Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PureBlizz

Medaljer og slikt...

Recommended Posts

Godt mulig jeg er en aldri så liten stat-hore.. Men jeg synest det gir spillet variasjon, og mye glede å få alle pins og medaljer.

De aller fleste er uungåelig å få en drøs av, men noen få er en utfordring..

Personlig mangler jeg to pins (eller whatever) 3 roadkills og 4 kills med båt (eller lignende).. Noen som har noen tips hvordan man kan få dem?

Slet litt med å få fire kills med lette kjøretøy.. Helt til jeg fant ut at man kan parkere en firhjuling, sette seg bak på, og dundre løs med M95 og mortar på Panama.. Veldig arti på killcam er det og=)

Denne taktikken funker likvel dårlig med båt, siden man blir veldig utsatt for sniperild.

Jobber ellers med å finne gode mine-taktikker, og spesielt C4 (arti arti) taktikker... er ikke så go med C4 at det gjør noe, men tar gjerne mot gode råd, effektive, eller morsome =)

Har 25 kills med alle våpen utenom M1 Garand foresten, noen som vet om denne er fikset? Vet at kills blir registrert feil, men jeg har da vittelig sett andre med bronsestjerne på Garanden (killcam) Får man bronse, selv om kills ikke blir registrert?

Hva er ditt forhold til disse medaljene, bare jeg som synest det er morsomt? Hører lite om dem her...

Ta båten på isla innocentes og skyt mot den første øya når du er attacker, roadkills da kan du ta atv'n eller humwee'n og kjør rundt inne i basen på atacama dessert eller noe sånt, funka bra for meg:)

Synes mange av disse "medaljene" er en uting fordi de ofte oppfordrer til idioti. Beviset finner dere i denne tråden - folk kjører rundt som tullinger i håp om å få 3 road kills, folk som camper med sniper for å få 100 marksman shots... Mange av disse pins-tingene er gode, men det er også mange som rett og slett ikke har noe for seg. Det vil nesten alltid være noen på enhver server som spiller målrettet mot en eller noen få spesielle pins, noe som gjerne fører til at laget taper.

Jeg savner pins som det egentlig ikke går an å jobbe målrettet mot, men som samtidig oppfordrer til god spilling. Hva med en pin for 5 savior kills på et minutt? Jeg ser for meg at det er noe som det ville blitt gjort stor stas på i virkeligheten - noe som er en skikkelig heltedåd, så å si umulig å reprodusere og som absolutt kan ha noe å si når vinneren av en runde skal kåres. Pins, awards og lignende i spill er som regel bare statistisk tull som alle får bare de går halvhjertet inn for det. Jeg vil at medaljene på uniformen min ikke skal vise at jeg klarte å kjøre i ihjel 3 fiender med ATV på en runde, men at jeg gjorde en heltemodig innsats som man ikke ser hver dag!

Gå in på samma server som en vän, byt lag och be honom ställa sig i vattnet.

Kör över honom med en båt 4 ggr.

Øh, statpadding?

Ikke helt stuerent på battlefield.no servere. Eller noen, egentlig.

medskjer er noe drtiit
?? hmm?

Anyways... joda, for så vidt enig i at mange av dem er tøys, men siden dette tross alt er fritiden min, og ikke jobben min liker jeg å leke rundt til en viss grad.

Skal du ha ramme alvor spiller du ikke public. De fleste er vel ment å skulle oppfordre til variert spill. Hadde aldri komt på å bruke 40mm hagla skulle jeg ikke ha bronze pin, nå er det et av yndlingsvåpenene mine =)

Mulig noen rynker på nesen, men nå har jeg fått alle bortsett fra to uten å padde, og jeg har tenkt å ta de to siste uten å padde... Enten dere liker å innrømme det eller ikke, ser det ut som det er flere som tenker som meg

der ute (av sig, statsider++).

Nå, jeg ba om gode C4 taktikker, har ingenting me padding å gjøre. Jeg spurte om noen vet noe mer om Garanden, ingen svarer... Merkelig at alle skal tolke alt i verste mening, og bare slenge dritt.. Har EA forum til slikt.

Vil ikke kalle meg selv statshore, men det å samle opp alle medaljer som er mulig minst en gang syntes jeg er morro.

Garanden funker ikke enda.

Snippe fra en båt er vel en måte å få den på, jeg parkerte en båt bak et "skjær" og bombet spotsa på isle mappet.

C4 var relativt greit for meg, var assault når jeg fikk bronze på m14/spas etc etc så sopet opp nok kills under den tiden. (meste var tanks, public er det ikke så altfor vanskelig)

Road kills fikk jeg på lange desertmappet, litt glitchy å treffe folk men.

100 AT mine kills er vel værre, på conquest går det "greit" å få kills, men en kan alltids kaste miner og skyte dem etterpå, funker fint på snipere osv tongue.png

Jeg sliter også med Payback Pin, for korte CQ runder :<

yey, la oss oppfordre alle til å tute rundt hodeløse på atacama med humvee for å kjøre over folk istedetfor å utføre objectives med teamet..

