Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arex_x

U-fred på Gaza. Over 200 drept.

Recommended Posts

Det var nå voldsomt så fint vi skulle snakke om Hamas da qed, de blir ikke akkurat sett på som helter av alle da, men akkurat det er noe som bedrer seg over tid for de siden de som tør å heve stemmen sin mot de blir drept. Er også passe lei av denne "vold avler vold" filosofien din(men du er sikkert lei av min ufølsomhet ovenfor hundrevis av døde palestinere også). For å ikke snakke om at du tror at diplomati er eneste løsning.

Dette er ikke Kardemomme by eller Hakkebakke skogen, dette er den virkelige verden, den samme verden der 6 milliarder mennesker (stadig økende) hovedsaklig bryr seg om seg selv og sine. I denne verden så har en stor religion de siste 100årene gått igjennom en "tilbake til røttene" prosess. For de mest ekstreme representantene for denne religionen så er det en selvfølge at man skal overta verden og spesielt den bittelille flekken av land som Israel utgjør. Dette gjelder uansett hvor få palestinere Israel hadde drept i motangrepene sine.

Hvis du ikke kan forstå at Hamas ikke er fornøyd før Israel er utslettet, og jødene slaktet ned så får det bare være. Du prøver igjen å gi et bilde av at palestinerne på ingen måte er ansvarlig for sine handlinger eller har fri vilje, men bare reagerer på det Israel gjør. Sett deg selv i Hamas sin ledelse qed, når du beslutter at det skal skytes haugevis av raketter inn i Israel, tror du at du kommer til å bli belønnet med penger, mat, strøm osv, eller tror du at Israel til slutt får nok og kommer for å ta deg uansett hvor mange barn du bruker som skjold ?

Jeg skjønner godt at IDF blir lei hele menneskeskjoldtaktikken, og i denne krigen ser ut til å ofre en god del sivile liv. Det er bare trist å lese om hvordan du tror at Hamas er uovervinnelige. Den faktiske realitet er at diplomati i denne konflikten betyr våpenhvile= oppbygningstid til neste angrep på Israel. Dessverre kommer nok denne krigen sannsynligvis til å ende som alle de andre. Tilslutt så trekker Israel seg tilbake pga presset fra verdenssamfunnet, og om et par år så har vi hele greia på nytt igjen. Inkludert vår diskusjon her på forumet. Menneskets evne til å lære av historien er dessverre ikkeeksisterende :lol:

EDIT av mod

Sånn, da kom det ned på ditt nivå. Israel kan trekke seg ut av områder de okkuperer i strid med folkeretten, så kan man begynne å snakke. Dessuten er det jo litt ufint å bombe fn skoler med høypresisjonsvåpen...

Dette er ikke Kardemomme by eller Hakkebakke skogen, dette er den virkelige verden, den samme verden der 6 milliarder mennesker (stadig økende) hovedsaklig bryr seg om seg selv og sine.
Nei det er det ikke: folkemorder
Sånn som det er nå, med Gaza stripen som en slags halvveis mikrostat totalt avhengig av hjelp fra resten av verden for å få tak i nødvendigheter, og en befolkning som er inni en veldig ond sirkel så ser jeg ingen løsninger som Israel kan iverksette som ville vært akseptabel for dem selv og resten av verden.

EDIT av mod Steiner

184 palestinere, inkludert 42 barn, har mistet livet og 650 er skadet siden starten på den militære aksjonen kalt ”Operasjon Sommerregn”. Omtrent halvparten av ofrene er sivile. Aksjonen ble iverksatt den 28. juli og kom som en følge av kidnappingen av en israelsk soldat. I løpet av angrepene ble 12 hus ødelagte og 3400 palestinere ble tvunget til å søke ly for bomber og granater.

2006

En liten observasjon jeg synes er vel verdt å merke seg. (Relevanse til topic kommer litt etterhvert).

Da første verdenskrig var over, dikterte seiersmaktene (dvs. USA, England og Frankrike) betingelsene for Tysklands kapitulasjon. Dette er kjent som Versaillestraktaten. Tyskland fikk skylden for krigen, og ble straffet med å gi opp mange landområder og i tillegg pålagt å betale enorme erstatningsmulkter.

