Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Skyrim: Når du trenger hjelp. "Hvordan funker det?"

Recommended Posts

Denne tråden er slags kopi av tråden [wcip]Angel lagde i Oblivion-forumet for noen år siden.

Denne tråden kan være hvor folk spør hvordan å utføre et quest, hvor man finner enkelte våpen, rustninger, spells, soul gems osv. Med tanke på at vi kun har Generell spillprat å boltre oss i, er det unødvendig med X poster om hvor man finner ting osv.

Elder Scrolls Wiki

UESPWiki: Skyrim

Hvis ingen har noe de vil spørre om får jeg bli den første :p

Noen som har funnet noen bra butikker e.l. som selger bra sverd, buer osv?

Jeg sliter fortsatt med å finne et sted å selge de jævla Dragon Bonesa. De er jo så verdifulle, men ingen vil jo kjøpe de

Prøvd der de selger alkymi?

Kan også bruke det til å lage en sweet rustning.

Jeg sliter fortsatt med å finne et sted å selge de jævla Dragon Bonesa. De er jo så verdifulle, men ingen vil jo kjøpe de

Light armour også? Er en mage, skjønneru

Og ja, de selger misc der, men gir ikke muligheten til å selge de

Armor og slik glede. Hvor er det man finner no bra slik? slike brotherhoods og slikt har jeg ikke sett noe til ennå. Er på collage nå, på 3 questen der eller noe (mage) skal finne 3 stjålne bøker i en hule langt faen i vold. Merker jeg er mer enn keen på en rustning som står i stil med karakterern :p Flyr rundt med scrap jeg har tatt fra div folk jeg har drept

Light armour også? Er en mage, skjønneru

Og ja, de selger misc der, men gir ikke muligheten til å selge de

General stores kjøper de vel, alkemisjappene også.

Sliter med samme, er på magnus-staff questet og min latterlige 10 armor er til lite nytte :p Bruker Necromancer robe, novice hood og random boots. Det blir å kjøpe litt bedre rustning for å enchante den med magicka regen

Sliter med samme, er på magnus-staff questet og min latterlige 10 armor er til lite nytte :p Bruker Necromancer robe, novice hood og random boots. Det blir å kjøpe litt bedre rustning for å enchante den med magicka regen

Har vært igjennom det der, og var et helvete, døde mange ganger... Det du sitter igjen med gjør det verdt allt sammen dog, det er vel allt jeg kan si uten å ødelegge noe :)

Sliter rett og slett med å sloss, erfarer alt for ofte at healthen går ned. Er level 8 elles med level ~30 i one handed or destructive, men allikevel. Føler jeg angriper mye, så løper jeg rundt og healer meg selv i konstant fare for å dø. Er det flere som opplever dette? Skal det være sånn?

Sliter rett og slett med å sloss, erfarer alt for ofte at healthen går ned. Er level 8 elles med level ~30 i one handed or destructive, men allikevel. Føler jeg angriper mye, så løper jeg rundt og healer meg selv i konstant fare for å dø. Er det flere som opplever dette? Skal det være sånn?

Armor og dual-spell er tingen. Flames og Frostbite får du både skade over tid og slow. Har 49 i destruction atm, men går over til conjuration med bound sword og flame atronach og det funker fint med 80 i armor.

Bruker rustningen man får av Dark Brotherhood, samt noen alvestøvler så jeg kan bære 35 ekstra.

Og en amulet så shoutsa "kjøles" ned 20% fortere.

Jeg har lagd meg en magiker, og det ser ut til å fungere for meg. Spesiellt når jeg sloss med drager. Man ser jo lett hva slags type det er, og kaster man spells i motsatt ende av hva de er svir det ekstra godt på de :) eneste som er helvete er å slippe unna "breathen" deres..

Det jeg syns er litt jalla dog er at levels er knyttet opp mot skillsa man bruker, jeg finner meg selv i å bruke ting som jeg normalt sett ikke ville rørt bare for å få poeng som jeg kan bruke på skills når jeg får et level. Bruker også fast travel mye for å selge items (selv skit) for å få in cash, det har betalt seg siden jeg har brukt mye på å trene Destruction magic.

Trenger tips på å drepe Morokei, mest effektive spells og litt taktikk. Er level 19, og har 55 i conjuration, 52 i destruction og 54 one handed weapon. Er det must have items eller spells for å drepe jævelen eller må eg berre fortsette å gjere andre quests for å levle opp?

Har kun brukt twohanded én gang, har ikke prøvd skjold enda.

Bruker som regel firebolt/firerune eller noe sånt i venstrehanda, og sverd i høyre.

Trenger tips på å drepe Morokei, mest effektive spells og litt taktikk. Er level 19, og har 55 i conjuration, 52 i destruction og 54 one handed weapon. Er det must have items eller spells for å drepe jævelen eller må eg berre fortsette å gjere andre quests for å levle opp?

Jeg brukte søylene aktiv for å gjemme meg fra hans spells, og dundra avgårde dualcast fireballs for å smekke ham.. Bare pass på at du har plenty med potions. (dual fireballs ser ut til å grisepule det meste for min del)

Sliter seriøst med Morokei selv. Er warrior med dualwield, så må innpå ham. Med andre ord, ikke noe sted å gjemme meg.

Har prøvd både med sverd og konstante heals og avstand med firebolts susende, men det er ingen sjanse for å få han under 80%. Brukte da 70% arcane damage poison og sparks, men han gimpet meg fort med den metoden. Har ingen peiling på effektiv strategi, såg ein video på youtube av ein som berre melee'et han og konstant healing, men det gjekk dårlig for min del :p

Jeg gikk bare rett på, med dualwieldinga mi. Slo som et helvete, drakk litt potions for både health og stamina, litt unrelenting force-shouting, og mer slåing så døde han ganske fort.

Er nå på vei til og joine the dark brotherhood. Er det noe smart når jeg spiller som mage? inntrykket mitt sier at det der er best for snikende folk med daggers? eller har det ikke noe og si? Er litt redd for og ta slike avgjørlelser, regner ikke med at man kommer seg ut av brotherhood'et igjen? og det vil vel påvirke andre deler av spillet?

Hva er egentlig deres inntrykk av hvor random dragene er? Ruslet rundt i ødemarka fra A til B (laaaang tur til fots, men syntes det var artig å drepe det jeg kunne i mellomtiden). Uansett, klatrer en ganske loddrett fjellside for å komme meg over et fjell. Plutselig dukker det opp en drage, og jeg løper til toppen av dette fjellet for å få en bedre angle på den. Der finner jeg sånn dragon-skrift eller ord, eller whatever det heter. Drepte dragen, absorberte sjela og lærte meg et nytt shout.

Skjer dette på flere steder i spillet? Jeg trodde dragene skulle være helt random, og det virker litt suspekt at jeg finner den første skrifta jeg kommer over utenfor et quest, samtidig som en drage angriper meg. Noen av dere andre som har opplevd noe liknende?

Tror skrifta lærte meg å disarme folk.