Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Chronometric

Clan idioter på public servere....

Recommended Posts

/Rant on

Hvorfor inne i helv... kan ikke dere forbanna klan-idioter holde dere unna public servere - eller iallefall spre dere over begge team. *Alle* skjønner jo at 4-5 clan-nerds som bruker TS (og ikke prøv å si at ikke alle clan gjør det..) på public server der ingen andre gjør det samme - er å betrakte som noe annet enn urrettferdig JUKS.

Del dere på begge lag, hold dere til clan-kamper eller piss off!

/Rant off

Edited by Chronometric

bruker TS (og ikke prøv å si at ikke alle clan gjør det..

De fleste med litt vett bruker ventrilo/mumble ' />

Sorry, måtte bare :D

/Rant on

Hvorfor inne i helv... kan ikke dere forbanna klan-idioter holde dere unna public servere - eller iallefall spre dere over begge team. *Alle* skjønner jo at 4-5 clan-nerds som bruker TS (og ikke prøv å si at ikke alle clan gjør det..) på public server der ingen andre gjør det samme - er å betrakte som noe annet enn urrettferdig JUKS.

/Rant off

Så det du vil frem til er at sammarbeid er juks i ett spill som på alle måter dreier seg om sammarbeid? Jøss, det var jaggu døtte en ny vinkling på sakene. Hmm, kanskje jeg skal begynne å sabotere for teamet mitt ettersom det ikke er meningen at man skal sammarbeide alikevel : D

bruker TS (og ikke prøv å si at ikke alle clan gjør det..

De fleste med litt vett bruker ventrilo/mumble ' />

Sorry, måtte bare :D

TS3 funker faktisk som juling : p

/Rant on

/Rant off

Hele poenget med battlefield-serien er jo lagbasert og BFBC2 er jo enda mer lagfokusert en de andre spillene i serien.

Joda, men drit i å voldta folk på puplic servere. Det er jo tross alt god nettetikette å spille forskjellige lag hvis man blir mange nok, 4-5++. Jeg tipper at de fleste kommentarene kommer til å bli "MEN HVORFOR TAR DU IKKE BARE Å FORLATER SERVEREN?!", men det er jo nettopp det som skjer og nye spillere kommer inn for å bli slaktet mer. Sikkert morsomt, men teit for de andre.

Om man har ujevne lag så er det en helt annen ting, da bør man bidra til å faktisk få balanse

Wow. Jeg ser virkelig ikke problemet med klaner som spiller på public servere. Selv om de har en fordel - som er en god ting - har jeg aldri lagt merke til klaner som har dominert servere eller skapt trøbbel for meg (ingenting er bedre enn å komme bak en squad der alle fire har samme tag, og så knife to av dem og skyte resten), og det er langt ifra alltid klanen gjør det godt engang, det finnes mange drittklaner der ute.

Jeg synes det er flott når klaner kommer på servere og spiller i squad og bruker VT/TS/whatever, selv om det skulle være på motstanderlaget. Da får de idiotene som camper 400 meter bak og spammer mortar se at teamwork faktisk funker. Dessuten blir det litt fortgang i spillet, i alle fall i Rush. :D

Må si meg enig i det folk sier her altså. Fint at folk faktisk får inn litt lagspill i kampene :D

Men må også da si at jeg forstår at du kan bli frustrert dersom du kommer på et team med idioter ... Men ingen grunn til å legge ut en klage her selv om.

Prøv heller å skaffe deg din egen klan, og bli "en av dem". Det øker sikkert spillegleden din betraktelig :D

Jøss, så når folk i en clan vil ha litt random morro så er ikke det "tillatt" pga at man "jukser" med litt skikkelig teamwork?!

Denne meningen om akkurat dette greier jeg ikke helt å respektere eller skjønne må jeg innrømme.

En gjeng med randoms på public servere løper jo som oftest rundt som hodeløse høner og har ofte i mange sammenhenger ikke det minste begrep om at man faktisk skal samarbeide for å kunne prestere.

Skal ikke si at dette skjer hver gang, har opplevd å være i teams med helt tilfeldige folk og hatt et strålende samarbeid. :D

Det er en balanse mellom å argumentere for godt teamarbeid til det blir voldtekt og total domians av det andre laget. Det er jo ingen som gidder å spille på det andre laget hvis det skjer. Det er jo bare å håpe på at de har vett til å skifte til det andre laget før eller senere og da mener jeg ikke alle sammen.

Edited by Blindfolded

Hvor går skillet da?

Er ikke med i klan selv, men spiller ofte med en gjeng kamerater. Da hiver vi oss inn på en server, joiner samme squad og sitter på TeamSpeak. Får ikke vi heller lov å spille?

Hva om jeg fyrer opp headsettet og kjører ingame VOIP med en squad og vi begynner samarbeide? Er ikke det heller tillatt?

