Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ravn

Vinn BF: BC2-beta!

Recommended Posts

Say what? Spillet byr jo på ordentlig våpen og krigsfølelse. Er jo milevis bedre enn noen andre BF spill. Kuler har ordentlig fysikk så du må beregne avstand til og med, og det meste er ødeleggbart. Hvis BF3 ikke bruker samme engine så vil det aldri kunne slå dette her. BF2 er så arkade og urealistisk som man får det :D

nå er en gammel mann forvirret....bf3 ? når kommer det ? Så dette BC2 er bare en teaser ?

bc1 og bc2 er Dice's prioritet for konsoll massene. BF3 driver de på og lage ja, og blir KUN for pc.

Du ser jo hvor mange problemer Dice had med frostbite engine, når de ikke klarer og levere den for PC, hvor ble det av bf1943?

bare den blir bra så er det greit for meg :D BF43 så noe amputert ut ja :D

Syns at BC2 er ganske nærme BF2 jeg. Det største ankepunktet er at det er ikke så mye nytt bortsett fra at du kan sprenge hull i vegger.

Edit: Jeg synes også at BF43 slik det fungerer nå på PS3 er ganske greit. Det er mer ett spill man hopper inn i for å fragge litt når man har noen minutter å slå ihjel.

Med mine ~1000 timer Battlefield 2, kommer jeg på et spesielt Battlefield-moment som jeg alltid tenker på når jeg hører "Battlefield 2".

Dette var under demo-perioden, før spillet hadde kommet ut i butikk.

Jeg husker jeg hoppet ut i fallskjerm over midten av kartet Gulf of Oman, og seilte sakte mot Hotell-bygningen bevæpnet med M24-rifla.

Der oppe satt jeg i timevis med et glis om munnen og skjøt huet av folk! Det tror jeg flere kan kjenne seg igjen i!

Den desidert herligste spillopplevelsen, når spillet var nytt og u-utforsket.

Syns at BC2 er ganske nærme BF2 jeg. Det største ankepunktet er at det er ikke så mye nytt bortsett fra at du kan sprenge hull i vegger.

Edit: Jeg synes også at BF43 slik det fungerer nå på PS3 er ganske greit. Det er mer ett spill man hopper inn i for å fragge litt når man har noen minutter å slå ihjel.

Nei nekter å godta dette hehe. Eneste de spillene har til felles er vel moderne krigføring og at du kan joine Squads? Der stopper vel likheten for BC2 er bedre på alle punkter og leverer der BF2 manglet. BF2 er så arkade som man får det, jeg virkelig liker ikke det spillet der. Det har 0 skuddfølelse og føler man spiller krigsversjonen av Tøydukke Anna. 0 fysikkfølelse og folk hopper og spretter med helautomatiske våpen. Skyter med Barret sniperen .50cal og treffer foten til en fiende, han snur seg og rekker fingeren til deg og løper videre som ingenting har hendt. Så utrolig provoserende spill.

BC2 forbedrer og gjør alt bedre spør du meg.

• Realistiske animasjoner når man beveger seg som fører til en mer troverdig opplevelse.
  • Realistiske lyder som får deg til å virkelig føle man er i krigen, øresus og skikkelig smell fra våpen noe veldig få spill klarer å gjenskape.
  • Ufattelig bra fysikk noe som var totalt fraværende i BF2. Her har kuler bane i luften sånn at du kan beregne og plassere kulene på flere kilometersavstand. Kuler smeller i vegger og lager fysisk skade på omgivelsene. En Tank kan f.eks rive ned en hel bygning som du gjømmer deg i. Dette erfarte jeg senest igår da laget mitt tok dekning i et hus (3-etasjer vel legg og merke) og så hører jeg bare et smell fra helvete og halve bygninger bare raser sammen over hodet mitt. Alt pga et saftig skudd fra en Abrahams Tank.

Ja, det er selvsagt forskjeller, men hvis man tar alle FPS i hele verden og sammenligner med BC2 så er det BF2 og BF2142 som er mest likt. Det er masse forbedringer, men en dreven BF2 spiller finner seg raskt til rette.

Hvis noen fortsatt har lyst på en nøkkel så har jeg en ekstra! Pm meg :D send gjerne med ditt super mario moment. Hahaha :D har bare en så førstemann får... Hvis det er tomt for nøkler her så er jo det super mulighet:)

Mitt beste battlefield-moment?

