Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
rglaf

Generelle spørsmål fra tidl. BF-spiller

Recommended Posts

Hei og hopp, til de av dere som husker meg så spilte jeg bla. BF2.

Istedetfor å tråle meg igjennom hundrevis av tråder, så tenkte jeg å stille spørsmålene jeg har her før jeg evt kjøper spillet:

1. Hvordan er balansen så langt? Er kjøretøy/infanteri balansert, hvordan?

2. Hvordan er combats, "må" man (som i CoD og andre møkkaspill :p) bruke ironsight for å treffe? Går folk i prone her også, hvordan påvirker de ulike stancene presisjon osv. osv.

3. Er det klanmatch-muligheter? Hvordan funker dette? Er det ulike kart og størrelser? Med og uten kjøretøy?

4. Har quad core 2,2 gHz og 640 MB grafikkort, greier jeg å kjøre dette spillet i noenlunde brukbar FPS? Jeg driter i grafikk, kommer til å sette alt på det dårligste uansett, jeg vil ha flyt og ikke grafikk.

5. Generelle kommentarer?

Takker for de som gidder å ta seg tid til å svare. Og nei; til de som lurer på om jeg skal spille aktivt så kan jeg avkrefte, men det kan sikkert være kos å pøbbe litt.

Næmmen! Erre den karn, kos :))

Kan svare på 4 og 5.

Har ca samme speccs som deg og kjører alt smooth med lave settings BF2 style.(bortsett fra draw distance ofc!!)

Generelle kommentarer må være at det sparker rumpe og at det er verdt hver eneste oljekrone. 300kr for en så stor spillopplevelse er faen meg bra valuta for pengene. Jeg var solgt etter betaen og alt stemte for min del, gun feeling, lyder, bevegelsene. Deilig å kunne lone-wolf storme allà kaptein Spiers, bak fiendens linjer og plukke uvitende sjeler. Tror du vil føle deg hjemme i dette spillet rglaf, tror egentlig alle gamletravere vil det :)

Dersom klanspill er det eneste du er ute etter, ville jeg ventet litt. Er en del ting som er uklart enda. Dersom du derimot kan leve med å gå på en evt. smell i fremtiden, er det ikke noe problem å være like klan-håpefulle som noen av oss :lol:

Vet ikke om du noen gang har prøvd BC2? Men BF3 suger like mye i forhold til good old BF2 hvor spillbarheten er viktigst.

Nå har jeg ingen referanser hva gjelder BF2, siden jeg alltid har vært CS-mann.

Har dog også klokket en god del timer BC2, så jeg kan i alle fall komme med LITT innspill:

- Skademodellen ligger midt mellom CS og BC2. Perfekt for et slikt spill synes jeg.

- Våpenfeeling er uendlig mye bedre enn BC2, og for meg virker både recoil, damage og accuracy både logisk og forutsigbart.

- Bevegelse i forhold til omgivelse og terreng er veldig god.

Pga aktiveringsbug'en i Origin, får jeg først spilt retail i dag, så dette er basert på beta-opplevelsen min.

Der fikk jeg også spilt ganske mange timer på Caspian Border, som er et av de største kartene når det gjelder både areal og HW.

Her oppdaget jeg raskt at jeg som infanterist kunne konsentrere meg om gitte områder for å unngå å bli hamret ned av helikotere og tanks. Smart brettdesign imo. Om man derimot roter rundt i åpent lende er selvsagt resultatet gitt.

I BC2 kunne jeg irritere meg grenseløst over hvor dominerende en god helikopterpilot kunne være på enkelte brett, her følte jeg at ting var langt mer balansert.

1. Hvordan er balansen så langt? Er kjøretøy/infanteri balansert, hvordan? 2. Hvordan er combats, "må" man (som i CoD og andre møkkaspill :p) bruke ironsight for å treffe? Går folk i prone her også, hvordan påvirker de ulike stancene presisjon osv. osv.

Vanskelig å si noe om balansen så langt da det er så mange forskjellige våpen og det vil ta litt tid før du får unlocka alle. I tillegg må hvert våpen "oppgraderes" hvor du kan begynne å fikle med forskjellige grep for mindre recoil, forskjellig siktemidler osv. Føler ikke at kjøretøy dominerer veldig over inf.

Har begynt å bli vandt til våpen recoilen nå, men jeg har følelsen av at du må stort sett bruke ironsight hvis ikke de er veldig nærme. Prone er irriterende siden du ikke kan skyte i 1 sek eller noe mens du går ned eller reiser deg. Har brent meg på det noen ganger. Er bedre å bare stå oppreist siden du kan strafe fortere side til side føler jeg. Crouching er bra hvis du vet at du får førsteskuddet eller du ser noen på avstand.

