Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Plaindog

Ytringsfriheten i Norge

Recommended Posts

Jeg lurer på hvorfor det tilsynelatende nå er HELT OK å nevne etnisitet i motsetning til f.eks når ransmenn og voldtektsmenn har vært på ferde.

Kontekst. Dersom du sikter på opptøyene i Oslo nå, så får du servert etter juridiske bestemmelser den informasjon som er akseptabel angående gjerningspersonene. Er det noe gale med dette?

Det er absolutt ingenting i veien for å opplyse om etnisitet når det gjelder kriminelle handlinger, noe som er tilfelle ved de fleste ran og voldtekter. Hvordan kan dette være støtende? Man har ikke noe medhold om hva som angår rasisme ved å nevne etnisitet av konkrete handlinger, da denne beskrivelsen er fullstendig objektiv og beskriver der faktiske forholdet. Om man begrunner ved fremmedfrykt, ja vel, i så fall er det den tilsynelatende manglende dømmekraft som viser seg akkurat der og da.

Uansett, om det er første, andre, tredje eller - til og med - fjerdegenerasjons innvandrere som stod for størsteparten av opptøyene. Tusen forbannade takk for at dere viser den respekt vi virkelig fortjener etter å ha tatt deg/dine inn i det norske samfunn. Liker du ikke Norge eller at Oslo sender ut vårt norske 'opprørspoliti' når du lager faen og kvalme hvor du pisser den gjestfrihet vi har vist deg rett i tryne, så selg huset og bilen (om du har dette), betal tilbake trygdebidragene dersom du har fått dette og dra deg til helvete utenfor våre grenser.

Dette gjelder også for etniske nordmenn.

jeg ser ikke noe problem i å belyse etnisitet, poenget min gode herre er at etnisitet har nærmest aldri blitt nevnt når det er snakk om voldtekt, ran osv, helt inntil nå, dette er jeg helt overbevist om at er en nøye kalkulert hendelse for å generere sympati med herrefolket, hva eksakt tror du Siv Jensen og co gjør på bilderberger møtene? jævlene har planlagt dette i årevis.

Sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge

Foøvrig fint at ytringsfriheten heller ikke gjelder her på forumet :lol:

psykopolitiske agenter som ikke vet at de er det selv befinner seg over alt.

Utrolig dumt av dem å ødlegge tilfeldige forettninger på den måten. Det setter deres folkeslag og deres sak i et veldig dårlig lys.

Som nevnt tidligere her burde staten ta av støtten til Palestina for å betale ødeleggelsene.

Sukk, hvor er Hells Angels når vi trenger dem.

leser at flere var under 18 år..hvor er foreldrene her som lar barna reke rundt i oslo på en sånn "farlig" kveld ?

Gårsdagens opptrinn belyser et voksende problem i Norge. Det vitner om en rimelig fiendtlig innstilling som tydeligvis mange unge innvandrere har mot Norge, og de unges innstilling er veldig ofte en refleksjon av den generelle innstillingen. De unge påvirkes av hva de hører de voksne snakke om rundt middagsbordet hjemme etc.

Ikke noe godt kommer ut av det som skjedde i går. Ingenting.

Enig, og dette er et problem som bør tas opp til debatt. Derfor bør en ikke feie slikt under teppet i frykt for å henge ut noen eller bli beskyldt for rasisme. Hvis vi ikke tør å diskutere dette åpent så ignorer vi problemet og det fører ihvertfall ikke noe godt med seg.

Vi får høre med frankrike og nederland, kanskje de kan gi oss noen gode råd...gudene skal vite at de har mye erfaring med dette. Det virker faktisk som et voksende problem i hele europa...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=546028

Faen meg på tide at politiet får lov til å bruke makt.

Nå er de jo bare som snille bestefedre å regne.

Gi dem gevær med gummikuler, vannkanoner, for å være ærlig kan de godt stå på takene med skarpt for min del.

Dette avskummet burde miste enhver rettighet når de bestemmer seg for å drive hærverk og pøbelstreker, så burde være fritt frem for politiet å skyte for å "disable" dem.

pga av de 2 av pøblene var palestinere? :lol:

edit: den ene palestineren..

Tenkte på midt-østen generelt siden det var så mange derfra som var innblannet.

@beep

De fleste fra Young Guns og B-gjengen er fra eller har røtter fra midt-østen og når de gjør slikt som de gjorde i går er det mange Nordmenn som har lett for å dra alle under samme kam og bli forbannet på alle muslimer.

