Jump to content
Battlefield.no

FireKiller

Battlefield.no Veteran
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About FireKiller

  • Rank
    Korporal
  • Birthday 08/12/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Medlem av BfBoys<br />Bor i Oslo, 33 år.<br />Av hobbyer så er det vel dykking, fallskjerm og praktisk pistol skyting det går i. Alt etter hvilken årstid det er!<br /><br />Jobber i Brannvesenet Oslo, har lang erfaring fra forsvaret med tjeneste i Libanon, Bosnia og Afghanistan.
  1. Fullt mulig å spille skirmish Pei01. Gå på multiplayer, velg lokalt spill og deretter får du opp meny hvor du velger anntall bots, kart osv. Men jeg skal være første mann til å innrømme at nettopp denne funksjonen i spillet er noe knotete og ikke på langt nær så bra som f.eks på COH Når det gjelder hvorvidt bf.no skal sette opp servere, eget forum osv så er dette så vidt meg bekjent under vurdering og undersøkning. Jeg håper i alle fall det blir egne servere og eget fora hvor vi kan gjøre alt fra å diskutere, dele info, tips og ikke minst få igang klankamper. Ser for meg at dette spillet passer perfekt til "åpne" kamper ala bigwars som vi har til bf.
  2. Tittel: World in Conflict Utvikler: Massive Entertainment Utgiver: Vivendi Games Utgivelsesdato: 21.09.2007 Plattform: PC Andre platformer: Xbox 360 Testsystem: - Sjanger: RTS Aldersmerking: 16+ Antall spillere: 1-16 Format: DVD (PAL) Maskinkrav: Klikk Online/Offline: Ja/Ja Tilgjengelig demo: Ja "I love the smell of napalm in the morning... it smells like victory!" Eller egentlig tror jeg skaperne av spillet har omformulert dette sitatet fra den klassiske krigsfilmen "Apokalypse nå" til "I love the smell of game-reviews in the morning... it smells like victory" For på et eller annet tidspunkt under produksjon og testing har de innsett at de er i ferd med å skape et krigsepos innenfor RTS-sjangeren som neppe vil score dårligere enn full pott eller rett oppunder hos samtlige spillanmeldere. Før jeg fikk kloa i en utgave av spillet så leste jeg uttallige anmeldelser, intervjuer, så samtlige videoer som ble sluppet og selvfølgelig glemte tid og rom når jeg satte meg ned med demo versjonen som ble tilgjengelig på slutten av sommeren. Dette spillet fenger deg! Det du ikke lærte i historietimene Luftstøtte: Litt hjelp fra lufta er ikke å forakte, når det trykker som verstSå hva handler det om.. Spillet er lagt til slutten av 80-tallet. Russerne tok en annen vending enn den vi kjenner, istedenfor å la Berlinmuren falle så valser de over den med tanks, infanteri og det røde flagget vaiende. Krigen har pågått i Europa i flere måneder før de klarer å gjøre et overraskende angrep direkte på Amerikansk jord, med mengder av kjøretøy, soldater og flystyrker. De hamburger-spisende amerikanerne blir tatt på senga og må kjempe hardt og intenst mot den voldsomme russiske bjørnen. Men nok om bakgrunnen, hvordan funker spillet? Spillet har selvfølgelig en enspillerdel som du kan kose deg med. Da spiller du rollen som løytnant Parker, som gjør sitt beste for å stanse den russiske invasjonen. Oppdragene er varierte, kartene er nydelige og spenningen er stor. Jeg følte til tider at oppdragene kunne være litt vel enkle å klare, men det er så visuelt herlig at jeg ikke egentlig klarer å klage. Det må nevnes at jeg i skrivende stund ikke er ferdig med enspillerdelen, så dette er med forbehold. Men dette spillet er ment for online moro. 16 spillere kan krige samtidig fordelt på to fraksjoner. USSR på ene siden, og enten USA eller NATO på den andre. Hva er så forskjellen til tidligere store spill som Command & Conquer serien, Company of Heroes osv? Først og fremst tempoet. Her har de droppa all basebygging, gressklippere som skal plukke glinsende blå steiner som du så kan kjøpe bygninger for osv! Man starter med å velge side, deretter skal man velge mellom en av fire kamp-"stiler" Armor, Air, Infantry eller Support. Deretter er det bare å plukke ut de enhetene du vil starte med ut i fra en gitt startsum. Alle starter med like mye, ingen er i stand til å få mer poeng enn andre i løpet av spillets gang, så du vil ikke oppleve at motspillerne klarer å bygge opp en gigantisk hær som valser over deg og dine medspillere. Det vil si, det kan skje, men da er det fordi du og ditt lag har spilt taktisk dårlig og mista enheter gang på gang, mens fienden har holdt liv i sine. Poenget er at begge sider har samme utgangspunkt og tilrettelegging for å kjempe likt på slagmarken. Det er tre typer spill modes når man er online: Domination: Om å gjøre å kapre flest mulig kontrollpunkter som vil føre til "ticket