Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

The Elder Scrolls V: Skyrim

Recommended Posts

Hva heter den mod'en? Evt får jeg google den når jeg kommer hjem imorgen.

Ble ekstra irritert når jeg oppgraderte to Steel Daggers til Superior siden de da ikke lenger "stacka", med andre ord, kunne ikke lenger hive dolk nr. 2 rett i offhand... måtte igjen inn i inventory for å dual-wielde hvis jeg brukte noe annet i offhand, som f.eks magi.

Tull at dette ikke var ivaretatt da spillet ble lansert. Burde jo vært verdens enkleste ting å oppdage.

Synes inventory-systemet er det som trekker mest ned med spillet. Å skifte mellom forskjellige ting i en kamp er en sann plage. Trykker feil musetast, feil item osv. Jeg er en slik person som vil sette meg ned Å spille et spill, ikke laste ned diverse mods for Å fÅ ting som BURDE være sÅ enkelt Å fikse for utviklerne fra starten av.

Nvm, jeg som surra litt. Tenkte på noe helt annet, brb kaffe.

Fant dette når jeg googla though:

What works for me:
  • Favorite the weapons
  • Equip them in the proper hands
  • Assign a hotkey only to the one in the right hand

Now, only hit that hotkey when that's not already the equipped weapon, and you should get both.

If you do accidentally hit the hotkey when the weapon is equipped already, sometimes you'll end up de-equipping the left hand weapon; just hit the hotkey again to re-equip it.

Og;

Conjuration. You cast bound weapon in either hand, there you go.

Så på den måten vil du putte dolken tilbake i venstrehånda selv om du drar frem Healing i venstre og har sverd i høyre?

Problemet mitt er at hver gang jeg trykker hotkey for dolken så bytter den ut sverdet i høyre med dolken. Trykker jeg dolken igjen så fjerner den dolken fra høyre... mens venstre står der og lurer med healing hele tiden.

Burde vært så enkelt at du kunne legge "Sverd-R og Dolk-L" på hotkey 1 eksempelvis, slik at når du trykker 1 så får du opp dual wield. Kan ikke forstå at det i snart 2012 ikke skal kunne gå an å få dette til.

Når jeg veksler tilbake fra bue i favorites så får jeg automatisk mace i høyre hånd og magi (sist brukte) i venstre. Har jeg en annen kombo, f.eks. dolk i venstre og sverd i høyre, så huskes det på samme måten når jeg veksler mellom det og bue.

Ha alt du veksler mellom i favorites, trykk q, husk at høyre musknapp equipper venstre hånd og venstre museknapp equipper høyre hånd.

Syns menysystemet, spesielt favorites, har blitt veldig intuitivt etterhvert som jeg har spilt. Trykker q og scroller gjennom favs og equipper i rett hånd på 1-2-3. Har en god del lagt til i favorites.

Poenget er jo at med sverd i main, og dolk i offhand så kan du ikke putte dolken tilbake i offhand hvis du bytter til Healing i offhand midt i en kamp.

Eksempelvis,

Sverd i main, hotkey 1

Dolk i off, hotkey 2

Healing, hotkey 3

Du trykker 3 for å heale... og får magi i offhand (dvs bytter ut dolken). Du healer opp og skal bytte tilbake før du angriper fienden igjen.

Så du trykker 2... og får dolk i mainhand. Trykker 1 og får sverd i mainhand... Trykk 2 to ganger, putter dolk i mainhand, og fjerner dolk fra mainhand.

Healing forblir i offhand hele tiden.

Med andre ord må du åpne favourites eller inventory for å klikke høyreknappen på dolken for å få den tilbake i rett hånd.

Utrolig frustrerende og bakvendt.

Ja, det funker om du bytter til bue og tilbake, siden bue tar 2 hender og dermed bytter du ikke ut det du holder i ene eller andre hånden hver for seg.

Problemet er når du har to våpen.

Bruker du skjold så funker det fint siden å ha skjold på hotkey 2 og så trykke 2 = skjold går i offhand, siden det er den eneste plassen skjold har "lov" å bli plassert. Men slik er det ikke for våpen.

Volsomt som dere stresser :bleh: Kjører two-hand, svær øks med mye damage. BAAM, BOOM, Dø ! Healing? Pfff.. Har hundrevis av healing-potions.

Vurderer og mekke en Conjuration (skrives det sann) mage i helga. Virker utrolig kult og summone masse rart mens man shouter.

Spiller på en archer\dual wield fyr nå. Happy med han, fått fult Dragon Armor (som skuffa meg) men det er litt ensformig nå syns jeg. Få ett avbrekk med en mage. Prøve og gå helt andre retninger enn jeg gjorde med main min og se åssen storyen utfolder seg da=)

Sliter litt med motivasjonen på warrioren min, er archmage og listener i DBH, ferdig med stormcloaks, 100 i smithing. Klarer ikkje engasjere meg med å levere brev og drepe bandit chiefs. Blir vel å få levle opp magen min fra lvl 17 i helga :p Har renska Riverwood og Whiterun for quests på 3 characters so det er ikkje fristande å starte ein på nytt.

Hvilken vei bør jeg gå rundt Smithing-treet om jeg bare bruker Light-Armor? Eller har det kanskje ikke noe å si? Det er vel Glass/Elven på venstresiden og Deadric/Orcish/Dwarwen på høyresiden.

Hvilken vei bør jeg gå rundt Smithing-treet om jeg bare bruker Light-Armor? Eller har det kanskje ikke noe å si? Det er vel Glass/Elven på venstresiden og Deadric/Orcish/Dwarwen på høyresiden.

Får også light armor (leather) sett av thieves guild om du jobber for dem.

Fur, hide og leather armor får du ikke perks på så hvis du vil oppgradere dem må du kjøre hardt på å få opp smithing skillpoints og eventuelt kombinere med enhancments og potions (+ smithing enhancements og potions).

Bare kødd det der, ja. I statene kan man sette opp petitions på enkeltsaker, bare å skaffe signaturene. Kjekt system egentlig siden man kan sette opp noe utenfor politiske "lag" og dermed få frem noe uten å måtte tenke på parti-tilhørighet. Men mye piss som følgelig også settes opp.

SkyRim... lol. Og at Blizzard er utvikler... :lol:

SPOILER ALERT (trenger hjelp til bug i spillet, i hovud storyen) :

Eg/vi har fanget dragen i borga, og eg skal fly på den til stedet der den andre dragen hjemmer seg. Når eg setter meg på dragen, så flyr den avgårde, men så blir skjermen svart. Deretter hører eg dragen puste, men ingenting annet skjer. Noen som har opplevd det? Tok meg også 3-4 loads for å komme meg på dragen, da alt bugger seg. Plutselig angriper dragen osv, noe den ikkje skal gjere akkurat der..

Satans kort mainstory? Tok meg ikke mange timene å gjøre ferdig. Greit nok at det er haugevis av andre ting å gjøre, men man føler seg litt ferdig med en stor del av spillet når hovedlinen er all done

:(

Satans kort mainstory? Tok meg ikke mange timene å gjøre ferdig. Greit nok at det er haugevis av andre ting å gjøre, men man føler seg litt ferdig med en stor del av spillet når hovedlinen er all done

:(

Syns den virka veldig kort i forhold til Oblivion.

Er ferdig med mainstory, dark brotherhood, thieves guild, mage guild, the companions og borgerkrigen.

Føler at jeg kun har sidequests igjen + Bard College.

Var det jeg mente selv Daniel. Storyen i Oblivion virket dobbelt så langt. Kanskje på grunn av de Oblivion-gatene som tok sin tid. Men var litt skuff at det hadde kortet det ned. Er helt enig i at Elder Scrolls-spillene er mye mer enn bare mainstory, men man føler seg litt "ferdig" med en stor del av spillet så fort man spiller gjennom det, derfor det var litt skuff. Når alt annet er så sykt gjennomført er det rart at de ikke har lagt litt mer arbeid i det.

Guildene jeg har gjort en del på virker veldig lovende da, for å se det på den positive siden :)

er lvl 26 og har enda ikke begynt etter at jeg kom til whiterun, du er teit.

Er level 24 og gikk litt lei av å bare looke rundt, så jeg tenkte jeg bare skulle gjøre litt på det. 3 timer seinere var jeg ferdig.