Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
reefix

Gaming recorder !

Recommended Posts

Hei alle sammen :D

Jeg har lyst og begynne og recorde gamingen min, og trenger og vite hvilke program som er best for og recorde for 1.6, og gjerne en link til download. :blush:

Hjelp meg.

Takk på forhånd :boxed:

Fraps funker. Nå tviler jeg på jeg har nyeste versjonen, men på min versjon settes hvertfall fps'en ned til Fraps sin record fps (som jeg har satt til 60).

Vet heller ikke med 1.6, men på Source kan man skrive "record <NAVN>"i console og dermed lage en demo du senere kan spille gjennom, gjøre hvert frame til et bilde, og senere sette sammen.

Det er hvertfall slik som gjøres i fragmovies. Det tar tid og plass på harddisken, men resultatet blir bra.

Om du kun tenker deg å lage noen nybegynner fragmovies eller bare recorde for morro skyld, kunne du jo gitt Fraps en liten sjanse.

Hvis du spiller Call of Duty, Quake, Unreal, Source eller andre spill basert på disse motorene er sjansen svært stor for at du kan recorde demoer i spillet. Dette påvirker performance i svært liten grad, og i noen spill kan du da spille inn med middels oppløsning og god FPS, og så rendre filmen etterpå med høy oppløsning og alle effekter på max (dette går ihvertfall i Enemy Territory .. har ikke forsøkt det i andre spill).

I Battlefield-serien og en del andre må du bruke andre verktøy, og da er vel Fraps det mest utbredte. Fraps påvirker imidlertid performance i spillet ganske kraftig. Du kan selvsagt også koble til eksternt utstyr som du kobler skjermkortet til, og som da recorder det som skjer på skjermen helt uten av det påvirker ytelsen, men hadde du sittet med sånt utstyr hadde du sikkert ikke spurt her. :D

/record <navn>

så skriver du ned på hvilket tidspunkt alle de gode klippene kommer, så bruker du fraps til å recorde, for n'te gang.

Ta opp demo

CS console: 'record demonavn' (som jeg sa, likegyldig)

Spille av demo (obligatorisk)

CS console: 'viewdemo demonavn' / 'playdemo demonavn'

Gjøre om til bilder (obligatorisk)

CS console: 'startmovie demonavn FPS' (FPS byttes ut med antall fps, anbefaler 30)

Gjøre om til film

I videomatch åpner du programmet, i programmet skal det være en mulighet for å importere bilder (så vidt jeg husker) så kan du velge et bilde fra cstrike-mappen din, eller eventuelt merke alle. Men regner med hvis du velger et, vil du få spørsmål om du vil importere hele "rangen".

Annet

Alt står i riktig rekkefølge.

Først recorder du, stoppes ved enten disconnect/avslutt eller 'stop' i console.

Demoen må spilles av for at den skal gjøres om til bilder, derfor skriver du først i console en av kommandoene over (viewdemo/playdemo). Når demoen starter bruker du kommandoen over (startmovie) for å gjøre om til bilder. Du starter selvfølgelig der du vil og stopper der du vil.

Merk: Jeg har satt ' på hver side av en kommando, de skal du ikke ha med.

Demonavn må byttes ut med det navnet du ønsker, og det navnet du brukte når du recordet.

Du kan også angi en hastighet for avspillingen og bildene.

Tror 1 er normal hastighet, og jo høyere tall jo fortere.

Eksempel:

'playdemo demonavn 2'

'viewdemo demonavn 2'

Det er slik jeg har gjort når jeg har tatt opp min fragmovie i 1.6