Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

Game of Thrones

Recommended Posts

Endelig i gang igjen :D :D

Ser frem til å hate den drittungen i en hel sesong til.

haha lett=) han spiller faan meg rollen som leggesegoverkneetogfåjuingunge godt;P

likte starten av ses 2 meget godt=) forventningene ble ikke bare besvart men høynet betydelig=)

blir morro og se hva gutta møter på andre siden av veggwen=)

btw diggedigge under haka på den lille dragen=) hiihhi den var jo elsk=)

• Like 1

Mot slutten av bok 3 rev jeg nesten i stykker boken av hat for Joff. Fy faen for en karakter, og dyktig skuespiller som spiller han!

Folkens, episode 2 er allerede ute i full HD. :D

Edit: er en web-rip, men kvaliteten er kurant nok til å roe abstinensene mine.

drager med digg mamma er jo alle nerders drøm:D Krever full HD på dem og en tube vaselin

Så nettopp episode 2 jeg også. Er en del ting som er forskjellig fra boka ja, men enn så lenge er det kanskje ting man kan leve med.

Siste scenen er jo dog helt nytt.

Men jeg forstår egentlig hva det er de prøver å gjøre. Det er massevis av detaljer, og ting det er mulig å legge til, men om de vil få inn alt som er i bok 2 i en sesong, så må de nesten komprimere, og heller vise litt mer direkte handling enn å bruke 4 kapitler til å gå rundt grøten slik at folk forstår hva det er som egentlig skjer.

Så lenge de ikke forandrer store ting helt bort fra boka så burde det går

Joda, det sier seg jo selv at de må kutte ned, fravær av lite viktige scener fra boka er altså helt greit :)

Men jeg er veldig spent på hvordan de vil følge opp det som er helt nytt, og da i hovedsak den siste scenen.

I farta, de tingene jeg mener å huske er ulikt (for det meste lite viktige hendelser): (NB SPOILER FOR S2E2):

The Night's Watch sin trasking nord for muren:

De har her kuttet en del ned på historien og deres reise. Derimot tapes liten eller ingenting av historien da det i boka var mye trasking rundt grøten. Derimot, i siste scenen så ser Jon Snow at Craster tar med en nyfødt baby til skogen og følger etter. Jon Snow følger etter og vi at en white walker tar barnet. Videre oppdager Craster Jon Snow og gir han et hakk i hodet rett før episode slutter. Dette er veldig ulikt i fra boka.

Det at Craster ofrer guttebarn nevnes dog i boka, men dette er ikke noe som skjer når TNW er på besøk.

Daenerys:

I vandringen mot kysten så sender hun 3 ryttere ut for å rekognisere. Dette gjøres mens de er på vandring. I boka gjør hun dette først når de kommer frem til en forlatt by ved kysten. Videre dør ingen av rytterne i boka.

Stannis:

Han harver over Melisandre. Dette skjedde ikke i boka (men nå er jo heller ikke Stannis en POV karakter). Dette er en mindre viktig hendelse og jeg forstår godt Stannis :p

Videre er "hoffnarren" til Stannis fraværende, om noe er dette et pluss da denne var sykt irriterende.

Theon:

Da han kommer til Pyke møter han ikke sin onkel.

Arya:

Ovenfor Gendry røper hun at hun er en Stark. Dette skjedde vel ikke i boka? Eller tar jeg her feil?.

"Hora fra nord":

Som i s1 er hun enda med. Derimot er ikke denne karakteren beskrevet i boka. Karakteren fungerer dog fint da jo noen må fortelle hva som skjer rundt Littlefinger på en naturlig måte.

Joda, det sier seg jo selv at de må kutte ned, fravær av lite viktige scener fra boka er altså helt greit :)

Men jeg er veldig spent på hvordan de vil følge opp det som er helt nytt, og da i hovedsak den siste scenen.

I farta, de tingene jeg mener å huske er ulikt (for det meste lite viktige hendelser): (NB SPOILER FOR S2E2):

The Night's Watch sin trasking nord for muren:

De har her kuttet en del ned på historien og deres reise. Derimot tapes liten eller ingenting av historien da det i boka var mye trasking rundt grøten. Derimot, i siste scenen så ser Jon Snow at Craster tar med en nyfødt baby til skogen og følger etter. Jon Snow følger etter og vi at en white walker tar barnet. Videre oppdager Craster Jon Snow og gir han et hakk i hodet rett før episode slutter. Dette er veldig ulikt i fra boka.