Ellers kan man si at det er mye forstyrrelser i bildet hele tida. Idiotiske lensflares, møkk på skjermen og mye motion blur hver gang en kule passerer innenfor 10m radius?? Håper noen begynner å leke med cfg filene og finner noen bra grafikk tweaks etterhvert. C4 og miner kan ikke kastes, bare slippes rett ned, og c4 klistrer seg ikke til ting. Alle servere hakker en del for tida når du kommer over 32 spillere.

også bob and weave da...

Edited by DosMetros

Det er eit kanonbra spill, rglaf. Løp og kjøp :)

Greit balansert slik eg ser det. Men det er enormer mengder med unlocks .. Alt fra botter som kjører rundt, til utallige typer sikter og modifikasjoner til våpen. Og man må i tilegg unlocke raketter til fly og heli, +++

Ang. clanspilling er det lite som er kjent enda.. Håper iallefall at det ikkje blir splittelse mellom kartstørrelse/spillere, slik det var i BF2. Og blir det Inf-only i clankamper, griner eg. Dette er battlefield, ikkje CoD !.

Man må bruke ironsigt (eller andre type sikter) på longrange. Midrange treffer man greit uten.

Tusen takk for svar alle sammen, da får jeg nesten ta turen og kjøpe spillet :) Må bare innstallere en partisjon med W7 først, jeg sverger til gode gamle XP fortsatt :p

@Retard clown: :<

Halla glafglaf.

Balansen er rimelig god, selv om jeg er veldig uenig i hvor sterke engineers er mot infanteri.

Du har et kort delay før du kan skyte hvis du går ned i prone, omtrent som det delayet du hadde i bf2 når du reiste deg. å skyte fra hofta fungerer veldig find i close quarters, men på middels til lange avstander må man bruke ironsight.

Generelt har spillet en veldig god flyt, spesielt i forhold til BC2. Folk dør relativt fort, du kan glatt meie ned 3-4 noobs med ett magasin hvis du sikter godt. Som sagt synes jeg selv at engineers er altfor sterke mot infanteri, så hvis du spiller et inf-map er det nesten alltid flere engineers enn assaults. Minimappet er også utrolig klønete og uoversiktelig, og du kan ikke ha to forskjellige "zoom"-levels på minimappet og det store kartet. Du blir også automatisk plassert i squads og har ingen frihet til å velge selv.

/Beaver

Halla glafglaf. Balansen er rimelig god, selv om jeg er veldig uenig i hvor sterke engineers er mot infanteri. Du har et kort delay før du kan skyte hvis du går ned i prone, omtrent som det delayet du hadde i bf2 når du reiste deg. å skyte fra hofta fungerer veldig find i close quarters, men på middels til lange avstander må man bruke ironsight. Generelt har spillet en veldig god flyt, spesielt i forhold til BC2. Folk dør relativt fort, du kan glatt meie ned 3-4 noobs med ett magasin hvis du sikter godt. Som sagt synes jeg selv at engineers er altfor sterke mot infanteri, så hvis du spiller et inf-map er det nesten alltid flere engineers enn assaults. Minimappet er også utrolig klønete og uoversiktelig, og du kan ikke ha to forskjellige "zoom"-levels på minimappet og det store kartet. Du blir også automatisk plassert i squads og har ingen frihet til å velge selv. /Beaver
Halla glafglaf. Balansen er rimelig god, selv om jeg er veldig uenig i hvor sterke engineers er mot infanteri. Du har et kort delay før du kan skyte hvis du går ned i prone, omtrent som det delayet du hadde i bf2 når du reiste deg. å skyte fra hofta fungerer veldig find i close quarters, men på middels til lange avstander må man bruke ironsight. Generelt har spillet en veldig god flyt, spesielt i forhold til BC2. Folk dør relativt fort, du kan glatt meie ned 3-4 noobs med ett magasin hvis du sikter godt. Som sagt synes jeg selv at engineers er altfor sterke mot infanteri, så hvis du spiller et inf-map er det nesten alltid flere engineers enn assaults. Minimappet er også utrolig klønete og uoversiktelig, og du kan ikke ha to forskjellige "zoom"-levels på minimappet og det store kartet. Du blir også automatisk plassert i squads og har ingen frihet til å velge selv. /Beaver

Jo, du kan velge squads.. Ellers enig :)

om man finner ut over tid at skademodellen er feil så virker det som om man kan justere damage modifier på skudd i serversettings.

For min del er det bare spectator/casting som er det store problemet nå. Skal klare å leve uten record.

Jo, du kan velge squads.. Ellers enig :)

What? Eneste alternativet jeg finner er "find squad"/"leave squad".

sannsynligheten for at dette blir et bra klanspill er pretty bad imo