bleed" hos motstanderne (riktignok ingen tickets i dette spillet, men en statusbar som indikerer hvem som ligger an til å vinne) Assault: En side forsvarer kontroll punktene, mens fienden skal prøve å ta dem etter en gitt rekkefølge innen tiden går ut. Når runden er over så byttes det rolle, og den forsvarende parten skal gjøre det samme, men må klare det på kortere tid, eventuelt klare flere kontroll punkter enn det motspillerne gjorde i første runde Tug of war: En stor frontlinje må holdes, og presses mot fienden. En intenst spillopplevelse Vinterkrig: I motsetning til populære tankebaner så kriges det ikke bare i Midtøsten Hvorfor er jeg så begeistret for dette spillet? Foruten å være visuelt og lydmessig helt utrolig lekkert (t.o.m. norske stemmer å finne blant de sammensatte NATO styrkene), så er dette spillet så ekstremt intenst fra første sekund. Variasjonene er mange, kartene er fine og varierer fra amerikanske storbyer, til vinterlandskap med måneskinn! Lagsamarbeid er nødvendig og dertil veldig moro og givende. Det er reelle konsekvenser av det du gjør på kartet. Dvs. at bomber du i stykker hus så kan du nå kjøre over ruinene, brenner du ned skog så har du en ny E-18 inn til fienden. Gjemmer du en artillerivogn bak et høyhus og fyrer av så er det meget mulig granatene dine dundrer inn i husveggen din over deg! Har den fine rette gress-sletta blitt bomba så hardt at det er store krater, ja så vil enheter som beveger seg nedi dette krateret ha en kortere synsvidde enn tidligere. ALT blir påvirket av rundens hendelser. Kamerakontrollen var noe uvant i begynnelsen, men etter noen få minutter så sitter det. Enhetene er lette å lære, men for å bli god så bør man sette seg inn i finessene og svakhetene til alle enhetene. Prinsippet i spillet er basert på stein-saks-papir, Et helikopter vil kunne pulverisere en stridsvogn, et helikopter faller brennende til marken når den kommer innenfor rekkevidden til en anti air vogn, og sistnevnte vogn har kun en ting å gjøre når en stor stygg Leopard stridsvogn kommer ned gata... fyre av røykgranater og håpe at noen kommer til assistanse før røyken letter! Assistanse er forøvrig det jeg vil fokusere på i neste del av artikkelen og noe av det mest givende/frustrerende. Foruten hjelp fra medspillere så har du tilgang til et hav av varierte hjelpemidler utover dine egne frittstyrte styrker. Ved å drepe fiendtlige enheter, reparere dine egne samtidig som du tar kontrollpunkter på kartet, så opparbeider du deg "TA" poeng. Dette er Taktisk Assistanse som du selv velger hvor og hvordan skal komme inn. Det er alt fra fallskjermjegere til artilleri, napalm og flyangrep til taktiske atombomber. Sistnevnte høres brutalt ut, og det er den! Det er særlig bruken av disse hjelpemidlene som jeg synes løfter spillet til uante høyder, eller egentlig dybder! For selv om spillet overvåkes og spilles i fugleperspektiv slik RTS-spill gjør, så klarer jeg bare ikke å la være å zoome helt inn i dybden på det stakkars infanteriet som gjemmer seg i skogen mens jeg teller ned de 10 sekundene fra jeg bestilte napalmen til den treffer. Jeg er redd for at det kommer til å ryke et og annet tastatur i løpet av høsten når jeg ser en stor intetanende styrke som tilfeldigvis flytter seg ut fra nedslagsfeltet to sekunder før de blir sendt tilbake til steinalderen. Det at spillet er lagt til 80-tallet er nok heller ikke tilfeldig. Det gir et godt utgangspunkt for historien i enspiller delen. (Mye minner meg om min favoritt krigsfilm fra ungdomsåra - Red Dawn (red amn. du og Stan Smith fra American Dad). En film du bør løpe og kjøpe for å opprettholde stemningen og tankene til spillet når kjæresten/kona synes det er på tide med en pause i spillinga og vil se en film sammen!) I tillegg til det så var det militære teknologiske nivået til de stridene partene langt jevnere enn det er i dag (og det gjør at man ikke nødvendigvis favoriserer den ene parten i spillet til enhver tid). Dommen Jeg kunne sikkert skrevet en anmeldelse tre ganger så lang som denne hvor jeg skryter av spillet, men dette får holde. Har du ikke blitt inspirert enda så last ned gratis demoen og prøv. Spillet har verdens-release i dag og er å finne hos enhver spillforhandler med respekt for seg selv! Har du ikke råd til å kjøpe spillet så kommer dagens tips her: Fortell foreldrene dine at det er kommet et spill som baserer seg på en annen slutt på den kalde krigen, og ved å kjøpe en special limited edition av spillet så får du med en dvd med dokumentarer fra tiden samt en liten bit av Berlin muren som du stolt kan vise dem, eller gi dem som takk for pengene!
  3. World in Conflict "I love the smell of napalm in the morning... it smells like victory!? Hopp 18 år tilbake og gjør deg klar for å kjempe en alternativ slutt på den kalde krigen mellom Sovjet og vesten! I dag starter krigen som aldri kom, men fort kunne oppstått i 1989
  4. Ahh... Endelig noen som inkorperer AC-130 i et spill. Gleder meg villt til å teste effekten til dette beistet
  5. "The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he doesn't excist.... The greatest trick FH ever pulled, was convincing us that they will ever excist...."
  6. Problemet var det samme på forrige versjon av PR også, og som du la merke til jeg prøvde i ny og ne i går, men så fort jeg ser at den slår over i rødt så slutter jeg å prøve. Og til deg Gwai, hva hjelper det med at alt funker brillefint på TS når ikke du er der!!
  7. Hei gutta, jeg poster mitt lille problem her siden dette kun er tilfelle i PR og ikke i vanilla. Jeg bruker et Koss headsett og det funker glimrende på TS og voip i vanilla, men i PR så er det kun en av 10 ganger det funker. Av en eller annen grunn så registrerer miccen lyd som blir så høyt at det blir total forvrenging (som om jeg hadde microphone boost på), det grønne symbolet ingame blir rødt med en gang. Det har ingenting med settingen ingame å gjøre. Jeg fikk et tips om å måtte gå inn på VOIP settup for hver gang, og det hjelper til tider, men som regel så registreren den der også sykt høy lyd og selv om jeg saver settings når den er normal så hjelper det ikke når jeg starter spillet. Any ideas?
  8. Artig sak detta her, men tror til syvende og sist at det ikke fører noe sted. Det at servere crasher har nok null betydning. EA eller hvilken spill produsent som helst kan rett å slett si at spillets kvalitet er basert på en spiller delen, ikke hva som skjer når du er online og servere crasher. Dersom du kjøper et spill, har minimums kravet til HW og det IKKE fungerer når du spiller mutters alene uten så mye som en nettverkskabel i nærheten av maskinen, DA har du sak.
  9. Hei guttaboys. Kunne sårt trengt litt hjelp og tips til en ny pc.. Min gamle blir donert til kona og jeg skal endelig ha meg en som kan spille BF2 på høyere oppløsning en minimum!! Budsjett: 12- 15 000 Preferanser: Ingen!! Jeg er totalt nabb når det gjelder Hardware! Bruk: Spill (BF2 o.l), fotoredigering, og generell sørfing og surr Overklokke: Eneste klokking jeg kjenner til er den jeg har på armen Har skjerm (Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF) tastatur og mus. Dersom det er en eller annen komponent som "alle" venter på, og er rett rundt hjørnet så kan jeg vente noen uker, men egentlig skulle jeg gjerne hatt meg en ny maskin ASAP Hadde vært fint med en pc som var ferdig montert da jeg må plage mine pc-kyndige kompiser hvis den skal settes sammen hjemme. De foretrekker nok stranda i disse dager! Men må de så må de Setter kjempepris på gode forslag, den som kommer med det "vinnende forslag" skal få 100 kameler og en en halvspist pizza
  10. Joda.. Har hørt om total war, om rome osv. Men har ingen kompiser som spiller strategi så har litt lite info å gå på. Spill-anmeldelser har jeg ikke altid like stor tiltro til, bedre med mine felles gamere her inne. Tenkte på noe fra ww1 og fremover i tid, så feel free til å slenge inn en anbefaling eller to til meg, så rusler jeg ned til lokale sjappa og blåser noen hundrelapper
  11. Er lenge siden jeg satt og koste meg med C+C ja... Må vel kjøpe pakka og mimre litt.. Men til dere hardcore strategi gutta der ute.. Har dere noe forslag til et strategispill av nogenlunde samme kaliber? Og ikke noe med dverger, herrer med ringer eller grønne troll! For meg er det militært som gjelder...