Det at Craster ofrer guttebarn nevnes dog i boka, men dette er ikke noe som skjer når TNW er på besøk.

Daenerys:

I vandringen mot kysten så sender hun 3 ryttere ut for å rekognisere. Dette gjøres mens de er på vandring. I boka gjør hun dette først når de kommer frem til en forlatt by ved kysten. Videre dør ingen av rytterne i boka.

Stannis:

Han harver over Melisandre. Dette skjedde ikke i boka (men nå er jo heller ikke Stannis en POV karakter). Dette er en mindre viktig hendelse og jeg forstår godt Stannis :p

Videre er "hoffnarren" til Stannis fraværende, om noe er dette et pluss da denne var sykt irriterende.

Theon:

Da han kommer til Pyke møter han ikke sin onkel.

Arya:

Ovenfor Gendry røper hun at hun er en Stark. Dette skjedde vel ikke i boka? Eller tar jeg her feil?.

"Hora fra nord":

Som i s1 er hun enda med. Derimot er ikke denne karakteren beskrevet i boka. Karakteren fungerer dog fint da jo noen må fortelle hva som skjer rundt Littlefinger på en naturlig måte.

Lurer også på hva som kommer etter den siste scenen der, forhåpentligvis lager det ikke noen helt ny arc e.l, men at det blir wrappa opp ganske fort.

Det med craster som drasser ut med en baby ble det jo gjort klart for i løpet av boka, men ikke at Jon (rått navn btw) så det, iaffal ikke på det stadiet der. Men det blir jo en måte å ta en liten fast forward og gi en direkte forklaring på hele kone-opplegget der istedenfor å lukte seg frem til det, er uansett en ganske bi-handling det med craster, så jeg er ikke super-opptatt av at han blir litt spolt forbi. Men enig i at jeg lurer på om det blir noe veldig mye mer ut av det der, eller om det bare blir en slik mer direktefortalt greie.

Husker heller ikke at Daenerys mister en rytter, men det tok jeg meg ikke så veldig ut av.

En stor greie var jo at Sellswordet til Tyrion plutselig ble commander av goldcloaksa, det skjer jo ikke i boka i det hele tatt. Par karakterer som mangler der, men vet ikke om det gjør så utrolig stor forandring.

Også at Joffrey gir ganske mye lip til Cersei, kan ikke huske at han var så frekk mot mora i boka, heller ikke at Joffrey kommanderte at de skulle drepe alle bastard folka til Robert? Men mulig jeg må ha sovet mens jeg leste at det skjedde evt.

Littlefinger er også plutselig litt mer direkte i serien enn i boka. Den run-inen med Cersei der han indirekte truer henne virker ikke så veldig kalkulert fra han sin side, og ikke helt noe jeg kunne se for meg at han gjør. Også den scena med hora der han er ganske ruthless. Men men.

Enn så lenge kan alt hente seg inn igjen til at det ikke skal gjøre så utrolig store forandringer, men synes at sesong 1 var mye mer tro til boka ja.

Bare håper de ikke dropper alt for mange karakterer, eller gjør så mye annet som er helt ut av backstoryen.

Ser de har kortet ned på noen ting ja, men det er forsåvidt greit. Skjønner ikke helt hva de tjente på å ta livet av ene rytteren tho.

Er glad for at bok 3 blir delt opp i 2 sesonger anyway!

Virker som Jon lagde en egen arc når han blei knocka i ep.2. Kan ikke huske at de ble jagd ut første gang de var der ? Craster tok ihvertfall ikke Longclaw!

Men jeg er vel litt vel pirkete nå :p

Så siste ep. nå. Veldig bra så langt! Gleder meg til denne sesongen tar av skikkelig.

Brienne var også ganske genialt casta ;p

Vil si de tar en ganske direkt approach mtp legningen til Renly i forhold til boka der det var veldig subtilt :p