Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gambler

kjefting og suttring

Recommended Posts

Enig med Jihad.. smoke is king ' /> Kjører oppgradert ammo som skytter i heli. Kan overleve en hel runde i heli og kontrollere kartet med dette body

Hva er fordelen med smoke? Tenker man kan gjemme seg bak smoke om man blir skutt på, men om man har blitt spottet så hjelper den vel ikke så mye?

(I sammenheng med tanks tenker jeg på. I heli så er det vel flares i steden for smoke?)

Hva er fordelen med smoke? Tenker man kan gjemme seg bak smoke om man blir skutt på, men om man har blitt spottet så hjelper den vel ikke så mye?

(I sammenheng med tanks tenker jeg på. I heli så er det vel flares i steden for smoke?)

Det er samme fordel, man fjerner tracer dart (men ikke en evt rakett som allerede er locked på vei mot deg). Som tank får man i tillegg en røyksky rundt deg som er fin hvis man rygger inn i og man kan være skjult mens man reparerer :blush: Kan også dekke for evt inf som kommer sammen med deg på en rush..

Ikke alle som vet det er spotting. Smoke i tanks er veldig kjekt når man må ut å reppe,og det fjerner tracerdart.

I heli er det flares,men det er samme uprgaden.

Edit: Lol

Når du bruker smoke på tanksen så forsvinner markøren du får på deg når du blir spotta også.

Har flere ganger spotta en fiendtlig tanks og fyrt av RPG, for så å se at de skyter ut røyk med en gang RPG er i lufta og da forsvinner spot-markøren også, selv om det bare var 1 sekund siden jeg fikk aktivert spot på tanksen.

Tidligere var markøren fortsatt aktiv selv om de var inne i røyken, og da var det jo relativt lett å fortsette å skyte inn RPG'er. Tydeligvis endret på det i sist patch.

Ja, de har tydeligvis gjort at røyk maskerer spottting, noe som også gjør 40mm smoke mer usefull, før så var det jo bare å skyte på trekantene inne i smoken... :)

Og ang. irritasjonsmomenter så har du de som gir blanke F å heller bruker heli for å komme seg fra a til b for å cappe points.. :)

Vel, strengt tatt på 'heavy metall' så kan det være matnyttig at noen guffer avgårde med trasport heli'et fra A til C eller omvendt hvis man befinner seg i en stalemate/ fienden holder hardt på B, da kan det å fly forbi B og cappe den andre basen fort snu momentet i kampen.

Tror han mente i hovedsak Apachen/Havocen på f.eks. Atacama. Blackhawk og Hind har vel strengt tatt transport som sin hovedoppgave, siden de gjør så lite skade.

Jeg hiver meg på rekken av "dumme" spørsmål :)

Selv liker jeg meg best som gunner. De få gangene jeg har prøvd meg som pilot, får jeg ikke skutt. Piloten kan da skyte? Hvordan???

Jeg hiver meg på rekken av "dumme" spørsmål :)

Selv liker jeg meg best som gunner. De få gangene jeg har prøvd meg som pilot, får jeg ikke skutt. Piloten kan da skyte? Hvordan???

Da har du mest sannsynlig flydd Hind'en, dvs transporthelikopteret til russerne. Her har ikke piloten noen våpen, men gunneren har tilsvarende våpen som gunneren i Havocen, dvs angrepsheliet (annet enn at det ikke er mulig med tracer).

En del svakere våpen enn Havocen, riktignok, men den tåler jo nesten alt i tillegg til at man kan ha en kar med drill i bagasjerommet.

Noen tips i forhold til heliflyging.

Har du ikke Vehicle-Smoke oppgraderingen, så ikke fly transport heli heller. Eksempelvis Blackhawk helikopteret blir skutt rett ned iløpet av få sekunder hvis du ikke har flares. Altfor mange som kaster seg inn i heli og flyr rundt uten flares. Etter min mening burde man ikke engang ha mulighet til å sette seg i førersetet på en Blackhawk hvis man ikke har den oppgraderingen i kit'en.

For angrepshelikopter er det litt anderledes da V-alternate fire er ett kraftig våpen når man får brukt det.

