Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Spitfir3

Weed

Recommended Posts

Heihei folkens.

Så nå har jeg i lengre tid lest meg opp på skadevirkningene av det psykoaktive stoffet THC som finnes i cannabis både fordi jeg har lyst til å prøve det og av ren nysgjerrighet. De fleste artikler jeg har kommet over konkluderer med at marijhuana enten er dritfarlig og gjør deg til en ravende psykopat eller at det kun er farlig hvis du røyker 20 kg. om dagen i ca. 500 år i strekk. Det å overdose på THC er kun mulig hvis man inntar stoffet intravenøst og forskere klarte ikke engang å påføre primater overdose når de i flere dager lot de stakkars apene sitte med gassmasker fulle av godrøyk

(apene fikk hjerneskader som følge av oksygenmangel, dette er det mange hasjmotstandere bruker som "bevis" når de sier marijhuana fungerer som et kjemisk lobotomeringsmiddel)

Hvis man derimot ser på alkohol, et rusmiddel som har fulgt får sivilisasjon siden dens spede begynnelse i egypt for mange, mange år siden kan man jo trekke fram flere studier som konkluderer med at stoffet dreper hjerneceller, er sterkt avhengighetsskapende og fører til antisosial og aggressiv oppførsel.

Så hvorfor er marijhuana så meget ulovlig mens øl og sprit ses på som en tradisjon og ofte havner i hendene på mindreårige?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...