Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
erikstein

Hvor i helvete er alle sammen?

Recommended Posts

Tar meg gjerne en runde når småtten har lagt seg og kjerringa har forsvunnet ned i hva hun enn driver med.

Men ingen spiller rush på bf.no serveren mer (nei, orker ikke den 32servern med isla et eller annet.)

Så spørsmålet mitt er enkelt. Hvor i helvete er alle sammen? Borte alt? :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fair play cq serverne er det alltid liv på!

meg finner du skjeldent på rush, men jeg trudde faktisk det var den mest spilte modusen på våre servere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tar litt tid å starte opp servere, om du går inn på en Rush server alene så fylles den ofte opp i løpet av 30 min.

Problemet ligger i at ikke alle orker vente 30 min før de får skutt litt, og det er ikke alltid admins er ledige til å ta den jobben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har da ventet en del tidligere, lite folk som dukker opp..skjønner ikke morroa med cq i det spillet her. Rush er jo ti ganger mer intenst enn å løpe mellom flagga..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig med erikstein her ja. Rush er mye mer intenst og fartsfylt (synes jeg). Nå trenger jeg ikke poenger til unlocks lenger, men når jeg var igang å låse opp forskjellige kits så fikk jeg mye mer poenger også på Rush enn på Conquest. Forstår jo at CQ har en nostalgi og spillestil fra tidligere BF spill som mange er vant med og foretrekker.

Desverre blir det slik for meg også på bf.no servere at jeg spiller der relativt sjeldent siden det nesten aldri er Rush servere som er aktive, utenom Isla Inocentas som egentlig er ett av de minst interessante kartene for min del.

På den andre siden så er det alltid kjempemoro å spille på bf.no sine servere når det er folk på allmaps rush serverne smile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rush er ikke noe jeg spiller ofte,mulig jeg har vært uheldig mesteparten av gangene og havnet på lag med Sniper[GER] og kompisene hans som tror de kan armere mcomene fra 12x scopet sitt.

Det er iallefall min erfaring,og jeg liker den ikke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg foretrekker nok CQ selv også, siden Rush i 75% av tilfellene handler om å sprenge hus for å vinne. Men kanskje man skulle kjørt noen rush-kvelder, det kunne nok vært gøy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

På noen baner kan man sprenge husene, men det er ikke alle MCOM'ene og i en del tilfeller så er det vanskelig å komme så tett innpå husene at du får gjort nok skade. Du skal ta ned en del vegger før husene/bygget raser, og bakveggene er ikke alltid like enkle å få på skuddhold. Må huske på at på Rush kart så er det ikke like enkelt å komme seg rundt/bak fienden for å skyte ut vegger på baksiden. Er oftest veldig definerte "frontlinjer" på Rush.

I sist patch så gjorde de det også enda vanskeligere å sprenge MCOM's ved bruk av C4, miner og RPG. I beta og rett rundt lansering var det nok å slenge 6 x C4 på UAV og fly den til MCOM for så å ta ut hele boksen på 1 smell. Nå må du bruke ca. 4 x 6 C4 pakker for å sprenge boksen. Jeg kjørte på med 6 x C4 på en MCOM etter patch og det tok ut ca. 1/4 av MCOM helsa.

Når det gjelder "sniperteams" så er det oftest noe som skjer dersom ett lag forsvarer veldig bra. Da blir mindre erfarne spillere fort leie av å bli drept flere ganger mens de rykker frem så da skifter de ofte til recon for å sitte trygt(?) lenger bak linjene og bare høste kills (noe de egentlig får veldig lite av til syvende og sist). Resultatet blir at de som fortsatt prøver å rykke frem dør enda lettere da forsvarerne har mindre mål å skyte etter. Hvis 10 mann stormer frem så er det god sjanse for at ihvertfall 2-3 overlever slik at lagkamerater kan respawne på dem, da innforbi fiendens område. Men hvis 10 mann sitter bak i basen og sniper, og kun 3 rykker frem så blir de kulemagneter av dimensjoner.