Lav flyging direkte over målområdene er også en garantert måte å bli skutt ned på. Flyr man lavt i områder med mye folk så husk at tracer er absolutt IKKE et must for å skyte ned helikopter. Selv om du har V-smoke oppgradering så kan man skyte deg ned lett med direkte skudd, både med CG, RPG og ikke minst AT-4 etter at den ble boosta (AT-4 er skikkelig digg å bruke nå).

Når du hopper inn i helikopteret og har til hensikt å kræsjlande det rett på en MCOM for å forsøke ett raskt angrep, så INFORMER laget ditt om det. Mange ganger gir ikke piloten beskjed, så sitter du der som en idiot når helikopteret enten dundrer i bakken, eller flyr langt ut av banen og kræsjer før du får sjans å reagere. Det koster så lite å si "Crashing helo on A" for eksempel.

Skal du sirkle rundt med en blackhawk, så fly mot klokka når du flyr rundt basene. Hvorfor? Fordi pilotsetet er på høyre side i helikopteret. Hvis du flyr mot klokka så sitter du som pilot lengst mulig fra eventuelle skudd fra snipers. Å fly med klokka er det samme som å gi snipers og folk med slug i hagla en fin anledning til å skyte deg ned. Samme gjelder hvis du "henger" i lufta med nesen rett mot basen for å gi minigunnere på begge sider anledning til å skyte. Vri på nesa frem og tilbake, skift høyde ofte både opp og ned, ellers er det garantert at du får gratis ammo i gave fra en sniper.

Hvis noen treffer deg med Tracer, bruk flares/smoke og fly defensivt til flares ikke er på cooldown. Også viktig å vite at dersom noen får lock på deg med en RPG og skyter FØR du har brukt flares så VIL RPG'en treffe deg. Flares fjerner bare tracer, de stopper ikke RPG'er som allerede er skutt ut med lock fra å treffe deg.

Når det gjelder angrepshelikopter som Apache, så ikke fly rett over og rundt målene. Angrepshelikopter har en utrolig fin rekkevidde, og skytteren ombord har en kraftig zoom i tillegg. Du kan sitte langt bak med ett angrepshelikopter og la skytteren fyre løs alt som blir spot'a av laget ditt. Det er også viktig å vite hva som befinner seg av anti-luft skyts på hver enkelt bane, og ikke minst hvor det befinner seg. Har de MG'er i hus eller frittstående som de kan bruke mot deg? Har de AA kanoner eller VAD5 ? Kan du sitte i dekning fra dem ved å bruke bygninger eller terreng?

Ser altfor mange som "rusher" med angrepshelikopter på ulike baner, og blir skutt i filler iløpet av få sekunder. Spesielt på den nye Oasis banen blir helikopteret til Attackers skutt ned oftere enn enkelte skifter magasin på våpnet, på grunn av at de "rusher" inn og blir blåst ned av antiluft kanonen, AT-4 og maskingevær fra tanks og light tanks.

Det viktigste er selvfølgelig trening i å håndtere helikopteret. Fly på tom server og prøv deg på forskjellige manøvrer. Stup mot bakken og rett det opp for å få en føling med hvor mye du kan stupe før det blir FOR mye og du smeller i bakken. Prøv på å fly bakover mens du senker høyden. Prøv å fly mellom bygninger og trær får å lære hvor mye plass du trenger. Er en del slike manøvrer som må til for at du skal vite hvor mye du kan stresse helikopteret uten at du kræsjer. Alle kan fly i sirkler eller rett frem... men med øvelse kan du gjøre manøvrer som at du raskt kan komme deg i dekning og utenfor skuddlinjen til fiender. Kartene er som regel ikke store, og da må du ofte til å fly veldig lavt mens du flyr vekk fra fienden for å kunne bruke bakker eller bygg som dekning.

Det er ikke noe komplisert å fly helikopter, men det er desverre for mange som behandler det som enten en taxi/buss eller som ikke skjønner hvor enkelt det kan være å skyte dem ned med både RPG's, maskingevær, sniper rifler og antiluft. 1 sniperskudd, eller 1 AT-4 er nok.

En liten digresjon her, men jeg tror jeg prøver å legge deg til i friends lista mi jeg...du høres ut en en kæll som kan kjøre helikopter:)

Edited by Mlohre