Det er sikkert mange som ikke har fulgt med engang og bare regner med at siden disse opptøyene var i sammenheng med Gaza-saken, var det nok Palestinere som stod bak det meste av hærværket.

Og det er synd.

=(

Dette blir som å si at alle svarte er voldelige locos på grunn av rase-opptøyene i LA i 92 etter Rodney King ble banka opp av ørten purk

Iflg VG har politiet har arrestert et trettitalls ungdommer fra 16 til 27 år der ALLE de arresterte har palestinsk bakgrunn. Er ikke dette mennesker som har rømt fra vold og krig? Var hensikten å bringe dette til Norge?

Var ikke det jeg leste istad men.

45 arresterte, 2 etnisk norske, 1 palestiner og resten en salig blanding fra "muslimsk troende" nasjoner (iran, irak, marokko, tyrkia, somalia etc)

Bra for deg at du satt muslimske troende i gåsetegn, for jeg sitter på en del info om disse tullingene da svigermor er sjef for en av oslos største barnevernkontorer. For å si det sånn, der var det mye å gjøre i dag. Dette er bråkemakere som drar ned bare for å ha det kult å bråke litt. Har ingen ting med islam å gjøre, tror ikke noen av de har noe religiøs tilknytning i det hele tatt, det innebærer at de måtte lest en bok, og det ligger godt over deres mentale nivå.

Gårsdagens opptrinn belyser et voksende problem i Norge. Det vitner om en rimelig fiendtlig innstilling som tydeligvis mange unge innvandrere har mot Norge, og de unges innstilling er veldig ofte en refleksjon av den generelle innstillingen.

ja jøss! det er dokumentert at unges holdninger reflekterer generell holdning! Det er jo IKKE sånn at de fleste unge går gjennom faser av utvikling der de prøver å finne egen gruppe og plassering i samfunnet og med det tester ut radikale meninger både mot høyre og venstre... Beklager, men her må jeg bare få arrestere deg for du er på veldig tynn grunn. Har fått beskjed om å slutte linke til bøker fordi det vistnok er hersketeknikk, men å lese litt psykologi om holdning og atferd kan være godt for mange her inne tror jeg. Utrolig mange som generaliserer alt til personlighet og ikke omstendigheter, det kalles den fundamentale attribusjonsfeil, og er en av de første store psykologiske fenomener man lærer om, nettopp fordi så mange gjør feilen. Det er farlig.

Er hverken pro-Israel eller Palestina jeg. Drittland begge to, som ALDRI kommer til å klare å nå en enighet uten intervensjon.

Ytringsfrihet er vel et fremmedord på Gaza og har vært helt siden Israel okkupertet landområdet...

Tviler på at ytringsfriheten i Norge blir svekket etter at en haug pakkiser løper rundt og hyler og tror de er så kule.

Måtte le godt da jeg så et par unge pakkisdamer hoppe på det israelske flagget....de vet jo knapt hva mannen deres heter...

Gårsdagens opptrinn belyser et voksende problem i Norge. Det vitner om en rimelig fiendtlig innstilling som tydeligvis mange unge innvandrere har mot Norge, og de unges innstilling er veldig ofte en refleksjon av den generelle innstillingen.

ja jøss! det er dokumentert at unges holdninger reflekterer generell holdning! Det er jo IKKE sånn at de fleste unge går gjennom faser av utvikling der de prøver å finne egen gruppe og plassering i samfunnet og med det tester ut radikale meninger både mot høyre og venstre...

Da jeg var i militæret var jeg med på foropptak til KFOR (altså Kossovo Force), og der snakket de litt om dette. Når soldatene var på patrulje, fikk de en pekepinn på hvordan holdningen var blant lokalbefolkningen ved å se på hvordan barna reagerte mot dem. De voksne var ikke alltid så enkle å lese på dette, men de merket det fort på barna som f.eks enten kom og lekte med soldatene eller kastet stein på dem. Barn setter seg ikke inn i politikk; de tar med seg holdningene de får hjemmefra. Dette synes jeg virker logisk.

Jeg tror ikke de som gikk "amok" på demonstrasjonene i går er typen til å engasjere seg politisk i det hele tatt, verken mot høyre eller venstre. Jeg tror heller ikke de er av typen som eksperimenterer med forskjellige grupper. De er nok ganske fastlåst i det jeg antar er gjengspire-miljøet. Unge gutter med innvandrerbakgrunn som faller utenfor. De lærer seg ikke språket ordentlig, har ikke noe særlig med etnisk norske venner, har kanskje vært utsatt for litt lett hverdagsrasisme (jeg vet jeg ikke er så veldig glad i 'tøffe' innvandrerungdom, og det vises helt sikkert på kroppsspråket mitt).

