Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
DtK.Valiant

Helse regeneres automatisk

Recommended Posts

I dag etter den siste patchen så ser jeg at teammates og motspillere regenerer helse automatisk over bare noen sekunder??? Er ikke en medic eller medicbox i en mils omkrets. Hva er vitsen med medic?? Er det noe jeg ikke har fått med meg. smile.png

Har det ikke egentlig alltid vert slik? At om du blir skutt på, og klarer å vente litt, så er du fin igjen?

Synes det gikk vel litt fort den regenereringa. Jeg har løpt rundt med drit og blod på skjermen i lang tid helt til jeg fant en medicbox, da forsvant det.

I dag etter den siste patchen så ser jeg at teammates og motspillere regenerer helse automatisk over bare noen sekunder??? Er ikke en medic eller medicbox i en mils omkrets. Hva er vitsen med medic?? Er det noe jeg ikke har fått med meg. smile.png

Medic har da fremdeles spillets mest OP våpen. Og de kan revive.

Guest Ghillie Girl

Uten medkit i nærheten regenerer du helse mye tregere. Den går opp, ja, men tror det tar noen sekunder før den slår inn.

Har du derimot en medkit i nærheten, spesielt med +regen perk, så er du fin og fjong igjen iløpet av rundt 3 sekunder. Du ser ikke helsa di selv, men du kan følge med på andre lagkamerater og se hvor fort de drar opp helsa med og uten medkit i nærheten.

Utrolig irriterende å ikke se sin egen helse, siden du aldri vet helt sikkert om du har 80% helse eller 100%. Og forskjellen der er jo om du dauer på 1 sniper kule eller de må trykke 2 i deg.

Sant at en burde vite hvor mye liv en selv har, ihvertfall en advarsel som er der så lenge du er under 100. ellers er blodspruten grei nok info om at du bør holde deg i ro smile.png

Spørs om du spiller Softcore eller Hardcore :) På hardcore er du like skadet helt til du finner et medkit, mens på softcore får du tilbake healthpointsa etter en stund.

Spørs om du spiller Softcore eller Hardcore :) På hardcore er du like skadet helt til du finner et medkit, mens på softcore får du tilbake healthpointsa etter en stund.

THE sample?

Du vet at din helse er 100% når det kommer en "tssssh" lyd, virker også som om skjermen får en liten "oppkvikker" på en måte.

Slik jeg har forstått det.

Du vet at din helse er 100% når det kommer en "tssssh" lyd, virker også som om skjermen får en liten "oppkvikker" på en måte.

Er det det den lyden er! Har lurt på det siden det første spilleminuttet tongue.png

Guest Ghillie Girl

Høres ikke urimelig ut nei. Har merket at når den lyden kommer så kvikner liksom skjermen til og de siste antydningene til rødt langs kantene forsvinner.

Uten medkit i nærheten regenerer du helse mye tregere. Den går opp, ja, men tror det tar noen sekunder før den slår inn.

Har du derimot en medkit i nærheten, spesielt med +regen perk, så er du fin og fjong igjen iløpet av rundt 3 sekunder. Du ser ikke helsa di selv, men du kan følge med på andre lagkamerater og se hvor fort de drar opp helsa med og uten medkit i nærheten.

Utrolig irriterende å ikke se sin egen helse, siden du aldri vet helt sikkert om du har 80% helse eller 100%. Og forskjellen der er jo om du dauer på 1 sniper kule eller de må trykke 2 i deg.

Du kan høre om du har 100% HP, det kommer en slags "skrape" lyd eller noe da du får 100% hp ' />

Bare glem det, leste ikke lengre nede på forumet p

Hører jo seff på musikk når man spiller, hører ikek no tsshh da. Kunne med fordel vært en indikator på hp% syns jeg :)

Du kan se det å, mens du healer så er skjermen halt fin, men når du får 100% HP blir hjørnene på skjermen litt svart aktig. De er ikke sån mens du healer.

Edited by Copopit

Hmm, har hørt den lyden et par ganger, men regnet med at den kom for hver gang du fikk et helsestøt fra en medpack. Men det kan jo hende at jeg har hørt min egen og lagkameraters psst-lyd så hvem vet.

Hva er vitsen med medic??

Medic är till för att springa runt och kniva folk med eller återuppliva spelare med shock pads när dom ligger mitt på slagfältet så man kan dö en gång till och inte får byta class. Men varför skulle dom bry sig? Det är ju dom som får pts. Hata medics.

Guest Ghillie Girl

Jeg synes det er helt fantastisk å slippe opp for ammo og endelig bli drept slik at jeg kan respawne med fulle magasin, eventuelt som en ny klasse (eksempelvis engineer for å sprenge en tanks), så kommer det en reddende engel ut av det blå og reviver deg, gjerne rett foran 4-6 fiender, eventuelt rett foran kanonen til en tanks, slik at du kan bli blåst i fillebiter enda en gang uten sjans å forsvare deg siden du allerede er tom for kuler.

Det morsomste jeg vet er når jeg ser 2 motstandere og den ene er medic. Da sniper jeg alltid karen som ikke er medic og venter til han blir gjenopplivet og sniper han på ny.. Min rekord er å skyte samme karen 8 ganger på rad.

Det er forøvrig ikke noen god taktikk når man spiller for og vinne. Da sniper man naturligvis medicen først siden de får tilbake ticket.

Egentlig bør medic få minus poeng om karen blir drept på ny innenfor en viss tidsramme. Laget bør også miste 2 ticets. Er ganske teit med medics som kaster seg inn i ilden for og gjenopplive en kar som virkelig ikke ønsker det

Egentlig bør medic få minus poeng om karen blir drept på ny innenfor en viss tidsramme. Laget bør også miste 2 ticets. Er ganske teit med medics som kaster seg inn i ilden for og gjenopplive en kar som virkelig ikke ønsker det

Eller at de kan adde en "Vil du virkelig bli revivet nu?"-funksjon.

Eller at de kan adde en "Vil du virkelig bli revivet nu?"-funksjon.

Hm, ikke dumt, men det blir teit de gangene en medic virkelig ofrer seg ved å løpe gjennom ilden for å revive noen som ligger 20 meter lengre bort - medics kan umulig vite sikkert om du ønsker å revives eller ei, så å gjøre noe slikt og likevel ikke få revivet blir kjedelig, spesielt dersom man ikke får poeng for det. Jeg tror beste løsningen ville vært å justere recharge-tiden på shockpadsene til 10 sekunder eller noe slikt, da kan i alle fall ikke en enkelt medic holde folk i live i det uendelige. Jeg må innrømme at jeg selv har holdt hele laget i live i det uendelige noen ganger, selvsagt var det sikkert noen som ble irriterte, men vi knuste jo fienden (og så får man så lett Ace pin...).

Å straffe medics og laget med et system som sannsynligvis gjør mer vondt enn godt (som det foreslås et par poster opp), synes jeg blir feil. Dessuten er det ikke så ille å måtte spille med samme kit litt til dersom man blir revivet. Kan man spille, bør man klare det og. Man dør som regel før eller siden uansett.

I bf2 kunne du trykke på skyteknappen etter å ha blitt drept for å rope på en medic. Implementer dette og sørg for man kun kan revives da. Medic får et revive-ikon over liket.

Problem solved.

I bf2 kunne du trykke på skyteknappen etter å ha blitt drept for å rope på en medic. Implementer dette og sørg for man kun kan revives da. Medic får et revive-ikon over liket.

Problem solved.

Kan vel ikke bli enklere enn det. smile.png