Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

The Elder Scrolls V: Skyrim

Recommended Posts

haha, fantastisk :p

*youtube*

Hva er de "negative" sidene ved å være kanibal? I Oblivion var det vel at man fikk negativ karma, men det finnes jo ikke (såvidt jeg vet) i Skyrim.

har ikke merka noe negativt enda. en vakt spurte en gang hva jeg hadde spist siden jeg hadde så dårlig ånde. humra litt da:p

jeg har ikke prøvd å feede public, tipper det blir hell on earth da!

Har Bethesda sagt noe om forbedring av AI i spillet? Begynner å bli latterlig lei av å være gjeter for de som er med meg på oppdrag.

Synes de som er med meg på oppdrag klarer seg ganske så bra. Har bare hatt ett par tilfeller der de forsvinner, men da har jeg meg selv å takke for å ta en snarvei og hoppe ned en skrent eller utfor en platform i høyden slik at de ikke klarer følge etter.

Har prøvt meg med 2 forskjellige koner nå.

Første var, selvfølgelig, Aela. Fint med ei som kan snike seg og skyte bra med buen. Bare synd at den heavy armor orken jeg spilte hadde like god sneak som en leopard tanks på max turtall. Uansett, med ork i front og Aela bak så ble det jo ganske så bra.

Min andre karakter er litt mer kombi. Kjører 1H, skjold, light armor og bue. Gjør det faktisk ganske bra i nærkamp siden jeg har fylt på en del perks på block, pluss kjører necklace og ring med +15% og +10% på block damage. Tenkte at da gidder jeg ikke ha med meg Aela igjen men heller prøve noe nytt. Siden jeg allerede har Lydia og hun er (ifølge wiki) trent på heavy armor, 1H, block og archery så trenger jeg ikke ei "tank" dame. Så jeg gikk til Mage guilden og fant meg ei dame som var trent i Conjuration og slikt. Var virkelig artig med ei magiker kone siden hun bruker mye ild og frost, samtidig som hun maner frem flame atronachs som er kjempenyttig i lengre kamper. Da er du jo 3 mot 1 i boss kamper :)

Nå har jeg ikke sjekka, eller funnet noen sider som sier noe om det, men det virker som at hu magiker kona kan bære like mye som Lydia. Mulig det må testes mer, men sånt sett så har jo magikere omtrent null vekt med tanke på rustning mens de som bærer heavy armor drasser med seg ganske mye allerede (med mindre de har vekt reduksjons perken). Så kanskje det går opp i opp.

Med tanke på rustning så forstår jeg det slik at du kan egentlig slenge på light eller heavy armor på en Companion som er magiker uten at det skal ha noen effekt på magien deres. Dersom du spiller magiker selv så blir du helst nødt til å kjøre robe og ikke light / heavy rustning siden kun robes har +50-100% magicka regen. Ihvertfall frem til du lærer den enchanten selv og blir god nok til å enchante samme verdien på light eller heavy armor.

På bakgrunn av det så vurderer jeg å slenge på Steel rustning på magiker kona :)

Dersom du sliter med vekt (og ikke vil misbruke mods o.l. for å jukse til deg mulighet til å bære mer) så er det jo en del alternativer:

- bruke kona / companion

- enchante utstyr med Strength som gjør at du kan bære mer

- unlocke perken på Pickpocketing som gjør at du kan bære 100 ekstra vekt.

- unlocke heavy/light armor perken som gjør at armor ikke veier noe.

Hadde også vært fint om hesten kunne bære noe, omtrent som en mobil container. Slik det er nå så gidder jeg ikke bruke hesten engang. Skal du langt avsted så bruker du fast travel, eller hvis du ikke har den muligheten så løper jeg til fots siden du må av hesten hver gang uansett. Pluss du kan ikke se til sidene på samme måten på hest som du kan til fots, og jeg liker å kikke rundt meg mens jeg løper uten å absolutt måtte løpe i den retningen jeg kikker.

Ikke minst så kunne man jo tro hesten var en drage slik som den fyker avsted for å angripe alle fiender innen 100 meter før du får sagt eplepai. Ikke så kult når investeringen på 1000 gull står alene og sloss mot 2 mammuter og 3 kjemper :(

Du er ganske opphengt i kone-greiene må jeg si. Verpesjuk? :lol:

Mjoll the Lionness: All I need :)

Hest ser jeg ikke helt poenget med, foretrekker å traske når verdenen er så vakker som den er.

Ikke verpesjuk men liker å finne ut hva de kan og hvilke abilities de har. Da blir det lettere å tilrettelegge min egen spillestil slik at jeg får utnyttet potensialet deres.

Som frontlinje spiller er det best med en companion som holder seg bak, og motsatt. Når jeg spiller melee sammen med Lydia så denger jeg jo henne like mye som fiendene. Ikke alltid like lett å treffe med 2H i hektiske kamper.

Som frontlinje spiller er det best med en companion som holder seg bak, og motsatt. Når jeg spiller melee sammen med Lydia så denger jeg jo henne like mye som fiendene. Ikke alltid like lett å treffe med 2H i hektiske kamper.

Lydia kverka jeg vist :grin:

Ble vist sammen med hu gruvearbeidern jeg, hu har butikk da.

Liker uansett best å kuke rundt alene, da følgesvennene har en tendens til å renne i veien.

