Jump to content
Battlefield.no

adri

Klanmedlem
  • Content Count

    1,657
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About adri

  • Rank
    Løytnant
  • Birthday 10/01/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Location
    lommedalen, bærum
  1. jeg venter i spenning på bevis for at USA har tjent på krigen i irak...spesielt med tanke på de enorme utgiftene de har hatt på militæret nettopp pga krigen. eller forsovet bevis på at et involvert land noen sinne har tjent penger totalt på en krig av stor skala.
  2. her har du en link til en flott oversikt over geneve konvensjonen (hadde vært flott om du begynte å begrunne og bygge opp fakta du kommer med) som da er lov og rett i en krigssituasjon, Palestinske terror oranisasjoner og palestinske motstands folk bryter så og si ALLE kravene konvensjonen stiller for at de skal bli beskyttet av den, derav kan en faktisk si at de er ulovlige krigere...iallefall kriminelle. http://www.spj.org/gc-index.asp? SPOILER: guerrillasGuerrillas who follow the rules spelled out in the Geneva Conventions are considered to have combatant status and have some of the same rights as regular members of the armed forces. In international conflicts, guerrillas must distinguish themselves from the civilian population if they are preparing or engaged in an attack. At a minimum, guerrillas must carry their arms openly. (Protocol I, Art. 44, Sec. 3) Under the earlier Geneva Conventions, which are more widely recognized, a guerrilla army must have a well-defined chain of command, be clearly distinguishable from the civilian population, carry arms openly and observe the laws of war. (Convention III, Art. 4, Sec. 2) In the case of an internal conflict, combatants must show humane treatment to civilians and enemies who have been wounded or who have surrendered. Murder, hostage-taking and extrajudicial executions are all forbidden. (Convention I, Art. 3) og når det gjelder disse "sivile som ikke har lov til å oppholde seg i et område og derfor blir militære" (etter Martyrium sine svær ensformig informerte tanker): http://www.spj.org/gc-text4.asp? SPOILER: (1) Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria. begrunn din fakta. skal en ha et nyansert, balansert synspunkt må en ikke bare lese tekster man er enig i men også tekster man er uenig i, det siste tviler jeg sterkt på du har satt deg betydelig inn i. nå må jeg legge til at det jeg har skrevet over er fokusert på palestinske terror organisasjoner, israel sin politikk har mørke sider den også. (senes godkjenningen av nye bosetninger iallerede diskutable områder, dette er helt bak mål i en tid hvor de samtidig prøver å snakke fred...)
  3. for å oppsummere denne topicen: - Alle partier, alle sider og i alle land innen politikken bruker/brukes frykt, og det er heller ingen ny oppfinnelse som amerikanske politikere innførte (hvis en titter litt på trå starter sitt første innlegg så kan en jo tilogmed på mange måter si at selve topicen er startet på et slikt grunnlag) - en skulle tro politikerne var bedre enn ungdoms politikerne men fakta er vel mere det at de som er flinkest til å spre frykt samt å lyve vinner valget. -poltikkerne vil heller aldri bli bedre eller endre seg. (dette er forøvrig den gyldene politikker regelen) (og forøvrig så ligner denne topicen på ungdoms debattene...)
  4. noen som vet om en demo server som er norsk/skandinavisk/kjent folk spiller på? og dere med en...ehm...host...full...host...test version...funker det...ehm...host å patche...uten at...host host, beklager er ganske forskjølet...det går i, tja...dass? og da gjerne til nyeste patch?
  5. adri

    Luftforsvaret

    dette med PBN og 2BN var ment til en annen nei kavaleriet er ikke en del av luftforsvaret det hjelper forøvrig mye å ringe til VPV hvis du vil ha ting fikset...når du møter opp er det forsent!
  6. adri

