cl_viewmodel_shift_right_amt "0"

cl_bob_lower_amt "0"

cl_bobamt_lat "0"

cl_bobamt_vert "0"

rate "128000"

cl_cmdrate 128

cl_updaterate 128

Og i launch options:

-console -dxlevel 81 +mat_vignette_enable 0 -novid

Fant et eksempel på en fullverdig en fra en engelsk klanspiller som hadde en del forklaringer på hva forskjellig ting var. Man kan laste den ned og titte på her:

http://www.file-uplo...toexec.cfg.html

(det er den minste downloadknappen under datoen og filnavn, alt annet er reklame :p )

C:\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg

hadde mor di forstått noe av det wona?:p

ty tror det ordnet seg:)

• Like 1

Som Wona sa, men det kommer litt an på hvor du har installert Steam, hvilket språk du har og hva slags type OS du har, 32-bit eller 64-bit. Hvis du er usikker, er det sikker 32-bit :p Men du kan alltids sjekke ved å trykke Win+E, System Properties/Systemegenskap (eller noe..) og se hva det står under System.

Mest sannsynlig har du installert Steam i C:\Program Files*\Steam, noe som gjør at config-mappen ligger i C:\Program Files*\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensiv\csgo\cfg

* Hvis du har norsk språk heter det Programfiler. Hvis du har 64-bit OS heter det Program Files (x86) eller Programfiler (x86), alt ettersom

hadde mor di forstått noe av det wona? :p

Æ håpa for guds skyld at du e mer oppegåanes enn mor mi på datoren!

Som Wona sa, men det kommer litt an på hvor du har installert Steam, hvilket språk du har og hva slags type OS du har, 32-bit eller 64-bit. Hvis du er usikker, er det sikker 32-bit :p Men du kan alltids sjekke ved å trykke Win+E, System Properties/Systemegenskap (eller noe..) og se hva det står under System.

Mest sannsynlig har du installert Steam i C:\Program Files*\Steam, noe som gjør at config-mappen ligger i C:\Program Files*\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensiv\csgo\cfg

* Hvis du har norsk språk heter det Programfiler. Hvis du har 64-bit OS heter det Program Files (x86) eller Programfiler (x86), alt ettersom

Hehe joda den delen forstår jeg:P Men endrer man bare verdier/legger til commands i den filen som heter "configs"?

hadde mor di forstått noe av det wona? :p

Æ håpa for guds skyld at du e mer oppegåanes enn mor mi på datoren!

Nå vet jeg lite om mor di:p men joda er nok det, har bare aldri gjort noen ting i configs i noen spill. Så er som å åpne en bok på arabisk:P

ja!

man kan også dele opp og lage en autoexec som laster inn en del andre settings automatisk, det blir på en måte en cfg-fil nr2, men betaen loader ikke autoexecfiler så det er litt tullball.

Hehe joda den delen forstår jeg:P Men endrer man bare verdier/legger til commands i den filen som heter "configs"?

config.cfg ville jeg forsåvidt ikke rørt. Den er autogenerert av spillet og lagrer alt av innstillinger du gjør inne i options i spillet.

Nå så jeg det første minuttet av den videoen også gadd jeg ikke mer, så vet ikke hvor mye nyttig han sier, men jeg kan forklare hvordan jeg har satt mine configs opp.

Først av alt, ikke vær like nub som han fyren i videoen og la Windows fjerne alle file extensions. I Windows Explorer gå på Tools/Verktøy -> Folder options/Mappealternativer, gå til View/Vis tabben og sjekk at det ikke er haket av ved siden av Hide extensions for known file types eller hva det er på norsk.

I cfg-mappen din lager du en ny tekstfil og kaller den autoexec.cfg. Hvis du har skjulte file extensions hadde det blitt autoexec.cfg.txt, noe du ikke vil. Det går naturligvis an å kopiere config.cfg og endre navnet til autoexec og fjerne alt av innhold, men det blir mer en hack enn en fix - altså at du går rundt problemet enn å løse det.

Jeg bruker autoexec.cfg kun for å starte andre configs. Jeg synes det blir ryddigst, men om du skal kun ha noen få commands kan du fyre det rett inn og er good to go. Ellers kan du skrive

exec navnpåconfig

Merk, her trenger du ikke legge til filendelse (.cfg) på slutten av navnet. Min autoexec.cfg ser slik ut:

exec night
exec sens
exec volume

sens.cfg og volume.cfg nevnte jeg i min tidligere post hva inneholder; i night.cfg har jeg alt annet. Jeg sitter på laptopen min nå, så har egentlig veldig lite av commands her, så night.cfg inneholder kun

cl_minmodels 1

Så ja, det er vel det. Lag en autoexec.cfg og fyr inn dine commands eller exec andre config-filer for å holde det ryddig. Dette tror jeg mamma ville ha skjønt!

så det beste er å ha en notepad-fil, kalle den autoexec.cfg, og i den saver du bare exec-kommandoene til de ulike filene? Smart egentlig, likte å ha lyd/grafikk/sens separat så har man litt mer kontroll :-)

r_drawtracers_firstperson 0 hidin them bullets

cl_disablefreezecam 1 gjør så du kan specce med en gang du dør, sikkert kjekt for admins :)

For å fjerne wigglinga med armen når man croucher.

cl_viewmodel_shift_left_amt 0

cl_viewmodel_shift_right_amt 0

ellers anbefaler jeg viewmodelkommandoene bloo bruker så våpnene o.l blir likere i størrelsen (som 1.6/css).