Jump to content
Battlefield.no

Recommended Posts

Ser det er noen som sliter med diverse feil med battlefield 3. Slik som random frysing, kræsj, kicked by punkbuster o.l. Så jeg vil samle det jeg har lest og funnet ut, på en og samme tråd. Google.no gir deg også mange andre fine svar.

Gidd bry deg om skriveleif! se hva klokka er og jeg satt med denne i fuckings mange timer OMG!..

Spillet kræsjer etter 2-5 minutter / pc rebooter etter 2-5 minutter.

Løsning:

- Reboot pc'en, åpne bios (Spam del eller F1 spørs hva ditt hovedkort mener)

- Gå til motherboard configuration-north bridge configuration

- Disable HD audio. Er den enablet, press + til den er disabled.

VIKTIG:

Gjør du dette, har du ikke lyd på pcen med mindre du har et audio kort eller USB headset eller noe lignende (usb)

For å skru på lyd igjen, så går du bare tilbake og velger enable.

- SLI eller Crossfire kan også være problemet, prøv å skru av det ene skjermkortet og prøv igjen

- Oppdater skjermkort driveren. Har du allerede det nyeste, skift til en eldre versjon

- Skru av anti-aliasing, filtering og V-sync. I mitt tilfelle NVIDIA-Instillinger (programvaren som ofte følger med skjermkortet)

- Fjern alt av ubrukelige programmer som kjører i bakgrunnen. Kan også prøve å deaktivere anti-virus program.

Obs!

Har du overklokket skjermkortet ditt eller har et skjermkort som er overklokket fra fabrikk. Sett ned klokkehastigheten et par hakk og prøv igjen. Flere som sier spillet er mer stabilt nå enn før.

Selv kjører jeg på et Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX som er fabrikk klokket til 900 core clock og eneste problemet jeg har nå er at skjermkortet blir for varmt og dermed kræsjer pc'en. Bevis på dette er at jeg hører viftene går for fult og akkurat idet bf3 kræsjer så stopper viftene helt og starter igjen når jeg er i windows.[/Quote]

Spillet kræsjer uten grunn etter ca 15/20 minutter.

Løsning:

- Trykk start (windows logo)

- Skriv dette i søkefeltet "cmd" uten å bruke "

- Trykk enter

- Command vindu skal åpnes, skriv så "bcdedit /set increaseUserVa 3072" uten "

- enter

Valgfritt 1:

operation concluded succesfully (eller lignende melding)

- Restart PC

Valgfritt 2:

har du ikke tilgang til å gjøre dette (eller lignende melding)

- Trykk start igjen

- Trykk "all programs"

- Trykk "accessories"

- Høyre klikk "command prompt" og trykk "Run As Admin"

- Command vindu skal åpnes, skriv så "bcdedit /set increaseUserVa 3072" uten "

- Restart PC

Dette vil løse problemet, som skyldes minnelekkasje.

Valgfritt 3:

For de som har flere core's / overklokket

- ctrl+alt+delete

- Start oppgavebehandling

- Finn bf3

- Høyreklikk velg angi affinitet

- Du skal bare kjøre på prosessor 0, 1 og 2

Denne valgfrie delen er for å teste om det blir mer stabilt eller ei.

Disconnect ofte uten grunn

Løsning:

- Last ned Punkbuster fra: http://www.evenbalan...age=pbsetup.php

- Pakk ut filene i en mappe

- kjør PBSETUP.exe

- Trykk "add a game"

- Velg "Battlefield 3". Den skal automatisk finne battlefield 3 og dens mappe, vis ikke finn mappen og bf3.exe.

- Trykk check for updates

- Om alt er i orden skal du få en beskjed som f.eks. "battlefield 3 is up to date". Du kan nå lukke Punkbuster.

