Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Tombos

Bruk av joystick på BF3?

Recommended Posts

God søndag!

Har en splitter ny Logitech Extreme 3D PRO som jeg hadde tenkt å bruke i BF3. Har problemer med å konfigurere joysticken på BF3. Er det noen andre som har dette problemet? Dette suger... Er det driverene som er problemet, eller er det rett og slett fordi Beta-versjonen ikke har denne funksjonen ennå?

Takk for hjelpen...

Er nok det at betaen ikke støtter joystick, slik jeg har forstått det.

Er nok det at betaen ikke støtter joystick, slik jeg har forstått det.

...godt å høre. Håper for guds-skyld at dette fungerer i org. spillet! Noen er gode på bakken, og andre i luften. Det siste passer best for meg... Prøvde å fly med mus og tastatur; ha ha ha ha..... Sånn gikk det!

Synes BF3 virker utrolig lovende...

Om du inte kan fly med musen, så kommer du inte vaere så mye mer overlegen med joystick heller.

Man blir mye bedre om man bruker joystick, det har vist seg gang på gang igjennom pilot miljøet i BF spillene. Jeg husker fra min tid fra desert combat og BF2 at nesten samtlige av de beste pilotene brukte joystick. Det finnes alltid unntak, men joystick gjør det lettere for deg å bli bedre. Du har en raskere læringskurve og en høyere en :thumbsup: Snakker fra erfaring da jeg har både flydd med mus og joystick.

Opplevde muslagg i betaen og da er det ikke lett å fly når man har relativt lav sens.. Gleder meg til å ta ibruk sidewinder2'en som står nedstøva her.. :thumbsup:

Vet at jeg iaffal aldri har flydd selv med mus i RL :thumbsup:

Anbefaler dog heller en typisk "arcade" joystick til spill i battlefield serien enn noe massivt HOTAS utstyr e.l som passer bedre til mer intensive flysimulatorer.

Digger selv min lille logitech cordless freedom til slike spill hvor man bare kan jazze throttle opp og ned som man vil og generelt har en veldig "lett" stikke.

De mer avanserte greiene med yoke, throttle og rudder pedals passet mye bedre i faktiske flysimulatorer.

(Føler jeg beveger meg slightly off topic nå, men får gå)

Hvordan løses oppsettet med joystick egentlig? Bytter dere mellom joystick og mus, eller må dere "bytte" om etter hva rollen deres er hele tiden?

Om du inte kan fly med musen, så kommer du inte vaere så mye mer overlegen med joystick heller.

...? Bortimot noe av det dummeste jeg har hørt, men det er en annen diskusjon.

Godt å høre at org. BF3 kommer med mulighet for joystick. Gleder meg stort...

Var støtte for joystick i betaen, jeg fløy med joystick. (Logitech Freedom 2.4)

Men etter du angitt en kommando på joysticken så ville muspekeren forsvinne. Så måtte ESC, lagre og så inn igjen for hver ting du ville endre.

Også Inverted Flight påvirket kun musen, og ikke joysticken av en eller annen merkelig grunn.

Og tror du at man kan dogfighte med en mus så hahaha :thumbsup: Tingen med joystick er at den er analog, så hvis du pusher sticken litt til venstre får du en smooth bevegelse som gjør at du kan sikte konstant og perfekt mot målet ditt. Med en mus så har du ikke analog styring, så du må hele tiden dra musen langs musmatten som utgjør en ujevn bevegelse som igjen gjør alt vanskelig.

Joystick, tsk tsk.. Nice brukte da mus og tastatur.. og han var jo best i verden.. :-)

Tror han mer var unntaket enn regelen =)

Joystick, tsk tsk.. Nice brukte da mus og tastatur.. og han var jo best i verden.. :-)

Tror han mer var unntaket enn regelen =)

Joda, men still! :-) vil være i en klan med azo nice og photon i lufta igjen jeg! da hadde livet vært fint! :-)

for se om jeg kjøper meg en joystick selv

Eneste som er kjipt er at de som er døde kommer fortere/fortere inn i flyet enn vi som står å venter på rullebanen, opplevde jeg vertfall :thumbsup:

Det var vel i Bf1942 Nice dominerte? I Desert Combat og Battlefield 2 var de beste pilotene nesten utelukkende Joystick brukere. Men som sagt finnes det unntak fra denne regelen. Er man dedikert blir man god med både mus og tastatur :thumbsup:

Jeg bruker mus og tastatur har ingen problemer med dette men nå har jeg god trening fra DC tiden.Men mye sens hjelper men jeg føler jeg mangler prikken over "i" .Så jeg tror nok at Avean har rett i det han sier :thumbsup:

Jeg har joystick men føler den blir for overkill i dette spillet (Saitek x45 )

Noen som kan anbefale en joystick mer BF relatert?

Anbefaler Logitech Extreme 3D Pro. Svært brukervennlig joystick med knapper du kan binde til forskjellige ønsker. Ikke den lengste leve-tiden, men heller ikke spesielt dyr :thumbsup:

Anbefaler Logitech Extreme 3D Pro. Svært brukervennlig joystick med knapper du kan binde til forskjellige ønsker. Ikke den lengste leve-tiden, men heller ikke spesielt dyr :thumbsup:

Har hatt 3 slike, på 3 år. Så kvalitet er det iallefall ikkje! Men, den er god når den funker :yell:

Men var egentlig greit, fordi eg fikk ny kvart år, uten å betale ekstra (garanti)

Saitek ST290 pro.

Meget god og holdbar stikke.

Og den kan bygges om til lefthanded om ønskelig.

Oscar, du har med å vise rævva di på VT snart. Og ikke minst på forumet!

Ellers blir det smekk.

Har hatt 3 slike, på 3 år. Så kvalitet er det iallefall ikkje! Men, den er god når den funker :yell:

Men var egentlig greit, fordi eg fikk ny kvart år, uten å betale ekstra (garanti)

second that! 3d pro = nice, men blir slitt ut utrolig fort

Er vel en av få som bruker jstick til heli(tror spy66 gjorde det?)

ForceFreedom 2.4 wireless funker bra imo.

Savner ei stikke som kan bytte sens ingame, som ei mus(?)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...