Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gambler

kjefting og suttring

Recommended Posts

Er det enerett på helekopter og tanks for di som er erfarene eller er jeg bare uheldig med banene jeg havner på, jeg er ikke verdens beste til og kjøre heli og får kjeft i hue og ræva for dårlig flyging, er ikke bare meg, men ser javnt på chaten at det er folk som blir halshugd for kjøringa si. Virker som om di som er erfarene er helt ville etter og vinne runden og er livredd for og tape når det er en nybegyner bak spakene, synes nå det er litt dumt at folk skal ta det så på alvor, ikke det at jeg tar meg nær av ting som blir sagt, men noen kan vel kanskje bli det :blush: øvelse gjør mester har jeg hørt :blush:

Er ikke navnelapper på noen kjøretøy med mindre noen står og reparerer det.

Så lenge du ikke ødelegger for laget med flyvingen din skal du bare fly så mye du orker. Men som det står i reglene, bør du øve deg på manøvre og lignende på en tom server så du ihvertfall kan styre det skikkelig og ikke bare går rett i bakken. Erfaring med heli vs heli/AA/CG/trace må du nesten tilegne deg på en server med folk på, og da er vel bf.no #17 Atacama Only å anbefale siden den har heli hver runde.

Et heli alene vinner ingen runder på noe som helst map, siden det er inf som i størst grad tar flagg.

Bare å øve seg på selve flyginga på en tom server/nesten tom server, hvor det ikke er så mange om beinet (helikopteret).

Heavy Metal er jo fin å øve på, da alle de ulike helikoptrene finnes der :blush:

Uttaler meg på generellt grunnlag.

Ser mange som tar av og styrter i løpet av 15-20 sekunder, de synes jeg kan la helikopteret stå i fred og heller øve seg på en tom server.

Om man klarer å holde helikopter i lufta i flere minutter på en tom server og fly litt frem og tilbake uten å styrte for egen maskin så er du bedre enn de fleste og kan fly med god samvittighet.

Forøvrig så gjør de aller fleste den samme feilen at de skal fly så lavt. Én liten feil og man går da rett i bakken. Det er også mye lettere å skyte ned et lavtflygende helikopter.

Man trenger heller ikke fly rett over der fightinga på bakken skjer, hoovre litt unna så gunneren slipper å få skuldra ut av ledd pga all snuinga. Mye lettere å dodge tracers på avstand også.

klarer fint og holde meg i lufta og ungå og bli skyti ned, men er alltid 2.piloten som kjefter og smeller for at vi til slutt blir skyti ned. Er på Atacama banen jeg styrer rundt for det meste så det blir sikkert til at noen her ser meg :blush:

...

Forøvrig så gjør de aller fleste den samme feilen at de skal fly så lavt. Én liten feil og man går da rett i bakken. Det er også mye lettere å skyte ned et lavtflygende helikopter.

Man trenger heller ikke fly rett over der fightinga på bakken skjer, hoovre litt unna så gunneren slipper å få skuldra ut av ledd pga all snuinga. Mye lettere å dodge tracers på avstand også.

Om man har mus med sidescroll, så binder man bare left/right for chopper gunner/tank der. Går fortere og man slipper som du nevner skuldra ut av ledd :blush:

Syns faktisk man får manøvrert raskere og mer presist med WASD og piltaster. Tar mange kjappe manøvre og flyr fort og så lavt det går uten å dyppe nesa i bakken så jeg kommer bak bygninger og unngår å bli skutt ned. Prøver jeg musa er jeg helt ute å sykle..

Er vel en del frustrasjon ute å går fordi man pakker et heli fullt av med folk for så å finne ut at piloten enten A) kjører heli rett i bakken ' /> ikke har countermeassures og står i ro = lett å treffe...

Må intrømme at jeg har suttra en del selv, men jeg prøver å gi pointers snarere enn å bite av huet til folk da. p

Heavy Metal er jo fin å øve på, da alle de ulike helikoptrene finnes der :blush:

Mye åpen plass også så man kan få en skikkelig feel for heliene og mer ekstreme manøvre i dem uten å sette fast halerotoren i en telefonstolpe.... :blush:

Jeg og en kompis flyr mye heli selv, og har blitt ganske drevne på det etterhvert. Vi prøver alltid å få heli på de banene som har det, for vi stiller opp for laget og vil aldri bruke heli til bare å komme oss fort til et flagg eller på toppen av båten på Atacama. Men for oss er det førstemann til mølla :duske: Det som er irriterende derimot er de andre som har LYST på heli som saboterer ved å skyte på halerotoren når vi tar av eller bruker AA mot friendly heli. Hvis man ikke rekker å ta heli, tough luck, kanskje du kan få ta det neste gang, men IKKE saboter for laget ditt fordi du er sur for at noen tok heli før deg. Det er ban fra serveren hadde det vært opp til meg ' />

Det er lov å være sur for at du ikke får heli, men ikke la det gå ut over andre p

Dette er på ingen måte rettet mot noen spesielle her på forumet, men er verdt å legge merke til bare :duske:

Et annet tips er at om du får heli, så er det mest effektivt å ha en kompis på voice-chat som gunner/spotter slik at man kan samarbeide om å ta AA og fi heli samtidig som tanks. Jeg synes det er greit at man er to stk på heli, så om jeg rekker heli men kompisen min ikke rekker gunner (eller omvendt) så hopper vi bare ut av heli og tar tanks..vi skjønner at folk vil gjerne spille heli i par. Men det er ikke mange andre som skjønner dette :blush: Men dette er bare personlig spillestil da, synes ikke det skal være noen regel. Bare god spillmoral :duske:

Hilsen m0lder og OlesOn som håper å kunne terrorisere fienden fra lufta i framtiden også :lol:

edit: Et annet tips til kjøretøy er å: IKKE STIKK FRA BASEN DIN MED BILEN FØR DU HAR PLUKKA OPP FOLKA I BASEN :blush: Jævlig irriterende å måtte GÅ til første base :tafse:

Edited by m0lder

Første mann til mølla sier jeg, men innse at hvis man er uerfaren så lar du være å ta helikopteret bare for å bevise at du er en idiot.

Som nevnt over, finn deg en server som kjører Heavy Metal å øv deg litt med evt. transport heli. Der er det minimalt med objects utenom vindmøller og fjellsider om du holder deg høyt oppe :blush:

Og ang. irritasjonsmomenter så har du de som gir blanke F å heller bruker heli for å komme seg fra a til b for å cappe points.. :blush:

Ja til sløve helipiloter. Billige AT-4-kills :blush:

Har ingenting imot at folk tar helikopteret. Så lenge de faen vet hva de gjör. Siden de boosta flare, så har helikopteret blitt et sinnsykt verktöy på flere maps, blant annet isla innocente og valparaiso.

Noen tips i forhold til heliflyging.

Har du ikke Vehicle-Smoke oppgraderingen, så ikke fly transport heli heller. Eksempelvis Blackhawk helikopteret blir skutt rett ned iløpet av få sekunder hvis du ikke har flares. Altfor mange som kaster seg inn i heli og flyr rundt uten flares. Etter min mening burde man ikke engang ha mulighet til å sette seg i førersetet på en Blackhawk hvis man ikke har den oppgraderingen i kit'en.

For angrepshelikopter er det litt anderledes da V-alternate fire er ett kraftig våpen når man får brukt det.

Lav flyging direkte over målområdene er også en garantert måte å bli skutt ned på. Flyr man lavt i områder med mye folk så husk at tracer er absolutt IKKE et must for å skyte ned helikopter. Selv om du har V-smoke oppgradering så kan man skyte deg ned lett med direkte skudd, både med CG, RPG og ikke minst AT-4 etter at den ble boosta (AT-4 er skikkelig digg å bruke nå).

Når du hopper inn i helikopteret og har til hensikt å kræsjlande det rett på en MCOM for å forsøke ett raskt angrep, så INFORMER laget ditt om det. Mange ganger gir ikke piloten beskjed, så sitter du der som en idiot når helikopteret enten dundrer i bakken, eller flyr langt ut av banen og kræsjer før du får sjans å reagere. Det koster så lite å si "Crashing helo on A" for eksempel.

Skal du sirkle rundt med en blackhawk, så fly mot klokka når du flyr rundt basene. Hvorfor? Fordi pilotsetet er på høyre side i helikopteret. Hvis du flyr mot klokka så sitter du som pilot lengst mulig fra eventuelle skudd fra snipers. Å fly med klokka er det samme som å gi snipers og folk med slug i hagla en fin anledning til å skyte deg ned. Samme gjelder hvis du "henger" i lufta med nesen rett mot basen for å gi minigunnere på begge sider anledning til å skyte. Vri på nesa frem og tilbake, skift høyde ofte både opp og ned, ellers er det garantert at du får gratis ammo i gave fra en sniper.

