Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

The Elder Scrolls V: Skyrim

Recommended Posts

Den feteste våpenstilen i Skyrim er Two-hand :D Store, mektige, treige, deilige økser eller sverd!

...men dæven kor mye mange av dere har spilt til no.. over 30 i lvl? Er på 5 eg... og har spelt litt, iallefall ^^

Er lvl 22 og synes jeg har somla rundt med all slags tull. Ble en del intens spilling i helga siden jeg er borte fra heimen i hverdagene.

Som regel når jeg har en quest av type "Gå til en plass langt borte som du ikke kan fast-travle til" så ender jeg opp med å finne alle mulige andre ting på veien og blir helt side-tracked. Har massevis av misc quests og slik. Men jeg har gjort en del smiing som gir deg skillup (og dermed gir progress på level) pluss at jeg satte meg ned og innstilte meg på å kjøre igjennom ett par quest serier (eksempelvis de fra Companions guildet) og fikk da en del levels ved å gjøre det.

Vet ikke hvor fort det går fremover eller om det vil gå tregere etterhvert som du har høyere level. Jeg regner med at jo høyere level du er jo mindre utbytte får du av å begynne å trene skills som du har lite poenger på men som går fort opp, og at du får mer fra de som er høye allerede (men de er da tregere å få nye poenger på). Slik jeg har forstått det ut fra noen artikler jeg har lest tidligere. Men om det er hele sannheten kan jeg ikke bekrefte på noen måte :)

vurderer og mekke enda en klasse jeg. Har en warrior type jeg ikke ble happy med. en mage jeg koser meg med. Men er også keen på og lage en støgg brutal orc, med svære økser, heavy armor som enkelt og greit bare knuser folk sine ansikt med en svær slegge. Der magi preller av og rå styrke er tingen :p kanskje jeg reroller nå når jeg fyrer opp igjen

Som sagt, jeg spiller ork med 2H og hele pakka. Null magi. Stortrives med ham. Når du får noen 2H perks, og noen magiske items (jeg har amulett som gir +20% 2H skade og hansker som gir +15%) så ryker monster på ett slag i dungeons (utenom de sterkeste som bosser, giants og mammuter). Spiser mye stamina å slå, men det går greit. Er bare å rygge litt unna og så gi dem ett nytt smell i ansiktet, eventuelt kjøre litt stamina potions.

Ork har jo også Berserker power som gir deg dobbel skade mens du tar kun halv skade, og den varer faktisk ganske lenge. Kombinerer du den med 2H øks, pluss ett dragonshout som gjør at du angriper dobbelt så raskt (jeg fikk ihvertfall den shout'en nokså tidlig).... vel... ting dauer usedvanlig fort :) Bruker å klemme av berserker + shout når jeg treffer på en boss.

Trives godt uten magi på shield og 1hand warrioren min, smekker opp 2 x elven sword med flamme-enchant på og drager faller fort sammen :D

Flere enn meg som syns Skyrim burde hatt en slags tutorial hehe.

Husker jeg red på hest og løp i timesvis i starten pga jeg ikke ante det var "Fast Travel" på kartet eller at man kunne betale caravans for å reise til plasser man ikke har oppdaget. Heller ikke sprinting ante jeg noe om.

Og idag fant jeg ut at det er trenere for alle slags trær, ikke bare smithing som jeg har funnet haha. Herregud .... tror jeg kunne spart meg for 20 timer minst hadde jeg visst om alt dette på forhånd. Er garantert enda mer jeg ikke vet om ............

fast travel er no svineri:P får jo ikke sett den magiske naturen. Fast travel bruker jeg kun når jeg har løpt langt, for så løpe samme ruta tilbake.

er'e sprint på hest? hehe

trenere har jeg funnet endel av alt etter kun ett par timer spilling. Starta en char i stad. en snikende bow skytende kar. artig. kommer til å holde med han en stund. Akkurat joinet Thives guild. Blir dark brotherhood etterhvert=)

Flere enn meg som syns Skyrim burde hatt en slags tutorial hehe.

Husker jeg red på hest og løp i timesvis i starten pga jeg ikke ante det var "Fast Travel" på kartet eller at man kunne betale caravans for å reise til plasser man ikke har oppdaget. Heller ikke sprinting ante jeg noe om.

Og idag fant jeg ut at det er trenere for alle slags trær, ikke bare smithing som jeg har funnet haha. Herregud .... tror jeg kunne spart meg for 20 timer minst hadde jeg visst om alt dette på forhånd. Er garantert enda mer jeg ikke vet om ............

Husker i morrowind jeg, var ikke klar over at det var et ingame world-map. Navigerte meg rundt i verdenen med papirkartet som fulgte med spillet :p

For min del var samtlige av de tingene "common knowledge". Eneste jeg har måttet finne ut av litt er menysystemet som var uvant, men nå er det også spikra.

