Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PzN

Hellfragger Liga kun for toppspillerne?

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7499&g2_serialNumber=1

Vi begynner nå å bli klare for fjerde sesong av Hellfragger Liga, men et viktig spørsmål har dukket opp i Counter Strike: Source-miljøet: Har Hellfragger lagt det til rette slik at kun de gode spillerne får fremgang og erfaring, og samtidig glemt de mindre ukjente klanene?

Veldig bra artikkel mr. P - z - N!

Synes du traff spikeren på hodet - og er helt enig i det du sier om behovet for en kvalikk.

Kommer her med en liten oppfordring til folka i miljøet:

Går du på en datarelatert utdanning og skal ha et hovedprosjekt snart?

Kjenner du kanskje noen som gjør det?

Eller er du rett og slett bare glad i å programmere litt?

Vi kommer til å se oss rundt etter noen som kan hjelpe oss med å kode et enkelt ligasystem, som også håndterer klaner og spillere.

Dette vil gjøre jobben med Hellfragger Liga MYE enklere, samtidig som det åpner for å arrangere en divisjon til.

Dette blir nok IKKE betalt arbeid, siden vi er en veldedig organisasjon, men en liten påskjønnelse vil det garantert bli.

I tillegg vil den / de som gjør dette få alt han trenger av input fra de dyktige folka i Norsk e-Sport / Multigamer!

Ber ikke om noe svar her, men om du har noen tanker rundt dette; send meg gjerne en PM!

Fin artikken=), bra med kvalikks til neste år. flere divisjoner kan også ha stor betyding, da får kanskje de mindre gode klanene noe mer å spille for?

problemet med to divisjoner er jo at den laveste divisjonen kommer til å bli preget av MASSIVE lineup changes. Merket det selv når jeg hostet NWGL

Helt klart, TommyM!

Det er også derfor vi ikke vil starte noe slikt før vi har et system som kan holde styr på slikt.

Å drive en divisjon til manuelt, er nesten ikke mulig å gjennomføre.

Har ikke MG/NeS lisens på et slikt liga/cup/ladder-system som Hellfragger kan låne via Community Nanny-samarbeidet, eller er det det systemet som det snakkes om ovenfor og som trenger videreutvikling/tilpassing til Hellfragger.no sitt formål?

Vi har testet ut flere "out of the box"-løsninger, også et par som MG har vært så trivelige å snuse opp for oss.

Det hele koker som regel ned til at de er laget med tanke på spesifikke arrangmenter, slik at de ikke passer helt våre behov / har mangler.

Eller at de rett og slett er laget så omfattende at det blir et himla rot når man skal implementere det.

Siden HF og MG.no nå kjører på Drupal, og BF.no er på vei over i nær fremtid, ønsker vi et veldig enkelt og kompakt system som en drupal-modul for fullstendig integrering mot portalene :grr:

Flott artikkel! Jeg liker hvordan enkeltspillere blir intervjuet og man virkelig får frem meninger fra menneskene i klanmiljøet.

Og det må da være en enorm mulighet for de som driver med programmering å kunne lage til et system for hellfragger. Høres kanskje litt håpløst ut, "hva har jeg igjen for det" på en måte.. Men gud bedre meg så mye man lærer og så mange man kan lære fra! Her er det jo bare å hive seg rundt imo.

ps: ble skrevet kommentar av vedkommende artikkelen ble dedikert til under selve nyheten. Kunne brakt den inn i forumet her?

Kommer her med en liten oppfordring til folka i miljøet:

Går du på en datarelatert utdanning og skal ha et hovedprosjekt snart?

Kjenner du kanskje noen som gjør det?

Eller er du rett og slett bare glad i å programmere litt?

Vi kommer til å se oss rundt etter noen som kan hjelpe oss med å kode et enkelt ligasystem, som også håndterer klaner og spillere.

Dette vil gjøre jobben med Hellfragger Liga MYE enklere, samtidig som det åpner for å arrangere en divisjon til.

Dette blir nok IKKE betalt arbeid, siden vi er en veldedig organisasjon, men en liten påskjønnelse vil det garantert bli.

I tillegg vil den / de som gjør dette få alt han trenger av input fra de dyktige folka i Norsk e-Sport / Multigamer!

Ber ikke om noe svar her, men om du har noen tanker rundt dette; send meg gjerne en PM!