Hvis noen treffer deg med Tracer, bruk flares/smoke og fly defensivt til flares ikke er på cooldown. Også viktig å vite at dersom noen får lock på deg med en RPG og skyter FØR du har brukt flares så VIL RPG'en treffe deg. Flares fjerner bare tracer, de stopper ikke RPG'er som allerede er skutt ut med lock fra å treffe deg.

Når det gjelder angrepshelikopter som Apache, så ikke fly rett over og rundt målene. Angrepshelikopter har en utrolig fin rekkevidde, og skytteren ombord har en kraftig zoom i tillegg. Du kan sitte langt bak med ett angrepshelikopter og la skytteren fyre løs alt som blir spot'a av laget ditt. Det er også viktig å vite hva som befinner seg av anti-luft skyts på hver enkelt bane, og ikke minst hvor det befinner seg. Har de MG'er i hus eller frittstående som de kan bruke mot deg? Har de AA kanoner eller VAD5 ? Kan du sitte i dekning fra dem ved å bruke bygninger eller terreng?

Ser altfor mange som "rusher" med angrepshelikopter på ulike baner, og blir skutt i filler iløpet av få sekunder. Spesielt på den nye Oasis banen blir helikopteret til Attackers skutt ned oftere enn enkelte skifter magasin på våpnet, på grunn av at de "rusher" inn og blir blåst ned av antiluft kanonen, AT-4 og maskingevær fra tanks og light tanks.

Det viktigste er selvfølgelig trening i å håndtere helikopteret. Fly på tom server og prøv deg på forskjellige manøvrer. Stup mot bakken og rett det opp for å få en føling med hvor mye du kan stupe før det blir FOR mye og du smeller i bakken. Prøv på å fly bakover mens du senker høyden. Prøv å fly mellom bygninger og trær får å lære hvor mye plass du trenger. Er en del slike manøvrer som må til for at du skal vite hvor mye du kan stresse helikopteret uten at du kræsjer. Alle kan fly i sirkler eller rett frem... men med øvelse kan du gjøre manøvrer som at du raskt kan komme deg i dekning og utenfor skuddlinjen til fiender. Kartene er som regel ikke store, og da må du ofte til å fly veldig lavt mens du flyr vekk fra fienden for å kunne bruke bakker eller bygg som dekning.

Det er ikke noe komplisert å fly helikopter, men det er desverre for mange som behandler det som enten en taxi/buss eller som ikke skjønner hvor enkelt det kan være å skyte dem ned med både RPG's, maskingevær, sniper rifler og antiluft. 1 sniperskudd, eller 1 AT-4 er nok.

Noen tips i forhold til heliflyging.

Har du ikke Vehicle-Smoke oppgraderingen, så ikke fly transport heli heller. Eksempelvis Blackhawk helikopteret blir skutt rett ned iløpet av få sekunder hvis du ikke har flares. Altfor mange som kaster seg inn i heli og flyr rundt uten flares. Etter min mening burde man ikke engang ha mulighet til å sette seg i førersetet på en Blackhawk hvis man ikke har den oppgraderingen i kit'en.

For angrepshelikopter er det litt anderledes da V-alternate fire er ett kraftig våpen når man får brukt det.

Lav flyging direkte over målområdene er også en garantert måte å bli skutt ned på. Flyr man lavt i områder med mye folk så husk at tracer er absolutt IKKE et must for å skyte ned helikopter. Selv om du har V-smoke oppgradering så kan man skyte deg ned lett med direkte skudd, både med CG, RPG og ikke minst AT-4 etter at den ble boosta (AT-4 er skikkelig digg å bruke nå).

Når du hopper inn i helikopteret og har til hensikt å kræsjlande det rett på en MCOM for å forsøke ett raskt angrep, så INFORMER laget ditt om det. Mange ganger gir ikke piloten beskjed, så sitter du der som en idiot når helikopteret enten dundrer i bakken, eller flyr langt ut av banen og kræsjer før du får sjans å reagere. Det koster så lite å si "Crashing helo on A" for eksempel.

Skal du sirkle rundt med en blackhawk, så fly mot klokka når du flyr rundt basene. Hvorfor? Fordi pilotsetet er på høyre side i helikopteret. Hvis du flyr mot klokka så sitter du som pilot lengst mulig fra eventuelle skudd fra snipers. Å fly med klokka er det samme som å gi snipers og folk med slug i hagla en fin anledning til å skyte deg ned. Samme gjelder hvis du "henger" i lufta med nesen rett mot basen for å gi minigunnere på begge sider anledning til å skyte. Vri på nesa frem og tilbake, skift høyde ofte både opp og ned, ellers er det garantert at du får gratis ammo i gave fra en sniper.

