Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Photon

Battlefield.no turnering i StarCraft 2

Recommended Posts

Vi har da til dags 29 spillere som har meldt seg på, og førstepost er oppdatert med regler og tider.

Registrert interesse: (29)

Bronze (12)

- Torres

- FredsmeglarN/Ethalion

- Jackal

- Maxi/aazzy

- Cathode

- Boller Brus/Dreadwind

- Hauger

- Snillgegekeke/snillgege

- Total

- Sly Marbo

- chi3f

- OJEeM

Silver (5)

- Pretzel

- Reinsdyr

- Supremist/Sjef

- Blf/Oldemor

- Cornell

Gold (5)

- Avean

- Ghad

- Keh

- Chrixz

- mjomen/terjeferje

Platinum (4)

- Fjeld/GudeN

- Godde/Tøflus

- Target

- Maanemuffin/VanpleX

Diamond (3)

- HellDemon

- LaTeRaLus

- Qvizt'n

Turnering Holdes:

Fredag:

Bronseturnering

- Starter: 1900. Pass på å være tilgjengelig en time før. Noshow = forfeit (dvs en runde starter uten deg)

- Tournament Type: Double Elimination

- Alle kamper i hver runde spilles samtidig

- 1. og 2. plass går videre til neste turnering

Lørdag / Søndag

Hovedturnering

- Starter 1500 Lørdag, går det for lang tid så flytter vi over match(er) til Søndag. Vær tilgjengelig en time før din kamp. Noshow = forfeit (dvs en runde starter uten deg)

- Tournament type: Single Elimination bo3, finale bo5, fight om 3. plass bo3

- Om alle kampene skal spilles samtidig eller ikke, kommer ann på hvor mange det blir, mulig vi tar semi-finale separat osv

Regler:

- Du velger en rase på starten av turneringen, og er bundet til denne

- Disconnect i løpet av de første 3 minuttene = restart. Disconnect etter 3min ser et utvalg av 3 dommere ser på replay og stemmer over hvem som har advantage, om det ikke er noen soleklar advantage, så restart. Om begge spillere er enig om enten win eller restart, så slipper vi dommere

- Melee, 1v1, faster gamespeed

- Begge spillere saver replays på sine egne kamper

- Eneste gameplay regel: no hack, no cheat. Ellers er alt gameplay lov

- Maps vil være rundebestemt og random. For bo3/5 matcher vil første map være random, og alle maps etter være losers choice (samme map kan ikke spilles to ganger på en bo3/5)

Maps:

Blistering Sands

Delta Quadrant

Kulas Ravine

Lost Temple

Metalopolis

Scrap Station

Steppes of War

Xel’ Naga Caverns

Seeding:

- Seeding for bronseturnering vil skje på Torsdag. Totalt random seed, med random maps

- Seeding for hovedturnering vil skje etter at bronse er ferdig. Seeding vil være skill specific for å unngå alt for uneven matchup i starten, ellers random innenfor skill.

Om det er en fredagskveld eller søndag, gjerne. Antar det er snakk om rimelig uhøytidelige greier. :)

In! Med forbehold om at jeg er temmelig travel og kanskje ikke har tid. Men i utgangspunktet er jeg med, hvis det er mulig å sentrere turneringen rundt 1-2 dager.

Selv har jeg bare spilt placement matchene, så jeg suger ganske greit, men det blir jo morro lell.

Kan sikkert ta det til helgen, og blir jo helt uhøytidelig og uoffisielt, just for fun.

Foreslår som sagt: Knockout turnering, random draw, en eller annen helge-kveld, med mindre noen har noen andre ideer. Om vi blir bare 8 blir det jo bare en 6 matcher e.l, så det burde jo kunne bli unnagjort på en kveld.

Editer førstepost med navn

Stappa - Syns vi skal ha litt gentelmans agreements. Ta litt hensyn til at folk sux big time (sjukt å høre meg selv si det, jeg som elsker rape i alle andre spill)

evt starte turneringen etter nivået på folk kanskje, på en eller annen måte

Er lett med om det passer :)

FredsmeglarN/Ethalion

Edit: Hva legger du i gentlemans agreement? At om en er totalt overlegen så skal han ikke avslutte gamen med en gang, men legge seg og macroe som f, expande til alle expansions og når motstanderen endelig må ut av sine få exps så møter han en enda mer overlegen styrke? tongue.png

Tror vi bør matche bronsje mot bronsje, silver og gold, platinum, diamond mot hverandre i første runde.

Tilslutt vil det bli mixed og eventuell bronsje må face en diamond kanskje men :)

Ok, adda de siste som har posta.

Er enig i at vi bør prøve å matche etter skill (liga) i de første kampene, dog noe type gentlemans agreement om å spille på en spesiell måte er jeg imot.

En av tidenes værste RTS spillere skal se om han kan få med seg dette!

Supremist/Sjef (oh teh irony!!1)

Har jeg muligheten skal jeg alltids stille opp å bli eid.

:) Trodde ikke bloo kunne bli eid jeg? Har ikke fått kloa i spillet enda, men lykke til.

ja nei mener det ikke helt sann. Er ikke no for sanne ting egentlig, men syns å matche etter skills er skoy, men skal vi spille et utslagsturnering er'e ikke noe kult for de som er alle best og bli slått ut med en gang heller.

Kan jo seede puljer da om vi er nok, en diamond/gold, silver,bronze i en pulje opplegg. Så får alle spilt litt kamper. Er ikke no sjarmerende om man ryker helt ut etter 5 min første kampen. da får alle spilt endel kamper og kanskje man kan ha litt flaks og ta en skrell på en av de bedre spillerene:P

Hva med å kjøre double eliminition? Da blir det minst 2 kamper på hver :)

Evt. round robin som ghad foreslo, men det er det kanskje litt for mange for nå?

Har jeg muligheten skal jeg alltids stille opp å bli eid.

:) Trodde ikke bloo kunne bli eid jeg? Har ikke fått kloa i spillet enda, men lykke til.

FPS og RTS er desverre(heldiggvis) to forskjellige ting :)

Ganske åpen for turneringstype selv egentlig.

Double eliminiation vil si at hvert "par" spiller 2 matcher og best of 2 går videre? (evt. 3+ hvis draw?).

Ser også ut som neste helg vil passe bedre enn denne helgen