Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ugl

Kjøpe ny TV, hvilken?!

Recommended Posts

Bare ikke hør på hva Caliente sier. Det er helt håpløst!

Du burde heller bestemme deg for å få gode råd på forhånd, også eventuelt dra å kjøpe den der hvis prisen er god.

Var å titta på Elkjøp.,. Dem har bare LED tv'en fra Samsung inne og den hadde et fint bilde.

Sammenligna den med en 40" fra Samsung som kosta 7 lapper og kunne ikke se forskjell på dem.

Du burde heller bestemme deg for å få gode råd på forhånd, også eventuelt dra å kjøpe den der hvis prisen er god.

Det var jo akk. det samme som jeg sa...

Edit: En kompis av meg har vist den Samsungen. Hvis det ikke haster kan jeg ta turen innom etter jobben i morra å se hvordan den er, mtp på bilde og lyden. Han var vertfall veldig fornøyd.

Nevermind, så ikke du haded sett på den :)

Det var jo akk. det samme som jeg sa...

Edit: En kompis av meg har vist den Samsungen. Hvis det ikke haster kan jeg ta turen innom etter jobben i morra å se hvordan den er, mtp på bilde og lyden. Han var vertfall veldig fornøyd.

Nevermind, så ikke du haded sett på den :)

LOL!!

I forhold til dette med ekspertise på elektrokjeder så er det todelt. Majoriteten av de som jobber i slike bedrifter er entusiaster som er interesserte for sitt respektive felt. Disse er behjelpelige og kan bidra til å gi deg produktet du leter etter innenfor prisklasse og behov. Dessverre finnes der et par stereotyper i bransjen som ødelegger for resten

du har deltidsjobberen som tjener penger på si og tenker på sin inngående kunnskap om MSN og facebook som selvskreven ekspertise på data og mobil. Han/hun er like behjelpelig i produktvalg som en middelst stekt loff.

Superselgeren med provisjonslønn er kanskje den verste. Jeg husker jeg skulle handle tv til min mormor. Hun trengte en tv med god skarphet som ikke var for stor og ikke for dyr. Han jeg møtte på skulle på død og liv selge meg 32" og 38" til tross for at jeg gang på gang presiserte at jeg heller ville betale for en 28" med bedre bildekvalitet enn en dårligere 32". Dette var for han uforståelig.

Slike stereotyper som ikke kan faget sitt og ikke er ute for å hjelpe deg ødelegger for resten som ofte er både behjelpelige og hyggelige. Elektrobransjen er ikke alene om det problemet heller. Så Cali. Du har rett, men samtidig ikke. Jeg sier som så.

Gå til elkjøp, lefdal expert eller hva nå enn du har av elektro. Dersom personen du snakker med virker tillitsvekkende og interessert i å hjelpe deg med å finne produktet du har behov for, så kjøper du der. Dersom vedkommende ikke har peiling eller bare vil selge - finn en annen butikk. :)

Jeg har vært på Elkjøp og prata med en som utga seg for å ha peiling, og for meg så virka det også slik.

Han spurte de riktige spørsmålene ift hva og hvor jeg skulle bruke tv'en og hvilken prisklasse jeg tenkte meg.

Han anbefalte da den LED tv'en som dem har tilbud på nå fordi det var den han hadde som han mente gav mest for pengene, mtp at den var på tilbud denne uka.

Led var iflg han også betydelig bedre på sort gjengivelse.

Dog så la jeg merke til det at det var antydning til hakking i fotballkampen som gikk på skjermene da dem flytta kameraet over banen. Dette er jo selvsagt minuset med 50hz...

Elkjøp har også en 40" LCD tv som på nettet selges for 3995,-. Denne selges i butikken for 5995,- så denne har en ganske god pris på nettet.

Har en mistanke om at det kan bli LED på oss, men fortsatt litt usikker.

Det er fristende å bestille hos komplett for 3795,-...

Jeg har shoppa.... :)

Det blei en 40" LED fra Elkjøp.

Pent utseende og en svært stødig og solid fot med sving mulighet er bra. Lett å montere.

Ift. den gamle tv'en så ble det en ny verden, men så sammenligner jeg også med en 27" som er noen år gammel.

Phillips ville jeg sagt da. Pga dens normale kontrast og farge gjenngivelse. Men det er min oppfatning.

En annen ting er at de fleste TV-er som er så tynne har ekstremt dårlig lyd, sammenliknet med billigere LCD-TV-er. Alt annet enn ren tale blir en lidelse hvis man ikke kjører lyden gjennom et eksternt anlegg.

Ja det er vel ingen som gidder bruke papphøyttalerne som er innebygget i skjermen?! :)

En annen ting er at de fleste TV-er som er så tynne har ekstremt dårlig lyd, sammenliknet med billigere LCD-TV-er. Alt annet enn ren tale blir en lidelse hvis man ikke kjører lyden gjennom et eksternt anlegg.

Ja det er vel ingen som gidder bruke papphøyttalerne som er innebygget i skjermen?! :)

Nei nei :)

Hadde jeg vært blakk / kjerringeid ville jeg i det minste kjøpt en sånn lydplanke m/ sub...

Hadde jeg vært blakk / kjerringeid ville jeg i det minste kjøpt en sånn lydplanke m/ sub...

Joa, men de koster jo noen laken for en som er tålelig grei...

Joa, men de koster jo noen laken for en som er tålelig grei...

Du får mye brukbart rundt 5.000.

Seff gjør man det, men hvis man har budsjett på 5000,- for å kjøpe TV så er det kjipt å finne ut etter at man har handlet at man også må kjøpe anlegg til 5000,-.