BFGeeks.dk arrangerte en BF2-turnering som var åpen for alle lag. Rekordmange lag signet seg opp og til og med gamle ringrever gjorde et comeback kun for denne 5on5-turneringen. Vi i xGx hadde på den tiden vært inne i en god periode og var vel med å regne blant i toppsjiktet sånn på forhånd, men med lag som Dignitas, NextGen og det beryktede US-laget Nextlevel etc. etc. var det mange som kunne ta det hele hjem.

Det viste seg tidlig at det amerikanske laget forsøkte å ta en spansk en. Det sto ingenting i reglene om at spillere kunne byttes i løpet av matchen eller at de som eneste amerikanske lag kunne benytte seg av europeiske spillere (sin.uk og C-Sh0t) når rundene spiltes på europeiske servere og et helamerikansk lag på deres amerikanske servere. Dette skapte furore iom. at de uansett hadde 2 med ekstremt lav ping på europeiske servere, 2 europeere og 3 amerikanere, mens de på sin amerikanske server hadde 5 amerikanere. Dette gjorde det "urettferdig" for alle som var med da alle opplevde å spille med 200+ i ping på deres server, men 2 av deres spiller hadde ping helt ned til 20 på europeiske servere. Denne rulefuckingen gjorde alle irriterte, men lite kunne gjøres da ingenting sto spesifisert i reglene.

Innledningsrundene begynte og favorittene tok med seg enkle seiere hjem. Man hørte hele tiden rykter om at Nextlevel bare gikk videre som følge av spillerbyttingen deres på serverbytte, og i semfinalen skulle de møte NextGen (kanskje den største favoritten). Nextlevel slo NextGen forholdsvis enkelt og NextGenspillerne var selvsagt rasende etter å ha blitt exploited til tap, men lite kunne gjøres. Vi, xGx, møtte Dignitas i semifinalen, og selv om Nazgul hadde 200 i ping så han måtte erstattes, vant vi greit og skulle møte hatlaget Nextlevel i finalen.

Det var ikke måte på whine og debatt på fora rundt omkring hvorvidt Nextlevel "jukset" seg videre, og vi visste at det ville bli en vanskelig jobb. Reglene for kampen ble bestemt at en side på hvert map skulle spilles på hver server. Dvs. 1 runde mashtuur og oman på deres US server (mot fem US-spillere) og 1 runde mashtuur og oman på vår server (mot 2 .eu og 3 .us).

Vi startet på deres server og tapte med 60 tickets elns som US på Oman. Vi byttet til Mashtuur og tapte med ca. 80 tickets som US der. Totalt lå vi under 140-0. Vi byttet til vår server og deres velkjente .eu-spillere dukket opp og erstattet to av deres spillere. På Oman kjører vi over dem, tar 3 av 4 flagg som MEC tidlig og setter inn støtet for tidlig fullcap. Vi fullcaper 94-0 og vi vet vi har seieren i lommen. Så begynner dramatikken, en av deres spillere falt visstnok ut 15 sek før vi vinner matchen, og de hevder de krevde pause. Det hadde ikke gjort noen forskjell da vedkommende nettopp hadde blitt drept og hadde ikke rukket spawne inn engang, men de greide etter mange timers whine å be om RS av runden. Vi ble forbannet, vi visste at 94-0 blir vanskelig å gjøre om igjen. Neste runde vinner vi bare med 54-0 elns og stillingen er 140-54 før siste runde på Mashtuur. Vi må derfor ha 87 tickets eller mer som MEC for å vinne matchen. Vi KJØRER tidenes overkjøring, vi får begge initialflaggene og de har bare main igjen. Ticketsene faller og presset er fortsatt på oss. Vi pusher på og tar US main, i mellomtiden har de tatt North Bridge. Ticketsene er på rundt 120. Vi spotter høna deres i vår MEC-main, en suicider hjem mens resten pusher på North Bridge. De får nesten grået MEC main, men vi får tatt SL og jeg husker jeg pusher via CPLveien fra kanalen via steinen og opp til flagget på North Bridge. Der står siste gjenlevende US, BeaVer (?) og jeg pusher inn i flagg og får grået flagget. 110-0 står det på ticketsene, og vi har vunnet 164-140 - det umulige ble et faktum. Vi hadde nettopp slått verdens mest forhatte lag. Legendariske sitater som høres bla. i team9-filmen ("lolololol" etc) ble gjentatt og stemningen var helt vill på VT. Jeg hadde gåsehud over hele meg.

Uten tvil mitt beste minne fra Battlefield. Fan va skönt.

Noen som har lyst på en kode til PS3-betaen?

Den som først sender meg en PM med korrekt svar får koden :grr:

Hva heter BF-spillet som har kommet til Xbox, Xbox 360 og PS2?

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...