Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Kjørte alt i alphaen på ultra med et GTX280 kort jeg. Merket ikke noe problemer med ytelsen da. Mulig ikke alle effekter var slått på, eller at textures ikke var i max oppløsning, men det viser i hvertfall at en fint kan komme unna med 3-4 år gammel hardware dersom en klarer å leve med lav grafikk (noe jeg tror de fleste som spiller i klan kommer til å kjøre uansett, med mindre de flotte effektene gir et bedre overblikk over slagmarken).

Du får bare ikke den beste AA og tessellation siden kortet ditt ikke støtter det. AA og tessellation gir neppe noe nevneverdige forskjeller. Blir spennende å se hvordan Beta'n vil se ut da den vil kjøre DX11.

Den som venter får se :lol:

Ser ut som jeg må spare til nye komponenter uansett, da ingen makter å finne feilen, men maskinen krasjer randomly når det passer den. Fine farger på skjermen, å ja, men det er jævla irriterende tongue.png

Edit: Skulle ønske jeg var like nørd som Maxi, da kunne jeg sveist mine egne komponenter :lol:

Den som venter får se :lol:

Ser ut som jeg må spare til nye komponenter uansett, da ingen makter å finne feilen, men maskinen krasjer randomly når det passer den. Fine farger på skjermen, å ja, men det er jævla irriterende tongue.png

Edit: Skulle ønske jeg var like nørd som Maxi, da kunne jeg sveist mine egne komponenter :lol:

Samme greia begynte å skje med min gamle maskin i sommer. Skrudde opp+rensa powersupplyen+gpu, satt volten på ram og ram speeds manuelt i BIOS. Da løste det seg ved ett mirakel.

Kunne man ikke starte kastesekvensen i 1942, og så kaste etter at par sekunder?

Men er vel kun i spill som ro og gjengen de har med ekte cocking.

Har aldri hvert mulig å cocke granaten , men man kunne justere kastelengde i bf2

Sånt blir for komplisert for console gutta - man får vel ikke "aim assist" på slikt? Måtte nok i så fall hatt en stor progressbar som fyllte seg opp midt på skjermen så man visse hvor hard man kasta, og kunne trene seg opp til å slippe på akkurat riktig tidspunkt ved "pixling" med granater.

Husk hva Dice sier: "Forenkling er ikke det samme som fordumming" :lol: (Jeg venter fortsatt på at de skal forklare hvordan de kom frem til den påstanden, men den lyder nok godt i ørene på de som er litt (for)enkle).

Når det er sagt synes jeg granater sjelden brukes slik at det beriker gamplay og som oftest brukes som en type "lokalartilleri", så for meg kunne de gjerne fjerna hele granatene.

1942 hadde også denne funksjonen ja , greit å slippe granaten rett ned når noen fulgte etter deg. Ulempen er jo at man bruker tid på å justere kastelengde , ofte er det like greit å bare kaste den inn i noe slik at den stopper selv. Synes granaten i bf3alpha var bedre enn granaten i bc2. I bf2 og bf1942 fikk man mye oftere granatkills , i bc2 er det sjelden den gir noen bra nytte annet enn å høre etter om det er folk i området man kaster granaten. I brink kan man cocke og skyte granaten.

Nå har det vel aldri vært ett problem å ta ut HW som infaterist i Battlefield serien :lol:

Nope.. Du bare fyller en bil full av C4 og satser på at du kommer fram :lol:

Det er ikke som infanterist - det er "se jeg griner igjen".

Fikset den for deg :lol:

Nå har det vel aldri vært ett problem å ta ut HW som infaterist i Battlefield serien :lol:

Wow - du klarer å endre en quote før du poster? Hva vil du frem til? Jeg skjønner at du tar det hardt at jeg mener at C4 på jeep/buggy/atv/uav etc er utrolig talentløst, trolig fordi det er den eneste måten du klarer å ta ut hardware på, men dersom du hadde trenet litt så hadde du oppdaget at det er utrolig lett å ta ut hardware også uten å lame i de fleste tilfeller i BC2 samtidig som fi i hardware har en viss sjanse til å forsvare seg. Jeg skjønner dog ikke hvorfor du ikke kan argumentere med hva som gjør "C4 taktikken" så bra og på hvilken måte det beriker gameplayet fremfor å på mislykket vis forsøke å gjøre narr av mine meninger.

Wow - du klarer å endre en quote før du poster? Hva vil du frem til? Jeg skjønner at du tar det hardt at jeg mener at C4 på jeep/buggy/atv/uav etc er utrolig talentløst, trolig fordi det er den eneste måten du klarer å ta ut hardware på, men dersom du hadde trenet litt så hadde du oppdaget at det er utrolig lett å ta ut hardware også uten å lame i de fleste tilfeller i BC2 samtidig som fi i hardware har en viss sjanse til å forsvare seg. Jeg skjønner dog ikke hvorfor du ikke kan argumentere med hva som gjør "C4 taktikken" så bra og på hvilken måte det beriker gameplayet fremfor å på mislykket vis forsøke å gjøre narr av mine meninger.

Så lenge det funker så er det vel greit?

Hele poenget ditt med at c4 bil er lame er: (Jeg lister opp det du selv har sagt ingame)

- Går ikke an å forsvare seg mot.

- Er for lett.

- Ødelegger spillegleden for et HELT lag.

Deler det opp, så det ikke blir noen missforståelser her.