Løsning:

- Klikk på start/windows logo

- I søkefeltet, skriv "services.msc

- Trykk enter

- Klikk "extended" tab

- Søk etter "UPnP host devides" eller lignende ( beskrivelsen er noe som: Allow hosting of UPnP devices etc)

- Høyreklikk på den

- Klikk Properties

- Se om du finner noe som forteller deg om hvordan pcen starter "Startup" tab?. Den sier noe om Automatic (delayed startup), Automatic, Manually, Disabled. Du skal velge Disabled.

- Klikk på "stop service"

- Klikk "apply" og lukk ruten.

- Søk etter "SSPD discovery" og gjør det samme som over.

- Lukk alt

- Start pc på nytt

Løsning:

- Gå inn i modemet ditt of finn noe som kalles for UPnP og disable den, kan hende den er i en fane som kalles "advanced" går ikke å skrive mer om dette siden det finnes mange forskjellige typer modem.

Vis du fortsatt har problemer.. vel... Gå til din nærmeste kirke, tenn et lys og be litt.

EKSTREM "rubberbanding" skjer ofte på Caspian Borders, Teheran Highway og Grand Bazhaar.

Hva er rubberbanding?

Løsning:

- Restart pc

- Spam DEL eller F1 alt ettersom hva som trengs for å nå bios

- Finn advanced tab

- Cpu konfigurasjon

- Se etter noe som heter "HTT" eller "Hyper Treading" eller "Hyper Treading Technology" og press + til den er disablet

- F10 og enter

Det høres kanskje rart ut men dette har fikset problemet for mange med forskjellige typer CPU (Intel / Amd)

Pass på så du ikke forveksler problemet med vanlig "Ping lagg" da disse er to er forskjellige men veldig like når det først skjer.

Skjermen blir svart og spillet kræsjer hver gang jeg prøver å joine en server

Dette har hendt meg, men har ikke kræsjet når jeg prøver å joine en ny server.

Løsning 1:

- Join en ny server med et annet map, dette vil resette hele spillet. (eller map delen av spillet)

Løsning 2:

- Kjør en repair fra Origin (Høyreklikk på battlefield 3 og klikk repair)

Meny og HUD forsvinner

Et utbredt problem for de som spiller med to skjermer.

Løsning 1:

- Fjern den ene skjermen

Løsning 2:

- kjør spillet i windowed mode

Battlefield 3 has stopped working (bf3.exe stopped working)

Mange har dette problemet, alt vi kan gjøre nå er å prøve å fixe dette og håpe på en bedre patch / fix for dette

Løsning 1:

- Oppdatere Direct-X.

Jeg lagger og har ikke høy ping

Dette er noe som kalles Stuttering

Jeg tror dette skyldes treg Cpu / ram.

Løsning 1:

- åpne console (Tilde)

- Skriv

RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1

WorldRender.SpotlightShadowMapEnable 0

Desverre må du enten skrive dette hver eneste gang du joiner en ny server. Eller redigere Battlefield 3 cfg filen. Løsningen over ang "Rubberbanding" kan løse dette problemet da du også kan gå inn i bios og skru av Hyper Threading.

Har du knotet veldig med bf3.cfg?

Noen liker å utforske litt og kanskje ødelegger mer enn de klarer å fixe.

Løsning 1:

- Slett (Settings) mappen som normalt finnes her (My Documents/Battlefield 3)

Neste gang du fyrer opp Battlefield 3, så vil denne mappen automatisk komme tilbake. Dette kan også ha en liten mulighet for å eliminere evnt problemer du har.

Battlefield 3 has stopped working (bf3.exe stopped working) / Lang loading tid.

Mange har dette problemet, alt vi kan gjøre nå er å prøve å fixe dette og håpe på en bedre patch / fix for dette

Løsning 1:

- Oppdatere Direct-X.

Løsning 2:

- Slett temp mappen i windows. (c:windows/temp)

Ingen risiko å slette den og windows lager en ny, men du blir kvitt gamle installasjonsfiler og henvisninger i battlelog

Kjente GPU problemer

- ASUS GTX 570 og ASUS GAMER OSD er kjent for å skape problemer (Uninstaller)

- Gainward Geforce GTX 560ti kan til tider bli veldig varmt og skaper problemer

Alt som er skrevet over går det ann å reversere så det er ikke farlig å prøve.

