Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Plaindog

Problemer med Nextgentel

Recommended Posts

Kjære Nextgentel

Jeg har i en lang periode vært tilhenger av NGT. Dere har levert gode og stabile linjer med god hastighet og vært rask til å gi tilbakemeldinger når man har trengt det.

Men nå er denne tiden desverre over.

I en periode har linjen vært veldig ustabil. Man blir frakoblet fra linjen med jevne mellomrom, ofte midt i en streaming eller om man spiller med kamerater på nettet. Ved kontakt med dere så får man heller ikke noe svar på dette. Og det er uholdbart.

Derfor sa jeg opp mitt abonnement med dere og vil nå gå over til en av deres konkurrenter. Det samme vil flere av mine venner også gjøre. Fremover nå kommer jeg ikke til å anbefale Nextgentel til noen.

Lykke til videre Nextgentel.

Vennlig hilsen

Morten

(Tidligere fornøyd kunde)

Flere som har trøbbel med Nextgentel? Synes de er blitt dårligere og dårligere

Hehe den var FIN :lol:

Hadde telenor en stund samme problemet igrunn med de også. Lovet og løg hele tiden.

Nå har jeg Altibox med Haugaland Kraft 10/10 . Og har vel alldrig vært mere fornøyd. Dønn stabile linjer kjempe god tv boks og kvalitet. Og ikke minst service!

Nei 100% fornøyd!

Hadde telenor en stund samme problemet igrunn med de også. Lovet og løg hele tiden.

Nå har jeg Altibox med Haugaland Kraft 10/10 . Og har vel alldrig vært mere fornøyd. Dønn stabile linjer kjempe god tv boks og kvalitet. Og ikke minst service!

Nei 100% fornøyd!

Altibox fra Vikenfiber her. Herlig stabilt, og digge hastigheter (30/30) >D

Hadde NGT første året jeg bodde på hybel. Fikk i beste fall tredjedelen av kapasiteten det var betalt for, i enkelte tilfeller også nede i tiendedelen i flere dager. Med på lasset fulgte en horribel ping (opptil 60 bare til sentralen). Mye av det verste var at det heller ikke var noe jeg kunne gjøre, da det ikke var mitt abonnement (eieren gjorde lite med det). Det var også den tida jeg var aktiv med BF2 (som til tider var helt uspillbart), og ble vel kjent for et visst raseri der som følge av nettet.>D

Gikk over til Telenor, som leverte varene, men til en ganske stiv pris. Har nå Ventelo Bluecom, som leverer like mye og like bra som Telenor gjorde, men til 200 kr mindre i måneden. :lol:

Hjemme er det installert bredbåndstelefon fra NGT. Til tider er det ekstreme mengder packetloss (høres i form av mye tuting på linja; høres ut som noen trykker på knappene på telefonen på den andre siden. Og setninger kan komme ut som det reneste Yoda-språk, da et og annet ord kanskje var en tur innom Statene før det fant veien tilbake et sekund seinere.)

Det ble ihvertfall levert en rekke klager, uten at NGT helt visste hva de kunne gjøre med det. Blir vel takk og farvel til det abonnementet, hvis det ikke er oppsagt allerede.

NGT ble for store altfor raskt. Er vel noe av det samme som er i ferd å skje med flyselskapet Norwegian også; la oss håpe de takler det bedre.

Nei 100% fornøyd!

Samme her, Lyse<3

Har du noe mer historikk (feilmeldinger og repons osv), eller er det bare det at en tidligere stabil linje plutselig ikke lenger er stabil? Jeg spør fordi det er så mange ting som kan påvirke linjen, og ikke alt er innenfor NextGenTels kontroll (eller ansvarsområde). Hvis f.eks det har skjedd noe mer skjermingen av kabelen inn til deg, så er det Telenor som har ansvaret, selv om NGT leverer internett-linjen.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg jobber innenfor bransjen, og jeg synes at mange har litt for lett for å skylde på internett-leverandøren, uten å sjekke hvor feilen ligger.

