Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ChristianB

Ditt favorittkit (våpen, gadgets etc)

Recommended Posts

Hva bruker du aller mest for tiden? Selv kjører jeg veldig mye AN-94, M9, 40MM Shotgun, 2x granater, Magnum Ammo. AN-94 på langt hold, M9-en på middels (skjønt, varierer litt med pistolen), 40MM-hagla for massakre på kort hold og seff kniven når det blir skikkelig intimt. Magnum ammo for ekstra kraft og ekstra granater for 40MM-en sin del. Vehicle upgrades varierer, men det blir som regel Vehicle Electronics eller Optics.

Siden clanen spiller i all hovedsak ClanBase regler så kjører jeg kun våpen fra dette. Så på medic går det i XM8 LMG og som engie går jeg for G3 og RPG (RPG er mest effektiv mot HW)... M60, n00b tuub, og C4 er ting som ikke er lov...

aldri skjønt hvorfor c4 er fy:p har jo alltid vært xpacks! det er jo så gøy.

personlig bruker jeg, Ak74, 443, kong gustav, reddot, magnum bullets og alt fire.

AN-94

M9,

40MM Shotgun,

2x granater,

armourkit

magnumammo

secondary fire

er vel de der det veksles mellom :D

Må likevel innrømme at saiga pluss 2*upgrade på hagla er en liten vinner når man er lei og får lyst til å leke litt rambo, merkelig hvor herlig effektivt det kan være også.

Bruker alltid 40mm Shotgun på assaultvåpnene! Dritdeilig å swappe over til shotty og delje en stakkar i trynet :D

Dessuten gir det meg god samvittighet å ikke bruke noobtube!

M95 automat med 40 MML Shotgun,

Carl Gustav,

2x C4 nades,

Godmode kit,

Auto Aim Deluxe,

I can see through walls because im awesome,

och en cloak of invisibility.

Brukar köra med det här, fungerar hur bra som helst! =D

AA-gun, Jeg er ganske vant med å skyte med trege prosjektiler fra tiden da jeg spilte mye "Planetside", så beregning av hvor jeg må skyte for at kulene skal hamre inn i Apachen går veldig enkelt.

Går mest i:

HK416

M1911

40MM shotgun

4x ACOG

Magnum-ammo

Et godt all-round kit. God på lang distance, medium og kloss hold. Eneste svakhet er mot pansrede kjøretøyer, men de er ikke vanskelige å unngå :D

En bonus også å slippe og bruke noobtube

Målskive foran og bak, samt vannpistol. Skal jeg være virkelig ekkel, tar jeg med sprettert...

(hatt en litt dårlig dag resultatmessig...)

XM8 Project

M9 eller 443

toobe eller smoke

XM8 Compact

M9 eller 443

RPG7

SVU short

M9 eller 443

Mortar

jeg prøver å bruke det som er praktisk

sannsynlig at jeg møter panser, spiller HC eller bare fordi jeg har lyst til det: G3, 1911 (443 på HC), C4 etc

spiller i bebygd område: bruker den assault rifla jeg trenger kills på + 40mm shotty til vanlig. bytter til 40mm gl hvis folk camper mye bak vegger eller det er mye åpent terreng + 1911 til jeg får plat på den..

dette er bare assault, jeg prøver og se ann hva jeg skal spille med ut i fra spille stilen til motstanderen og mitt eget lag.

jeg bruker mest

Assault

m16a2

tube men skal starte med å spille med smoke pga Cb rules :D

m1911

red dot

og den + på våpenet :D husker ikke helt hva den heter xD

Edited by syclon

Varierer ekstremt.

RPG-7 mot tanks, CG mot helis. Som oftest kombinert med ekstra granater og styrke på disse + tracer gun. Og G3 seff. Elsker å forsvare på Isla Inocentes med miner i vannet og knerte helis med CG. Nam nam!

Ellers sniper jeg veldig mye, går alltid for HS så etter jeg fikk platinum star med GOL er det kun M24 og SV98 det går i. Beste marksman bonus så langt er på +482 med SV98 på Arica Harbour. 592 poeng på ett kill er rimelig greit (+10 hs, +50 kill, +50 avenger bonus)!!!

Sidearm er MP-443 som oftest, grei å ha siden jeg spiller mest hardcore og jeg har platinum med Colten.

EDIT: Kjøretøy: Som regel smoke for UAV, kjapp lading/alt fire med helis (alt fire kun hvis jeg har en kompis og kan bruke Hellfires med trace). Kjapp lading også med tank som oftest, da jeg pleier å bruke dem kun til å ta ut bygninger/MCOM.

EDIT 2: Ser noen bruker UMP over AKS, kan noen fortelle hvorfor det er smart? Dårligere siktemidler og mindre mag samt mindre fire rate?

Edited by Moorwool

RPG-7 mot HW, onkel Carl hvis jeg møter en Heli og inf i tillegg. AKS-74 og oppgradert lyddemper med ekstra raketter hvis det er mye folk, ellers pumpehagle med slug og magnum ammo.

Ellers AN-94, klonker med nades (smoke på rush) og magnumkuler. Evt m416 eller Steyr AUG hvis det er mindre map.

Grach er selvfølgelig sidearm til alle klasser

Recon og medic spiller jeg svært sjelden.

Edit: @Moorwool: UMP er etter min erfaring ofte overlegen i duell mot AKS-74 nettopp pga lavere fire rate. Det blir dermed lettere å treffe på flere skudd. Velger allikvel AKS-74 selv siden man får hele 15-20 flere kuler å kose seg med før man går tom.

PP-2000

magnum kuler

Carl Gustav

ekstra CG ammo

M93R burst

fåreglis

Har begynt å bruke hagler en god del.

Engineer

870 hagla

M1911

Carl Gustav

Ekstra ammo

Magnum

V-optics.

Ellers bruker det være

Assault

870 hagla

M1911

C4

Stimpack

Magnum

V-optics.

Stimpack er fint siden du kommer deg kjapt ut på flankene og kjapt i dekning om det er noen som pirker i deg med kuler. Hele oppsettet går jo mest ut på å løpe ut på flankene og så midt inn i haugen med fiender og plaffe vilt med hagla. Blir ofte en god del kills, og ikke minst kniving siden du må ty til det du kan siden hagla skyter tregt mellom skuddene og kun har 4 skudd før du må klemme til med pistolen.

Assault:

M16A2

REX eller M1911

40mm shotgun (40mmgl blir brukt når alt man kan høre er plopp,plopp ...)

Lightweight

Magnum (explosive med gl for samme grunn nevnt litt ovenfor)

Alt fire

Engi:

UMP45 eller AK74

M1911 eller tracer

RPG7

Ekstra granater

Magnum

Alt fire

Medic:

MG36

M1911

Defib (ofc :D)

Red-dot

raskere heal dingsen

Alt fire eller den tåle mer greia

Recon:

HAGLER OLOLOLOL (skal bruke M14 mer nå though). Er så latterlig morsomt å springe rundt på jungelbanen (CQ) og skyte ut fra busker og "snipe" snipere med det :D

M1911 eller M9

Motion mines (ELSK, fatter ikke at folk ikke bruker disse når de er recons, er nesten på grensen til OP. Litt synd at du kun har 2, og må fylle opp ved hjelp av assault, kunne greit ha vært uendelige, men med en 4-8 sek CD på de. men men)

SLUGS <3

Magnum

Alt fire (pleier ikke kjøre HW som recon though)