Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

Hva bør du ikke gjøre i BC2?

Recommended Posts

Å starte en diskusjon angående spawnraping i chat idet du blir pælma i din egen base pga det er jo tross alt vår egen feil at det er ubalanserte lag og ikke minst at vi kom oss ut av basen tidsnok ble jeg fortalt.

Edited by Blindfolded

Guest Ghillie Girl
Dunke borti tretopper når man parachuter inn på mappet. Goodbye parachute, hello epic fail :)

Du kan jo bare spamme hoppeknappen din, og VIPS, så har du enda en fallskjerm i sekken... eller 2...eller 3. Ikke måte på så mange fallskjermer du har i sekken i dette spillet.

Har selv opplevd flere ganger at skjermen min ikke engang har løst seg ut når jeg respawner, men da trykker jeg bare elegant på hoppknappen når jeg er 1 meter over bakken og vips, myk landing! Egentlig bare praktisk siden jeg da kommer meg ned på bakken og fremover der det skjer saker litt raskere!

Dunke borti tretopper når man parachuter inn på mappet. Goodbye parachute, hello epic fail :)

Du kan jo bare spamme hoppeknappen din, og VIPS, så har du enda en fallskjerm i sekken... eller 2...eller 3. Ikke måte på så mange fallskjermer du har i sekken i dette spillet.

Har selv opplevd flere ganger at skjermen min ikke engang har løst seg ut når jeg respawner, men da trykker jeg bare elegant på hoppknappen når jeg er 1 meter over bakken og vips, myk landing! Egentlig bare praktisk siden jeg da kommer meg ned på bakken og fremover der det skjer saker litt raskere!

Åh :) Dumme meg, tenkte at man bare hadde en fallskjerm tongue.png

Edited by Mad_Hamish

HovedRegelen er vel å unngå å spawne inn i et hønsehus. Verste jeg vet er en server hvor du ikke har oversikt i det hele tatt og blir drept så snart du squadspawner fordi du ikke har fått med deg hvor folk gjemmer seg og squaden har funnet et veldig lite trygt hjørne som ikke har plass til deg :)

Neste regel er aldri dra fra et punkt eller spring omkring som om det skulle være tomt for fiender (etter en liten seier). Har du cappa et punkt, vær sikker på at du drepte sistemannen som forsvarte. Ellers så har du en ny squad der innen 10 sek som er hevnlystne og leter etter en glad laks som har åpnet seierspilsen ute i de åpne marker. kort oppsummert, har du drept 1 mann så er sjansene store for at storebror venter rundt hjørnet.

I motsetning til MW2 så er det av og til lov å holde seg i ro eller avvente. Ihvertfall et par sekunder for å få oversikt, kanskje et halvminutt om du oppdager en haug med fiender som er en direkte trussel til hva enn du driver med der og da. Spott og hjelp lagkamerater før du springer som en gal mann imot neste mål.

Sniper er stas i bc2 i forhold til andre spill, men kjedelig om du står stille. Bruk håndballen for å hjelpe teammates, raskt en del poeng å tjene om du treffer en cluster med motstandere. Ikke sitt i toppen av et tre 4 mil unna; om du blir spottet og ikke kan gjemme deg et annet sted innen et par sekunder så går det dårlig. hold deg unna åpenbare sniperposisjoner som tak eller fjellhorisonter. sitt heller et godt stykke inn i et rom(slik proffe snikskyttere ville ha gjort det) hvor du ser nok av motstanderen samtidig som at du ikke er synlig i 180grader. hvis du kan kun sees i det området du selv ser, så er det mye mer sannsynlig at du oppdager fiendlige snipere på jakt etter deg. Og noobtubes/raketter mot vinduet ditt vil ikke insta-kille deg ' />

Medic er også stas, men kjedelig om du møter på store tunge ting. Om du har en grei squad, hold deg litt tilbake. Om du er heldig så dør noen andre enn deg før fienden, og da tjener du og laget på revives. Er litt ambivalent til maskingeværene, bruker mest m60 (tror jeg) fordi den er presis og gjør bra skade. liker egentlig ikke prinsippet at våpenet skal bli mer presist dess mer du skyter, det fører fort til sniperdød siden du må ha fritt leide til fienden i mer enn et par sekunder. men for et herlig våpen å komme i flankeposisjon på et fiendesquad som har bunkra ned. mouseDown og sikt på den som snur seg imot deg p

Assault har jeg spilt tilnærmet ingenting av enda, er greit med ammo av og til(gode reconrunder så bruker jeg mer tid på å springe etter mine egne assault-folk for å få mer ammo...men får jeg det? nei), men tubes er etter min mening så irriterende til tider at jeg orker ikke å bruke det aktivt selv. Håper virkerlig at noen av de andre ekstragreiene som erstatter tuben er mer fornuftige. Ble drept av en shotgun-addon her om dagen, det var en positiv overraskelse som gledet min sjel :)

Engineer er stas, endelig en engineer med våpen som faktisk kan drepe folk. Ellers greit å kunne reparere eller skyte raketter mot tunge ting.

Etter du planter C4 på tanks. Løp og ikke se deg tilbake, før du sprenger. Har tabba meg ut der noen ganger x) Når man virkelig vil bli kvitt en plagsom tank, så er man litt rask på avtrekkern.

Se denne filmen:

En ting lurer jeg på. Hvis jeg planter c4, og dør før jeg rekker å trykke.. sprenges det da?

Nope. Hvilket er hvorfor jeg har en vanvittig suiciderate når jeg spiller recon tongue.png

C4 din blir liggende der litt, men vet ikke hvor lenge. Denne kan antennes ved at noen skyter av noe annet eksplosivt i nærheten.

Noe jeg syntes er ravende festlig: Krype langs stort sett alle "jungelbaner" i skogholtene langs sidene, dra frem hvilken som helst pistol (handgun), å tømme noen magasin i bakhue på campersniperballene som ligger å scoper etter alt og alle. Eller kjøre litt rambo style, å bare løpe villt rundt, skyte det som skytes kan. Ikke tenke så mye på k/d ratioen, men heller ha det moro å hjelpe laget smile.png

Jeg prøver å bevege meg mest mulig når jeg er ute i det åpne terreng. Mye snipere ute og går, vet du.

Mye? Har aldri sett så mange snipere som i BC2. Er helt villt til tider. Blir drept av enten M60 eller en snipervariasjon...

Guest Ghillie Girl
Mye? Har aldri sett så mange snipere som i BC2. Er helt villt til tider. Blir drept av enten M60 eller en snipervariasjon...

Og jeg som trodde M60 var en av Recon sine unlocks... :)

så lenge medics kan feste 12x scope på m60'n sin blir dette ikke og stoppe. om den exploitn ikke har blitt fjerna da, men dunno.

Syns ikke snipere er så ille. For min del skal de bare sitte 8 stk oppi fjellsiden å snipe, for så lenge man er bevist over at det faktisk finnes snipere i spillet så er de ikke noe problem å unngå. Syns det er mye værre med noobtubere, Carl gunnar noobs og M60 horer. ' /> Heldigvis blir noobtube, M60 og WWII colten nerfet i nesten patch! body

Lande heli på sandsekker for å plukke opp Bamsefar som gunner... Hang plutselig fast og krasjet i bakken gitt!

Er pokker meg ikke min feil at du ikke så meg når jeg løp i stort åpent leende og ba om pickup! Bruke øyna vettu, grønt er flott! tongue.png

Guest Ghillie Girl

Når du skal lande heli er det viktigste at du kjører nesa på helikopteret så nært som mulig til en eventuell hindring foran deg (eksempelvis sandsekker, betongklosser osv). Er ikke så farlig om du dunker nesa på heli'en, er verre når den forbaska halen henger seg fast i en palme, eller dunker borti ett hustak... da er det rett på hodet i reneste sirkusstil.

Lande heli på sandsekker for å plukke opp Bamsefar som gunner... Hang plutselig fast og krasjet i bakken gitt!

Det er bamsefar så bare er litt tung tongue.png

Haha, der var det mye tull. :D Men #4 var sann. Det er noe dritt å skulle reparere sitt eget kjøretøy for å så få det frastjålet av en eller annen retard som ikke er engineer engang.

i går plantet jeg en gustav i stumpen på min egen tanks med 3 personer inni i det jeg skulle ut å reparere :D

Gjort dette flere ganger, lett å trykke 3 istedet for 4 i kampens hete. Ender ofte med multiple TK og suicide

Guest Ghillie Girl

Er en fin guide på somethingawful.com sin nettside som heter "Guide on mastering battlefield 2". Kan google etter den teksten så finner du den.

Skulle gjerne ha linka den inn her men somethingawful.com sin side er sperret fra nettverket på jobben :D

Regner med at de fleste som er BF2 veteraner kjenner til den guiden, men her er ett par utdrag som har gått ett par mailrunder blant kamerater.

If You See Somebody Repairing a Vehicle, Feel Free to Take It! - They're simply preparing it for you, like a Christmas present! All your teammates want to be sure you drive only the finest and most physically acceptable vehicles. If you really want to show your gratitude, use the vehicle to run them over and then spam the "sorry" message approximately 400 times in the hope they won't punish you for a team kill. Then drive the vehicle straight into a large body of water or off a cliff while honking the horn like a retarded burn victim. Of course the chances of somebody on a public server not punishing you for a team kill are like one hundred billion infinity to -10.

Don't Bother to Practice Flying! - Piloting helicopters and jets are one of those things that are best learned during online games with other players. Don't worry if you've never flown one before, and you lost your BF2 instruction manual, and you have no computer monitor, and instead of hands you have bulbous, sweaty claws that flail out uncontrollably at random objects surrounding you. Just hop on in and hope for the best! If you're really unsure how to fly, like you experience extreme difficulty when attempting to determine which direction is "up" and which direction is "the bathroom," request other teammates to hop in and fly with you. They'll offer tomes of useful advice and will gladly take over the controls after you've flown so badly that you've somehow ended up in a completely different game altogether.

Always Play As a Sniper! - The sniper is singlehandedly the most awesome and useful class in the universe. I mean, they have sniper rifles, for crying out loud! SNIPER RIFLES! Some of the most successful BF2 teams were composed entirely of snipers, sharpshooting enemies from hundreds of meters away and snuffing out souls like a rogue Twinkie lobbed into your damp, subterranean computer lair. Many squad leaders will often request large amounts of snipers to join their team since the core of any useful squad is a sniper ready and willing to sit in one single location for 30 minutes, shooting at tanks and calling for supplies while refusing to move for any reason short of an air strike directly on their head. Never underestimate the monumental contributions a sniper can lend to any squad that really likes crouching in one location for days and missing virtually everything they aim for.

GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH

IKKE SITT FUCKINGS 5 STK SNIPERE I ET FORDØMT FYRTÅRN PÅ EN 16 SLOT SERVER NÅR MAN SKAL DEFENDE ET POINT SOM ER 1500M UNNA INNI ET HUS!!! FORBANNA NOOOBBBS!!

:) ' /> :):tafse::):yell: :yell: :yell::cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :tafse::iiiiik::panic: :panic:

PJU