Takk til OilSeraph fra electronicarts.co.uk, cri74 og aasing for å ha bidrat med løsninger[/Code]

• Like 1

Bra tråd som kan hjelpe mange...burde pinnes :)

bidrar med en metode til

Spillet starter aldri og jeg får bare connecting til server i evigheter, og jeg kræsjer en gang i blant før spillet kommer igang(Battlefield 3 has stopped working (bf3.exe stopped working))

Slett temp mappen i windows. (c:/windows/temp)

Ingen risiko å slette den og windows lager en ny, men du blir kvitt gamle installasjonsfiler og henvisninger i battlelog

Edited by cri74

Takk boys! Har mistet tellinga på hvor mange ganger bf3 har kræsjet for meg, øke denne "set increaseUserVa 3072" hjalp meg utrolig mye. Nå kræsjer det sånn iblant noe som helt sikkert DICE har skyld i.

Bra tråd som kan hjelpe mange...burde pinnes :)

bidrar med en metode til

Spillet starter aldri og jeg får bare connecting til server i evigheter, og jeg kræsjer en gang i blant før spillet kommer igang(Battlefield 3 has stopped working (bf3.exe stopped working))

Slett temp mappen i windows. (c:/windows/temp)

Takk cri74, oppdaterte førsteposten :thumbsup:

Legger inn en setning her som kanskje hjelper andre.

Har et ASUS GTX 570 kort og installerte det meste som var med i pakka, da kom det med et program som f***** opp. Holdt i en periode på å gi opp Battlefield 3 helt pga. dette :(

:! ASUS GAMER OSD :!

Hadde store problemer med Battlefield 3.

-Campain låste seg og kunne ikke startes

-Datt ut av server ved nesten hver rundeslutt

-Datt ofte ut første gang jeg joina en server

Det hjalp ikke å avslutte programmet, men da jeg avinstallerte det forsvant alle problemene.

Legger inn en setning her som kanskje hjelper andre.

Har et ASUS GTX 570 kort og installerte det meste som var med i pakka, da kom det med et program som f***** opp. Holdt i en periode på å gi opp Battlefield 3 helt pga. dette :(

:! ASUS GAMER OSD :!

Hadde store problemer med Battlefield 3.

-Campain låste seg og kunne ikke startes

-Datt ut av server ved nesten hver rundeslutt

-Datt ofte ut første gang jeg joina en server

Det hjalp ikke å avslutte programmet, men da jeg avinstallerte det forsvant alle problemene.

Takk aasing, oppdaterte førstepost :Congrats:

Vis du fortsatt har problemer.. vel... Gå til din nærmeste kirke, tenn et lys og be litt

Evt avinstaller driten. Som jeg vurderer STERKT.

Har oppdatert pb og alt skal være bra, men blir fortsatt kicka.

Dette har ALDRI skjedd før, begynte sånn idag.

Ikke får man se hva faen man blir kicka for heller, står bare you where kicked by pb for violation.

Violation for hva? For mange ''bf3 exe has stopped working'' beskjeder?

Faens drit.

Mener det skal stå en feilkode, som ikke kommer opp på den meldingsboksen, prøv å merk alt å se om du ser den.

Herregud for noe amatør opplegg. Klarer de virkelig ikke å få frem hele beskjeden engang?

Anyhow

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'KroganWrex' (for 5 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006

Og der gikk ''fakenicket'' til helvet :p

Restart modemet og routern din :)

EIDT: og maskina di

Funka faktisk.

Sotte og vært sint helt uten grunn nesten da :(

Akkurat det problemet der er blitt svart på 17 poster lengre ned ;) *hvis du hadde leita litt :yahoo: *

Restart modemet og routern din :)

EIDT: og maskina di

Funka faktisk.

