Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
qed

Osama bin Laden dau - tror noen det vil hjelpe?

Recommended Posts

Vi har jo allerede en (ihvertfall såvidt jeg vet) forholdsvis militarisert politiavdeling, og jeg regner da virkelig med at militæret ville vært inne i bildet i den hypotetiske situasjonen at Norge skulle forsvart en person det var reell frykt for at skulle bli angrepet av profesjonelle soldater.

MEN NAVY SEALS ER JO BEST I TEST ...

Hva med FSK ?

De skal jo være blant verdens beste og på lik linje med Navy Seals.

Vel, hva med Forsvarets Spesialkommando? De er kanskje bedre enn navy seals? Tror jeg..

Tror ikke osama er død jeg, tror Usa har tatt han inn til fange for tortur etc hvorfor ellers skulle de dumpet liket så fort? Eller så har de ikke funnet han i det hele tatt og venter på "Haha, jeg er ikke død video" sånn de får litt bedre mulighet til og finne ut hvor han er ;P

Vi skal faen meg synes synd på Osama virker det som. Det virker som om folk faktisk likte Osama og ville at han skulle leve videre i fred og ro.

Jeg er så inni helvete forbanna på konspirasjonsfolk og sympatisører nå....Ubeskrivelig....Og ja, de som syns det er "så fælt at han ble drept" betrakter jeg som sympatisører av Osama og Al Qaeda. De står faktisk og ønsker han er i live!

Lobotemerte svinpelsfolk :Demotarghoj4.gif

Eksempel på kronidioti av den ypperste sort

Skulle dette stemme

Osama bin Ladens høyre hånd, den svært lite karismatiske Ayman al-Zawahiri (59), rykker nå trolig opp og blir al-Qaidas nye leder.

er jeg stygt redd det ikke kommer til å bli store forrandringer i al-qaida.

Zawahiri er vel kjent for å være like psyko som bin landen, så om Obama trudde han hadde seiret, er jeg redd for at han kommer til å bli veldig skuffet.

Slik ting har utviklet seg ser jeg ikke bort fra at Obama er happy med å ha tatt Osama, og at dette kan brukes som en unnskyldning for å avblåse "krigen mot terror". Da kan USA starte prosessen med forsoning med araberne/muslimene, og i et lengre perspektiv kan det kanskje være en bedre (og ikke minst mye, mye billigere) vei mot fred enn at man på død og liv skal jakte på enkelte ledere. Det kommer vel til å dukke opp nye ledere i ett sett uansett.

Tenk om konspirasjonteoretikerne hadde vært like kritisk til den informasjonen som deres egne ville

teorier bygger på som den informasjonen de så fanatisk vil til livs.

Skulle dette stemme

Osama bin Ladens høyre hånd, den svært lite karismatiske Ayman al-Zawahiri (59), rykker nå trolig opp og blir al-Qaidas nye leder.

er jeg stygt redd det ikke kommer til å bli store forrandringer i al-qaida.

Zawahiri er vel kjent for å være like psyko som bin landen, så om Obama trudde han hadde seiret, er jeg redd for at han kommer til å bli veldig skuffet.

Slik ting har utviklet seg ser jeg ikke bort fra at Obama er happy med å ha tatt Osama, og at dette kan brukes som en unnskyldning for å avblåse "krigen mot terror". Da kan USA starte prosessen med forsoning med araberne/muslimene, og i et lengre perspektiv kan det kanskje være en bedre (og ikke minst mye, mye billigere) vei mot fred enn at man på død og liv skal jakte på enkelte ledere. Det kommer vel til å dukke opp nye ledere i ett sett uansett.

Så alle arabere og muslimer er terrorister? Krigen er ikke mot dem, men mot terroristorganisasjonene og spesielt Al-Qaida.

Ja, og det er ikke Al Qaida man skal forsone seg med heller. Det er araberverdenen da store deler av den ser på USA med argusøyne.

Synd jeg ikke var i USA denne uka og. Vært artig å være der mens de fakka han. Synd de ikke tok han i live. Men DoD ønsket vel ikke det rettssirkuset som hadde fulgt, og problemene med å bevise i hvilken grad han var innvolvert i planleggingen av 9/11 og andre terroraksjoner.

Apropos forsoning med den arabiske verden: Hamas og Fatah har skrevet under forsoningsavtale i dag. Kanskje vesten skal jobbe med å få på plass en tilsvarende avtale med Hamas?

Nå som det muslimske brorskap sannsynligvis vil få en del representanter i Egypts nasjonalforsamling, og Hamas er et utskudd fra det muslimske brorskap, så må vel vesten ta de mer seriøst.

Tror hans død vil forandre lite eller ingenting.

Tror hans død vil forandre lite eller ingenting.

Faktisk veldig enig og dette vet USA også. Men for moralen sinn skyld så forandrer dette mye i det amerikanske folket.