Min erfaring på Rush er at slike tilfeller kommer og går, men oftest går det greit. Tror nok man må være litt mer mentalt innstilt på lavere K/D ratio på Rush enn på CQ, spesielt som angriper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jihadnorge

"Rush er ikke noe jeg spiller ofte,mulig jeg har vært uheldig mesteparten av gangene og havnet på lag med Sniper[GER] og kompisene hans som tror de kan armere mcomene fra 12x scopet sitt.

Det er iallefall min erfaring,og jeg liker den ikke."

Hahaha! Kjenner meg så jæ.... igjen der! :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tror nok man må være litt mer mentalt innstilt på lavere K/D ratio på Rush enn på CQ, spesielt som angriper.

Hahaha. Mentalt innstilt på å få færre K/D ratio, oh noes!

:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha. Mentalt innstilt på å få færre K/D ratio, oh noes!

:blush:

Ikke undervurder hvor viktig det er for folk å feige ut bare for å holde K/D oppe. Hvorfor tror du så mange blir sittende i basen med GOL når angriper sliter med å komme fremover på Rush?

Men nå skal det også sies at enkelte spillere utfører recon rollen veldig bra.. enten som defansiv eller offansiv sniper(NOR)

Enig i det. Det er noen som gjør en veldig god innsats offensivt som Recon ved bruk av Mortar enten for å holde fiender tilbake, ta ned bygninger eller som dekke for egne lagkamerater, i tillegg til hyppig bruk av Motion Sensors noe som er enorm hjelp for å holde fienden borte fra en aktivert MCOM. Desverre er det slik at de fleste som spiller Recon blir sittende så langt bak at Motion sensors ikke rekker frem til egne tropper, langt mindre inn i fiendens rekker, pluss at det er vanskelig å plassere Mortar Strike i bra områder når man ikke er så tett på kampene og ser hvor fienden befinner seg eller hvor det er hensiktsmessig å rykke frem for egne lagkamerater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snipere/recons skulle vel ha hatt motionstrike istedenfor mortarstrike?

Uansett,det finnes snipere/recons som er flinke og hjelper laget istedenfor å sitte å se pornofilm i scopet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha. Mentalt innstilt på å få færre K/D ratio, oh noes!

:blush:

Ikke undervurder hvor viktig det er for folk å feige ut bare for å holde K/D oppe. Hvorfor tror du så mange blir sittende i basen med GOL når angriper sliter med å komme fremover på Rush?

Tror ikke det nødvendigvis er på grunn av K/D ration, men at man havner i en ond sirkel der angriperene havner på defensiven...og den sirkelen, den sirkelen kan brytes med stormangrep! Er det ubalanserte lag så gir vel folk flest faen og forlater serveren og mer kanonføde kommer inn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tror ikke det nødvendigvis er på grunn av K/D ration, men at man havner i en ond sirkel der angriperene havner på defensiven...og den sirkelen, den sirkelen kan brytes med stormangrep! Er det ubalanserte lag så gir vel folk flest faen og forlater serveren og mer kanonføde kommer inn.

Ja, skjer en del ganger det. Har sett noen servere der ett lag gjerne dominerer flere runder på rappen. Forstår godt at man ikke gidder fortsette på tapersiden da men heller finner en annen server.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men trenger vel ikke rive mer enn 4 vegger på huset for at det skal falle? Det går med 4xC4, eller hvis man virkelig vil kanskje med AT våpen også. Har aldri orket å finne ut av det, men har prøvd med C4. Ble i allefall så lei av å ofre liv og lemmer for en mcom som med tiden ble sprengt av mortar eller UAV. Patchen kom for sent for min del der altså.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har knapt opplevd å vunnet en runde som defender i rush.

Kjenner meg ikke igjen der ihvertfall. Som regel er det defender som alltid vinner. Attackers må jo egentlig "vinne" 3-5 ganger før de har vunnet, mens defenders kun trenger å holde dem igjen på en stage. Sånt sett er Rush virkelig ikke i attackers favør.