Sotte og vært sint helt uten grunn nesten da :(

Akkurat det problemet der er blitt svart på 17 poster lengre ned ;) *hvis du hadde leita litt :yahoo: *

Her også =D

Disconnect ofte uten grunn

Løsning:

- Last ned Punkbuster fra: http://www.evenbalan...age=pbsetup.php

- Pakk ut filene i en mappe

- kjør PBSETUP.exe

- Trykk "add a game"

- Velg "Battlefield 3". Den skal automatisk finne battlefield 3 og dens mappe, vis ikke finn mappen og bf3.exe.

- Trykk check for updates

- Om alt er i orden skal du få en beskjed som f.eks. "battlefield 3 is up to date". Du kan nå lukke Punkbuster.

Løsning:

- Klikk på start/windows logo

- I søkefeltet, skriv "services.msc

- Trykk enter

- Klikk "extended" tab

- Søk etter "UPnP host devides" eller lignende ( beskrivelsen er noe som: Allow hosting of UPnP devices etc)

- Høyreklikk på den

- Klikk Properties

- Se om du finner noe som forteller deg om hvordan pcen starter "Startup" tab?. Den sier noe om Automatic (delayed startup), Automatic, Manually, Disabled. Du skal velge Disabled.

- Klikk på "stop service"

- Klikk "apply" og lukk ruten.

- Søk etter "SSPD discovery" og gjør det samme som over.

- Lukk alt

- Start pc på nytt

Løsning:

- Gå inn i modemet ditt of finn noe som kalles for UPnP og disable den, kan hende den er i en fane som kalles "advanced" går ikke å skrive mer om dette siden det finnes mange forskjellige typer modem.

Vis du fortsatt har problemer.. vel... Gå til din nærmeste kirke, tenn et lys og be litt.

Det må væra alle pms'ers mor isåfall for den har vart lenge:-D. Hehe

Men nå kan jo ikke vi noe for at di fleste vil spille med lock-on våpen, kan ikke få gjort mye med at di våpena er der.

Di gangene jeg har spellt med deg I det siste har du da aldri klaget på baserape, bare alt mulig annet :-P

Men hvis det er admin som ikke bryr seg hadde jeg tatt det opp med Roy-Inge kanskje :-) du har sikkert noen navn og halshøgge;-)

Det høres ut som du trenger en konsoll Jihad :p

De er enklere å betjene. Får man kræsj eller frys der, så fikser det seg selv....du må ta strømmen.

Litt OT

èn lys ide

- begrens antall Javlins og antall Soflams man kan ha med seg inn i spillet/mappet :D

- Tanksen er såpass lett å ta ut om man samarbeider at den må gjerne ha 3dje sete :D

- "Fire & Forget" våpen har lengre lade hastighet før de kan brukes igjen | Javlins må ha med seg support for å lade om da kittet bare bærer 1 rakett.

Konsekvens

- Mindre piping og færre muligheter til å bruke "fire & forget"

- "Fire & Forget" aka Heavy AT aka Javlin kittet blir veldig populært hvis det begrenses og en del vil kanskje TK for å få det?

- Tanks og bakke blir det nye målet for "fire & forget" ?

- "Fire & Forget" blir mindre populært, fordi/samtidig/eller det krever mer samarbeid når det krever 2 som jobber sammen(nesten som i tanks). Dessuten går det ganske tregt og det tar lang tid å lade om. Men det promoterer at man må jobbe sammen for å få til noe.

Jøsses.... tre lyse ide'er...bare preller av her gitt, og jeg er ikke :swe: engang

Men neida.... de lager heller flares som kan dodge guided :|

Edited by cri74

Problemet mitt er at jeg er så fette lei av å sitte og lete etter løsninger opp og ned pga dette spillet at jeg spyr faen meg snart.

Det er da ikke bare dette problemet man har. Synes det jævla programmet de kaller bf3.exe var litt mer stabilt.