Medaljer er ikke noe jeg prøver å få, men synes det er artig. Dukker opp nye hele tiden. Klarte å få en gullstjerne nå i sted, noe jeg egentlig ikke er god nok til tongue.png Men det er jo gøy. Jeg har akkurat klart å komme meg til level 5, så det sier vel sitt.

Den har jeg faktisk fått biggrin.png

Finnes det ett sted hvor man kan se medaljene man har fått?

Jeg sliter også med Payback Pin, for korte CQ runder :<

Payback pin kommer av seg selv om du spillen noen timer "team deathmatch", spesielt om det er få på serveren i perioder.. tror jeg har to i alle fall.

Nesten bare spilt CQ men har enda ikke fått "defend 4 flags" pin-en. Skjønner ikke helt hvordan...

Usikker på dette, men har en teori om du ikke må skyte fiender som er inne i et flagområde, men at du selv må være i ferd me å ta over et flag, og drepe en fiende samtidig.

Husker i alle fall en gang jeg stod ved A flagget på Laguna Altå og drepte en med m16a2 ved hovedbasen til RU, fikk pin da...

@Nex_

som sakt har jeg aldri stattpadet i ordets rette forstand. Når jeg spør om gode måter å få roadkills på, er jeg ikke interiesrt i at du skal stå å hoppe i veien. Jeg vil vite om de som benytter seg av tankesn for eksempel får en del roadkills, eller om det bare er de som raser rundt me ATV. Et helt legitimt spørsmål.

Battlefield forumet har så lenge jeg har lest det (ser du også har vert her en stund) hatt en god tone. Ingen grunn til å komme med korte, ubegrunnede, sytekomentarer. Har du noe å tilføre, vil jeg gjerne diskutere det heller.

Personlig ser jeg du har absolut alle pins selv, og så godt som alle medaljer.... Merkelig at du har en, og bare en av akkurat de pinsene vi har diskutert her, mens du har masser av alle de andre... sikkert helt tilfeldig.

@Ludvig

http://bfbc2.elxx.net/stats-achievements/pc/"your nick"

Edited by PureBlizz

@Nex_

som sakt har jeg aldri stattpadet i ordets rette forstand. Når jeg spør om gode måter å få roadkills på, er jeg ikke interiesrt i at du skal stå å hoppe i veien. Jeg vil vite om de som benytter seg av tankesn for eksempel får en del roadkills, eller om det bare er de som raser rundt me ATV. Et helt legitimt spørsmål.

Battlefield forumet har så lenge jeg har lest det (ser du også har vert her en stund) hatt en god tone. Ingen grunn til å komme med korte, ubegrunnede, sytekomentarer. Har du noe å tilføre, vil jeg gjerne diskutere det heller.

Personlig ser jeg du har absolut alle pins selv, og så godt som alle medaljer.... Merkelig at du har en, og bare en av akkurat de pinsene vi har diskutert her, mens du har masser av alle de andre... sikkert helt tilfeldig.

Ehm ? jeg har da ikke klaget eller sagt at noen skal hoppe foran bilen din? alt jeg sa var hvordan jeg fikk den pinnen? Jeg skriver jo også at jeg SAMLET en av ALLE så nå får du lese litt hva jeg skriver og ikke putte ord i munnen på meg er du snill.

yey, la oss oppfordre alle til å tute rundt hodeløse på atacama med humvee for å kjøre over folk istedetfor å utføre objectives med teamet..

Common, akkurat det hadde jo vært rimelig festlig biggrin.png

@Nex_

Ehm ? jeg har da ikke klaget eller sagt at noen skal hoppe foran bilen din? alt jeg sa var hvordan jeg fikk den pinnen? Jeg skriver jo også at jeg SAMLET en av ALLE så nå får du lese litt hva jeg skriver og ikke putte ord i munnen på meg er du snill.

Beklager!! mente "qud", bare blandet nickene, min feil! =) Din post var bare hyggelig =)

@Nex_

Beklager!! mente "qud", bare blandet nickene, min feil! =) Din post var bare hyggelig =)

Hvis du mente den til meg, så er nicket for det første qed, og for det andre har jeg nesten ingen pins eller awards, qedhf er nicket, det er bare å sjekke. Jeg jobber utelukkende for å vinne runde og hjelpe teamet til å vinne den på en best mulig måte. Jeg mener videre at medaljer som baserer seg på noe som helst annet enn å jobbe mot rundewin ødelegger spillet og jeg er ekstremt bitter på ea som kommer med slike awards som etterlyses i tråden. For face it, du kan ikke få slike awards uten å gjøre helt andre ting enn å jobbe for teamet ditt.

Beklager hvis du ikke synes posten min var fullgodt av kvalitet, men ja jeg har vært her en god stund, og jeg har sett mye værre tongue.png

Det er jeg derimot ikke enig i, for jeg har enda til gode å oppleve en bug eller lagg. Jeg elsker spillet smile.png

Det er jeg derimot ikke enig i, for jeg har enda til gode å oppleve en bug eller lagg. Jeg elsker spillet ' />

Hvilket spill spiller du som ikke har opplevd en eneste bug eller lagg hittil? p

Du har så rett, det var jeg som blandet!

Det er jeg derimot ikke enig i, for jeg har enda til gode å oppleve en bug eller lagg. Jeg elsker spillet ' />

Vi er i alle fall enig i det viktigste, beste spillet til dags dato, kommer til å spille dette i årevis (eller til BF3 i alle fall) p

Gleder meg til Battlefield.no arrangerer taffsekvelder igjen =)

Guest Ghillie Girl

Det er jo noen pins som oppfordrer til teamplay.

Eksempelvis en del team support pins, bl.a. at ett visst antall spillere respawner på deg. Det vil du jo oppnå lettere om du holder deg i livet mens du er fremme ved fronten og/eller nær flagg og MCOM's.

Synes også det burde være høyere belønning for å ta ut MCOM's eller ta over flagg enn å få kills bak en busk. Du ofrer jo mye mer, både i forhold til stats og i forhold til innsats når du løper rundt i kuleregn og random granater. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt drept ved fronten på grunn av tilfeldigheter som granater, mortar regn, kuleregn, styrtende helikopter, 40mm granat spam i husveggen der jeg løper forbi osv. osv.

Synes også det burde være en del belønninger knyttet opp mot kjøring av diverse kjøretøy slik som transport helikopter og jeeper. Føreren av en jeep eller heli får jo fint lite med poenger og kills. Har vært runder på Isla Inocentas der jeg flyr som en helt med UH-64, holder oss i livet og sørger for at minigunnerne får inn masser med kills. Likevel ender du opp med minimum av poenger og en håpløs K/D. Det motiverer jo ikke særlig til å fly helikopteret, ihvertfall ikke etter at du har gjort det en del ganger og sjarmen med "free as a bird" har blitt brukt opp.

Ser faktisk mange ganger at folk hopper inn i heli og setter seg på minigun istendenfor pilot setet selv om de er førstemann inn.

Med jeep er det enda verre siden jeeper i praksis kun er taxi'er i dette spillet.

Man får jo ekstra poenger dersom man resupplier / healer / reparerer teammates, men synes likevel det blir litt for lite til å fremme bra lagspill. Hva med ekstrapoenger dersom man skyter fiender mens man er i nærheten av sin egen tropp? Ekstrapoenger hvis man gjør savior kills og det er en i troppen man redder? Ekstrapoenger dersom hele troppen din er med å tar over ett flagg, eller sitter innen X meter av hverandre når man desarmerer en MCOM (eller sprenger en)?

Føler liksom at de har tatt ett skritt i rett retning i forhold til poenger når man hjelper de andre i troppen, men samtidig føler jeg at de godt kunne å tatt ett dobbelt så langt skritt om de ville.

Litt tilbake til 'topic', kan du ikke parkere en vannscooter bak en øy på Isla Inocentas og sitte bakpå den (likt som med ATV) og plaffe ned folk med M95? Eller teller ikke det som "kills with water vehicle" ?

Eventuelt være på Defender, knabbe en vannscooter og kjøre den over til andre siden, og så sitte der og skyte dem i ryggen med M16 og ACOG (evt. M60).

Likevel ender du opp med minimum av poenger og en håpløs K/D. Det motiverer jo ikke særlig til å fly helikopteret, ihvertfall ikke etter at du har gjort det en del ganger og sjarmen med "free as a bird" har blitt brukt opp.
Får ikke sjåføren samme poengsum som skytteren når noen får en kill? Mener det er sånn med stridsvogn/APC i hvert fall, har aldri flydd heli (bare prøvd meg som skytter, uten at det har lyktes noe særlig).

Guest Ghillie Girl
Får ikke sjåføren samme poengsum som skytteren når noen får en kill? Mener det er sånn med stridsvogn/APC i hvert fall, har aldri flydd heli (bare prøvd meg som skytter, uten at det har lyktes noe særlig).

Tvilsomt, uten at jeg har studert hvor mye poenger du får. Vet du får mindre når du sitter på som passasjer, eksempelvis i sideluka på Hind eller døra på UH-64. Dessuten er miniguns ganske søppel for kills, med mindre heli står omtrent stille i lufta, og da er den jo garantert skutt ned på 2 sekunder av en random engineer.

Som regel flyr jeg Heli mest for å ha ett mobilt spawnpunkt nær basene, men det er det jo ingen som forstår heller. Alle bare blir sittende ombord som om det var ett flyvende tivoli. Selv om jeg sakker ned på farten og flyr lavere slik at de kan hoppe ut mer fornuftig (med tilhørende økt risiko for å spise RPG) så sitter de ombord og kaster granater ut døra, eller forsøker snipe... blir så meningsløst.

Spillet trenger en "Kick player" funksjon for kjøretøy slik det var i Planetside. Da kunne du som pilot/sjåfør sparke ut folk fra kjøretøyet. Det hadde vært helt fantastisk med UH-64.

GTFO and be useful! /kick

Ser for meg det regner folk fra UH-64'en da ja.