Dette hørtes bra ut, for jeg har faktisk savnet et slikt oppsett. Anbefaler noen å bite på her, da HF er en flott gjeng! Gratisarbeid er ganske lite sammenlignet med daglig ros av Entreri og PzN :grr:

Og det må da være en enorm mulighet for de som driver med programmering å kunne lage til et system for hellfragger. Høres kanskje litt håpløst ut, "hva har jeg igjen for det"

Jeg hadde gjerne gjot det, hvis jeg hadde hatt tid og kunnskap.

ett par år til så kanskje :grr:

Og det må da være en enorm mulighet for de som driver med programmering å kunne lage til et system for hellfragger. Høres kanskje litt håpløst ut, "hva har jeg igjen for det"

Jeg hadde gjerne gjot det, hvis jeg hadde hatt tid og kunnskap.

ett par år til så kanskje :grr:

Eg tenker egentlig det samme, vis eg hadde hatt tid, og all kunnskapen som trengs så hadde eg gjort det med en gang. Har litt kunnskap, men ikkje nok, men driver å "leker" med programering og litt database (som egentlig e det viktigste i dette tilfelle?)

Men å drive noe proft, e mye vanskeligere, men gi meg et år så skal eg alltids greie å skrape sammen noe :grr:

Men OT, bra skrevet, gir mye svar. Og syntes selv de som mener det e veldig VIP kan slutte å klage. De som e med i toppen har kjempet seg oppover uten en liga å se opp til, uten all den hjelpen CSS miljøet får fra HF no. Vis du e dedikert nok, kommer du deg oppover. Skjønner virkelig hva dere mener, siden å spille fotball uten en liga e kjedelig, ja du har treningskamper, men det blir aldri det samme.

Så skjønner problemet, men eSport generelt e mye vanskeligere å kjempe seg opp i enn større idretter som Fotball, etc.

At det bare e invite denne gangen, e som de sier uheldig, men handler om tidsproblemer! Så folk burde forstå at det ikkje e noe de egentlig vil!

Det er vanskelig men ikke umulig å hevde seg i norge... Det er bare å bite tennene sammen, pracce ofte og produktivt så kommer resultatene etterhvert og man blir bedre betraket av "topplagene". Det viktigste uansett sammenheng er at man holder sammen og holder seg aktiv.

Jeg syntes det er så moro at folk whiner å står i på de som faktisk gjør noe. *Hei du som jobber livet av deg for at vi i alle fall har noe'. Det er ikke nok!*

Altså det er bare en løsning:

CSS community må få ut fingeren å faktisk ta i ett tak selv. Jeg har vært her lenge og stadig ser jeg at det er kun de samme som om og om igjen er de eneste som tar i ett tak for at dere "andre" skal ha noe å drive med på fritiden. Også på toppen av det så whines det på at de ikke gjør nok.

Tips: Ta i ett tak selv, så kanskje du forstår.

(Dette innlegget er rettet mot enkelte, Om du føler deg truffet så gjelder den antagelig for deg... :grr: )

EDIT: for å være ærlig så forstår jeg ikke hvordan noen av disse ildsjelene gidder å arrangere noe som helst for dere (på TG etc) etter all dritten dere har sagt om dem de siste dagene.

hmm..

Eg må egentllig sei at eg likte at dere fjerna kvalikkcupane pga enkelte ting som :

Det gjer deg mer motivasjon til å holde sammen (holder vi ikkje sammen får vi ikkje vera med i hf-ligaen og det suger)

Med kvalliker er det vell sikkert 70 % mixer og 30% claner. noe som også er sykt feigt for dei som er clan og ikkje kommer med. derfor liker eg også årtes liga pga det ikkje er noen mixer med.

Folk hadde blitt mye strengere på kravene sine når dei søker folk til klan og dermed hadde færre teams folda.

Ein anna ting som burde vert ein regel for, er at vist eit lag folder under ligaen, så blir dei utestengt neste sesong.(vist 3 av dei som var i den clanen som folda lager ny clan, burde denne også vert utestengt) dette kan også gjøre at teams holder lengre sammen.