Det du nok opplever er team-stacking. Da ikke i antall spillere, men skill-messig. Joiner du en server og ser i spillerlisten at ett lag har kun rank 40+, og gjerne med flere veteran oppgraderinger, så kan du like gjerne bare bytte server. Ellers opplever du å bli overkjørt runde, etter runde, etter runde. Ihvertfall så gidder ikke jeg bli værende på en server da og skifter heller til en annen. Det som skjer er at taperlaget da stadig får byttet ut spillere av variende kvalitet mens vinnerlaget sitter igjen med spillere som fortsetter å spille uten å bytte lag.

Ujevnt, kjedelig, og til slutt er serveren nede i 10vs10 til ting stabiliserer seg igjen, men da er gjerne klokka 10-11 på kvelden og de fleste logger av allikevel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defenders har klart overtak på 32 player server da alle mulige ruter er dekket av 4+ personer, ser ofte at Attackers vinner lettere på 24 player servere.

Og man trenger langt flere enn 4 C4 for å sprenge et hus, det er vel 4 paneler per vegg på et lite hus.

Tror man må ta ut 8-10 paneler, altså 2 hjørner og hele veggen imellom, eller noe sånt for å få det til å rase.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Defenders har klart overtak på 32 player server da alle mulige ruter er dekket av 4+ personer, ser ofte at Attackers vinner lettere på 24 player servere.

Og man trenger langt flere enn 4 C4 for å sprenge et hus, det er vel 4 paneler per vegg på et lite hus.

Tror man må ta ut 8-10 paneler, altså 2 hjørner og hele veggen imellom, eller noe sånt for å få det til å rase.

4 ja,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Defenders har klart overtak på 32 player server da alle mulige ruter er dekket av 4+ personer, ser ofte at Attackers vinner lettere på 24 player servere.

Og man trenger langt flere enn 4 C4 for å sprenge et hus, det er vel 4 paneler per vegg på et lite hus.

Tror man må ta ut 8-10 paneler, altså 2 hjørner og hele veggen imellom, eller noe sånt for å få det til å rase.

For å ta ned hus.

Port Valdez (beta brettet), MCOM "A" på første stage. Dette er ett lite hus og her trenger du 4-6 C4 (med improved explosions). En C4 pr. vegg på utsiden. Er du inne i bygget trenger du muligens fler da eksplosjonen blir begrenset på grunn av veggen inne i huset.

Nelson Bay (snø og natt brettet), MCOM "A" på første stage. Huset her er formet som en L og du trenger 6+3 C4 med improved explosions. Da jeg sprengte det huset la jeg C4 på alle veggene på defenders side av huset. Etterpå det trengte jeg 3 til for siderommet (der du går opp trappa), før huset raste.

Du trenger ikke å ta ut vegger i andre etasjen, eller loftet/taket. Det holder å blåse ut de fleste (trenger faktisk ikke alle) ytterveggene i første etasjen for at det skal rase.

MCOMS du kan ta ned bygninger på (tar dette ut av hukommelsen på jobb, så rett meg om jeg tar feil. Blander nok kanskje A og B, og antall stages men, men):

Port Valdez:

Stage 1: A

Stage 2: A & B

Stage 3: Ingen

Stage 4: Ingen

Nelson Bay:

Stage 1: A & B

Stage 2: B

Stage 3: Ingen

Valpariso:

Stage 1: Ingen

Stage 2: Ingen

Stage 3: Ingen

Stage 4: Ingen

Arica Harbour:

Stage 1: A

Stage 2: B

Stage 3: Ingen

Stage 4: Ingen

White Pass:

Stage 1: Ingen

Stage 2: A & B

Stage 3: A & B

Atacama Desert (ikke spilt denne så ofte så rom for feil her smile.png )

Stage 1: B

Stage 2: Ingen

Stage 3: Ingen

Isla Inocentas:

Stage 1: Ingen

Stage 2: A

Stage 3: Ingen

Laguna Presa:

Stage 1: Ingen

Stage 2: Ingen

Stage 3: Ingen

Stage 4: Ingen

Stage 5: Ingen

Edited by xAncalagonx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...