Må alle løpe rundt som hodeløse kyllinger og skyte på UH-64 med 9mm for at det skal være rettferdig?

Klart det er kjipt å tape, men dersom ett lag gjør det bra på grunn av samarbeid, enten det nå er klan, kompisgjeng eller random VOIP samarbeid, så har de faktisk fortjent å vinne. Ekstra innsats og lagspill skal selvfølgelig belønnes og ikke straffes. Random "lone wolf" mentalitet bør straffes, og det blir det jo i og med at lagspill oftest vinner i forhold til ett lag fullt av "lone wolfs".

Alternativ for taperne er:

1) Begynne å samarbeide

2) Spille bedre

3) Lamejoine

4) Bytte server

Alternativ for taperne er:

1) Bytte server for å finne lag med noenlunde balanse på begge lag.

Fixed!

Jeg forstår at dere vil spille på lag og eie hardt for å pælme Jon Inge og Per Olav med riktignok rank 1 og 2 som nettopp har blitt introdusert i spilet samt kose dere på ventrilo og skryte om hvem som har høyest K/D ratio. I mine yngre dager så spilte jeg heller en PCW i KøntriStraik enn å joine puplic spill for å dominere. Dessuten, som du sier, er samarbeid mye viktigere enn det noensinne har vært noe som kan gjøre det vanskelig å snu trenden i en kamp der det er total domians av det andre laget. Da tipper jeg de fleste tar å forlater serveren som er letteste utvei istendefor å bli igjen for å raege og kutte seg opp med barberblad som alle har liggende?!

Skjønner folk som springer rundt aleina føler seg rævkjørt, og ikke på den gode måten :D

Men å forvente at vi alle skal sette random tag bare for å få spilt ilag er å strekke det langt, og enda strekke det til "juks"..?

Det er regler for "grov" klanstakking men en squad med klanspillere ser jeg ikke som noe problem på en 32 player server :D

8. Bidra aktivt til jevne lag.

Spillet regulerer automatisk at det er like mange spillere på hvert lag. Skulle denne funksjonen ikke virke skal du skifte side fra det overtallige laget når du dør. En til to spillere i ubalanse behøver ikke justeres på denne måten.

Du oppfordres til å jevne ut lagene også i rundenes sluttminutter, men fordi enkelte forlater server eller skifter til vinnerlaget rett før rundeslutt er ikke dette ett krav.

Vi trenger den hjelp vi kan få av dere spillere til oppnå så jevngode lag som mulig. Målet er å ha servere der begge lag har det moro.

Spillere og spesielt klaner som gjør lagene veldig ujevne ved å samles på en side, vil bli bedt om å spre seg på begge lag. Etterkommes ikke dette kan admin vilkårlig sparke ut spillere ved å starte øverst på poengtavla på det ledende laget.

Det fleste klaner jeg vet om sprer seg ut hvis de blir mange smile.png

Men som det sies hele poenget med spillet er samarbeid.... Anbefaler trådstarter til å joine klan selv :D Det er mange klaner som trenger folk.

Latterlig rant. Teams som samarbeider og kicker ass bare understreke hvor team/squad orientert dette spillet er. Følg heller med på hvordan de jobber sammen og lær.

I gammle dagger så joina/switcha mid game- jeg alltid laget som lå under,da jeg syns det var gøy å KJEMPE. men nå for tia så gjør jeg såklart ikke det, jeg ska jo ha poeng !!! Slutta å reppe min egen tank har jeg også,, får jo pokker ikke poeng for å reppe en førerløs tank..

Gååoooooooooo DICE !!!!

Du kan jo reppe meg Gwaihir! :D Garanterer mye poeng :D

I gammle dagger så joina/switcha mid game- jeg alltid laget som lå under,da jeg syns det var gøy å KJEMPE. men nå for tia så gjør jeg såklart ikke det, jeg ska jo ha poeng !!! Slutta å reppe min egen tank har jeg også,, får jo pokker ikke poeng for å reppe en førerløs tank..

Gååoooooooooo DICE !!!!

I see what you did there!

Umm, det er som regel mer enn en klan på en gitt bf.no server. Og det er vel heller sjeldent, om i det hele tatt, _alle_ klanspillere på en server er på samme side.

Men klart, når en klan koser seg på voicecom, er det gjerne slik at er man 2-4 spillere så er man på samme lag og samme squad. Er man 5+ så spres man somregel på begge lag.

Det er artig å spille sammen public, men enda mer moro å stikke skarpe gjenstander i ryggen på ens klankamerater. Det er gjerne da det blir litt, ehm, liv på voicecom :D

At folk ikke klarer tanken at BC2 er faktisk et lagspill.

Om du holder på å tape hver runde, i 3 av 5 tilfeller så har du 10 snipere av 16 spillere. Så enkelt er det.

Jeg er heldigvis ikke i noe klan atm, heldigvis. Jeg ønsker jo ikke å være noe idiot!