Altså eg vil ikkje sei at det er ein liga for TOPTEAMSA.. alle har muligheten til å kvalifsere seg( i dei ligaene som har vert til nå) så har du holdt sammen lenge så kommer du lett med i hfligaen. Har ingenting å sei om det er 2 high skilla 1 mid skilla og 2 lowskilla folk som er med så lenge dei har bygd seg opp ein spillestil og eit teamplay. men selvfølgelig har dei holdt så lenge sammen så tviler eg på at noen er low. det eg mente var at så lenge du finner folka du liker å spille med så har det ikkje noe å si vilken skilla DU eller DEI er når dere starter klanen. For i Norge er det kun samhold som trengst.. har du samhold så har du også teamplay og komunikasjon som er dei 2 viktigaste tingene i teams i css Norge.. altså om dei 3 beste i norge er genrelt bedre spillere all over så seier det vel seg sjølv koffor dei er dei beste (sammhold + IQ/AIM = RESULTAT)

Ein 2.divisjon hadde ikkje vert dumt heller. men eg trur ikkje det hadde vert noe tess. Er ingen av TOPteamsa som hadde gidde å specca 2.divisjons kamper "for dei er jo dårligare enn toplaga" men dette kunne jo gjitt dei __TEAMSA__ som ikkje kom med i 1.divisjon ein sjangse til å vise seg fram (selv om eg ikkje trur det hadde vert så mange som specca dei kampene)

Hva om dere hadde såtte opp noen Hellfragger gather clanmixer ?(lol sykt navn)

altså invitet folk/sett opp ein vote for hvem som burde fått vert med til clanmix som dere mener har potensial og la dem game med "Topspillerene" i norge?

"clanmixen" hadde fått 1 veke til å pracce 1 map som dere i hellfragger velger ut.

dei får velge sjølv kor mye dei vil pracce den veka,men hadde dere satt ein premie til vinnaren så hadde jo kansje det blitt litt seriøst.

Det må selvsagt vera 2 teams så er er 2 eksempler:

eks på team1 : DROZO og Zeek + 3 invita

eks på team2 : Warclown og gem + 3 invita

dette trur eg hadde blitt spennade og morro å sett på .. trenger ikkje å vera så ofte men kansje eit par ganger i halvåret :grr:

så kunne dere hatt eit sånt system at vinnaren står og den "clanmixen" som vinner flest kamper hadde spilt finale på hflan mot 2.plassen også kunne premien vert på eks 5000kr til topspillerene som takk for at dei gadd å gjøre dette for "underdogsa"

SORRY EG ER VELDIG DÅRLIG TIL Å FORKLARE

Hilsen TEXYREXY

Edited by TeXreX

Haha, så da blir det altså "toppspillerne" sin oppgave og spille med randoms som blir vota fram av andre?

Skulle likt å sett warclown eller en annen sitte og pracce med nye ukjente spillere hver uke :grr:

Men kunne vel kanskje vært noe i den duren :grr:

Folk kunne laget sine egne mixer og så bli votet fram? Istedetfor å binde en "toppspiller" til å måtte spille med folk han ikke kjenner osv.

Haha, så da blir det altså "toppspillerne" sin oppgave og spille med randoms som blir vota fram av andre?

Skulle likt å sett warclown eller en annen sitte og pracce med nye ukjente spillere hver uke :grr:

Men kunne vel kanskje vært noe i den duren :grr:

Folk kunne laget sine egne mixer og så bli votet fram? Istedetfor å binde en "toppspiller" til å måtte spille med folk han ikke kjenner osv.

var liksom for å utvikle spillerene. du blir ikkje best på 1 veka. men du kan lære mye . og om du vinner så er jo det 1 uke til ?? men for at dei skal giddet tenkte eg at det hadde vert nice om det hadde blitt ein finale og då hadde dei toppspillarene fått premie og dei som var votet fram bare fått æren av å kunne bli bedre. men som sagt. dette var eit forslag ikkje korleis det nødvendigvis SKAL vera.. er ikkje sikkert hf har tid til noe sånt som dette heller, var ikkje frekt meint mot hellfragger asso. at dei ikkje gjør nokk for css norge.. var bare noe artige greier eg kom på menst eg skreiv..

Takk for alt dere gjør Hellfragger.. gleder meg til å følge med på årtes liga

Er jo selfølgelig frivillige topspillere som må være med på noe slikt da, skal jo ikke tvinge noen til å pracce med randoms.

Men hadde vært kult opplegg hvis man hadde hatt toppspillere som ville likt å bidratt med et slikt oppdrag.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...