Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Chronometric

Kun "burst" på enkelte våpen?

Recommended Posts

Vil bare sjekke om det er jeg som har endret noe eller PC'n som glipper pga fps e.l.

Er det sånn å forstå at enkelte assult rifler (AN94, M16, etc) kun skyter korte salver selv om man holder avtrekkeren inne.. eller er det musa mi (ja, den på PC'n altså!) som begynner å si takk for seg? :D

Ja noen rifler har burst, andre skyter i ett sett. Er det dèt som kalles hel og halvautomatisk?

Vil bare sjekke om det er jeg som har endret noe eller PC'n som glipper pga fps e.l.

Er det sånn å forstå at enkelte assult rifler (AN94, M16, etc) kun skyter korte salver selv om man holder avtrekkeren inne.. eller er det musa mi (ja, den på PC'n altså!) som begynner å si takk for seg? :D

AN94 og M16 har 3-skudd burst.

jeg prøver ikke være kverulant men jeg tror AN94 har 2 skudds burst.

ok det kan vel kalles kverulering :D

Nope,burst er burst.

Hva er da hel og halvautomatisk?

Hel er at du kan holde avtrekkeren inne og skyte flere repeterende skudd (feks. HK416 i BC2). Halvautomatisk (også kalt semiautomatisk) er at du skyter et skudd for hvert trykk på avtrekkeren, men du slipper å måtte lade om mellom hvert skudd (feks. SVU i BC2).

På de fleste moderne rifler (i virkeligheten, ikke BFBC2) kan man velge mellom to-tre firemodes. Somregel semi (ett og ett skudd) og burst (2-4 skudd i serie) som M16 eller auto (skyter all den tid man holder avtrekkeren inne) som AK47. Dette er modelert i mer avanserte spill som ARMA2, men ikke i BFBC2 eller noen andre BF spill for denslags skyld. Så i BF er ting gjort litt enklere. De fleste assault våpen er full auto, og to (AN94 og M16A2) er burst. Sånn forøvrig, i de fleste situasjoner er burst-riflene mer effektive enn full auto (2-3 kills med burst per mag, 1-2 kills full-auto per mag). Ihvertfall hvis man ikke har disiplin nok til å burste manuellt.

jeg prøver ikke være kverulant men jeg tror AN94 har 2 skudds burst.

ok det kan vel kalles kverulering :D

Hehe, ok, det visste jeg ikke.

På de fleste moderne rifler (i virkeligheten, ikke BFBC2) kan man velge mellom to-tre firemodes. Somregel semi (ett og ett skudd) og burst (2-4 skudd i serie) som M16 eller auto (skyter all den tid man holder avtrekkeren inne) som AK47. Dette er modelert i mer avanserte spill som ARMA2, men ikke i BFBC2 eller noen andre BF spill for denslags skyld. Så i BF er ting gjort litt enklere. De fleste assault våpen er full auto, og to (AN94 og M16A2) er burst. Sånn forøvrig, i de fleste situasjoner er burst-riflene mer effektive enn full auto (2-3 kills med burst per mag, 1-2 kills full-auto per mag). Ihvertfall hvis man ikke har disiplin nok til å burste manuellt.

BF2 har valg av fireing mode, bare å velge samme våpen flere ganger, så forandres det... MG36 f.eks. har burst og fullauto.. G36E har singel og burst :D ...bare til orientering

Burst = 3 skott pr tryck

H.auto = 1 skott pr tryck

Auto = Unlimited pr tryck

Rätta mig om jag har fel.

Joda, stort sett.. Men som nevt lenger opp, burst kan være fra to til fire skudd

Auto, betyr at ladingen er automatisk, alternativet er bolt-action. :D

Edited by PureBlizz

Guest Ghillie Girl

Enkeltskudd - F.eks. M24 og GOL. Da må du lade (trekke opp bolten) mellom hvert skudd.

Halvautomatisk - F.eks T88 sniper, M14, Garand, SVU - Da avfyrer du ett skudd pr. trykk på knappen uten å "lade" mellom hvert skudd slik som M24 og GOL, men du kan IKKE holde knappen inne for å fyre av mer enn ett skudd.

Burst - F.eks AN94 og M16, nesten akkurat samme som halvautomatisk, men istedenfor ett skudd pr. trykk så avfyrer du 2-3 skudd pr. trykk. Igjen kan du IKKE holde knappen inne for å avfyre fler skudd etter hverandre.

Flerskudd/Fullauto - F.eks alle SMG (Engineer) og LMG (Medic) samt de fleste Assault riflene. Her avfyres det skudd så lenge som du holder knappen nede, helt til magasinet er tomt. Du kan bruke burst dersom du bare 'tapper' på skyteknappen, dvs holder den inne 1-2 sekund av gangen for å kontrollert avfyre kun 2-4 skudd mellom hvert trykk siden det gir økt presisjon.

Det må vel være forklarende nok?

Fordelen med burst er at du plasserer flere skudd på samme sted med stor nøyaktighet og det er derfor mange foretrekker M16 og AN94, spesielt med rødpunkt og x4 sikte.

Guest Ghillie Girl
Tror muligens trådstarter har fått med seg det meste nå :D

Neste gang skal vi diskutere hva som er best av CG og 40MM, og muligheter for å få semi-auto versjoner av disse.

Nope,burst er burst.

Hva er da hel og halvautomatisk?

Halv = Du kan skyte, ett og ett skudd til magasinet er tomt, uten noe boltaction og liknende i mellom. Som f.eks på Type 88 sniper, og din vanlige pistol.

Hel = Du holder inne avtrekker, og våpenet vil skyte til du slipper igjen eller magasinet går tomt.

Burst = Som halv, bare at flere enn 1 skudd kommer ut, som på AN94(2skudd), og M16A2(3skudd)

SemiAutoSingleFireModus: Da skyter man 1 og 2 skudd om gangen pluss 1 til etter et annet skudd. Slik som m231/2 gjør

SuperAutoBurstModus: Burst på 30 skudd om du har 30 skudd i magasinet, eller til magasinet er tomt for vann

HalvAutoMagiskModus: Fienden dør om du ser på de.

Kan også være ekstrem ping. De beste tilfellene med noe rundt 25000+- klarer ikke serveren å oppfatte at jeg skyter. Resultatet, uansett våpen er at jeg skyter i burst uansett hvordan jeg trykker. Siden alt annet var så detaljert beskrevet kunne jeg vel ta denne "løsningen" også.

Jeg tenkte å komme med flere eksempler.

Bolt action: En rakettsilo er bolt action. Det vil se den må lades på nytt manuelt etter hvert skudd. Ny ammo tar ofte lang tid å oppdrive. India liker å skyte på blink med disse.

Semi automatisk: Flere atomubåter. De kan sammen avfyre flere raketter, men hver gang en båt avfyrer en rakett må det ha blitt gitt avfyringsordre. De jammer ofte og spesielt Russiske båter er dødsfeller.

Burst: Klasebomber. Det beste våpenet som finnes! En trykk på avtrekkeren dropper en bombe som detonerer i flere flotte mindre bomber. I hendene til USA er det et glimrende verktøy for å bombe bryllup.

Full auto: Apache helikoptre fra USA. Spesielt effektive mot sivile og fotografer.