Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Angelou

Hva syntes dere om Fly og helikopter i BF3?

Recommended Posts

Jagerflyene var ALT for bra I Battlefield 2, kunne ikke spille en match uten og bli bombet, skutt eller sprengt.

Jeg er veldig gla for at de gjorde jagerflyene mye dårligere i Battlefield 3 enn i Battlefield 2.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle vill sitte i et jagerfly hele tiden. å spille som infanterist er mye bedre en å sitte å fly hele tiden. Min mening er at i Battlefield 2 kunne du nesten ikke overleve uten å ha et kjøretøy av noe slag.

Jagerflyene var ALT for bra I Battlefield 2, kunne ikke spille en match uten og bli bombet, skutt eller sprengt.

Jeg er veldig gla for at de gjorde jagerflyene mye dårligere i Battlefield 3 enn i Battlefield 2.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle vill sitte i et jagerfly hele tiden. å spille som infanterist er mye bedre en å sitte å fly hele tiden. Min mening er at i Battlefield 2 kunne du nesten ikke overleve uten å ha et kjøretøy av noe slag.

Nå er det slik at veldig mange velger battlefield -- P.g.a fly , heli og tanks.. Hadde jeg bare villet spillet inf - Så hadde jeg sikkert spilt BC2.. Men er ikke interssant engang å jokke kun rundt som inf. Er jo ikke akkurat at dem har gjort dem litt dårlig , men nerfa dem totalt. Er jo bare helt lol .. Et fly som lander skal man som regel ha fart og gradvis bremse ned - Men her ..ned med throttle og ingenting skjer før du er 2 m over bakken også flyter du rundt som ei skadeskutt flagermus i bekmørkna.. Flyene er ikke engang lik ett fly.

Det var jo hele cluet med BF2 , man brukte tid til å få litt skills - Både heli tvg og dogfight var det skills som telte - Hvorfor kan man ikke ha det slik da? Er jo ikke engang interissant å trene seg på litt skills i BF3 . Ikke noe dodgin av tvg eller dodge en missile - dogfighte i 15min til en eller anne misser en sving. Alt er bare bortevekk, press and play .. BF3 has been dumbed down for the consol -- Men sånn er markedet , skal man tjene penger så må man inkludere alle. Og noen må lide for det - Men jeg går ikke i samme fella 2 ganger , lovnader om ditt og datt. Brent barn skyr ild..

Overlever glatt i BF2 - 6 mann i squad tar lett ut tanks , heli og fly for den saks skyld. Hopper like bra rundt som INF i BF2 og tar flagg uten å være plaget noe spesielt.

Fly gidder jeg ikke prøve mer på,er totalt retardert hele den biten.

Ser jo faen meg ut som flyginga er tatt ut av en nordkoreansk top gun film,med skrensing og herjing.

Heli suger også ganske hardt,kan ikke ta barrelroll feks og styringa er fette treig.

Holder meg i tank/AA/APC jeg.

Du får det til å høres superlett ut, men når du regner med 2 fiendtlige fly i luften, helikopter og diverse annet som skal ha deg ut, pluss at du brenner og får random vridninger til siden så er det ikke alltid like lett ^^ Men enig, det er ikke det største problemet heller

Har ikke de to fiendeflyene også konstant lock på seg fra infantry, mobile AA, helis og ditt lags andre fly?

Og fjerner de brann fra fly så får de fjerne det fra heli, tanks og kjøretøy generelt.

Overlever glatt i BF2 - 6 mann i squad tar lett ut tanks , heli og fly for den saks skyld. Hopper like bra rundt som INF i BF2 og tar flagg uten å være plaget noe spesielt.

Hvordan tar en 6 mann squad i BF2 ut fly uten å fly selv?

Var jo nettopp det som gjorde fly så OP, ikke en dritt du kunne gjøre fra bakken.

Du får det til å høres superlett ut, men når du regner med 2 fiendtlige fly i luften, helikopter og diverse annet som skal ha deg ut, pluss at du brenner og får random vridninger til siden så er det ikke alltid like lett ^^ Men enig, det er ikke det største problemet heller

Har ikke de to fiendeflyene også konstant lock på seg fra infantry, mobile AA, helis og ditt lags andre fly?

Og fjerner de brann fra fly så får de fjerne det fra heli, tanks og kjøretøy generelt.

