Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
qed

Ny patch!

Recommended Posts

http://www.battlefie...g_battlefield_3

Det var da veldig som fly skulle nerfes, som om ikke de var vanskelig nok på en stor server fra før..

• Increased the power of Stingers against Jets.
  • Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.
  • Reduced the effectiveness of Stealth on Air Vehicles.
  • Reduced the effectiveness of Beam Scanning for Jets.
  • Increased the range and FOV for designating targets with the SOFLAM and vehicle Laser Designators

Er dog en del positive ting her, flashlight er endelig nerfet, infrarødt funker bare på korte avstander, mortar har fått lenger loadetid og er lenger i luften, 12g på haglen nerfes litt, og spray på medium og langt hold funker ikke lenger.

Savner et viktig punkt: TV-guided missile som går gjennom tankser og helikopter, uten å få kill/disable. Utrolig at ein så stor bug aldri blir fikset..

Men resten ser OK ut. Er litt spent på korleis det blir med dårligere accuracy på full automatic på våpen .. Og lengre reload time på flares. Hmm.

mm, særlig siden de allerede har vært inne på tvguided å fikset en annen ting, nemlig bugen der man kunne skyte ned egne heli.

Dog, flere pluss enn minus i denne patchen i mine øyne :)

Å fly er blitt helt meningsløst. Synd at de hører pÅ hylekoret fra ungene som ikke skjønner at Battlefield ikke er CoD og fungerer etter stein saks papir prinsippet. Dersom jeg spiller som Assault og møter en tanks sÅ stikker jeg av. Det er en kamp jeg ikke kan vinne. Evt sÅ flanker jeg tanksen for Å se om det er en Engie som stÅr bak og repper og tar han istedet, evt venter til føreren prøver Å baile nÅr han fÅr disable pÅ tanken for Å ta han ut da.

• Like 1

Er litt spent på korleis det blir med dårligere accuracy på full automatic på våpen ..

Om dette stemmer, så :iiiiik: .. Det betyr at single-shot kommer til sin rette, og at ikke alle går rambo med full auto...

Fly får jo en liten buff samtidig:

Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.

Men skjønner ikke helt nerfinga. Uansett blir det spennende å se hvordan mindre accuracy på auto-våpen blir, det har i grunnen vært latterlig treffsikkert. Blir interessant om man faktisk må øve inn recoil-patterns og tapping, potensielt et bra skritt som belønner de med god aim.

• Like 1

Dette er jo som jeg selv skulle bestilt patchen jo. Autofire skal ikke lønne annet enn på kloss hold.

Reload tiden til flares er økt, NICE!. Endelig er antiluftversnraketter brukelig igjen. Nå er de faktisk en trussel. Slik det har vært til nå så har pilotene bare kunne ledd av de med bakke til luft raketter. Flarene har kommet litt fortere enn man kan skyte raketter. IRNV siktet er endelig nerfet.

12G på haglen ble også heldigvis nerfet.

Jeg tror disse endringene gjør spillet morsommere å spille for de fleste av oss.

• Like 1

Ville heller likt å se dem ta bort flares fra gunner, istedet for å øke reload-timer. Nå blir jo alle helikoptre tvunget til å kjøre med 2x flares.

• Like 1

Ville heller likt å se dem ta bort flares fra gunner, istedet for å øke reload-timer. Nå blir jo alle helikoptre tvunget til å kjøre med 2x flares.

Helikoptrene er allerede tvunget til å kjøre 2x flares.

Om ikkje gunner skal kunne slippe flares, og med den reload-tida som er per dags dato, ville ikkje heliet hatt noe anna nytteverdi enn å hovre over main å ta ut tanks på lang avstand. Om man da prøver å angripe et flagg f.eks går man inn i den sikre død, fordi man klarer kun å unngå 1 stk lockon-rakett. Etter det får man treff og er disabla/død. Eller, man kan jo prøve å gjemme seg slik at rakettene ikkje treffer . Nei....vent litt.... map-designet i BF3 er så rævva at det knapt finnes plasser å hjemme seg med heli. :)

Og hva trur folk at jetflyene skal brukes til i dette spillet egentlig, siden så mange vil at heliet skal være lettere å treffe med AA-missiler fra infs? Jo, jetflyene skal ta ned heli og andre fly - evt. bombe om det får tid til det. Heliet dør på få sekunder når ein jet angriper slik det er nå. Så hvorfor lage jet'n enda sterkere mot heli? Heliet bør SELVFøLGELIG kunne ha 2 flares for ha ein sjangse mot inf med stinger på bakken. Det har mer enn nok pes fra fly uansett.

At de gjør reload-time på flares lenger, er OK. Da blir det litt meir utfordrene. Men å fjerne flares fra gunner blir feil, imo.

• Like 1

Det bør være slik at hvis en som sikter på deg i heli med aa rakett ikke blir skutt så må du stikke. Blir jo bare teit om du skal kunne overse denne trusselen. Skyt eller bli skutt...

Ja er enig i det, men slik blir det sikkert nå når det blir lengre reload tid mellom flares.

MG buff fra fly mot heli er jo liten vits, går fort nok å ta ut heli som det er...

