Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dimind

Keyboard-buggen

Recommended Posts

Siden vi ikke skulle diskutere bugs i den andre tråden (Samletråd : Bugs), lager jeg en egen.

Først..yay...bra spill.

men sliter enormt med at jeg flytter meg uten at jeg trykker på noen knapper, den går til høyre og venstre hele tiden. Det hjelper å smashe alle knappene på tastaturet, emn etter 2+ sek er det tilbake. Leste en plass noe om å disable joystick....fant ingen mulighet for det i options.

Noen som har tips?

har du joystick, gamingpad, GuitarHero gitar eller anne utstyr tilkobla?

I såfall burde du prøve å koble det frå, eller delete joystick binds under settings.

Hadde same problem til eg gjorde dette (gjekk rundt i ring)

Nope, har ingenting utenom mus/tastatur.

MEN :-) ... Leste litt mer rundt omkring, og det ser ut som det KAN være en ATI bug. Leste at de som oppdaterte skjermkortdriver, løste problemet. Og for min del løste det problemet (ser det ut som hvertfall ). Har ikke opplevd det siste timen jeg spilte, før kom det hvert 15'ende sekund

Hvilke drivere oppdaterte du til?

Har ATI 4890, så da ble det:

ATI Catalyst™ 10.1 Suite for Windows 7 (64 bit)

Har spilt i noen timer etter det, og har ikke sett noe mer til buggen. Stabilt spill nå, kun noen få CTD :-)

Har samme problem, men kjører nVidia :)

Samme her. ATI 4870.

jævlig irriterende å plutselig springe inn i line of fire eller snurre/rygge med tank :)

haha, i know how u are feeling. Enda værre hvis du sitter i et heli tho tongue.png

Hadde dette problemet med 9.12 driveren til ATI. Ser ut til at det løste seg med 10.1.

Hvordan dette kan være relatert til skjermkortdriver har jeg likevel problemer med å forstå...

Kan være en av funksjoenen i kortet som har med alt fra rendring til detlaje oppsett.

ATI kort har jo nye drivere hver gang ett spill kommer ut, må jo seriøst være noe av de mest kompliserte driverenne til noe kort.

OK, ja, jeg vet at nVidia's drivere er ikke bedre, herregud, er jo flere linjer kode i dem enn der er i kjernen til Windows NT4.

Men det er noe som skjer, intermittent, eller en bisak ved explosjon eller noe, som gjør at drivera får kontroll på mer enn de skal.

Skjermkort drivere skal jo bare tolke hva spill koden sier og vise dette på skjermen, det at de rett og slett tar over kontrollen, er mer....skremmende...

Ligger det skjult kommando funksjon i ATI's drivere så NSA kan ta over alle datamaskiner?? :)

1.: Er det BARE ATI kort som påvirkes av dette.

2.: Enviroment - Det er ikke anet koblet til PC enn mus, skjerm, lydkabel og tastatur.

3.: Påvirkning innad i spillet: er det noe spesielt som skjer når dette skjer, feks nær miss, treff, noen som blir truffet, explosjoner og slikt?

jeg annbefaller vi prøver og logge dette bedre.

Mal v.1, modifiser den gjerne.

CPU:

Skjermkort:

Driver skjermkort:

Lydkort i bruk (Internt/add on):

Hva er koblet til PC:

Begivenhet (hva skjedde når dette skjedde):

Problem (Nøyaktig hva skjer):

Har du en quickfix (Alt+tab feks?):

Som nevnt over, jeg kjører nVidia. Men har ikke merket problemet etter at jeg plugget ut joysticken. Får bare droppe å fly heli.