Det finnes unlocks for brannslukking, men du må evt ofre den for flares :(

Bare helt teit nå som folk unlocker mere og mere til AA og tanks. Kommer meg så vidt i lufta før jeg har lock og en velrettet salve med zoom og termal. Er ikke i tvil at dem skal ha vekk fly..

Hvordan tar en 6 mann squad i BF2 ut fly uten å fly selv?

Var jo nettopp det som gjorde fly så OP, ikke en dritt du kunne gjøre fra bakken.

Vel samlet sammen får å ta ned ett fly så var det bare å okupere igla og skyte AT etter den. Men en singel INF har ikke problem med ett fly da. Må være spottet først og fremst - så straife random på bakken. Cluet er vel at dem må hente nye våpen og rep. seg selv.

Fly funker mye bedre på CQ normal maps hvor det er færre stingers og ingen Anti-Air bil.

Synes ikke fly trengs å buffes mot tanks, skal ikke være sånn at et fly kan ta ut en tank på én fly-by mens tanken er helt hjelpesløs mot et fly.

én engi er også ganske svak mot fly, får du lock så har de flares og så er de ute av range før du får reloadet til neste rakett.

Men heli tåler for mye mot fly, så der kan de gjøre noe.

Fly funker mye bedre på CQ normal maps hvor det er færre stingers og ingen Anti-Air bil.

Synes ikke fly trengs å buffes mot tanks, skal ikke være sånn at et fly kan ta ut en tank på én fly-by mens tanken er helt hjelpesløs mot et fly.

én engi er også ganske svak mot fly, får du lock så har de flares og så er de ute av range før du får reloadet til neste rakett.

Men heli tåler for mye mot fly, så der kan de gjøre noe.

Vel hadde man bare fått til 2 flybys da. Sier ikke at man skal ta ut den , men gjøre noe med de antalle iglaer som kan være på en map. Om jeg må straife en tanks 2-3 ganger å få killet gjør meg ikke noe. Men når man har alt annet rundt seg så får man liksom ikke gjort noe spesielt med den tanksen eller andre ting får den saks skyld. Med engang man nærmer seg midtet f.eks firestorm så har du lock fra en AA som ikke er spottet. Balansere ting må de , skjønner ikke hvis de ikke gjør noe med det. Få tilbake at man må JOBBE litt med å bli god i fly og heli. Noen som husker OP blackhawk minigunen var i BF2 i launchen .- Alle ville bruke den for å ranke opp... haha

At fly funker bedre på ett kart er ikke poenget. Det er jo helheten i spillet.

Les mer her -.- http://battlelog.bat...347699379599/1/ forhåpentlig ikke bare jeg som er grinebitern her. :cool:

Synes det lille og transporthelikoptrene er fine å fly, resten av kontrollene tror jeg at jeg aldri kommer til å bli komfortabel med; hueywhoringen og flymekanikken fra bfv sitter tydeligvis i fingrene fo' lyf ;(

Vel samlet sammen får å ta ned ett fly så var det bare å okupere igla og skyte AT etter den. Men en singel INF har ikke problem med ett fly da. Må være spottet først og fremst - så straife random på bakken. Cluet er vel at dem må hente nye våpen og rep. seg selv.

AT i BF2 ??? La oss nå ihvertfall være seriøse. AT var og er 100% ubrukelig mot fly i BF2. AT mot heli i Bad Company 2 er noe annet.

Som nevnt tidligere..

Når ett fly bruker flares mister ALLE som har, eller prøver å få, lock på flyet sin lockon og må starte helt på nytt med lockon timer, som tar såpass lang tid at flares er klar igjen. Som nevnt, å skyte med AA mot ett fly alene er bortkastet (med mindre piloten ikke har flares, noe alle har etter en runde med fly).

AA rakett tar evigheter før den når frem pga treg hastighet i luften. Som betyr at selv om flares er på cooldown så kan du få den opp lett ved å fly vekk fra AA, dvs mot utkant av kartet.

Boost gjerne dmg på fly, men det vi har av AA nå er absolutt minimum for ikke å havne tilbake til BF2.

AT i BF2 ??? La oss nå ihvertfall være seriøse. AT var og er 100% ubrukelig mot fly i BF2. AT mot heli i Bad Company 2 er noe annet.

Som nevnt tidligere..