Jeg er usikker jeg.. Greit nok at legen fra egypt, Al-Zawahiri, tar over etter Bin Laden, men han har ikke den samme respekten, han er ikke det samme ikonet. Om det gikk oppover igjen i Al Qaida har jeg langt mer tro på at det er pga Bin Ladens død blir betraktet som en martyrdød. Ingenting er mer viktig for en fanatisk muslim enn å dø i Jihad. Vri Bin Ladens død om slik og han blir et symbol for Jihad, en langt større fordel for Al Qaida enn at Al-Zawahiri tar over..

Til det rent tekniske så er det jo ikke til å skimse av at Bin Laden bidro med finanser til Al Qaida. Han er vel deleier i to av selskapene etter sin far, greit med inntekt derfra. Nå ble jeg bitttelitt usikker på om han er medeier i Saudi Binladin Group, oljefirma med 5 milliarder $ i omsetning per år.. Eller om han kanskje ble fryst ut mtp terrorvirksomheten.

Needless to say, han var en viktig person i Al Qaida..

Desverre kan vi på forumet her såpass lite om Al Qaida at å kunne se endringer blir som om opel hadde skifta motor på sin siste bil; vi hadde ikke sett forskjellen fordi den fremdeles var blå..

Vi har jo allerede en (ihvertfall såvidt jeg vet) forholdsvis militarisert politiavdeling, og jeg regner da virkelig med at militæret ville vært inne i bildet i den hypotetiske situasjonen at Norge skulle forsvart en person det var reell frykt for at skulle bli angrepet av profesjonelle soldater.

MEN NAVY SEALS ER JO BEST I TEST ...

Hva med FSK ?

De skal jo være blant verdens beste og på lik linje med Navy Seals.

Vel, hva med Forsvarets Spesialkommando? De er kanskje bedre enn navy seals? Tror jeg..

Norske spessjegere og israelske spesialstyrker, skal være de beste i verden.

Menneh, våker de over Krekar? Ville de i det hele tatt fått beskjed før USA var ute av landet igjen? Hvordan ville Norge visst at spesialstyrker fra USA var kommet inn i landet?

Hadde de møtt motstand ville det vært politi. Og ikke en gang de "militariserte", for igjen: Hva er sjansene for at de hadde rukket å få beskjeden, geara opp, rykket ut, fått oversikt, engasjert soldatene og forhindret ekstraksjon av Krekar?

Hadde USA bestemt seg for å hente Krekar med spesialsoldater så hadde det skjedd uten advarsel, i ly av mørket, og vært gjort på godt under en time. De hadde hatt ALLE fordelene: Overraskelse, planlagt på forhånd, fullt utstyrt, støttet av heli.

IMO så hadde ikke de styrkene i Norge som faktisk kan gjør noe (ja, vi har dem, det er det ingen som benekter) rukket å reagere.

Og hvorfor skulle vi brydd oss? Vi vil jo ha han ut. Hadde faktisk vært en gave fra USA om de henta han ut for oss tongue.png

Det ville uansett aldri skjedd en slik operasjon for å få tak i Krekar. SÅ interesserte er dem ikke i han at det er verdt bryet. Dessuten har de kontroll på ham så lenge han er her.

Joda joda, men hypotetisk er det artig å interwebz-bable om ' />

Ser russerne har knerta en "alkaida"-kar også nå. Rakner for dem p

Om verden har blitt et bedre sted? Vi får se...

Dagbladet bringer nå en reportasje om verdens tøffeste elitesoldater - Navy SEALS Slik trener elitesoldaten. De trener blant annet i "det iskalde Stillehavet utenfor San Diego". San Diego ligger på høyde med Kanariøyene. Navy SEALS er med andre ord omtrent like tøffe som norske pensjonister tongue.png.

Spørs nå helt når på året, hvor langt ut, hvor lenge osv osv (har testa vannet selv utafor SD, er ikke så varmt som folk skal ha det til ' /> ). Må også huske på at disse karene trener her i Norge samt andre steder på kloden også (og vi har karer som sikkert kan måle seg med dem treningsmessig).

Sinnsykt det de karene går gjennom. Hvert år velges kun 50 stykk til å prøve dette. 80% klarer ikke gjennomføre. Det er definitivt eliten av eliten.

Edit: Hahahaha, de har jo vekket til live [url=

Edited by BcK

Lurer på hva det helikopteret heter. Minner litt om RAH-66 Comanche Helicopter. Det var vel der som en slags backup visst han hotten totten skulle stikke av.

RAH-66%20Comanche.jpg

Øh. Hvis dere hadde lest artikkelen, så står det jo at det er en Blackhawk-variant :D

Osama bin Laden er død.... Mine tanker går til hans mor Marme Laden.....brødrene Sjoko og Remu Laden..... søstra Pina co Laden, hans musikalske onkel Bal Laden, samt hans senile onkel Hvorvardetjeg Laden ... Og til slutt - en liten tanke til hans homofile venn Hvorvildu Haden.