Forsvare seg mot c4 bil:

- Ta en kikk i TPS view av og til.

- Lær deg hvor c4 bil kan komme fra, spesielt i initial.

- Ha med deg en gunner som klarer å si "bail out" eller skyte meg.

- Ha et lag som spotter.

C4 bil er for lett, er ikke noe skillz lizzom!

- 2 skudd med AT4 + exp-perk tar ut en tank.

- 1 eller 2 miner tar ut en tank. Må jo ha masse skills for å spamme miner på bakken da!

- Møte tank der gunner hopper ut med AT4 og skyter også. Kjempe enkelt å ta ut tank da altså!

Alt det der er lett, om noe, like lett som c4 bil. Krever ikke akkurat mye skills noe av det jeg nevnte nå, så er vel lameing det også.

Ødelegger spillegleden for et helt lag (Du selv som har sagt dette ingame)

- Hvordan ødelegger jeg spillegleden til et helt lag ved å ta ut en sopp i tank?

- Du sammenlikner selv c4 bil med baserape, og mener det er like ille. Hvordan?

- Om det er så mange som mener det samme som deg, hvorfor har jeg aldri før hørt noen klage på det? (Før du begynte altså)

Folk bruker c4 bil taktikken av en enkel grunn: Den er effektiv, folk må være noenlunde oppegående for å ta deg ut, også er det jo kjempegøy å jakte tank med en liten ATV :lol:

Jeg veit ikke hvordan du spiller, men når jeg spiller prøver jeg å gi fienden min minst mulig fordeler, og ha flest av dem selv, samtidig som det er fairplay. Og det er jo pga at jeg vil overleve, jeg vil vinne og jeg vil ha det gøy.

Det som derimot ødelegger spillergleden til folk, er når du whiner om dette og andre emner ingame. For det er jo ikke bare c4 bil som er slitsomt har jeg skjønt.

Og btw, "gjøre narr av mine meninger", hva gjør du når du uprovosert kaller meg en drittunge i chaten ingame? Bare fordi jeg forsvare c4 bil taktikk?

Samme greia begynte å skje med min gamle maskin i sommer. Skrudde opp+rensa powersupplyen+gpu, satt volten på ram og ram speeds manuelt i BIOS. Da løste det seg ved ett mirakel.

Hvor finner du de rette verdiene? Manualen til hovedkortet eller på ram produsentens nettside? Jeg har selv tenkt å gjøre dette, men finner ikke noe sted hvor jeg kan få tak i disse verdiene (jeg har ikke giddet å lese hovedkort manualen).

Maskinen har kjørt fint i over 3 år nå, så det er fryktelig rart. Merket forresten i dag at CPU peaker 80c ved høy load og at at Core#0 er på 56c idle. Kanskje dette krasjer maskinen? Er uansett interessert i å sjekke frekvenser, fordi jeg klarer ikke å krasje pcen samme hvor mye stress test o.l. jeg kjører på den. Det skjer helt random utenfor tests.

lol scav, jævla SVT-hipster som bare kan software

Please, jeg har jo skiftet kjølepasta på skjermkortet mitt! Jeg eier også et loddesett! Jeg er bare ikke særlig flink :lol:

Typisk pisspreik fra en wow nørd! LOL

Hvor finner du de rette verdiene? Manualen til hovedkortet eller på ram produsentens nettside? Jeg har selv tenkt å gjøre dette, men finner ikke noe sted hvor jeg kan få tak i disse verdiene (jeg har ikke giddet å lese hovedkort manualen).

Maskinen har kjørt fint i over 3 år nå, så det er fryktelig rart. Merket forresten i dag at CPU peaker 80c ved høy load og at at Core#0 er på 56c idle. Kanskje dette krasjer maskinen? Er uansett interessert i å sjekke frekvenser, fordi jeg klarer ikke å krasje pcen samme hvor mye stress test o.l. jeg kjører på den. Det skjer helt random utenfor tests.

Sjekk ram brikkene via google så finner du verdiene raskt. Jeg hadde også en stabil pc i flere år før den begynte helt random å crashe. Så gikk jeg igjennom BIOS'n, og fant ettervert ut at automatiske instillinger ikke passet best med de ram brikkene som var i maskinen. Min cpu går også opptil 80 grader på full load (fra 45-50 idle), så jeg vil si at temperaturene på din cpu er helt ok.

Jeg endret de 4 første verdiene som ofte er nevnt på ram brikker, 5-5-5-15 i mitt tilfelle, med 2.1 volt. Verdiene BIOS ga automatisk, var på 8-8-8-27, og 1.8 volt..

Takker! :lol:

Bare hyggelig, håper det hjelper da slik det gjorde for meg :lol:

Jeg glemte en ting! Sjekk hvilken hastighet ram'en er på før de andre speed innstillingene endres. I mitt tilfelle kjørte jeg (BIOS satt automatisk) ram'en på 1066 som er max for de brikkene, og da skal 5-5-5-15 brukes. (faens BIOS som kjørte skikkelig treigt i forhold på auto på de andre innstillingene)

Jeg fikk en liten "aha" opplevelse av den opplevelsen alright. Nå har jeg expandert horisonten når det gjelder BIOS knowledge ^

Memtest er ett must å ha, men det hjalp ikke for meg i mitt tilfelle. Om det er fail på selve ram'en så finner den fort ut om det er det. Men når det kommer til optimaliserte innstillinger, så sa den ingenting om det til meg. Der hjalp google mest til.