Jeg vet selvsagt at NGT har lang historie når det gjelder dårlig kundeservice; dessuten jeg jobber faktisk hos en av NGTs erkekonkurrenter. Derfor ville det vært veldig lett å jatte med på det du sier her, men jeg synes det du gir av info her er altfor vagt til at andre (eksisterende eller potensielle) kunder kan få noe konstruktivt ut av det.

Nettleverandøren burde uansett ha peiling på hva som kan være galt, og ta opp saken selv eller lede forbrukeren videre til de som har ansvaret for evt. utbedring. Har vært ute for at isolasjonen rundt nettkabelen inn til huset vårt har råtna og dermed skapt kortslutning, og jeg mener NGT fant ut at dette var feilen og sa at de ikke hadde mulighet til å gjøre noe med det. Men det var et sannelig herk å få Telenor (som er ansvarlig for infrastruktur) til å erstatte den når vi ikke har bredbånd hos dem. :lol:

Det er irrelevant hos hvem feilen ligger. Melder du som kunde inn en feil, så er det den du har abonnementet hos som er ansvarlig for å løse det. NGT skal ikke under noen omstendighet peke på en underleverandør - det er NGT som skal forvalte dette på veiene av kunden.

Likevel har jeg oppdaget at det er endel brukere rundt om som setter opp eget utstyr uten å vite hva de driver med, og dette skaper i mange tilfeller problemer med linjen. Det generelle her er at kompetansen på utstyret man har kjøpt og forvalter selv, ikke er god nok, som igjen resulterer i at kunden blir misfornøyd med leverandøren der de selv ikke har nok kunnskap om eget utstyr.

I de 4 siste årene har jeg testet en hel haug med forskjellige trådløse routere - som både er levert av internetleverandøren og som er kjøpt på Elkjøp. I mange tilfeller ser jeg at konfigurasjonen ikke er riktig eller god nok - firmware'n er ikke en gang oppgradert!

Jeg har alltid hatt Telenor, og kun en gang hatt problemer med nettet. En eneste gang.

Nå har jeg Get (fordi jeg må). NGT var også ett valg, men ble valgt bort fordi de ikke kunne levere på 4 uker.

Erfaringen med Get så langt er svært positivt.

Har delt linje med husverten, Altibox 10/10 fra BBKfiber, linja er ustabil ofte ca. hver dag i perioden 16.00-21.00, men det tror jeg kommer av lokale forhold (ungejævler som makser linja, høyst sannsynlig). :lol: Konfigureringsalternativene til modemet er heller sparsomme. QoS k0rr?

Har hatt linje fra Telenor, BKK, UPC/Get og NGT og alle har hatt sine svakheter. Telenor er vel det selskapet jeg har vært borti som er minst interessert i kundene sine, sett fra en kundes ståsted. At Telenor fikk med seg eierskapet på kobberet ut til sluttbrukerne når de ble blåruss-selskap er den største blemma norske politikere har fått til i IT-politikken i mine øyne. Det har holdt utbyggingen av ordentlig bredbånd tilbake så til de grader. >D

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er noe som jeg kan klandres for. Vet stort sett hva jeg gjør med utstyret etter 10 år som instruktør innenfor servere og nettverk. Til slutt når man bare et punkt der man bare sier stopp. Jeg orker ikke skrive ned korrespondanse og alt som er blitt gjort. Jeg driter egentlig i det hehe

Skjønner problemet.

Når jeg flytta for mange år siden, skulle jeg flytte abo til NGT over til ny leilighet. Ble lovet 3 uker overgang.

Jævla mange telefoner til en råtten support ( opp til 30-45 min ventetid) og lite svar. De hadde sendt saken til Telenor som skulle koble opp sentralen. Regningene datt i posten, og det kom og varsel om stengning av linja. Jeg hadde ikke fått noen linje enda, og betalte derfor heller ikke.