    Luftforsvaret

    Selv og jeg ønsker å bli pilot, så vil jeg inn i sjøforsvaret eller hæren når jeg bli innkalt. Typen til søstra min var i panserbataljonen, hadde med seg en film fra hele oppholdet der oppe, kunne lagt den ut, men da må han sende den til meg via posten ' /> 1602381[/snapback] dimme filmen til PBN for noen år siden kan en titte på [url= men ontopic: å være kaffejeger på en eller annen base er slettes ikke grusomt, det blir det du gjør ut av det. veldferds tilbudet er for det meste bra hvis en tar full bruk av det og det blir mye hat i felt...iallefall som infanterist. uansett hvor i forsvaret du er så vil ikke stilling bety særlig mye ettervært, det som er viktigere er derimot vennene du får for livet der.
  7. det er som sagt frivillig for kvinner å dra i militæret, det betyr blandt annet at de som velger det er 100% klar over hva da går til iform av fysiske og eventuelle psykologiske krav. når det gjelder mobbing så forekommer det ja, jeg vil si at det kommer ann på personen som mobber. enkelte har et behov for å markere seg ved å trøkke andre ned. i min tropp i BN2 er det hele 4 kvinner, det virker som om de er veldig klarover hva de har gått til og gir alt det de har, ja det hender det ikke strekker til som f.eks en lang masj for en uke siden i sol med full utrusting hvor befalet endte opp med å måtte ta sekken til en av kvinnene...men for faen det var nå 3 stk menn som sleit som faen med å holde følge også...og det er slettes ikke kvinnene som klager mest, snarere tvert imot! en av de andre troppene er ledet av en kvinnelig løytnant og hun løper langt raskere og lengere enn de fleste mannlige befal, joda toppen av løperne er rimelig manns dominert men hun er blandt de bedre! og i og med at hun er befal har hun også bestått helvettes uken på befalskolen (aka "mestrings øvelsen" som den så pent heter nå) det er ingenting som hindrer de kvinnene i å utføre de oppgaver som blir gitt i hendhold til kravene de får i felt, de kan trene seg sterke nok og raske nok, de blir kanskje ikke blandt de beste men de greier så absolutt å holde følge med troppen. når det gjelder styrke krav og løps krav så har de littegranne lavere krav enn gutta ja men å løfte, sikte og skyte med AG-3 greier de fint og de greier også å holde fint følge med troppen. forørig så har iallefall en av dem tenkt å søke utenlandstjeneste, og det er godt mulig hun får det fordi hun også har søkt på tjeneste stillingen OP-ass (sitter i kommando vognen og hjelper til med å formidle og mota etteretning og ordere samt ingår i nærforsvar av KO) og nesten alle de skal ut når BN2 (2 bataljon for de som ikke skjønte det) til neste sommer skal til afghanistan.
  8. http://planetcnc.gamespy.com/redalert3/ CNC 3 kommer også: http://planetcnc.gamespy.com/static.php?page=CnC3&game=10 men, selv har jeg spilt både RA2 og Tiberian sun og syntes uansett at Generals (spesielt med zero hour) er en god forandring for serien selv om de ikke henger helt sammen...det er jo ikke noe mer tilfreds stillende enn å blåse til himmels tanks etter tanks i flotte eksplosjoner eller sprute gift på soldater eller bare rett of slett brenne dem...eventeult angripe en fotsopp med en tactical nuke mig...da går han til himmels
  9. joda jeg testet nettopp men det er antakligvis kun F-35 sine missiler det er gjort noe med...det virker som om de forskjellige flyenes og kjøretøyenes missiler oppfører seg forskjellig, F-35 sine missiler er iallefall mer treffsikre mot J-10 (ikke mye mer en bitte litte grann) haha, nei det ble nok ingen vinner...vi bare testet ut litt triks...ja du vet, de virkelig gode triksene som vi aldri sier her hehe, ble nettopp ferdig...tiden fløy (høhø) litt raskere enn jeg trodde gitt, men lærerikt og morsomt var iallefall denne testingen vår. som f.eks hvor vanskelig det var å få et fi fly bak seg når en VIL ha det bak seg...det tok tid...
  10. adri

