Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nildo

Voks

Recommended Posts

Hei hei!

Jeg har ganske tykt hår. Altså jeg får en stor mengde hår på hodet når noen uker har gått siden forrige klipp. Jeg har nå bestemt meg for å spare litt, men vet jeg trenger en slags voks for å ha en viss kontroll på det. Men håret blir ikke særlig pent med de fleste type vokser, og alt for mye voks gjør at det blir nasty.

Vil ha en slags naturlig feel, men en voks som kan kontrollere håret litt. Altså, noen som vet noen gode vokser som passer til en kar som har lytt tykt hår og som vil ha litt lengde. Vil ikke ha en fullkommen "gele-look".

Jeg trodde Renati var perfekt for meg helt til jeg prøvde Sebastian Craft Clay

Lett å fordele, og håret blir ikke klissete og tungt etterpå. Håret føles helt nydusjet og luftig ut, men det er fortsatt like formbart som om du nettopp tok oppi voksen.

:lol:

Spør frisøren og kjøp av henne/han. Du bør stusse det litt selv om du sparer sånn at du ikke ser ut som en lassis.

Anbefaler på det sterkeste ID Hard Gold eller ID Ekstrem Titanium. Finnes ikke bedre hårvoks! Kan kjøpes på Chess :lol:

Har du litt langt hår kan du prøve Renati Rock Hard. Blir den for sterk eller du vil ha litt mer "glans" kan du prøve å blande ut med litt Renati Strong Hold. :lol:

Er ikke ID paste da, PzN? Paste er vel for litt kortere hår sånn som jeg har skjønt det.

jeg bruker selv renati rock hard, og kombinerer ofte med fudge, evt hårspray hvis jeg skal ut. er ikke akkurat en superfan av sebastian generelt sett, håret ser veldig tørt ut! men sant nok at det er lett å forme og den blir ikke klissete.

Når mister en Dax-bruker håret sitt sånn ca.?

Og hva bruker du får å få ut Dax'en? Husker jeg nesten måtte ty til flammer når jeg brukte Dax.

Voks blir automatisk veldig unaturlig på alle slags hår. Det klistrer hårstråene sammen og man får veldig stiv følelse. Gele og spray gjør også håret stivt.

Vil anbefale deg å bruke stylingkrem, dette er veldig lett og du bare gnir det inn i håret, masser håret lett gjennom fingrene.

Ikke kjøp på butikken men gå hos frisøren.

Skal du ha det beste så kjøper du Silky Dirt som er laget av Jonathan Antin. Dette er noe det beste du kan ha i håret. Du kan style håret men håret faller naturlig, det blir ikke noe kunstig over det og du beholder din naturlige glans.

hb_jon_pic_0405.jpg

Er ikke ID paste da, PzN? Paste er vel for litt kortere hår sånn som jeg har skjønt det.

Fungerer på langt hår også - bare spør RunkAlot :lol:

Anbefaler på det sterkeste ID Hard Gold

Ja, den er svært bra. Bruker den selv. Men den er ikke allverdens medgjørlig når håret overstiger 5 cm.

Les resten av posten min så anbefaler jeg også Extreme Titanium (den med grå topp)

Og hva bruker du for å få ut Dax'en? Husker jeg nesten måtte ty til flammer når jeg brukte Dax.

Har aldri skjønt maset med å få ut dax-voksen av håret. Hvorfor ta den i når du absolutt skal ha den ut? Den er i helt til den går ut av seg selv etter noen dager om du vakser håret som normalt. Om du bare skal bruke voks 1 dag og aldri mer - så må man jo ikke finne på å bruke dax i det hele tatt.

forstår ikke hvorfor folk bruker renati, den tørker jo vekk og forsvinner etter 1 time, og så er du like langt. Har prøvd ganske mange av de "vanlige" hår gelene og voksene man får kjøpt, og synes nesten alle holder så ufattelig dårlig, nice look i noen få timer, og så er det fram med boksen igjen :lol: (hvis man er tilfeldigvis har den tilgjengelig) Bruker selv nå garnier fructis surf hair. Den og "søster" gelen, holder lenge nok for min del. Bruker du GF surf hair holder du fasongen litt over 24 timer hvis du bruker sånn middels mye voks, og får sånn matt saltvann look i håret, du kan også forme håret til en hvis grad. Har ganske tett og kort hår selv, så noen timer etter jeg har tatt i surf hair voksen, så ser det ut som om håret "vokser" i den fasongen.

Hvordan er det med holdbarheten for Sebastian Craft Clay, ID Hard Gold, ID Ekstrem Titanium og Dax?

Bruker Renati Rock Hard selv og er fornøyd

Denne sammen med en form for saltvannsspray!

Hvordan er det med holdbarheten for Sebastian Craft Clay, ID Hard Gold, ID Ekstrem Titanium og Dax?

Sebastian Craft Clay er like formbar hele dagen uansett hvilket vær du utsetter håret for. Selv har jeg vandret i både kraftig vind og regnstorm, men voksen verken tørker ut eller renner bort. (overrasket over hvor godt den tåler vann) Den er helt fin neste dag også, men jeg må dusje håret hver dag uansett pga den forferdelige sovesveisen min :lol:

Og hva bruker du for å få ut Dax'en? Husker jeg nesten måtte ty til flammer når jeg brukte Dax.

Har aldri skjønt maset med å få ut dax-voksen av håret. Hvorfor ta den i når du absolutt skal ha den ut? Den er i helt til den går ut av seg selv etter noen dager om du vakser håret som normalt. Om du bare skal bruke voks 1 dag og aldri mer - så må man jo ikke finne på å bruke dax i det hele tatt.

om man vil ha hår store deler av livet (i motsetning til qed) så må man ikke bruke den. hodebunnen får ikke "puste" og man blir tynnere i stussen

Er det noen over 12 som har voks i mer enn en dag? Ihvertfall på meg, så ser det helt jævlig ut om jeg ikke dusjer den ut hver dag.