Hvis noen treffer deg med Tracer, bruk flares/smoke og fly defensivt til flares ikke er på cooldown. Også viktig å vite at dersom noen får lock på deg med en RPG og skyter FØR du har brukt flares så VIL RPG'en treffe deg. Flares fjerner bare tracer, de stopper ikke RPG'er som allerede er skutt ut med lock fra å treffe deg.

Når det gjelder angrepshelikopter som Apache, så ikke fly rett over og rundt målene. Angrepshelikopter har en utrolig fin rekkevidde, og skytteren ombord har en kraftig zoom i tillegg. Du kan sitte langt bak med ett angrepshelikopter og la skytteren fyre løs alt som blir spot'a av laget ditt. Det er også viktig å vite hva som befinner seg av anti-luft skyts på hver enkelt bane, og ikke minst hvor det befinner seg. Har de MG'er i hus eller frittstående som de kan bruke mot deg? Har de AA kanoner eller VAD5 ? Kan du sitte i dekning fra dem ved å bruke bygninger eller terreng?

Ser altfor mange som "rusher" med angrepshelikopter på ulike baner, og blir skutt i filler iløpet av få sekunder. Spesielt på den nye Oasis banen blir helikopteret til Attackers skutt ned oftere enn enkelte skifter magasin på våpnet, på grunn av at de "rusher" inn og blir blåst ned av antiluft kanonen, AT-4 og maskingevær fra tanks og light tanks.

Det viktigste er selvfølgelig trening i å håndtere helikopteret. Fly på tom server og prøv deg på forskjellige manøvrer. Stup mot bakken og rett det opp for å få en føling med hvor mye du kan stupe før det blir FOR mye og du smeller i bakken. Prøv på å fly bakover mens du senker høyden. Prøv å fly mellom bygninger og trær får å lære hvor mye plass du trenger. Er en del slike manøvrer som må til for at du skal vite hvor mye du kan stresse helikopteret uten at du kræsjer. Alle kan fly i sirkler eller rett frem... men med øvelse kan du gjøre manøvrer som at du raskt kan komme deg i dekning og utenfor skuddlinjen til fiender. Kartene er som regel ikke store, og da må du ofte til å fly veldig lavt mens du flyr vekk fra fienden for å kunne bruke bakker eller bygg som dekning.

Det er ikke noe komplisert å fly helikopter, men det er desverre for mange som behandler det som enten en taxi/buss eller som ikke skjønner hvor enkelt det kan være å skyte dem ned med både RPG's, maskingevær, sniper rifler og antiluft. 1 sniperskudd, eller 1 AT-4 er nok.

Et annet tips når vi først er inne på tips om heli: Om du er på samme lag der dem har Heli.. sørg for å hjelpe å ta ut alle AA guns i området. Det er ekstremt sjeldent noen på samme lag tar ned en enemy AA (eller guarder egen AA fra enemies) slik at friendly heli kan fortsette å spre død fra lufta. Det å hjelpe en skillet helipilot å holde seg i lufta hjelper laget ennå mer. Dagens tips :blush:

Da blir det mindre kjefting og sutring også :blush:

IKKE SETT DEG SOM SIDEMANN I APACHE HVIS DU IKKE HAR DARTGUN SÅ JEG KAN TA UT TANKS!

takk-

IKKE SETT DEG SOM SIDEMANN I APACHE HVIS DU IKKE HAR DARTGUN SÅ JEG KAN TA UT TANKS!

takk-

Tar ut en tank med full helse på to ''passeringer'' med vanlige missiler og:)

Alt weapon er ikke så veldig nyttig i heli IMO. Bedre at piloten har flares.

Selv foretrekker jeg optics når jeg er skytter.

Selv foretrekker jeg optics når jeg er skytter.

Deg trur jeg har tatt meg en del ganger på atacama banen hvis du har det samma navnet når du spiller :blush:

du har tydeligvis ikke flytt med en god copilot med dart på heavy metall :blush:

du har tydeligvis ikke flytt med en god copilot med dart på heavy metall :blush:

^ 'tis awesome!

takk-

Syns vel ærlig talt at co-pilot heller bør bruke Warheads eller Optics. Bruker smoke/warhead (tankbuster)/armor selv som pilot så trace spiller fint liten rolle for min jobb.