Alt dette, kombinert med mye raseri og hat de har for konflikten (krigen?) i Gaza, og det faktum at politiet beskytter jødene tror jeg faller i dårlig smak. Hadde de følt at de levde i et trygt og godt samfunn og var glad i Norge tror jeg neppe de hadde rasert Karl Johan. Hvis de ikke er glad i Norge, hva er de da? På bakgrunn av dette, tror jeg det rår en del dårlige - og kanskje t.o.m også fiendtlige - innstillinger mot den norske stat.

Beklager, men her må jeg bare få arrestere deg for du er på veldig tynn grunn. Har fått beskjed om å slutte linke til bøker fordi det vistnok er hersketeknikk, men å lese litt psykologi om holdning og atferd kan være godt for mange her inne tror jeg. Utrolig mange som generaliserer alt til personlighet og ikke omstendigheter, det kalles den fundamentale attribusjonsfeil, og er en av de første store psykologiske fenomener man lærer om, nettopp fordi så mange gjør feilen. Det er farlig.

Jeg vil jo ikke gjøre noen feil, men jeg tror det er lett å overanalysere også... noe jeg kanskje har gjort selv! :lol:

Bra for deg at du satt muslimske troende i gåsetegn, for jeg sitter på en del info om disse tullingene da svigermor er sjef for en av oslos største barnevernkontorer. For å si det sånn, der var det mye å gjøre i dag. Dette er bråkemakere som drar ned bare for å ha det kult å bråke litt. Har ingen ting med islam å gjøre, tror ikke noen av de har noe religiøs tilknytning i det hele tatt, det innebærer at de måtte lest en bok, og det ligger godt over deres mentale nivå.

Ingen tvil, dette er ikke fok fra vesten, Vi sluttet å hive stein på hverandre på 1500 tallet.

Jeg gidder ikke bry meg lengre jeg. Kommer aldri til å komme noen løsning på det uansett. De får bare holde på til de utrydder seg selv. Når de 2 siste dreper hverandre skal jeg stå der og si "Ha-ha. Hva var det jeg sa!"

Forøvrig skulle vi ha innført en immigrasjons lov som var slik at om en innvandrer begikk et lovbrudd, samme om det var å stjele et brød eller noe mer alvorlig, så blei de deportert øyeblikkelig.

er jo bare å adoptere amerikansk lov om innvandring med Green Card. Har du fått innvilget et green card så kan du bo og jobbe i landet og etter 5 år kan du ta en borgerskaps-prøve å bli en norsk statsborger. Begår du lovbrudd i løpet av de 5 årene (eller frem til du har fullført prøven) så blir du deportert. Inntil fullt borgerskap er innvilget får man ikke nyte av trygdeordningen, men må benytte seg av et forsikringssystem (får man innvilget opphold i ett schengen-land har man det i alle, så det er jo åpenbart at det er en grunn Norge alltid velges....trygdesystemet vårt).

Det ville ihvertfall begrenset antall villige innvandrere drastisk. Samme systemet gjelder dem som kommer som flyktninger, de får samme behandlingen som flyktninger får i dag, men selv om de får opphold så må de ta prøven for å få fullt borgerskap og den må du vente i 5 år for å få ta og lovbrudd i "vente-perioden" resulterer i deportasjon.

jeg kaller det positiv oppmuntring til god oppførsel

ved lovbrudd mener jeg lovbrudd som gir fengselstraff, betinget eller ubetinget. lovbrudd som gir en bot vil kun gi en bot

Tipper at mange av de Palestina-vennlige heller vil lage bråk enn å faktisk støtte Palestinas sak, det er ihvertfall det de gjør i praksis.

Religion vs religion, folkeslag vs folkeslag. Alle finner opp dårlige unnskyldninger til å skape slagsmål og hærverk. Folk tåler rett og slett ikke at andre er annerledes, de finner bare opp grunner til å skape slagsmål og hærverk.

Hadde all religion vært borte og alle hadde vært av samme folkeslag, ville noen uansett funet på noe for å skape konflikter. Menneskeheten er krigslysten, og de fredelige blir dratt inn i hele sulamitten.