Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
vegardkt

Vehicle damage / Vehicle destroyd

Recommended Posts

Har lagt merke til at jeg alltid har samme antall vehicle damage og vehicle destroyd, altså jeg får kun vehicle damage de gangene jeg faktisk treffer kjøretøyet og ødelegger det, er dette en bug eller skal det virke slik? Ser ikke helt poenget med å i det hele tatt få poeng for vehicle damage når man må ødelegge kjøretøyet ( og da få poeng for dette) i tillegg...

Eller er det noen som har ulikt score her? Sjekk på stats/awards så skal det stå på et par av badgene der, hvis du da ikke har fullført de..

-vegard

Edited by vegardkt

man får poeng pr hit, også ekstrapoeng hvis man tar den helt ut, samt ekstrapoeng pr dude som sitter inni.

Poenget mitt da, er jo det jeg får kun poeng hvis jeg ødelegger kjøretøyet og da får jeg både vehicle damage(+30) og destroyd vehicle(+100), jeg får aldri kun vehicle damage.

Det skal vel ikke være slik?

Det er vel at hvis du treffer bak så får du nok skade til at det teller ut på veichle damage og hvis du treffer på siden eller foran så mister den ikke nok

Ser 30 poengere hele tiden.

Verre er det å aldri få de helvetes killsene. Jævla chopper bails, kan jo baile med en direkte turret hit! For ikke å snakke om assist når man stod for 90% av dmg! D

Du får poeng for vehicle damage når du har gjort en viss mengde skade på kjøretøyet.

Eksempelvis gjelder dette også for MCOM kassene. Hvis du skyter på en MCOM med RPG, tanks eller lignende, så ser du ofte at du får inn treff (boksen blinker) men du får ingen poeng. På neste skuddet så får du +50 poeng for Objective Damage. Tredje skuddet får du ingenting igjen... osv.

Det fungerer akkurat likt mot tanks, bradley og helikopter. Carl Gustav har lavere skade mot kjøretøy enn RPG, dermed må du legge inn flere treff for å få +30 poeng for vehicle damage, mens RPG'en får poeng for treff oftere, på grunn av at den gjør mer skade pr. treff.

Dersom du ødelegger kjøretøyet får du, som nevnt, ekstrapoeng på +100 for å ødelegge og ekstrapoenger pr. person som blir drept i eksplosjonen.

Okay, har skjønt hvordan det skal fungere men..

Hvis jeg går inn på awards og ser på:

Anti Vehicle Combat (200 vehicle damages)

og

Destinguished Anti Vehicle Combat (500 vehicles destroyd)

Så er disse alltid like (182 på begge)

Ville jo anta at jeg skulle få flere vehicle damage, en vehicles destroyd hvis systemet fungerte slik det skulle?

Okay, har skjønt hvordan det skal fungere men..

Hvis jeg går inn på awards og ser på:

Anti Vehicle Combat (200 vehicle damages)

og

Destinguished Anti Vehicle Combat (500 vehicles destroyd)

Så er disse alltid like (182 på begge)

Ville jo anta at jeg skulle få flere vehicle damage, en vehicles destroyd hvis systemet fungerte slik det skulle?

I teorien så burde du jo det ja. Men det er jo en mulighet for at du til nå kun har gjort nok skade for å få Vehicle Damage samtidig som du sprenger kjøretøyet. Sannsynligheten for akkurat det er jo temmelig liten, men....

Skal sjekke mine egne stats for Vehicle Damage og Vehicle Destroyed når jeg kommer hjem. Dersom mine også ligger på et 1:1 forhold så er det definitivt noe som ikke stemmer i forhold til registreringen av stats. Da må vi jo anta at spillet registrer vehicles destroyed mot begge awards, og dermed ikke tar hensyn til vehicle damage.

Er det bare meg eller er disse avvikende i forhold til de som er 'in-game' ?

Missforstå meg rett nå... er klar over at denne statestikken er forsinket og kanskje ikke helt up-to-date.... problemet er bare at jeg har flere kills på denne statestikken enn hva jeg har 'in-game' (som ble oppdatert 2-3 dager etter den som finnes på websiden over!!?!)

nei er egentlig ikke så nøye, hadde bare vært greit å vite om jeg får de poenga jeg skal ha :) Men etter å ha spilt litt i dag virker det som den registrerer vehicle damage in game, men ikke på insigniene

Var inne og sjekket, men jeg har 448 / 500 vehicle kills, og 200/200 vehicle damage, så jeg vet ikke hvor jeg kan se totalt antall vehicle damage jeg har, om det i det hele tatt er noen plass utenom awards.