Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Colin

MW2 politianmeldt

Recommended Posts

Viser til artikkel: http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4193/politianmelder-call-of-duty-modern-warfare-2

Med all respekt å melde for alle som har vært lidende i denne tragedien, enten de har vært på Utøya eller har mistet noen........dette blir skivebom.

Hvis man skal kunne beskylde underholdningsbransjen for alle grusomme hendelser som skjer som kan ligne på episoder i film, tv, spill og lignende, så kan vi legge ned alt i de bransjene.

Jeg har all sympati for de som har hatt ubeskrivelige lidelser her, men dette blir dumt.

(Postet denne i generelt forum i stedet for spillprat, for jeg synes den prinsipielle diskusjonen som kan komme er utenfor spill i seg selv.)

Er vel ikke lenge til Die Hard filmene blir forbudt å vise på norsk tv snart da.

Dette begynner å gå for langt. De har allerede valgt å ikke vise enkelte episoder av serier som grey's og spesialenheten.

Dette blir jo bare latterlig. Folk glemmer fort hvordan det var når de var unge selv

Utøya var bare ren grusomhet og all sympati til ofre og pårørende, men det der blir bare renspikka tullball. Bit merke i hva han sier selv:

Vi må sette spørsmålstegn om det er samfunnsgavnelig med vold som underholdning

Ja, hva da med filmer som "glorifiserer vold" eller literatur som "glorifiserer vold"?

Det er jævlig irriterende at det skal være så tungvindt å få folk til å forstå "what's what" :dry:

Det vil alltid være noen som vil lete etter noe mer å skylde på. Spesielt i en situasjon som denne.

Det kommer jo aldri frem gladhistorier, og den gode effekten spill har på mange fler enn de få

som bruker det med feil hensikt. Selv tror jeg jeg hadde vært mer stressa i hverdagen uten en

mulighet for rekreasjon som spill faktisk er. å kunne glemme mas og kjas. Tror ikke jeg hadde

blitt en sinnsyk massemorder, men ser ikke vekk fra at jeg ikke hadde vært like avbalansert :)

Battlefield 3 har solgt 10 mill eksemplarer første helgen, så selv om voldelige pc-spill skulle være bare en nesten ubetydelig medvirkende faktor til voldsutøvelse i det virkelige liv, sliter menneskeheten ganske heftig nå ...

Men det positive i dette er jo at dommen selvsagt vil "frikjenne" pc-spill, og at den kanskje kan bidra til å oppdra idiotene.

bullq.jpg

Jeg vil anmelde dagbladet for ubegrunnede påstander og direkte svartmaling av meg som gamer.

Hva faen er det de driver med? Har de blitt skullfucked av en samoan? Og de prøver jo faen meg å blusse dette opp som noe reelt, noe som faktisk eksisterer. Nevermind de millionene på millionene andre som spiller over hele jævla kloden uten å gå apeshit. Neida, her skal vi angripe en hel sjanger, en hel folkegruppe, som finnes i omtrent ALLE husholdninger i Norge og den vestlige verden forøvrig. Det er ikke journalistikk, det er fuckings pseudobabbel :censored:

Aaah, it's good to vent frustration :happy:

Edit: Legg merke til at de ikke har noe kommentarfelt på noen av sakene. De vet de bedriver pisspreik og at de hadde fått hørt det. At det går an....

Edited by BcK

Det blir faktisk for dumt!! Da burde vel hele Norge vært full av psychos da?

Nå må folk våkne opp, kan ikke gi spill skylda på alt. Blir oppgitt....

Finnes INGEN forskning som åpner for den type vinkling av en slik sak. Ingen. Denne debatten har de allerede hatt i statene, og den ble ferdig fordi... *drumroll*... det var ikke hold i de bullshit påstandene de kom med. Faktisk så kan man se en bratt nedgang i vold i USA parallelt med at konsoller ble mer og mer "allemannseie". Det er en såpass stor korrelasjon at det har havna på topp ti-lista over mulige årsaker til nedgangen.

Dagbladet vet at de jager vindmøller nå. De vet de prøver å skape storm i vannglass. Og de kan gjøre det uten noen reaksjoner.

Syns FBF skulle levert anmeldelse på prinsipielt grunnlag alene. Lage motsvar i media! Det er seriøst personlig fornærmende å bli satt i samme boks som Breivik. Seriøst, jeg betrakter det som en fuckings æreskrenkelse.... :dry:

Edit: Legg merke til at de ikke har noe kommentarfelt på noen av sakene. De vet de bedriver pisspreik og at de hadde fått hørt det. At det går an....

Artiklene i forbindelse med terrorangrepet har konsekvent vært uten kommentarfelt. Det er ikke bare denne saken, så ikke les ting inn i det som ikke stemmer.

hehe Video-Olsen slår til nok engang! Han her er tåpelig, men utrolig nok så fins det fler enn bare han også. Det er motbevist gang på gang hva video-olsen prøver på her. Problemet med dette er at det skaper blest rundt stereo-typen "gamer" Dataspill blir mer og mer godtatt i samfunnet vårt, men da er det noen også som ser sitt snitt til å fyre løs med tomme anklager

PÅ TIDE! Større møkkaspill skal en lete lenge etter, er overrasket over at ingen har tenkt pÅ Å politiannmelde denne smørjen tidligere. Jeg slenger meg pÅ og annmelder for en dÅrlig korridorshooter med middels grafikk og grusom serverløsning!

Artiklene i forbindelse med terrorangrepet har konsekvent vært uten kommentarfelt. Det er ikke bare denne saken, så ikke les ting inn i det som ikke stemmer.

True enough, men hvor knyttet dette er til terrorangrepet kan man jo diskutere opp i mente. :p

Likefullt ren bullshit fra DB sin side

True enough, men hvor knyttet dette er til terrorangrepet kan man jo diskutere opp i mente. :p

Likefullt ren bullshit fra DB sin side

Ja, det er jeg enig i.

Men det er like fullt en sak om terroren 22. juli, og de har konsekvent ikke hatt kommentarfelt i noen nettaviser.

- Alle som spiller er ikke terrorister

Han ønsker å avlive myten om at spillere et innesluttede mennesker uten et sosialt liv, og understreker at «spillmiljøet» er ingen usosial, mystisk gruppe i samfunnet.

- Alle spiller dataspill. Det er de samme menneskene som deltar på The Gathering som du møter i Karl Johans gate, sier Valvik, som ønsker å få fram det positive i det å spille.

- Det er svært sosialt, man treffer nye mennesker og får nye venner. Mange opplever at engelsk-kunnskapene blir bedre og mange sier karakterene blir bedre i skolen. Og ikke minst får man trent hodet.

110% enig! Det er ikke noe hold i dette uansett hvor mye de koker suppe på denne spikeren. "Alle" spiller i dag og selv om man kunne påpeke med 100% sikkerhet at et eller anna spesifikt spill var en trigger for en psykotisk gærning så har det faktisk ikke en dritt å si. Man kan ikke basere samfunn på at en promille av en promille er sinnsyke nok til å bli aktivt påvirket av spill og dermed vifte med banhammer. Sitter det bare fossiler i myndighetene?

Etter terrorangrepene 22. juli har spilldebatten fått nytt liv i Norge

Bare fordi dere, DB, skviser ut kabler av noen artikler betyr ikke at debatten har blusset til live eller at mange har noe mot spill. Dere har skapt dette, DB, og nå rapporterer dere på deres egen skapning. Tullinger. Ja, jeg er irritert og for all del pirk på ting, men dere forstår alle hva jeg mener.... :dry: