Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Chronometric

Framerate....

Recommended Posts

. Åssen fikk du ordna det bildet som viser fps-flyt på Fraps? Får bare CSV filer som kan åpnes i Notepad jeg...

CSV filer kan både lages og leses av Excel. Det der er et Excel-diagram. :D

Aiit! Får vel legge inn Office-pakka da :D

Det kommer jo helt an på hva du er vant til. Spilte igjennom Oblivion (sp, men dog) med en maks fps på 30, gjorde meg ingenting, man venner seg rett og slett til det.

I mp har fps mye mer å si, men har du 60+ er det mer enn nok.

Bruker fraps, bruker det på alle spilla mine. Er egen benchmark der også, som kan være nyttig for å finne ut minimumsFPS osv. Dere som sier at øyet ikke kan se mer enn 30 fps osv, ork. Det er ikke behagelig å spille med det. Er ikke bare det øynene oppfatter, men det handa oppfatter når du sikter/styrer spillet. Input-lag er vel et annet ord for det. Er ikke uten grunn at pro CS/Quake spillere er avhengig av en høy og ikke minst dønn stabil fps.

Ja, sånn er det med gamle og dårlig lagete spillmotorer... :D

Dropper helt nedi 15 noen steder ser jeg... Tror faktisk at en 4kjerne CPU ville dratt opp det gjennomsnittet betraktelig. Spillet er jo laget for å yte best på det så. Å gå for en av de litt billigere AMD cpuene med 4 kjerner kunne jo vært noe? Trenger ikke bytte hovedkort for det tror jeg. Åssen fikk du ordna det bildet som viser fps-flyt på Fraps? Får bare CSV filer som kan åpnes i Notepad jeg...

Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke noe særlig på å oppdatere PC'n nå... (racing sesongen nærmer seg med stormskritt) men lurer litt på om jeg ikke skal koste på meg en ny processor - hvis det kan hjelpe til *en del*..... eller er det bedre å kjøpe et bedre grafikk kort?

Har i dag:

CPU: AMD Phenom II X2 545 Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 6MB, 85W, Boxed

GPX: MSI Radeon HD 5750 1GB GDDR5 - PCIe 2.0

Vurderer å enten kjøpe ny CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed - eller oppgradere skjermkort til Radeon HD 5770 1GB GDDR5... Inversteringen blir like stor på begge deler - sånn ca 14 - 1500,- kroner..

Hva bør jeg velge? (har selv mest tro på en raskere CPU...)

(PS. ikke interessert i å bruke masse spenn på dette.... har nettopp brukt 100K på motor til annet leketøy!)

KJØP EN QUAD-CORE cpu, det hjalp noe jævlig for meg, det dobbla fpsen! og har et 9600GT kort, kjører 45-60 fps med Level of detail = Low, Texture = High, Shadow Quality = Low og Effects Quality på high. Og anisotrophic filter på 16. Og før hadde jeg alt på low og hadde 25-40 fps :S så en quad core gjør virkelig susen! kjøpte en Q8300. hadde en core duo på 2.13 -.- . Men hvertfall jo mere du sprayer jo mer sprer kulene seg, altså realistisk!

Ville definitivt gått for CPU, vil øke ytelsen langt mer en GPU oppgraderingen.

Som en bonus vil alt annet på maskinen gå raskere også, ikke bare spill :D

Angivelig har en quadcore-cpu jævlig mye å si for BC2. Vi er alle vant til at det vanligvis er gfx som er DA BOMB å upgrade, men for en gangs skyld viser det seg vel at cpu faktisk har noe awesome for seg :D

Gikk fra dualcore til quadcore selv, og merket ENORM forskjell (samme skjermkort, ati radeon 4890). Stor hygge, rett og slett.

interresant, merka du noe på flimring/hit reg/delay også? har dualcore selv. om dette løser det jeg sliter med er vel en oppgradering av CPU det neste...

Edited by Sephnix

Ja, på en i7 med hyperthreading påskrudd vil du bruke 4 av 8 (virtuelle) kjerner. Omtrent slik som dette er cpu forbruket når man spiller BC2:

t6946_cpu-bc2.jpg

Så da er en quad ideelt. Egentlig trenger man vel ikke HT heller?

Guest Ghillie Girl

Fint å høre at enkelte av dere sliter med store eksplosjoner og slikt. Skal huske på å bruke massevis av 40MMSMK granater når jeg ser dere på fiendelaget.

Muahaha!

Fint å høre at enkelte av dere sliter med store eksplosjoner og slikt. Skal huske på å bruke massevis av 40MMSMK granater når jeg ser dere på fiendelaget.

Muahaha!

Bra, så slipper vi all den horesnipingen din!!

Ja, på en i7 med hyperthreading påskrudd vil du bruke 4 av 8 (virtuelle) kjerner. Omtrent slik som dette er cpu forbruket når man spiller BC2:

t6946_cpu-bc2.jpg

Ser ut som Kjerne 5 og 8 har litt å jobbe med også. En 4 kjerne med HyperThread yter nok som 5 ekte kjerner, så er litt å hente på det. Men, uansett... en AMD cpu vil gjøre jobben også bra. Flaskehalsen hans blir nok borte :D

t6946_cpu-bc2.jpg

Ser ut som Kjerne 5 og 8 har litt å jobbe med også. En 4 kjerne med HyperThread yter nok som 5 ekte kjerner, så er litt å hente på det. Men, uansett... en AMD cpu vil gjøre jobben også bra. Flaskehalsen hans blir nok borte :D

Tja, har nok heller trua på at de spikene er OS-oppgaver. Om BC2 hadde benyttet seg av noen av de andre trådene hadde det vært mye større utfall i grafene.

Ikke BORTE, men forlfyttet :D

Sry, blir vel mer riktig det :D Men, skal en tenke sånn så blir en jo aldri ferdig, haha. Ikke før spillet kicker inn på den innebygde FPS-sperra blink.png (hvis det finnes en? :D )

Ikke BORTE, men forlfyttet :D

Sry, blir vel mer riktig det :D Men, skal en tenke sånn så blir en jo aldri ferdig, haha. Ikke før spillet kicker inn på den innebygde FPS-sperra blink.png (hvis det finnes en? :D )

hehe så sant så sant!  :tafse:

Tja, har nok heller trua på at de spikene er OS-oppgaver. Om BC2 hadde benyttet seg av noen av de andre trådene hadde det vært mye større utfall i grafene.

Neppe. Men det er ikke verre enn å ta en titt under fliken "Applications" og se hva som bruker CPU når du gämer. (hvis ikke du er en bøg som spiller fullscreeeeeen)