Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Skyrim: Når du trenger hjelp. "Hvordan funker det?"

Recommended Posts

Hva er egentlig deres inntrykk av hvor random dragene er? Ruslet rundt i ødemarka fra A til B (laaaang tur til fots, men syntes det var artig å drepe det jeg kunne i mellomtiden). Uansett, klatrer en ganske loddrett fjellside for å komme meg over et fjell. Plutselig dukker det opp en drage, og jeg løper til toppen av dette fjellet for å få en bedre angle på den. Der finner jeg sånn dragon-skrift eller ord, eller whatever det heter. Drepte dragen, absorberte sjela og lærte meg et nytt shout.

Skjer dette på flere steder i spillet? Jeg trodde dragene skulle være helt random, og det virker litt suspekt at jeg finner den første skrifta jeg kommer over utenfor et quest, samtidig som en drage angriper meg. Noen av dere andre som har opplevd noe liknende?

Tror skrifta lærte meg å disarme folk.

Jeg har møtt drager random flere ganger. Så no worries.

Møter også på drager tilfeldig.

Syns det var kult å sloss mot de i starten, men etter å ha tatt rundt 20 stk dreper jeg de bare for å komme meg videre :p

En drage angrep meg når jeg skulle ha bryllup. Landa midt i byen og begynte angripe folk. Virker ganske random for min del. Har også sett to drager samtidig når jeg er ute og vandrer.

Hahahah. Jeg vil også gifte meg! Eller get laid. Howto?

Du må reise til Riften (lettest å snakke med fyren på kjerra utenfor Whiterun). Der finner du temple of Mara og prater med Maramel. Da kan du kjøpe en Amulet of Mara som åpner nye dialog muligheter med diverse damer og menn når du har den på deg. Den må være aktiv som neck item.

Letteste dama å gifte seg med er Camilla Valerius i Riverwood etter at du gjør questen med kloa.

Det er også masse andre damer men du må gjøre quests osv for dem før de blir mottakelige.

Jeg gifta meg med Aela fra Companions guildet :)

Hahahah. Jeg vil også gifte meg! Eller get laid. Howto?

Jasså, du vil ha litt pixel hanky panky? :tafse:

Hvordan joine Thieves guild ? :S stjele random ting og vente på å bli kontakta ? :S

Oh, takk :D har ikke vært der enda, bruker for det meste tiden min på å fly rundt og plukke blomster samt drepe ting jeg kommer over :p hahah

Gikk ut av college i dag, der stod en drage rett utafor døra og stirra rett på meg. Ble en heftig battle midt i courtyarden. Man kan seff oppsøke de drage-shrines-dingsene, er alltid en drage der, men de dukker opp ganske random i naturen for min del.

Eg sitter fast på questchainen til the companions. Eg har drept heksene men får ingen nye oppdrag, er det bug eller intended?

Companions spoiler

Har reist tilbake og sett at Silver Hand har vært på tokt og at sjefen er blitt drept, har snakket med alle i og rundt huset men får ingen quests.

Gikk ut av college i dag, der stod en drage rett utafor døra og stirra rett på meg. Ble en heftig battle midt i courtyarden. Man kan seff oppsøke de drage-shrines-dingsene, er alltid en drage der, men de dukker opp ganske random i naturen for min del.

Ved shrinsene, er det stor sjanse for å unlocke shouts og sånt der? Har 7 sjeler, men har faen ikke en dritt å låse opp... :(

Du finner shouts i forskjellige huler, og det er noen som står rundt i ødemarka også. Jeg fant en shrine som ga meg en shout som tilkaller dyr i området rundt deg og får dem til å hjelpe deg (dvs angripe fiender). Har ikke unlocka den enda, ergo ikke fått testet den. Hadde nok unlocka den hvis jeg spilte en type hunter/ranger karakter.

Den finner du på en høyde ute på en øy nordvest for Winterhold (som er en by helt nordøst på kartet).

Hvis du har gjort Companions questene og vært i Ysgramar så er den shouten på toppen av fjellet over inngangen til Ysgramar. Var ingen drager i nærheten, eller monster. Var bare den tavla og vips, enda ett shout lært.

tyty, må sjekkes ut. kjipt at wikiene ikke er oppdatert på det der. hadde vært kjekt å få litt oversikt over hvor shoutsa finnes og hvor mange det er :)

Det er ihvertfall 20, ser det på chievsene:

Thu'um Master

Learn 20 shouts

De maskene er noe av det styggeste jeg har sett.

Men spell books låses det opp etter level på fyren din eller på hvor mange points du har? Mener å kjøpe bøker for å lære spells. Hun dama på collegen har bare adept bøker selv om jeg har 77 på destruction.

Gamlingen er vel den som er master ? Han som hadde forelesning med deg i starten på colleget. Mener det er han som selger mer avanserte bøker.

tyty, må sjekkes ut. kjipt at wikiene ikke er oppdatert på det der. hadde vært kjekt å få litt oversikt over hvor shoutsa finnes og hvor mange det er :)

Det er ihvertfall 20, ser det på chievsene:

Thu'um Master

Learn 20 shouts

Kult. 20 shouts, og tre ord i hver. Det er 60 skrift-greier å lære det. Relativt mange. Fant forresten ut at det er dragon shrines på toppen av flere fjell. Bare å looke litt rundt i ødemarka og bestige det høyeste man finner. Funket 3 ganger for meg nå.

Du ser at du er nærme et drage-shrine når et dragehode dukker opp på "kompasset" i det fjerne. Alle disse har shouts. Noen har bare én, men kan være flere. Fikk for eksempel alle tre "throw voice" shouts på samme sted. Faktisk der jeg fant min første maske, beskytta/eid av en feig jævel, som gir + i lockpicking, archery og en til som jeg ikke husker nå.... Sneak eller pickpocket eller noe :p

Satser på å få alle shouts. I spill som dette er jeg ganske besatt på å få til så mye som man kan få til.