Føler jeg aldri klarer å bære nok loot, sikkert fordi jeg looter all rå mat jeg finner. Lage Beef Stew :D

For min del var samtlige av de tingene "common knowledge". Eneste jeg har måttet finne ut av litt er menysystemet som var uvant, men nå er det også spikra.

Føler jeg aldri klarer å bære nok loot, sikkert fordi jeg looter all rå mat jeg finner. Lage Beef Stew :D

Solution, gift deg, ta med kona på tur og la henne bære :)

Absolutt "Rett fra hula" inntrykk, wow. Heisann norsk natur. Bra jeg laga meg en Nord ved navn Atle som skal være litt "Jeg gjør alt selv, bor i skauen og koser meg med harekjøtt"

Ikke en gang tenkt tanken på det der ennå. For alt jeg vet kan det der med Lydia ha glitcha hele den delen av spillet for meg. Er en seng i huset mitt som tår som (owned), men Lydia er dau og borte så aner ikke. Vil helst unngå å bruke console-commands (er stress mtp avslutte og starte igjen så ikke Steam nekter deg achievements + frister bare til juksing) hvis det skulle vise seg at hun er et sted i en bugga "zombie-state". Jeg må da nemlig finne ut hvor det var det skjedde for det er glemt for lenge siden :p

Har ikke en gang "funnet" alle byene en gang, kom til Riften i sted før jeg avslutta for dagen ^^

Finner nok en eller annen som kan dilte etter meg etterhvert. Kjekt med et meatshield. Majoriteten av våpen og rustninger jeg finner har jeg ikke bruk for så lar en goood del av det ligge. Kan vel være greit å gi det til meatshieldet. Enchanted våpen er for det meste helt uinteressant, seff unntak tho, men de tar jeg fordi de er verdt penger.

Har jo også weapon rack og sånn weapon plaque over døra i huset som jeg kan henge "pyntevåpen" på.

Snubla over en fiende med full steel plate armor, komplett sett (hard bitch å drepe). Dreit i de fordi det ikke så fint nok ut :blush:

Forstår ikke hvordan du fikk Lydia drept :)

Og ja, den ene senga i huset er hennes. Når du sier til henne "We need to split up for now" eller noe slikt så vandrer hun tilbake til Whiterun og holder til i huset ditt (akkurat som en kone gjøre). Du kan jo sjekke om hun har havna i Dragonreach i Whiterun (var en Wiki som sa at hun holdt til der). For meg så holder hun til i huset mitt ihvertfall.

Uansett, du kan få med deg followers selv om du ikke er gift. Er ei dame i vertshuset i Whiterun som du kan krangle med og ha knyttneve kamp mot. Hun kan du få med deg rundt på quests (og du kan gifte deg med henne om du vil, men hun er stygg som en... alv ... ja, jeg er en ork, you know...)... uansett. Muligheten for å ha med seg ett pakkesel er tilstede selv om Lydia ikke er det.

Vet ikke hvor mye crap jeg har lessa på Lydia over tidene, men hun sleper ihvertfall med seg mye, dvs, 6 steel swords, 2-3 steel armor (chest versjonene), en haug med piler, og diverse andre våpen og greie. Jeg bruker loote helt til jeg ikke kan bære mer, så lesser jeg alt over på Lydia. Så fyller jeg opp alt jeg kan på meg selv igjen, og lesser over på henne men da blir noen av tingene etterhvert skygga ut, dvs for tunge for henne. Mellom meg og henne så klarer jeg fint å loote en hel hule med de mest kostbare tingene (som steel, dwarven osv). Hide, Iron og Leather anseer jeg som billig og gidder ikke drasse på.

Magisk utstyr lootes alltid, og deretter blir det disenchanta slik at jeg kan lære meg enchants. Har ikke problemer med penger når jeg sleper rundt 10.000 gull i lomma, og har vel omtrent like mye flytende rundt i huset.

Sånn på sidelinja... andre som synes det er mer stas å loote 25 gullmynter på ett bord enn å loote en pengesekk med 100 gull i? Føles ut som det er så mye mer når du grafser til deg mynt for mynt :)

Er ei dame i vertshuset i Whiterun som du kan krangle med og ha knyttneve kamp mot. Hun kan du få med deg rundt på quests (og du kan gifte deg med henne om du vil, men hun er stygg som en... alv ... ja, jeg er en ork, you know...)... uansett

Ikke snakk slikt om kona mi! :p Gifta meg med hu i går siden hun så ut som en god companion og tenkte kanskje jeg fikk en positiv effekt med å være gift med hun. Men jeg kan ikke se jeg har fått noe nytt under "active effects" :(

Har ikke noe spesielt lagret der heldigvis.

Noe bekledning, bøker og et par våpen.

Blir likevel å fjerne ting fra kistene osv.