Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kurre

Post en sang: Elektronisk

Recommended Posts

Hehe jaaa det er ikke helt min gate når det kommer til elektronisk musikk.. :p Men folk har jo forskjellig smak..

Hørte denne på en av mine venners film i Annecy. Syns den var ganske nice. God lyd i kinoen!

Aphex er digg!

Jeg trykker bare på den Special BBcode knappen og velger media :p Så får man [media ] og [/media ] med linken mellom

Prøvde å rette på nydusja sin nå, for å hjelpe - han må være sperra for å kunne poste media elns

Å for en deilig beat cri. Den blir og høre pÅ en del fremover.

Fra chill til uber hard, en norsk fyr har laget en mix med DnB og neo. Sykt bra lagd og noe av det beste jeg har hørt pÅ lenge.

Så etter at jeg ble forelska i So Close med Kidnap kid måtte jeg kikke på resten av låtene på samme lable. Alt er jo elektronisk, så var ikke vits å finne frem platespillere og mixern - prøvde en kort mix i Sony Acid. Det var en utfordring og ganske vanskelig :p Så mixen ble litt unaturlig lang noen steder og fordi jeg ikke hadde lært meg å styre bass, mellomtone og diskant ble noen av overgangene litt crappy.

Noen andre som lager mixer og sånt elektronisk? Hva brukes?

Kort tullingmix laget i Acid (Sound Cloud)

Hørte en del igjennom og jeg syns det funka :)

Selv har jeg prøvd meg litt i FL studio, tidligere Fruity Loops. Det er et ganske avansert musikkproduksjonsprogram med muligheter for mange plugins som simulerer diverse greier.

Dette er en track fra Mount Kimbie som også kommer til Øya festivalen i år. Får nok ikke sett dem siden jeg har nada ticketos.. Musikken er gjerne litt spesiell men ai laik itt!

edit: Det er vel egentlig mer instrumentelt enn elektronisk når jeg tenker meg om.. :p

Ganske smooth mix fra Magda

Magda is a typically indefinable character. Commandeering her own sound alongside label Items & Things she runs with Marc Houle and Troy Pierce, Magda’s multi layered sounds signify a refusal to sit still, a determination to constantly push boundaries. From neck snapping funk to sporadic acid and future disco, the metallic feel of stripped back Detroit techno runs through like a watermark.

Kanskje noen her kan hjelpe meg litt, på jobben i dag ble jeg inntrodusert for ei jente/dame som het Miranda.

Hørte på en del låter og synes spesielt en av di var fengende, husker jeg ikke helt feil var det en mix med to andre folk (trur han ene het noe med alex), låta gikk ganske tidlig over i noe sinnsvak felegnukking (elektro-fele) lignende opplegg.

Noen som veit hva jeg sikter etter? :)