    BF2 Beta 1.4

    idet jeg trodde whinere ikke skulle greie å slå lavmålet som kom før 1.3 så prøver de igjen ser jeg....DET ER EN BETA ffs....JA DET ER FAKTISK BUGS DER OG DET ER LITT AV MENINGEN AT VI SKAL HJELPE EA I Å FINNE DEM (selv om noen er ganske opplagte..mulig de ikke fikk tid til å fikse dette før de sendte ut beta'en?) uansett, ikke whine her, whine på EA sine battlefield 2 forumer hvor de har opprettet en topic for raportering av bugs og en topic for raportering av annet da også balanse kritikk/forslag og kritikk av den nye inf modusen.... så istede for å gjenta de gode gamle "haha, selvfølgelig EA" og "thats it, nå legges BF2 på hylla", hva med å hjelpe til istede? dere bidrar så utrolig med den konstante jamringen deres... heldigvis ser de fleste her positivt på utviklingen og ikke hiver seg på "alt fra EA er søppel" gjengen... takk og pris for at EA greier å filtrere ut de som roper høyest slik at de kan høre på de som er flest...hvorfor er det alltid slik at ikke konstruktiv kritikk er det som ropes høyest? (gjelder generelt av en eller annen merkelig grunn...)
  11. siden dette er en pilot trå: det går rykter om at J-10 ikke er like umulig å treffe med missiler i den nye beta patchen av 1.4, skal teste det nå med engang!
  12. det er nok det beste spillet i AOE serien spør du meg! AOE2 var døds bra men AOC til enda litt mere god saker!
  13. tilnærmet sving radius: merk: dette er kun svingradius, det er mange andre faktorer som spiller inn i en dogfight, som f.eks hvor raskt flyet ruller og reagerer etc. jeg basserer disse tilnærmingene på hva jeg selv har opplevd når jeg har fløyet imot andre online. F-35 > J-10 F-35 > MIG-29 F-35 < SU-34 (såvidt) F-18 > J-10 F-18 < SU-30 (såvidt) F-18 = MIG-29 F-18 < SU-34 (såvidt) F-15 > J-10 F-15 > SU-30 F-15 > MIG-29 F-15 > SU-34 alle har vel kjennskap til krokkodille tegnene ifra matte i første klasse (husk: krokkodillen "spiser", eller i dette tilfellet så "spiser" f.eks J-10 F-35 i svingradius) så dere burde vel forstå dette, disse er tilnærmede...dvs det er f.eks mindre forskjeller mellom svingradiusen til F-18 og MIG-29 men de er såpass små at de ikke skal ha noe å si i en dogfight. jeg vil anbefalle alle å ha god kunnskap til hvordan de forskjellige flyene svinger i forhold til hverandre siden dette vil ha mye å si for hva du kan gjøre. videre så vil jeg anbefalle alle å ha "chase front" (F11) og fly-by (F12) knappene mappet til knapper i øyeblikkelig nærhet. en bør også kunne fly flyet i mindre perioder ifra begge disse synsvinklene UTEN å krashe (som oftest perioder på under 5 sec). bruk "Chase front" regelmessig for å sjekke om noen er i posisjon bak deg eller prøver å komme i posisjon bak deg. hvis jeg VET det er fi fly i luften så sjekker jeg bak meg veldig ofte. jeg sjekker også ofte bak med hvis jeg vet at fiendens fly (her etter aka fi fly) svinger bedre enn mitt. f.eks F-35 vs J-10 etc. når en får lock på seg så slipper du ut flares (hvis du har) og svinger så skarpt som du kan horisontalt! IKKE gå i loop før du vet det er et fly, går du i loop mot bakke AA som er rett under deg risikerer du å gi missilen en nærmest rett bane å gå i, du ønsker en så skarp bane for missilen som mulig. men, uansett så vil missilene enkelte ganger treffe, spesielt hvis du ikke har sett bak deg og fi fly har fått god tid til å komme i en god posisjon. når du selv skyter missiler så prøv å skape vinkelen til fi fly så rett som mulig før du skyter, bruk f.eks "kryss skytings" metoden som AFO| Rapid Raptor nevner, det du da