Vampyr = hardcore mode. Kan ikke anbefales i det hele tatt, det er bare stress å måtte dille rundt og suge blod hele tiden for å unngå at alle angriper deg med en gang de ser deg.

Fikk sykdommen, men er evig takknemlig for at det kommer i to faser nå: Første fase er visse symptomer, står i active effects og folk vil kommentere at du ikke ser helt god ut. Fikses med en Potion of Cure Disease. Andre fase er full vampyr, ingen kur utenom et eller anna fancy no som i Oblivion.

Ikke blitt noe av de greiene, vil ikke rushe inn i noe ennå :p

Trenger ikkje Potion of cure disease . Gå til Whiterun, bak i byen til ei kyrkje eller noe slikt. Der står det ein prest med armene opp å snakker om noe. Rett bak han er det eit KORS - trykk på det, så forsvinner alle negative 'active effects' og andre sykdommer.

Er mange slike kors rundt forbi, både i byer men også ute i ødemarka og i enkelte huler.

Trikset med vampyr var vel å suge så mye blod at "Vampirism" debuffen din lå på 20-30%. Høyere den gikk opp mer sårbar ble du for sollys og slikt (tror ihvertfall det var slik i Oblivion uten at jeg var vampyr noen gang).

Tror det er bedre å holde seg til varulv om du skal ha en slik overmenneskelig ability. Varulv er jo bare null rested bonus, men til gjengjeld er du jo 100% immun mot sykdommer og du kan bli en sinna ulv når du vil renske ett fort eller en hule ganske kjapt. Blir man noen gang påtvunget å skifte til varulv enten man vil eller ikke, f.eks når det er fullmåne? Tror ikke jeg har spilt så lenge mens jeg er varulv at det har gått en full måned. Ville jo vært kjipt å bli varulv midt i Solitude. +1000 gull bounty og hele byen drassende etter deg for å lage skinnsko og kåpe av deg.

jeg vil gjerne bli kvitt Kannibalismen jeg, bare boring å være og irriterende at jeg må trykke to ganger for å loote

Er det mulig og finne tilbake de jeg hadde som "shield-brother" ? Var en som jeg gikk ilag med som plutselig forsvant da jeg skulle gjøre et quest der en annen en skulle følge etter meg. Da ble han borte og finner han ikke igjen. :(

Han hadde alle dragon scalene og bonesene mine og jeg hadde nokk til et fullt dragon armor. jævli kjipt. :p

Jeg har et spørsmål. Spiller som barbar nå, men har faktisk tenkt å lage meg en "thief/rouge"-aktig karakter fordi jeg liker den spillestilen i rollespill en god del bedre. Spørsmålet mitt er som følger: Er klassene så godt balansert at en slik karakter, som verken tåler så mye eller kan gi så mye dmg per treff, overleve. Tenker da spesielt frem til level 20-30 før man begynner å sparke litt rumpe. Noen erfaringer?

assasin\rouge her og, går bue og dual wield. Ikke hatt noen store problemer so far. de gangene jeg dauer er stort sett når jeg blir litt for rambo

Hvordan dere spiller med dual wield da? Blir det mye sneak attacks, eller blir det mye hopping og dansing for å sloss?

Jeg har ikke prøvt dual wield mye, men vil lage en tjuv etterhvert. De gangene jeg har prøvt dual wield så følte jeg meg helt naken. Kan jo ikke blokke så hvis noen får deg opp mot en vegg eller hjørne med en 2H så må du jo spise hele skaden rett i blåøyet. o.O

Kanskje jeg har blitt for vant med å spille med skjold og er litt for rambo i så måte. Bruker mye shield bash når jeg sloss for å interrupte power attacks fra fiender og det går jo ikke så bra med dual wield.

En annen ting mhp dual wielding. Du kan jo få perks i 1H som gir deg fordeler med Swords, Axes og Mace hvis du vil spesialisere deg på dem. Hører daggers til under Swords og drar nytte av disse perksene, eller er daggers helt utenom dette? Jeg ser jo for meg dual wielding med daggers, men vil ikke kaste bort perks på Sword hvis daggers ikke får utnyttet det.

Lurer på det samme angående daggers, har derfor ikke turt å legge perks på sword spec. Bruker dagger + sword combo nå. Du kan definitivt ikke gå rambo, er det flere fiender i et rom tar jeg ut en eller to med bow, knerter den tredje med backstab og tanker den siste, ez.

Hvordan er det å bruge dagger + sword da? Jeg ble så forbanna for hver gang jeg skulle bruke Healing etter en kamp så putter du jo Healing i offhand, men da får du jo ikke putte sverd eller dolk tilbake i offhand uten å måtte gå inn i inventory og trykke den på igjen.

Har prøvt meg ørten ganger på å kunne få sverd i offhand via hotkeys, men det funker ikke.

Det funker hvis du bruker 2 våpen som heter det samme, f.eks 2 x Steel Dagger. Da havner nr 2 i offhand. Ellers bytter du jo bare ut mainhand med sverd og dolk vekselvis.

Skikkelig irriterende.

Har prøvt meg ørten ganger på å kunne få sverd i offhand via hotkeys, men det funker ikke.

Må laste ned mods for å gjøre dette, lol - konsollspill.