Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arthalion

Arthalion skal ha nytt tastatur

Recommended Posts

Som tittelen sier skal jeg kjøpe meg et nytt tastatur, ettersom jeg egentlig burde byttet for flere år siden (jeg sitter for øyeblikket på et 5.5 år gammelt, trådløst medietastatur fra Logitech). Men jeg er usikker på hvilket jeg skal velge.

For øyeblikket vurderer jeg følgende tastatur:

Microsoft Sidewinder X6

Logitech G15v2

Razer Lycosa

Sidewinderen virker spennende, med tanke på den avtagbare numpaden, pris, gode macromuligheter (selv om jeg egentlig bryr meg filla om dette er det jo en bonus) og komfort (av det jeg har lest).

G15 er litt dyr synes jeg, så den må virkelig være et bedre alternativ for at jeg skal velge det. Ellers virker det som et solid og godt gjennomført tastatur, med gode macromuligheter.

Lycosaen er også veldig spennende med tanke på design, antighosting (dog bare rundt wasd-området), komfort og pris. Macromulighetene er dårligere her, men som sagt, macroer er uviktig.

De viktigste kriteriene for meg ved valg av tastatur er:

- Pris. Jeg ønsker ikke å bruke altfor mye penger på dette. Selvsagt, om et tastatur er veldig mye bedre enn et annet kan jeg kanskje strekke meg litt ekstra. Jeg ser for meg prisklassen rundt Lycoza og Sidewinder.

- Multimediaknapper. Jeg har opp gjennom årene blitt avhengig å ha media-knapper for styring av musikk, volum, etc.

- Tastekomfort. Komforten ved skriving er veldig viktig for meg, kanskje det viktigste.

- Ghosting! Jeg har vært uheldig tidligere ved kjøp av tastatur at jeg opplever ghosting. Dette har jeg sett meg lei, og er derfor litt kresen på dette.

- Kvalitet. Jeg ønsker at tastaturet skal vare lengst mulig, og kvaliteten på tastaturet bør altså være god nok.

Jeg ønsker gjerne å få noen anbefalinger og råd, og kanskje noen tips på andre valgmuligheter. Merk at jeg ønsker skikkelige tilbakemeldinger med begrunnelser og egne synspunkter.

Jeg sitter med microsoft sitt x6, og bare se hvor god jeg er :blush:

Men serriøst. Et godt tastatur. Kan annbefales på det sterkeste.

Har prøvd G15, men bytta til x6. Likte helt klart X6 best jeg da.

Multimedie knappene var perfekte til mitt bruk. God volum knapp

og de fleste andre duppeditter.

Btw, x6 har fått umåtelig mye bank av meg, uten å ta nevneverdig skade av det :boxed:

hello-kitty-keyboard.jpg

Altså, hvorfor kaste bort masse penger når jeg passer ræva di med medicgun og du herjer vilt med denne?

Edited by Freeplay

Har selv G15v1 og er veldig fornøyd med det :blush:

Jeg har det og jeg må inderlig si at jeg savner : <> ÆØÅ tastene!!!

Ellers er det et helt greit tastatur

hello-kitty-keyboard.jpg

Altså, hvorfor kaste bort masse penger når jeg passer ræva di med medicgun og du herjer vilt med denne?

Haha tenkt og gått på lan med det og eid alle sammen :boxed:

Hva med den der

Logitec G19

Logitech-Intros-G19-Keyboard-G9x-Mouse-and-G35-Headset-4.jpg

Dette er min lille anbefaling. ' /> Meget god mellomting mellom V1 & V2 av logitecg G15.

Har også brukt X6 over en lengre periode, og det er helt klart et genialt tastatur det også. (men det tåler ikke "alt" du kan gi av juling p

/Wipe

- Tastekomfort. Komforten ved skriving er veldig viktig for meg, kanskje det viktigste.

Da velger du Logitech Illuminated. Det er det beste tastaturet jeg noensinne har hatt når det gjelder skriving. Det har noen mediaknapper også.

Velger å ikke svare på dette siden du ligger ut megaspoilers på blockbusters, /shoo.

Lycosa. Du må enten være Iron Man eller Joey Jordison får å utnytte de skyskraper-tastene til G15.

For øyeblikket heller det mot sidewinderen eller lycosaen.

Dog blir prisen for lycosaen inkl frakt over 150 spenn høyere enn sidewinderen.

Så ser ut som om det blir sidewinderen om ingen har noen forferdelig dårlige erfaringer med det.

Så litt på logitech illuminated, men jeg synes ikke det virket som ettastatur som passet helt til meg.

Edit: da ble det Sidewinderen. Har lest litt ekstra rundt og sett at mange anbefaler sidewinderen framfor lycosaen. Har heller ingen erfaring med razer tidligere, men har hatt gode erfaringer med microsoft sitt utstyr