  12. Ikke tvil om at stemningen og spillegleden er laaangt bedre på map serveren, ettersom man slipper alle egoistiske solo-stats-hoe's Jeg kommer garantert. Faste tidspunkter er en genial ide for å opprettholde bra oppmøte på serveren
  13. Skulle gjerne stilt opp og drekki meg møkkings sammen med Fubar og alle krigs-kamerater, og deretter bunnyhoppe rundt på Bjølsen, men jeg er på fylla i Las Vegas denne uka og er ikke helt klar for å ta et tidligere fly hjem
  14. Vet ikke om jeg får noe svar på dette, men jeg spør likevel: Var det virkelig slik for deg at du hadde fritt valg når det gjaldt tjenestested? Spurte de deg på sesjon eller et annet tidspunkt før tjenestestart hva slags tjeneste du ville, så svarte du "stormeskadron" og så fikk du komme dit? Var det fritt valg blant ulike oppgaver senere? For min egen del er min holdning overfor forsvaret formet av mine opplevelser i forbindelse med førstegangstjenesten. Tonen ble slått an allerede da jeg mottok innkallelsen, som sa at jeg skulle møte til tjeneste i luftverngruppen Bardufoss den 5.8.1998. På sesjon hadde jeg blitt bedt om å krysse av to ønskede tjenestetyper på et skjema, jeg tror jeg krysset av "logistikk luftforsvaret" og "samband Hæren". At jeg ikke fikk noen av delene kan bero på tilfeldigheter, men jeg innbiller meg at det vitner om at forsvaret gjør som det passer dem og at nevnte skjemarubrikk kun er der for å forlede. Tjenesten på Bardufoss (fra august til jul) var stort sett grei, men så ble jeg mot min vilje sendt til Rygge av alle steder (når du er hjemmehørende i Tromsø er Bardufoss å foretrekke som tjenestested fremfor den østfoldske ødemark). Jeg ble SLETT IKKE spurt om jeg ønsket å dra dit. Her var det flere andre sendt dit fra ulike luftverngrupper, og vi var overflødige mesteparten av tiden. Jeg ble admass, så jeg var blant de som gjorde mest (30 minutters arbeid per dag i gjennomsnitt) mens resten stort sett satt på ræva og så dårlige filmer på video. Hverken før eller siden har jeg kjedet meg så intenst over tid. Vi hadde et par mindre øvelser, men disse var det heller ikke noe spennende ved. Vi var heller aldri på skytebanen, eller hadde noen form for kurs som ikke var gjentagelser i den tiden jeg var der. Engang spurte jeg til og med om det skulle være mulig å påta seg helgetjeneste i bytte mot permdager, men det var det selvfølgelig ikke. Det jeg i grunnen lurer på er følgende: Hva er som får noen til å påstå at alle kan ha givende tjeneste hvis de bare har den rette holdningen? Er det slik at fordi de har vært heldige og fikk en tjeneste de er fornøyde med, så lurer de seg selv til å tro at de selv valgte tjenesten og derfor tror de kan klandre andre for ikke å ha den rette holdning? Det ble aldri så mye som antydet overfor meg at jeg hadde fritt valg når det gjaldt tjenestested eller -type. Jeg er faktisk sikker på at de fleste som har blitt tvunget (for det har de blitt) til å sitte på ræva og koke kaffe til oberster ikke har valgt slik tjeneste selv. 1209290[/snapback] For å summere kjapt, tidene har sikkert endra seg mye siden jeg var inne, men jeg ble innkalt til ingeniør-våpenet, men jeg ringte opp og ba om kavaleriet. Vanskeligere enn det var det ikke. Ved oppmøte og rekruttskole på Trandum (Gardermoen) så fikk alle skjema over alle tilgjengelige stillinger og steder, kokker på trandum, oppklaring, stormere, fallskjermpakkere for HJS, sjåfører på stridsvogner, skyttere, trops ass osv. Hvorvidt alle grener og steder har tilbydt samme fleksibilitet skal jeg ikke uttale meg om. Men poenget mitt, som jeg altid har råda de kjente som skulle inn til tjeneste er; tenk litt igjennom hva du ønsker FØR du går inn, og blir du innkalt til en tjeneste som virker helt idiotisk så jobb som F.. for å bli forflytta til noe som virker mer vettugt. For det er så UFATTELIG mange som tar det som virker som slappest, enklest og ikke minst nærest mulig mamma! Og da blir tjenesten like elendig som din egen vilje. Stå på litt og du vil med høy sannsynlighet få en knall tid!
×
×
  • Create New...