Når ett fly bruker flares mister ALLE som har, eller prøver å få, lock på flyet sin lockon og må starte helt på nytt med lockon timer, som tar såpass lang tid at flares er klar igjen. Som nevnt, å skyte med AA mot ett fly alene er bortkastet (med mindre piloten ikke har flares, noe alle har etter en runde med fly).

AA rakett tar evigheter før den når frem pga treg hastighet i luften. Som betyr at selv om flares er på cooldown så kan du få den opp lett ved å fly vekk fra AA, dvs mot utkant av kartet.

Boost gjerne dmg på fly, men det vi har av AA nå er absolutt minimum for ikke å havne tilbake til BF2.

Har du i det hele tatt spilt med den siste patchen til BF2?-..- Hitbox på en låvdør på flyene nå...

Det beste hadde selvfølgelig vert å fjernet hele "Disable" effekten generelt. Jeg ser ikke poenget med det. Fly kan godt begynne å brenne på 10% HP igjen, som i BF2, men 50% er for drøyt. Man føler seg aldri trygg. Disable på heli og tanks er også idioti, fjern hele møkka!

Det beste hadde selvfølgelig vert å fjernet hele "Disable" effekten generelt. Jeg ser ikke poenget med det. Fly kan godt begynne å brenne på 10% HP igjen, som i BF2, men 50% er for drøyt. Man føler seg aldri trygg. Disable på heli og tanks er også idioti, fjern hele møkka!

Hva er så idiotisk med det da? Det er et forsiktig forsøk på en litt mer realistisk skademodell. Kjøretøy går ikke fra i perfekt stand til å bli en klump av metall uten å være innom noen mellomstadier. Husker forøvrig ikke om det var du som sa det, men det stemmer altså at for tiden gir en stinger 50 skade til fly, noe som er litt drøyt. 45 omtrent ser jeg for meg at det blir i neste patch, de har jo sagt de skal bli svakere. Men for diskusjonen sin del, hvorfor mener du den effekten burde fjernes?

Hva er så idiotisk med det da? Det er et forsiktig forsøk på en litt mer realistisk skademodell. Kjøretøy går ikke fra i perfekt stand til å bli en klump av metall uten å være innom noen mellomstadier. Husker forøvrig ikke om det var du som sa det, men det stemmer altså at for tiden gir en stinger 50 skade til fly, noe som er litt drøyt. 45 omtrent ser jeg for meg at det blir i neste patch, de har jo sagt de skal bli svakere. Men for diskusjonen sin del, hvorfor mener du den effekten burde fjernes?

Jeg spiller ikke battelfield 3 for realismen, da hadde jeg spilt ArmA. Jeg spiller battlefield 3 for det kompetitive, og fra et kompetitivt synspunkt er "disable" red idioti. I en dogfight mot to jevngode piloter så har man tapt om man blir disabled. Med andre ord trenger den ene piloten treffe med en liten MG burst og fighten er over i hans favør.

I tanks når man blir disablet kan man knapt bevege seg, og i en kamp hvor to like gode tankere sloss mot hverandre er mobilitet det som vinner kampen.

Det samme gjelder helikopter, og alle andre kjøretøy. Skal man kjøre en realtistisk skademodell kan man like gjerne gjøre at folk må krabbe etter å blitt skutt under 50%.

Fjern møkka så blir det et mye bedre spill.

Man ser jo kven som vinner i 8v8 treningskamper, som me har spelt litt av i det siste. Det er det laget som så og si skiter i heli og fly (bruker de nesten utelukket til å baile på flagg), og har 8 inf med smaw og stinger på bakken.... Heli og fly trenger ein kraftig boost, imo - ellers er det lite vits i år bruke dei til noe anna enn transport.

Men det er tidlig i spelet. Boost eller ikkje, ein finner nok ut korleis det går an å bruke heli og fly effektivt etter hvert. Sjølv om eg tviholder på at inf utklasser fly og heli.

...men det er synd at Battlefield 3 mest sannsynlig blir et infanteri-dominert spill :( er ikkje veldig glad i CoD, for å sei det slik.

Fly og heli er for svakt. De siste dagene har jeg spilt en del med fly og heli fordi det er jo det som er Battlefield; tanks, fly og heli. Tviler på om jeg kommer til å gjøre mye av det framover. For det første er det veldig kjedelig når du ikke kan skyte på nesten noenting som helst. For det andre så får du elendig med poeng (og elendig k/d) som gjør det vanskelig å levle. Levling er foresten noe drit egentlig. Var mer moro med BF1942 når alle hadde alt fra starten av.