gjør er at når du flyr fly som har missilene festet på vingene (f.eks F-18) så vrir du flyet slik at den missilen du nå skyter ut vil få en så rett bane som mulig, dvs du ruller flyet rundt (omnødvendig) slik at du skyter den yterste missilen iforhold til svingen (du må da vite hvilken missil som skytes, dvs det må du lære deg og huske) av en eller annen grunn så syntes jeg missilene treffer bedre hvis jeg har fi fly midt i mitt sikte når jeg skyter, og gjerne hvis jeg fortsetter å holde fi fly der inntil missilen har bommet eller truffet. mot J-10 som kan være vanskelig å treffe med missiler så for F-35 være lurt å sikte litt over flyet siden F-35 sine missiler slippes ut under flyet for at banen skal bli så rett som overhode mulig...men med mindre fi J-10 pilot er dårlig så skulle du ikke få tid til å engang få skikkelig lock på han før han er godt inne i en skarp sving (noe som gjør det praktisk umulig å treffe med missiler). så mot en god pilot når du har F-35 vil jeg anbefale å bruke MG så mye som mulig (joda, du kan prøve med missiler også) og så følge situasjon 2C. SITUASJON 1: ditt fly blir satt i lock, eventuelt så merker du at noen skyter på deg med kuler bakfra, det første du alltid skal gjøre i denne situasjonen er så svinge og eventuelt slippe ut flares hvis han setter deg i lock, det er viktig at du sliper ut flares så kjapt som mulig etter at han setter deg i lock, når du så har kommet i svingen og sluppet ut flares sjekker du raskt hvilket type fly som er bak deg og hvordan vinkelen hans er iforhold til deg. videre kan du gjøre følgende: a) du har et fly med bedre svingradius: fortsett den krappe svingen, vend eventuelt raskt over i en skarp sving til den andre siden. (bruk siste hvis fi fly har en ikke fult så skarp vinkel til deg) ' /> du har et fly med lik eller såvidt bedre svingradius: her er det mange muligheter, ligger fi fly langt bak deg fortsetter du bare svingen siden du da vil gjøre vinkelen veldig skarp og missilene hans vil da mest sansynlig bomme. ligger fi fly ikke fult så langt bak deg så vil jeg anbefale å prøve å lure han, sving først raskt til den ene siden for så å vende over til den andre kjapt, gjenta flere ganger om ikke det andre flyet mister deg. her MÅ du uansett se ifra "chase front" view for å vite hvordan han svinger i forhold til deg, sving i motsatt retning av det han gjør og prøv å hold ditt fly så lite som mulig rett foran han (siden han da kan få lock og skyte). kombiner dette eventuelt med en liten demping av farten for å få han til å komme nærmere (noe som gjør det vanskligere for han å følge) eller for å få han til å fly forbi. du skal IKKE dempe farten veldig mye, du skal fortsatt kunne svinge raskt! la meg legge til at selv om det virker som om dette skulle vare lenge så skal dette skje så raskt og presist som mulig for å riste han av deg, desto nærmere han er desto kortere tid bør det ta. om han er et stykke unna bør du prøve å få han nærmere før du utmanuvrerer han. c) du har et fly med dårligere svingradius:: her har du ganske få muligheter, det du overall må gjøre er å få han nærmere for at dine forandringer i sving retning så komme såpass kjapt på fi fy han det ikke greier å følge deg. jeg vil anbefale deg å gjøre det samme som i B men hvor du holder et enda bedre øye med fi fly ved hjelp av "chase front". men, hvis eller når du får et øyeblikk hvor han umulig kan se ditt fly (f.eks at du nettopp svingte i motsatt retning av det han gjorde) så bør du stikke av så raskt som mulig for heller å holde deg på avstand og fly