Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ugl

Punkbuster.....

Recommended Posts

Finner ingen tråder om folk som har nevnt dette før så da får jeg starte egen tråd...

Nå får jeg faktisk til å spille når jeg bare joiner en random server; men så kommer det kjipe...

Blir kicka etter et par minutter.

En lang begrunnelse med fail to init et eller annet punkbuster greier...

Har vært på evenbalance.com og oppdatert punkbuster min...

Kjører Windows 7 32 bit...

Forslag?

1. Kjører du spillet og Punkbuster som administrator? ( Det skal vel ikke være nødvendig etter pb-versjon 1.5, men who knows)

2. Har du en firewall på pcen din? Har du firewall i router/modem?

3. Har du avinstallert BETAen?

Jeg hadde litt av samme problemet, første gangen ryddet jeg registeret med ccleaner etter å ha avinstalert beta'en.

Så fikk jeg det igjen i dag, da slettet jeg alle filer i "Steam\SteamApps\common\battlefield bad company 2\pb" og kjørte igang updaten igjen så jeg fikk nye filer, da funket det igjen.

Lykke til :<

samme problemet her:

samme melding som tråd starter + manually upgrade punkbuster.

Har ikke fått denne meldingen før i natt (startet ca kl 05:00). Jeg har deaktivert alt av firewall, har add'a spillet i PBsetup, har prøvd og oppgradert PB men ikke noe som hjelper. kjører v3,4 av PBsetup.

Edit: Aldri hatt betan av spillet.

Edit2: fant en løsning her: http://forums.electronicarts.co.uk/battlef...b-kick-fix.html

jeg manglet PBsec.htm

Edited by MysticoN

Fyttirakkern så irriterende den kickinga er. Har sletta pb-mappa mi, lasta ned PBsetup 3,4 og installert. Valgte Bad Company 2 og oppdaterte hele greia. Enda så blir jeg kicka hele tia, uansett hvilken server jeg joiner. (har også sletta BC Beta)

:)

Edit: Nå funka det utrolig nok etter jeg gjorde det MysticoN skrev. Eneste problemet nå er at den bruker en hel evighet på å søke seg frem til spillbare servere.

Edited by kmndre

Er det noe jeg kan gjøre her? Har oppdatert, og den sier jeg har siste. Har også gjort det som sto i linken over.

Er sykt irriterende, har holdt på en drøy time, og har vel fått inn 10 minutter spilling tipper jeg.

fant no ut at den fixen jeg liket ikke virket for meg :)

Edit: noe anna som kan testest:

1. Update using PBSetup

2. Open up a command prompt as admin and type

net stop pnkbstra

net start pnkbstra

Edited by MysticoN

Problemet er at pbsec.htm på mystisk vis forsvinner av seg selv siden i natt en gang. Jeg har lastet den ned manuelt, og da fungerer det - en stund. Så er den plutselig borte igjen, og det hele starter på ny. Det er forferdelig irriterende når noen gjør slike idiotiske feil og så tar helga uten å gidde å fikse det.

Uansett, last ned fila herfra - velg "For Players" linken. Siden som så åpned seg i browser må du manuelt lagre under Fil -> Lagre som i browser, lagre denne under "<gamedir>/pb (IKKE <gamedir>/pb/htm som man kanskje skulle tro). Start spillet på ny, og så virker det - en stund - til fila igjen er borte :)

Etter at PB begynte å mase/kicke her om dagen på grunn av init-greiene, så lastet jeg ned Windows-setupen, installerte, la til BC2 manuelt, oppdaterte et par ganger, og kjørte på. Det fungerte sånn høvelig. Det som imidlertid fungerer hver gang (så langt) er å kjøre pbsetup.exe med påfølgende Update før jeg starter spillet, og så bare la den der PBSetup-wizarden forbli åpnet, kjørende i bakgrunnen mens jeg spiller. Kronglete, men ikke på langt nær så gale som det var med CoD4.

Etter at PB begynte å mase/kicke her om dagen på grunn av init-greiene, så lastet jeg ned Windows-setupen, installerte, la til BC2 manuelt, oppdaterte et par ganger, og kjørte på. Det fungerte sånn høvelig. Det som imidlertid fungerer hver gang (så langt) er å kjøre pbsetup.exe med påfølgende Update før jeg starter spillet, og så bare la den der PBSetup-wizarden forbli åpnet, kjørende i bakgrunnen mens jeg spiller. Kronglete, men ikke på langt nær så gale som det var med CoD4.

Skal testes... fikk liv i spillet for noen timer siden. Enda ikke blitt kicket, så krysser fingrene for at det holder seg sånn. Skjer det så skal din metode prøves, hehe.

Skrivebeskytte fila ?

Har begynnt å få javla pb init greia, ser at htm filen er borte. Lastet det ned, får teste senere, nå er det lasagne :)

Jeg har faktisk ikke hatt noen problemer med PB i det heletatt. Har heller ikke åpnet noen porter i brannmuren.

Tror dette skyldes at server ikke er oppdatert på samme måte. På bf.no serverne går det smertefritt.....

Ble nettop kicket fra battlefield.no server, tror det var nr 3 ble bedt om å gå inn på punkbuster siden å ta manuell oppdatering av pb. håper det funker.

Flere som sliter med PB? Blir kicka etter 1 min. Har slettet betaen å kjørt auto oppdatering. Kjedelig :)

Har problemer jeg å. Kan BC2-driftere deaktivere PB til dette er fikset?

EDIT: Nei, da kan vi jo ikke kjøre Ranked. Håper dette blir fikset nå snart.