Har innsett at om jeg skal sette meg i fly så må jeg bare glemme KD'en... (Har sjeldent satset på poeng i BF-spill og trives best med å kverke mest mulig folk).

F.eks. i kveld spilte jeg en runde på en Rush-server hvor jeg fikk meg en A10. Jeg var heldig med at jeg ikke hadde så god pilot i mot meg på andre laget og fikk herje mot tankene som fi brukte. Fikk 2-1 i KD, men hadde mest poeng av alle på servern. Disablet i hytt og gevær, men knapt kill... Folk bailer jo uannsett når de blir disablet nok.

En time etter så havner jeg på en server hvor faktisk flyet på andre siden ble aktivt brukt for å hindre at jeg fikk gjort noe. De gangen squaden ropte om hjelp på bakken endte jeg med bly i motorene.. Kunne jo aldri følge med bak mens jeg stupte inn for litt support. Det var en hel runde brukt til 2-6 i KD og 532 poeng.. :p

Har hatt noen gode runder med flyet på 18-0 og 17-0, så gode runder er mulig. Men en kløpper i AA gun eller et lag som aktivt går inn for å ta deg ut ødelegger all moroa :p

Jeg er ufattelig dårlig med fly, men jeg får da en og annen kill. Tatt ut et par tanks har jeg også. Kan ikke forstå annet enn at dersom noen faktisk er skikkelig gode med fly så vil de ha stor sukk-sæss?

Jeg er ufattelig dårlig med fly, men jeg får da en og annen kill. Tatt ut et par tanks har jeg også. Kan ikke forstå annet enn at dersom noen faktisk er skikkelig gode med fly så vil de ha stor sukk-sæss?

Fly har sin plass i plublic, men guided rocket er alt for dårlig, og skaden på rocket pods er litt for lav. MGn burde også fikses slik at den gjør mer skade på inf men mindre på fly, syns jeg :)

Fly og heli generelt er ALT for dårlig, og jeg spiller kun inf. Det er av ingen taktisk betydning å ha en A-10 i lufta for støtte siden den kun fyrer av luftgevær kuler og er komplett ineffektiv mot mål på bakken. Samme med heli (som er litt bedre enn fly), det må ha en betydning at man faktisk får skutt de ned.

http://www.youtube.com/watch?v=j5Y66p_vR2g

(håper linken fungere)Sånn burde A-10 fungere ingame.

Har hatt noen gode runder med flyet på 18-0 og 17-0, så gode runder er mulig. Men en kløpper i AA gun eller et lag som aktivt går inn for å ta deg ut ødelegger all moroa :p

Yeah yeah :cool:

Jeg var pilot i bf42, men aldri i BF2 og det ser ikke ut som jeg blir det i BF3 heller.

For det første må du svinge hele tiden for ikke å fly ut av mappet, for det andre må du for guds skyld ikke fly noe særlig oppover da staller du eller flyr i sirup om man kan kalle det det og for det tredje så er ikke fly noen som helst trussel for gutta på bakken.

Nei få tilbake propellflyene fra bf42, da var det faktisk vits i oss djerve menn der oppe i skyene.

Tankser skalv i buksa om de så oss, infanterister bemannet AA og MG med største vilje og selv om de ikke klarte å ta ned flyene på første forsøk så lyktes de iallefall å holde fly unna.

Så hvordan skal dette løses i BF3?

Vel, la flyene fly saktere for det første. Så bør man åpne mapsa mye mer, iallefall i høyden.

Så trengs det nok mer power som mange her sier, men jeg skjønner at fly fort kan bli for mektig så dette må nok gjøres med omhu.

Når jeg er inne på servere nå ser jeg nesten alltid at det er ett fly ledig.. Slik var det ikke i BF2. Da hadde man et såkalt "avansert kø-system" som vi så på en film i tråden her ett sted :lol:

Litt rart at interessen for fly er såpass laber. Tror en mellomting mellom BF2 fly og BF3 fly ville gjort susen. Fjerne sirups-effekten de får litt oppe i himmelen også kanskje gi dem en liten ekstra puff i våpenarsenalet.