MG splash damage fra fly mot inf kunne gått vært buffa derimot

Jeg liker ikke alt fly nerfingen i denne patchen. Det er en ganske passelig vanskelighetsgrad slik det er nå. Helikopter er veldig "flaks" basert, med det mener jeg hvor god de andre på laget ditt er som jet pilot og heli gunner. Hvis de er gode så blir det en herlig runde som pilot med myyye kills :devil: Men hvis det er omvendt, noe det ofte er etter min erfaring så blir det bare mye hit and run's med heli hvis man skal holde seg i livet, å da kommer det veldig an på om du bruker dine verdifulle sekunder til å slå til på rette plassen hvor det er folk og kjøretøy å ta.

Jets ser jeg iallefall ingen mening i å nerfe, de holder seg som regel i luften å skyter kun ned andre fly og helis å har lite med bakken å gjør. Det blir som regel å fyre av en salve med rocket pods eller guided missile når man for tid (kommer en del an på pilotene til det andre laget), men dette disabler kun en tanks, så det skaper jo ikke så mye bry.

Det er godt jeg har fått alle unlock's pluss noen service stars til alt i luften å har gjort med "ferdig" der, nå ser det ut til at det blir mer gøy i tanks og som inf :hmm:

For håpe på noen gode map pack's i tiden som kommer med sikkelige battlefield baner med mye plass å boltre seg i, da blir det morsommere å tilbringe tiden i luften igjen :) (pluss alt annet)

Syns det var leit at minene forsvinner når man dør.

Greit nok at man ikke skal ha uendelig med miner, men da hadde det heller vært bedre å gjort så man ikke kunne har fler enn 5 stk plassert om gangen.

Miner på Caspian er rett og slett superkos! :wub:

Syns det var leit at minene forsvinner når man dør.

Greit nok at man ikke skal ha uendelig med miner, men da hadde det heller vært bedre å gjort så man ikke kunne har fler enn 5 stk plassert om gangen.

Miner på Caspian er rett og slett superkos! :wub:

Det er faktisk planen til Demize99 som sa det til meg på twitter i helga

miner er kos men tror ikke scav er enig :D

Ettersom de bare øker reloadtiden på flares til gunneren så ser jeg ikke helt at det blir et problem. At de øker MG fra fly mot heli derimot kommer til å bli et MAJOR problem. De gode pilotene i dag tar ned et heli lett på en pass, så at de nå gjør det slik at selv randoms i et fly kan ta ned et heli på en pass kommer til å bli dritt. Det finnes jo tilnærmet null gjemmesteder på kartene så heli blir jo nesten fritt vilt. Dog skal det bli litt lettere å ta de ned med guided rockets.

Skal bli spennende å se hvor bra MG faktisk blir. Jeg kjenner jeg blir irritert om en vinglete SniperGER på bail mission til antenna på caspian klarer å ta meg ned med en liten vinglete lykke burst på veien dit.

Hyl! 12g FRAG ammo og IRNV nerfes. Faen, der ryker DAO-leken min i dass :iiiiik: Får vel gå over til sniper scope og slugs da :kermit:

• Like 1

Syns ikke lengre reload-tid på flares var nødvendig. Én jævla stinger-fitte på bakken skal da for faen ikke klare å ta ut en jet eller et heli aleine. 2 stk som samarbeider så går'e glatt. Jeg ser ikke problemet. Buffen av MG mot heli er også teit, lett nok som det er.

Rart at de ikke har fiksa flere av bugsa til TV-missile, kjenner jeg blir irritert. Kameraet er forresten et par meter foran selve missilen, så et tips til dere som ikke treffer: sikt litt forran målet om det beveger seg.

• Like 1

Syns ikke lengre reload-tid på flares var nødvendig. Én jævla stinger-fitte på bakken skal da for faen ikke klare å ta ut en jet eller et heli aleine. 2 stk som samarbeider så går'e glatt. Jeg ser ikke problemet. Buffen av MG mot heli er også teit, lett nok som det er.

Rart at de ikke har fiksa flere av bugsa til TV-missile, kjenner jeg blir irritert. Kameraet er forresten et par meter foran selve missilen, så et tips til dere som ikke treffer: sikt litt forran målet om det beveger seg.

Don't tell no one :O Tvg er trossalt temmelig bra så lenge man vet akkurat det.. Frakteheli er lett match, angrepsheli er litt verre.

Det bør være slik at hvis en som sikter på deg i heli med aa rakett ikke blir skutt så må du stikke. Blir jo bare teit om du skal kunne overse denne trusselen. Skyt eller bli skutt...

Ja det burde vært sånn, men siden 32 spillere har muligheten til å skyte ned heliet blir det bare håpløst. skulle fjernet stinger å heller plassert litt stationary aa rundt på mappet

Seriøst.. IRNV e det nærmeste du kommer juks i battlefield. Om man velger riktig kamo, og legger seg i skjul, hvor det er vanskelig å se deg. Nei, da kommer det en kar med IRNV og wallhacker gjennom 4 busker og inn i din, og skyter deg.. Er så forbanna tåpelig...