Når man må leve med det en este online fps spillet utenmon cod som er noenlunde spillbart, så forventer man at spillet er spillbart.

Prøv¨å sikt deg inn med tank i bf3 f.eks, når den står og hopper som en jævla cp pasient.

Prøv å fly flankern som flyr bedre sidelengs enn rett fram.

Tanken med guided missile, som skyter ned fly/heli over enorme distanser,(hvor i hælvete har dette grunn i noen somhelst sin militærfantasi????)

Nei, reis beint til helvete hele jævla gjengen som sitter og piper til man får tinitus og div øresykdommer.

Feel free til å banne meg for dette, men jeg er så ")!/ lei av all den pipinga i dette spillet at jeg kaster opp.

Ikke hjelper det at admins på bf.no sitter og ler av at man blir baserapet heller.

Dette er siste jævla gangen jeg gidder å spille hos dere,takk for serverstøtten da det FUNGERTE, og det ikke var selvoptatte sopper som styrte serverne.

Nå skal det sies at admin mulighetene i battlefield 3 er helt på tryne, da du må spotte og prøve å sikte inn på nicket til hver eneste dust som baseraper og det er ikke altid man ser disse navnene da det på killfeed er deelay og er helt på tryne. Når flere gjør dette samtidig så blir det helt texas. For all del ingen som sier at du skal spille på battlefield.no sine servere men å anklage admins for å ikke gjøre jobben sin, blir bare dumt..

Dagen før patchen han har venta sååå lenge på klarte han ikke mere, synd:-/

Han er borte fra battlelog også.

Jeg har fått en problem jeg ikke finner no løsning på i denna tråden.

Når jeg starter spellet så henner det jeg ikke får no lyd, da flyter spellet fint, ikke no lagging eller no.

Men hvis jeg har lyd så lagger det veldig, og det er ikke no fps drop eller ping relatert.

Det funka veldig fint før når jeg brukte 3,5mm inngangene forran på kabinettet, men da var det noen som la merke til en suselyd på mumble, jordingsfeil.

Så etter det koble jeg på en sånn THX usb sak som følgte med for og bruke usb utgangen, da begynte alt detta og skje.

Så da pøvde jeg 3,5mm utgangene bak på HK og fikk ikke lyd i det heletatt (5.1 utganger)

Nå er vi tilbake til usb utgangen som funker innimellom, men da lagger spellet.

Hvis jeg ikke har lyd på spellet og går ut av det og starter spotify eller youtube så kan sangen spella i 5-10sek uten at det kommer no lyd så plutselig kommer den og da har jeg plutselig lyd på spellet igjen også, men også lagg =/

Noen som har løsning? :)

Jeg har fått en problem jeg ikke finner no løsning på i denna tråden.

Når jeg starter spellet så henner det jeg ikke får no lyd, da flyter spellet fint, ikke no lagging eller no.

Men hvis jeg har lyd så lagger det veldig, og det er ikke no fps drop eller ping relatert.

Det funka veldig fint før når jeg brukte 3,5mm inngangene forran på kabinettet, men da var det noen som la merke til en suselyd på mumble, jordingsfeil.

Så etter det koble jeg på en sånn THX usb sak som følgte med for og bruke usb utgangen, da begynte alt detta og skje.

Så da pøvde jeg 3,5mm utgangene bak på HK og fikk ikke lyd i det heletatt (5.1 utganger)

Nå er vi tilbake til usb utgangen som funker innimellom, men da lagger spellet.

Hvis jeg ikke har lyd på spellet og går ut av det og starter spotify eller youtube så kan sangen spella i 5-10sek uten at det kommer no lyd så plutselig kommer den og da har jeg plutselig lyd på spellet igjen også, men også lagg =/

Noen som har løsning? :)

har du oppdatert drivere ? :)

prøvd og oppdatere, men når jeg kobler i headsettet så går den automatisk over på den og den før jeg ikke oppdatert