inn bak han når han ikke forventer det igjen, for å holde øye med hvor han svinger når du ikke kan se han rett fram kan du bruke "Chase front" men mest sansynlig så vil F12 view hjelpe deg mest. det er bare et spørsmål om tid (eventuelt at fi pilot er elendig eller at du har flaks) før du taper den dogfighten hvis du fortsetter den, se heller situasjon 2C. et alternativ til å svinge ifra side til side er å gå opp og ned, dette anbefaler jeg derimot bare hvis fi fly er veldig nærme! samt at hvis både svinging ifra side til side og opp og ned greia skal ha noen effekt må du komme ut av skjermbildet til fi fly eventuelt helt ut i kantene av hva fi greier å følge og dette må skje raskt. SITUASJON 2: du ligger etter et fly (selvsagt bruker du "bombe modus" slik at han ikke vet det!) og er klar til å ta han ut, hva bør du gjøre? a) ditt fly har en bedre svingradius: her er det egentlig bare å sette fi fly i lock for å så skyte når du har sjansen, følg fi fly så godt du kan og om han skulle svinge hit og dit så bør du holde flyet ditt i en mest mulig lik posisjon som hans, dvs hold copiten din i samme retning som hans, la f.eks ikke din copit peke nedover (altså at du flyr oppned) mens hans peker oppover (eller motsatt). en annen lur ting er rett å slett å kjøpe deg så mye tid som mulig før du prøver deg, få den beste posisjonen du kan. risikoen med dette er selvsagt at fi fly kan oppdage at du er bak og at du da ikke engang får skutt mot fi fly. c) ditt fly har dårligere svingradius: dette er ikke lett men enkelte tips kan jeg iallefall komme med. kombiner missiler med MG, start f.eks å skyt på han med MG før du locker så kanskje du bare trenger at en av dine missiler treffer for å ta han ut. hvis han rekker å svinge og du da ikke greier å følge så for guds skyld ikke fortsett dogfighten, stikk av før han rekker å komme bak deg og gjerne når han ikke kan se deg. hold så ett øye med han f.eks i fra stor høyde når du såvidt ser han for så å komme tilbake å ta de siste skuddene på han når det passer deg best (dette gjelder selvsagt ikke hvis fi pilot er en total idiot). til slutt så vil jeg bare nevne at en god pilot alltid har god oversikt, dvs han vet til enhver tid hvor fi fly er eventuelt så vet han at fi fly må være langt unna slik at han har allverdens tid til å ta en skarp sving for at missilen skal få en så skarp bane som mulig. og for å ikke glemme, dette kan hjelpe en pilot til å bli bedre men ikke hvis en bare leser det, trening og læring av egene feil (finne ut hva som gikk galt/kan gjøres) er alltid det som virker best! EDIT: gjorde om på krokkodille tegnene..de var vist feil vei (min unskyldning er at det er lenge siden jeg brukte slike)
  14. jeg er enig i at det virker som om bakke AA locker bedre men jeg mener grunnen til at du syntes F-35 locker dårligere er nettopp fordi den flyr imot J-10 som igjen har lavere varme signal.....men uansett hvem av oss som har rett så er vel resultatet det samme etter å ha testet sving radiusen ved å fly i tilnærmet horisontale sirkler med både F-18 og J-10 på daqing og ved å ha to av olje trånene akkurat på utsiden av sirkelen (slik at jeg akkurat ikke krasher) kom jeg til at uavhengig av hastighet så svinger flyene like mye uavhengig av hastighet har mere angående dette men rekker ikke skrive det akkurat nå. nå gidder vanligvis jeg ikke å svare deg siden jeg vet du bare er ute etter å irritere, men men: din stilling som udødlig i chopper i 8vs8 hadde vært langt mindre verdt i 12vs12 siden flyene hadde dominert deg.
×
×
  • Create New...