8 uker og trussel om å finne en annen leverandør eller dra til forbrukerrådet med klage om kontraktsbrudd ble det satt fart i sakene. Jeg forklarte at de som leverandør hadde ansvar å følge opp om at leveransen blir levert, og ga de det glatte lag om at de var noen late jævler som ikke brydde seg om kundene sine med den politikken de førte.

Da tok det ikke mange dagene før telenorduden var innom og og sjekka at linja var ok.

Har nå NGT, og har bare mistet forbindelsen 3-4 ganger de siste 2 år. Men den har som regel kommet tilbake innen kort tid. Akkurat no har jeg ikke noe slemt å si om de, men neste gang jeg flytter, er jeg usikker om jeg skal ha de flere ganger. Det er for dyrt i forhold til hva man får av linje fra de.

jeg har telenor turbo. og jeg er fornøy med det. det svikter ca aldri. faktisk så er det på vinteren nettet egentlig klikker. fordi da raser en linje eller noe og de må fikse det. ellers så er det stort sett bra + at jeg synes kundesupporten er hjelpsom

Familyen hjemme har ngt, husker hvor dårlig det var. Nå har jeg 10\10 mbit fiber fra lyse, og har alltid mellom 2-10 i ping på hellfragger-serverne :blush: Utrolig kos.

Skal flytte til hjembyen nå, og regna med at jeg måtte tilbake til drittlinje! Har lenge lurt på hvor bajs det ville bli, og hvordan jeg skulle takle det. Heldigvis kom det en representant fra EB og skulle selge altibox-fiber :boxed: Dvs 10\10 eller 30\30 fremover, hurra! Innen en måned, sa dem. Får håpe de klarer å holde det da.

20/2 fra ventelo i Bodø. aldrig hatt noe form for problemer med linja. og den leverte etter en rask samtale i startfasen med en teknikker.

100/100 fra Bredbandsbolaget i sverige. leverer ikke altid max. men det er ikke noe jeg egentlig legger merke til :boxed:

Har akkurat samme problem som trådstarter. NGT er rett og slett bare dritt og talentløse. Vurderer sterkt å bytte.

Står routeren din på det første telefonpunktet i leiligheten? Hvis ikke, så kan det skape problemer. Og har du eventuelt en fast/trådløs telefon koblet til, så kan denne også skape krøll.

Som NGT kunde i mange år har jeg også erfart at linjene varierer fra bosted til bosted. Noene steder fungerer alt fin fint, mens andre plasser så stopper det opp i tide og utide.

Jeg får fiber til høsten/vinteren hihi :boxed::blush: :blush:

Det eg hatar mest med NGT, er servicen. Då vi bestilte internett i Oslo, skulle vi få installatør på døra innan tre veker. Fire veker gjekk, og vi ringte. Fekk som svar at det ikkje var mogeleg for oss å få internett. Det gjekk berre ikkje an der vi budde (Holbergs Plass), fekk vi høyre. NGT sa dei hadde sendt mail om dette, men den mottok vi aldri. Etter litt research ringte vi tilbake og sa at det absolutt skulle vere mogeleg for oss å få nett. Fekk eit OK tilbake, og vi måtte vente fire nye veker før vi endeleg fekk internett. Ein mørk periode i livet mitt.

Har også Haugaland Kraft Altibox. Er som alle andre jeg har pratet med, 110% fornøyd. Veldig stabil linje, ikke hatt noe problemer med det i de årene jeg har brukt det. Hadde NGT før, med de samme problemene som deg. Var når jeg gama WoW hardcore, og disconnecta i raids osv. Ble mildt sagt forbanna. Fikk service folk fra NGT hjem for å se på det, "men her var jo alt fint." Dårlig service imo, gogo Haugaland Kraft!

Edited by Zappzi

Aldri hatt problemer med NGT. Fikk til og med 10mbit, når jeg skulle ha 6. For samma summen.

:boxed: