Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
assa

Hovedkort Post Code 9.0

Recommended Posts

Hei

Idag tok jeg av sideplata på PCen for å blåse av Støv av PCen. Etter det kommer det bare Filkode på den lille LED Displayet

9.0

Hovedkortet er Abit AG8-V. Har prøved alt. Tatt alt unødvendig av og testet en og en med hver for seg (Komponenter), men samme Koden. tok alt av untatt CPUen men samme kode. Googlet litt og fant ut at folk har forskjelige menninger om dete.

Noen sier det er CPU overheating, Abit ser "Complete uGuru initial process AWARD BIOS take over booting job". Det er folk som har kontaktet Abit og fått ny brikke med ny BIOS men problemet fortsetter.

Kliker snart...er det noen som vet noe om dette Psot Code 9.0 Problemet?

takk på forhånd (håper noen vet noe angående dette)

EDIT: Fant ut at BIOSen var Dead!....så nå står jeg på en sikkelig Blindvei sad.png Kjønner ikke hvordan BIOS Brikken kunne klikke etter en vanlig Blåsing med luft...Helt bananas spør du meg!

Statisk elektrisitet. (Er 99%sikker.)

Cmos-teknologien i bios-brikkene er spess følsom for slik.

Når jeg fikler inni PCene mine passer jeg alltid på å ta på en jordet dings flere ganger mens jeg holder på , for å blø av sataiske ladninger som bygger seg opp.

Det lønner seg å ha på seg klær av kun EN type matreal. Foreksempel bare bomullklær.

T-skjorte av bomull under fleece-genser av polyester er forbudt. ( Da disse matrealene er langt fra hverandre på den tribo-elektriske skala.)

Tja. Statisk eL er flyktige greier.

Prøvd å tatt brikken ut og inn av sokkelen ? Eller fikle med jumperen for resetting av bios ? ( Dårlig kontakt ?)