Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Skyrim: Når du trenger hjelp. "Hvordan funker det?"

Recommended Posts

Gjorde absolutt alt, så vidt jeg vet, i Oblivion. Var nok en del items og sånt jeg kanskje gikk glipp av, men tenker mest i forhold til guilds, quests og slike ting. Vil alltid være ting man ikke får gjort, enten fordi man rett og slett ikke oppdager dem eller fordi de er så små at de bli glemt :p

Tror jeg blir å slite litt i Skyrim tho. Har to chars i Fallout: NV, en for NCR og en for Independent, men ikke gjort de ferdig ennå. Mistenker det fort kan bli likt for Skyrim siden Stormcloaks/Imperial ikke går sammen :p

Ikke at jeg klager, elsker at man "må" velge ;)

Gamlingen er vel den som er master ? Han som hadde forelesning med deg i starten på colleget. Mener det er han som selger mer avanserte bøker.

Han selger ikke destruction. Hun Feralda dama skal visstnok ha alt du trenger, men hos meg blir det ikke låst opp for nye bøker. Virker som saven min er bugga :(

Fikk for eksempel alle tre "throw voice" shouts på samme sted. Faktisk der jeg fant min første maske, beskytta/eid av en feig jævel, som gir + i lockpicking, archery og en til som jeg ikke husker nå.... Sneak eller pickpocket eller noe :p

Var der i går og han "beskytteren" var fæl! Tålte mye, holdt god avstand fra meg og kastet firebals eller lignende som kunne ta meg ut på 3-4 skudd.

Men jeg har giftet meg med hun man kan sloss mot på inn'en i Whiterun og nå kan jeg ikke finne hun igjen. Sist jeg så hun var når hun gikk ut døren til kirken i Riften, og hun har ikke gått tilbake til inn'en i whiterun eller til kjøkkenet i huset mitt i samme by. :(

Edit: Kan man løpe i spillet!? Hørte noen nevnte at man kunne holde inne tab så kunne man løpe?

Fungerer det på hest også?

Edit2: Det fungerer, nice!

Tok meg en stund før jeg fant Aela etter at jeg gifta meg også. Fant henne etter ett par dager inne i Companions huset. Fikk prata med henne da og foreslått at vi skulle bo hos meg. Etterpå det så dukker hun opp i huset.

Fikk for eksempel alle tre "throw voice" shouts på samme sted. Faktisk der jeg fant min første maske, beskytta/eid av en feig jævel, som gir + i lockpicking, archery og en til som jeg ikke husker nå.... Sneak eller pickpocket eller noe :p

Var der i går og han "beskytteren" var fæl! Tålte mye, holdt god avstand fra meg og kastet firebals eller lignende som kunne ta meg ut på 3-4 skudd.

Men jeg har giftet meg med hun man kan sloss mot på inn'en i Whiterun og nå kan jeg ikke finne hun igjen. Sist jeg så hun var når hun gikk ut døren til kirken i Riften, og hun har ikke gått tilbake til inn'en i whiterun eller til kjøkkenet i huset mitt i samme by. :(

Edit: Kan man løpe i spillet!? Hørte noen nevnte at man kunne holde inne tab så kunne man løpe?

Fungerer det på hest også?

Edit2: Det fungerer, nice!

det finnes også et mount som aldri går tom for stamina :p

Så folk kan robbe huset ditt? Jeg har satt Lydia som vaktbikkje i huset, duller rundt å prøver å finne en ny companion for øyeblikket. Kjedelig om hun ikke kan denge tyver, hun sier jo at hun skal vokte meg og alle mine verdier. Har en kasse full i dragestasj som jeg skal lage rustning av når jeg når 100 smithing, ser helst at ikke det forsvinner liksom.

hvordan funker greia med bøker? Noe vits å bære rundt på noe av det? hva slags bøker booster skillnivåer, random eller mulig å spore på navn? Må man bla gjennom hele eller bare åpne de? Ligger jo bøker over alt, får noia av tanken på å droppe lese en som skulle vise seg å inneholde noe fett.

Tror man kan faktisk se hvor stor verdien om man får skill ut av de. Her ikke helt sikker, men har merket en tendens til det.

hvordan funker greia med bøker? Noe vits å bære rundt på noe av det? hva slags bøker booster skillnivåer, random eller mulig å spore på navn? Må man bla gjennom hele eller bare åpne de? Ligger jo bøker over alt, får noia av tanken på å droppe lese en som skulle vise seg å inneholde noe fett.

Hvis du er nerd nok, kjenner du igjen titlene fra Morrowind og Oblivion. "Mixed Unit Tactics" osv. Alle titler som høres ut som de har noe med krig eller tyveri å gjøre, gir stort sett skillbonus, mens novellesamlinger og historiebøker bare er crap.

Jeg åpner samtlige bøker jeg kommer over som har et navn jeg ikke har sett før, så jeg får sjekket om de gir boost eller ikke. Tar de sjelden med meg videre dog, tar bare plass og verdien er som regel ubetydelig.

Er bare å se hvor høy verdien er på bøkene, er den over 40 når du muser over, så er sjansen rimelig stor for at den inneholder en skill-up.

Noen som vet hva tannhjulene og gyroene man finner i Dwemer-ruiner (og noen maskiner) brukes til? Hadde håpet de kunne smeltes om til barrer, men er tydeligvis bare skrapmetall (som jeg ikke har funnet til nå) som kan det.

Btw, selv om det høres irriterende ut at man kan bli rundstjålet, er det faktisk noe av det jeg "savna" i Oblivion. Er man rik, og vanker blant tvilsomme folk eller bor i et fattig strøk, ber man jo om å bli stjålet fra. Husker jeg passa ekstra godt på tingene mine der inntil jeg fikk vite at man ikke kunne bli stjålet fra.

Er ellers meget imponert over handlekraften til noen av NPC-ene. Rundstjal hun som eier vertshuset i Riverwood mens hun sov, og dagen etter møtte jeg på tre leiemordere som uten diskusjon skulle ha has på meg. Forsto ikke helt hvorfor, siden jeg ikke hadde blitt tatt i å gjøre noe galt, inntil jeg oppdaga at en av dem bar en kontrakt signert av han som står bak disken. Må være det som hittil har imponert meg mest, men lurer litt på om folk bare kan anta hvem som står bak uten å ha direkte bevis? :)

Siden det kommer opp på loading-screens så blir det vel ikke spoiler om jeg sier at det finnes noe mekanisk, som kan gå, og som gir deng. Er også en kar i college som har lyst på cogs. Bygge noe mekanisk som gir deng kanskje? Ikke fått sett eller sjekka selv tho

Siden det kommer opp på loading-screens så blir det vel ikke spoiler om jeg sier at det finnes noe mekanisk, som kan gå, og som gir deng. Er også en kar i college som har lyst på cogs. Bygge noe mekanisk som gir deng kanskje? Ikke fått sett eller sjekka selv tho

Aha, det er akkurat forklarende nok, uten å spoile :) Får vente og se hva det er for noe, og hvor/hvordan jeg får tak i det. Med SSD har jeg ikke sjanse til å lese loading screen, forsvinner jo etter ett sek :happy:

Btw, ser ut som det med tyveriet i Riverwood er scripta (http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Orgnar), men liker utrolig godt at de har lagt inn sånne småting! :D

Reiser hjem imorgen. Gleder meg like mye til å gjenoppta spillingen som jeg gleda meg til å prøve spillet sist fredag :)

Hadde planer om en magi karakter, men ser det er en del klager på Skyrim forumet på Bethesda websiten over hvor dårlig magi skalerer (virker som det er mest fokusert på Destruction og hvordan den ikke gjør like mye skade som du kunne gjort hvis du brukte melee).

Noen som kjører en ren magiker og kan fortelle litt hvordan det oppleves når man kommer seg opp til level 25-30++?

Kult. 20 shouts, og tre ord i hver. Det er 60 skrift-greier å lære det. Relativt mange. Fant forresten ut at det er dragon shrines på toppen av flere fjell. Bare å looke litt rundt i ødemarka og bestige det høyeste man finner. Funket 3 ganger for meg nå.

Du får jo et kart over hvor alle disse shrinesa er litt uti mainquest

spm: The Bedlam job (thievs guikd) skal stjele for 500 gold i verdier rundtom i Riften uten å bli busted. Har stjålet for way mer enn det. Er det en glitch som gjør at det ikke blir ferdig?

se på verdien til bøkene. de med 40-50 og mer value gir skill økning, om du ikke har last de fra før av. får økningen når du åpner boka. trenger ikke bære rundt på de.

Jeg drar med meg alle bøker jeg finner. Har en plan om å engang sette meg ned å lese igjennom flere av dem hjemme i huset. Orker bare ikke begynne lese historiebøker mens jeg er i en dungeon. Da er jeg mer gira på å finne ting og banke monster. Leser såklart sånne journals og ting som har en direkte knytting til selve dungeon, men ikke generelle historiebøker.

Skal kose meg med bøkene i huset mitt i Whiterun mens Aela lager mat, peisen knitrer i bakgrunnen, snøen faller utenfor vinduet (IRL) og en stor boks pepperkaker står strategisk plassert ved siden av tastaturet :)

Spillet låste seg akk, og nå når jeg prøver å starte det opp igjen kommer samme beskjed gang etter gang "skyrim launcher has stopped working"

Tips?

Edit1:Reinnstalerte og fortsatt samme feil. :hitler:

Edit2: Prøver å reinnstalere steam og alt på nytt, kan være feilen at det ligger på D

Edit3: Fikset, virket som problemet lå i at det ikke var på C disken. Er letta nå, men synes fortsatt det er rart at det gikk å spille fra D i 40 timer :p

Edited by Cobra.

Skal kose meg med bøkene i huset mitt i Whiterun mens Aela lager mat, peisen knitrer i bakgrunnen, snøen faller utenfor vinduet (IRL) og en stor boks pepperkaker står strategisk plassert ved siden av tastaturet :)

:wub:

Ikkje les om du ikkje har gjort star of azura questen

Har fått star of Azura og gjort den om til the black star, har vel drept 20-30 mennesker med den i inventoriet men den fyller seg aldri. Er det bug eller må den bli aktivert på ein måte?