Dette viste seg å være en svært dårlig avgjørelse.

Tyskere var svært misfornøyd med traktaten og opplevde den som ydmykende. I tillegg klarte ikke den tyske økonomien å bygge seg opp etter krigen, som førte til arbeidsledighet, fattigdom og enda mer misnøye. De sier at om ikke Hitler hadde kommet til maken og startet en krig, ville noen andre gjort det. På 30-tallet en gang sluttet Tyskland å betale erstatningene og bygget opp sin økonomi og sitt Wehrmacht, og vi fikk til slutt andre verdenskrig.

Det jeg ville illustrere her var at andre verdenskrig var en direkte konsekvens av første verdenskrig!

Etter andre verdenskrig samles på nytt seiersherrene seg, og de oppretter staten Israel på bekostning av noen ubetydelige, palestinske bønder. Vi får etterhvert opphavet til den pågående, tilsynelatende evigvarende konflikten vi har nå.

Vi har alle hørt at historien gjentar seg. Kan vi virkelig få WWIII som en direkte konsekvens av andre verdenskrig?

Beklager hvis det ble langt og litt off-topic. :lol:

Blir det WW3 så vil "skuddet i sarajevo" forflyttes til et sted i midt-østen, det er ikke særlig tvil om akkurat det. USA backer Israel og Russland vil mest sannsynlig stille seg på andre siden (begge med sine egne motiver som bakgrunn). Dermed vil man kunne dra inn en rekke land som Pakistan, India og også Kina og NK.

En slik krig tror jeg ville sprett seg ekstremt raskt og utviklet seg til et direkte oppgjør mellom "Vesten og resten".

At opprettelsen av Israel som en jødisk stat (sionismen) var et feilgrep er ganske lett å se i etterpåklokskapen, men er ikke akkurat noe man kan eller burde dvele på. Etterpåklokskap er i bunn og grunn meningsløs. Hva løsningen vil bli er vanskelig å si, men begge sidene i saken trenger en real attitude check.

Edit: Denne artikkelen var forøvrig litt interessant lesing: http://www.smh.com.au/news/opinion/shockin...1004100045.html

Edited by BcK

Andre Glucksmann er en profilert filosof, skribent og tidligere kommunist som nå står på høyresiden i fransk politikk. Han er sønn av to øst østerrikske jøder som flyktet til Frankrike da Hitler kom til makten:Denne karen har skrevet temmelig bra om denne saken her.

Til mod Steiner: Har du faktisk erstattet nesten alt som skral tann skrev med ditt eget ? Isåfall så er det temmelig merkelig gjort av deg.

Neida, han har bare fjernet usaklighetene :lol:

Det jeg mener er at så lenge Israel okkuperer land i strid med folkeretten, blir alt veldig vanskelig.

I forhold til det som skjer nå, er reaksjonen til Israel helt ute av proporsjoner. De som ikke greier å se det er det liksom ikke noe særlig vits i å diskutere med.

Ønsker Israel lykke til med det kommende mesterskapet i roing hvor de skal bortforklare en rakett med en 2 meters feilmargin som deiser inn i en bil som er tydelig markert i et ikke-militært område. :lol:

tipper lore kommer med en artikkel fra 2004 der en bil med kors på taket ble brukt som utskytningsrampe :lol:

Hehehe :lol: Tror faktisk ikke noe sånt har skjedd noen gang qed, så ville vært meningsløst for meg å lete etter en sånn artikkel. Det nærmeste vi kommer er vel at biler som skal komme med medisiner og mat har fraktet våpen.

Vet ikke hvorfor det skjedde. Tipper på at noen i IDF rett og slett gjorde en stor feil. Når de greier å drepe sine egne soldater og palestinske sivile pågrunn av at de kløner det til så greier de sikkert å skyte på norsk folkehjelp sine biler og av samme grunn. Det er absolutt veldig merkelig å greie noe sånt i et område der det ikke skal finnes militære mål.

Andre Glucksmann er en profilert filosof, skribent og tidligere kommunist som nå står på høyresiden i fransk politikk. Han er sønn av to øst østerrikske jøder som flyktet til Frankrike da Hitler kom til makten:Denne karen har skrevet temmelig bra om denne saken her.

Til mod Steiner: Har du faktisk erstattet nesten alt som skral tann skrev med ditt eget ? Isåfall så er det temmelig merkelig gjort av deg.

nei, jeg har sletta kommentarer og språk som ikke hører hjemme her dvs sletta det og erstattet det med setningen" edit Steiner" alt annet har han skrevet selv. Mulig det er dårlig moderering :lol:

Neida :lol: skral tann forklarte hva som hadde skjedd.

Sitter her å leser om oslobærmen (Blitzere) som går amokk som vanlig.

Er det ikke på tide at de stenger ned blitzhuset og kjører samtlige beboere rett i fengsel, pluss gi de massive bøter i millionklassen?

Er møkka lei å lese om dette mennesklige avskummet som ikke har noe bedre å bedrive fritiden med en hærverk og vold.

Skulle nesten ønske at jeg hadde butikk i Oslo sentrum slik at jeg kunne sitte på innsiden med en hagle å ta varmt imot de med åpne løp......

Har fire poser med bra kastestein, selges billig til palestina-sympatisører.

Hvorfor blir folk aggressive aper så fort de skal ytre sin mening om noe politisk eller ang religion?

Reagerer de også slik ellers i livet når de møter motgang. Imponerende i så fall.

Neste gang en gammel dame nekter å slippe meg forbi henne i køen på Rimmern så skal gebiss knuses, flaskene fly og blodet renne.

Enig med Allfader på det meste i denne tråden faktisk.

Sett meg dritt lei på bråkmakere, enten det måtte være blitzere, palestinere, a-b-c-gjengen, youngguns drittunger.

Av 45 anholdte så var 2 etniske. Bombe!

Politiet får vel knapt lov til å kaste tåregass om det skulle stå på livet.

DONT TAZE ME BRO!

ALLAH AKHBAR!

Dette har ingen ting med religion å gjøre talgmar, og hvis du bruker mer enn de to hjernecellene du anstrenger for å generalisere med, så hadde du skjønt såpass.

Eller er blitzerne muslimer i din verden? For det er de som er anholdt for mcdonaldsramponeringen og alt annet utenom israels ambassade, og grunnen til at de ikke kom seg dit er fordi politiet nektet de å oppholde seg der fordi man vet de er værst på å lage bråk.

Jeg er så forbanna drittlei alle rasshøla som driver og lager bråk i Oslo.

Nå får det faen meg være nok!

Jeg har i alle år "boikottet" Israel, dvs ikke handlet varer jeg vet kommer derfra, men det er det slutt på.

All sympati for palestinerne er borte. Om det er palestinere, blitzere, palestinakomiteer eller ymse muslimer som er skyld i det kunne ikke brydd meg mindre.

Og ang. det som skrives om at uskyldige kvinner og barn rammes av bombinga på Gaza sier jeg; Uskyldig og uskyldig fru Blom, det er fremtidige terrorister.

La bombene regne!

Dette har ingen ting med religion å gjøre talgmar, og hvis du bruker mer enn de to hjernecellene du anstrenger for å generalisere med, så hadde du skjønt såpass.

Eller er blitzerne muslimer i din verden? For det er de som er anholdt for mcdonaldsramponeringen og alt annet utenom israels ambassade, og grunnen til at de ikke kom seg dit er fordi politiet nektet de å oppholde seg der fordi man vet de er værst på å lage bråk.

Så jævlig selveid Qed. Les hva jeg skrev en gang til. Jeg snakker om mennesker generelt som blir kokos i hodet ang politikk eller religion. Voldelige fanatikere om du vil. (denne hendelsen handler jo helt klart bla om politikk). Sier ikke at DENNE hendelsen er ang religion.

Lær deg å lese før du prøver å disse meg.

Om jeg har 2 hjerneceller som anstrenger seg, så har evt du en halv hjernecelle som ligger drita nederst i nakken din med kronisk osteoporose. Ikke drit deg ut noe mer nå.

Hvorfor sitter du her og blærer? Har ikke du noen steiner du skulle kastet for å virke engasjert i politikk du ikke kan en dritt om? Tosk.