Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
JR

Idiotiske OL-grener

Recommended Posts

Spydkast er jo ganske teit. Andreas Torkildsen klarte jo gull der, flinke mannen. Han er nå Verdens flinkeste i å kaste en pinne opp mot og noen ganger over 90 meter. Alle de årene med trening er sikkert verdt det.

Det er jo det sport handler om. Kaste lengst, løpe fortest. Skjønner ikke hvorfor det er teit, men du skal få lov til å synes det. smile.png

Spydkast er jo ganske teit. Andreas Torkildsen klarte jo gull der, flinke mannen. Han er nå Verdens flinkeste i å kaste en pinne opp mot og noen ganger over 90 meter. Alle de årene med trening er sikkert verdt det.

Stort mye bedre med en sport om hvem som klarer å lande best i vann? Eller kaste en stein med et tau på?

Spyd er jo en av de få sportene som har en "mening" som de fleste andre friidretter har, bortsett fra kappgang. Hulemenn som kaster spyd for å drepe dyr, hoppe over en bekk, springe fra plass til plass, springe fort fra slemme dyr, hoppe over noe høyt etc.

1 medalje til han som er best til å svømme, 1 medalje til han som er best til å sloss, og 1 medalje til han som er best til å kaste ting.

Hvordan de svømmer, knep i slossingen og hva de kaster burde jo ikke ha noe å si. :lol:

Enig med Porta. Spydkast er noe av det teiteste de har med i OL.

Kanskje sammen med alle typer lagspill for kvinner, synkronsvømming, turn, rytmisk sportsgymnastikk, kappgang, kanopaddling.

Samt alle "slåss"-grener der de bruker masse beskyttelsesutstyr. Faen til pingler.

Det BMX-dritet de hadde med som testgren var også rimelig bortkasta.

Egentlig er bortimot all idrett med kvinner tragisk. Det burde ikke vært delt opp i kvinner/menn, burde bare vært "may the best person win".

Så hadde vi sluppet å se middelmådige prestasjoner fra kvinner.

Noe de skulle tatt med i OL er MMA. Det hadde faen meg vært noe. Sett Fedor mose en eller annen amerikaner i OL-finale hadde vært konge!

om det skulle være blandet med menn og kvinner ville vi ikke engang sett middelmådighet, ville blitt latterlig i noen år helt til damene sluttet med sport.

Min stemme går til grener som hesteridning som feks dressur- og sprangridning.

Her er det jo hestens fysiske egenskaper det står på, og litt rykk og napp i sæla`n fra en lubben kækse oppå.

Og så ser jeg ikke helt poenget med trampoline, kappgang, tae-kwon-do, vannpolo, pil&båga, kulestøt osv.

Men mest av alt syntes jeg kvinnelig friidrett er på trynet. Altså, i kvinnelig friidrett generelt så er det jo de "kvinnene" som er mest mulig mannlige som vinner. Her er det høyt testosteron-nivå som gjelder.

Kan jo like så godt inkludere gorillaer.

Nei få tilbake grener som tautrekking, saue-klipping og reke-skrelling. Da snakker vi skills.

Og så ser jeg ikke helt poenget med trampoline, kappgang, tae-kwon-do, vannpolo, pil&båga, kulestøt osv.

Tae-Kwon-Do hadde vært helt alright om de fjerna alt det pinglete sikkerhetsutstyret.

Altså jeg ser sport for å se folk skade seg eller andre, så han cubanske tae-kwon-do-mannen er dette OL's helt.

Det er også grunnen til at jeg hater v-stilen i hopping.. Var mange flere fall før i tiden, når de hoppa skikkelig.

hvorfor ser du på sport for å se folk bli skadet? Blir som å dra til aquaworld for å se folk bli skadet, er slettes ikke det det handler om.

Noe de skulle tatt med i OL er MMA. Det hadde faen meg vært noe. Sett Fedor mose en eller annen amerikaner i OL-finale hadde vært konge!

+1

hvorfor ser du på sport for å se folk bli skadet? Blir som å dra til aquaworld for å se folk bli skadet, er slettes ikke det det handler om.

Fordi det er god underholdning?

blablabla. masse rart

Haha, jeg lurer skikkelig på om du noen gang har fått deg noe...

^2k

rolleyes.gif Du forsto altså ikke poenget mitt? Det er sikkert god underholdning å se folk bli skadet, men sport er liksom ikke der folk er for å bli skadet, og derfor blir det teit å se på det når du søker etter folk som blir skadet.

e: hey mye skadet der ja.

Det finnes noen unntak Torres, og det er Formel1 og sånn båtracehelvete.

Finnes det faktisk noen som ser F1 og båtrace av andre grunner enn å få se biler/båter som kræsjer i 300km/t? Ikke jeg iallfall. Drit-hakke-sepåmalingtørkerkjedelig...til noen blir most...

Det er jo det sport handler om. Kaste lengst, løpe fortest. Skjønner ikke hvorfor det er teit, men du skal få lov til å synes det. smile.png

Mhm, det er slik det skal være, grener som tester personens utholdenhet, styrke, koordinasjon, balanse o.l...ikke hvem som klarer å vrikke mest med hofta. Spydkast liker jeg, da det er en vannvittig teknisk gren som også krever en viss fysisk form.

På en side syns jeg skyting er en grei gren, men jeg liker ikke at flere av personene ser ut som om de sikter litt vel mye etter burgere i stedet for blinken...stiller du i OL kan du vel ihvertfall forsøke å se ut som om du har løftet ræva ifra sofaen dette årtusenet.

hmm, jeg burde vel også ha nevnt sånn strandvolleyball...ser ikke helt poenget med å ha strandlek med i OL...

Kan være enig. Dóg, kun i herrestrandvolley tongue.png

BMX må bort. Som Atle Antonsen så fint sa det: "Hva skal vi med masse menn som sykler rundt på barnesykler? Det er jo idrett med hindring. Skal de begynne med stavsprang med sugerør nå da?"

+1

Ville heller sett på K1 enn MMA, syns MMA har en tendens til å bli kosing med voldelige tendenser. Da er K1 mer interresant, men mma er vel den kampsporten som er mer reel om man skulle komme utfor noe. (som ikke inneholder våpen, men dem fleste som er ute etter å banke noen i dag finner vel ett våpen)

MMA er en liga, ikke en kampsport :lol:

Edit: Eller, litt feil. Det står for Mixed Material Arts, dvs forskjellige kampsporter mot hverandre. Noen som så Chuck Liddell få juling av Rashad Evans? :)

Jeg så litt på Paralympics igår, vet det er litt stygt å le, men når en fatso i rullestol setter ny paralympisk rekord i diskoskast så må man nesten få lov til å le litt :)

Ho ene pekingneseren satte nye olympisk rekord i spydkasting btw, 40,5 meter elns :lol: