Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

The Elder Scrolls V: Skyrim

Recommended Posts

karakteren min heter Dovakin. Måtte bare bruke det. Og etter man dreper den første dragen og stemmen skriker ut fra himmelen: Dovakiin! så fikk jeg en tåre i øyet. Dette spillet vokser på meg for hver dag som går. Av de få dragene jeg har møtt så syns jeg de er for lette. Dette burde vært encounters som krevde litt mer. Men så lenge musikken spiller og skrikene til dragen er så imba det kan få blitt spiller det ingen rolle. Jeg elsker virkelig dette spillet:) Elsker måten det er laget på med tanke på at alt skjer så tilfeldig. man møter en kis, tar ett simpelt quest og brått har man 10 timer med quest line som er konge bra. Mens en annen kanskje går inn i en annen by istedet så får han ett helt annet eventyr og kose seg med.

Holder på med ett thievs guild quest nå. stakk til en annen by på veien. Nå tar jeg ett quest for noe jeg tror ender med at jeg blir kannibal. Noe som er konge. Møtte også en fra The Dark Brotherhood som hadde ordre om å drepe meg (FAIL) så er spent på om det spiller noen rolle når jeg vil inn i The Dark Brotherhood.

Dette spillet skal nytes langt ut i de sene vintertider. Alt er så perfekt!

Møtte også en fra The Dark Brotherhood som hadde ordre om å drepe meg (FAIL) så er spent på om det spiller noen rolle når jeg vil inn i The Dark Brotherhood.

Spiller ingen rolle.

Når jeg var på vei til å bli med i Dark Brotherhood møtte jeg en assassin på veien som prøvde å drepe meg.

Joina likevel, uten problemer.

Akkurat fullført quest-greiene som hører til de magene oppe i nord-øst. Husker ikke hva pokker de het. Ufattelig vanskelig sistequest, holdt på nede i Labyrinthia i hundre år. Men deilig å ha gjennomført det. Blir dette det samme som Mages Guild i Oblivion?

Nå har eg laga meg fullt sett av Legendary Dragonplate Armor :D å så nice! Og sykt bra beskyttelse.

Ja, er glass våpen og glass armors. :)

ja, samme servelaten i forskjellig innpakning.

edit: Daniel; korleis får ein åpna butikk?

hos meg lot jeg kjerringa være alene i huset et par dager, snakket med a og hun spurte om hun kunne åpne butikk. gjorde ikke noe spesielt.

Jeg er skikkelig n00b på slike spill. Men jeg koser meg fælt med Skyrim.

Jeg er, hvis jeg ikke husker feil, en Nord. Har vel bare level 6, og er nå på Thalmor Embassy. Fælt mission... :S

Uansett, hvordan kommer jeg opp i levels kjapt? Jeg liker best å hakke opp fienden i småbiter, så kjører mye sverd og andre våpen. Magi aner jeg ingenting om, utenom at jeg bruker en sånne flammeting i enhåndskamp. Har noen shouts også.

Jeg vil egentlig bli en badass Conan-aktig kriger, men hvordan blir jeg en badass? Noen enkle tips til en skikkelig nabb? :)

Overrasket over hvor bra det kjører på min 5 år gamle hardware!

:edit: Oppdaga først i går at det går an å kjøre fast travel... Tror jeg gikk i en time til en plass langt uti gokk en gang... :S Så, der har dere nivået mitt.

Raskeste måten å levle opp på er å trene hos trainers, da skillup gir mye XP. Soving hjelper også da dette gir rested XP.

:edit: Oppdaga først i går at det går an å kjøre fast travel... Tror jeg gikk i en time til en plass langt uti gokk en gang... :S Så, der har dere nivået mitt.

Raskeste måten jeg går opp level på er nettopp å ikke fast travle. Verdenen er ikke _Så_ stor, så med mindre jeg ikke skal fra det ene ytterpunkter på mappet til det andre, tar jeg beina fatt. Dreper alt jeg kommer over av monstre og creatures langs veien. Finner jeg noen fort; clearer jeg hele greia før jeg går videre. Er også kjekt å ha med seg ei på veien, nyttig og god hjelp.

Det hjelper også å lese bøker, da du går opp level hvis det er skillbook (bøker med verdi på over ~40 gull). Også har jeg gått rundt på fjelltopper og slakta drager, lært shouts og drept de som vokter dragon shirinen. Jeg har ikke så veldig mange timer totalt, men runner vel level 20 i løpet av dagen.

å påta seg en rekke quests er også kjekt. De fleste krever som regel at du utfører et eller annet som man går opp level med.

I tillegg er det også kjekt å ha en balansert bruk mellom forskjellige typer magi (mostly destruction og restoration), one handed (evt. two handed og, men jeg har styrt unna dette), og pil og bue. Du går opp total-level etter hvert som du går opp i de andre levelene, så å øke disse likt gir raskest fremgang. I stede for å være level 100 i sverd, og 5 i magi.

Jeg hadde med meg ei skreppe på et oppdrag (tror det var Greybeards), var det Lydia mon tro? Uansett, hu er borte! Hu kom vekk fra meg under det oppdraget. Får jeg til å få henne tilbake?

Sjekk Dragonsreach (der du fikk ho). Du bør sette mainquest til sides for det går relativt fort og begynne med sidequests og skillups, snakk med innkeepers alle byer du kommer inn til, sjekk Riverwood/Whiterun om du mangler litt der. Innkeepers har 2 bounty quests som gjer deg litt gear og gold. For å komme fort opp i level bør du ikkje skille hjå trainers, for om du er level 15 med 70 i 2handed-swords vil mobs scale litt opp og ganke deg ganske hardt.

Samle samen diverse lok, drep dyr for leather og skill smithing på gamlemåten. Da får du skilla både smithing og speech når du selger det du har laga 1 etter 1 :) Ta deg god tid å herje rundt, du får og weapon/block/armor skillups når du slåss so alt hjelper til.

Endelig fått samla opp nok kronasjer for hus i whiterun:) Nå kan livet i Skyrim bli litt lettere. har sleti hardt med at jeg alltid er full av crap og må kaste ting. Og visse ting kan man jo ikke kaste, mye verdi og sann:)

Etter hvert blir det ganske enkelt å spare opp en del penger, men det irriterer meg at shopkeeperne har så lite penger. Har ikke lyst til å bruke opp mine dyrebare perks på å gjøre dem rikere heller :(

Flere som har problem med at når man er ferdig å prate med folk, så blir man satt til "walk mode"? Hver gang jeg er ferdig å prate med noen må jeg trykke caps lock en gang for å kunne jogge/løpe.

Etter hvert blir det ganske enkelt å spare opp en del penger, men det irriterer meg at shopkeeperne har så lite penger. Har ikke lyst til å bruke opp mine dyrebare perks på å gjøre dem rikere heller :(

Hvis du vil at butikkeierne skal ha mer penger, kan du gå til konsollen, velge eieren med musa og skrive "additem 0000000f X".

Da skal de få mer gull tror jeg. Har ikke prøvd selv men har hørt at det skal funke.

Hvis du vil selge alt hos én person selvsagt.

Selv gidder jeg ikke å "ødelegge økonomien", så hvis en blir tom, drar jeg videre til neste.

*youtube*

Hva er de "negative" sidene ved å være kanibal? I Oblivion var det vel at man fikk negativ karma, men det finnes jo ikke (såvidt jeg vet) i Skyrim.

The Steed Stone! Aldri mer stress å lempe med meg alt jeg finner. Vel, nesten ihvertfall, men skal en del til når carry amount er nesten 500. Må slutte å disenchante magic-shit jeg finner snart, hadde vært kjekt å spart opp en del peng for å kjøpe flere hus.

Etter at jeg ble kvitt en HAUG med sidequests så begynner det å ta seg sykt opp her nå!